AdekB5 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 planuje kupic drugie juz a4 1.8t jako mialem wczesniej serie z wielkimi planami lecz kryzys finansowy nie pozwolil wykonac projektu musialem sie jej pozbyc byto to 1.8t oska auto bedzie wykorzystywane glownie do nocnych wyscigów( nie tylko od 0-... na 400m ale takze z rolki) i zloty w moce bede celowal od 250koni wzwyż i takie pytanie wiem ze na kresce quattro ma przewage na starcie wiadomo przyczepnosc ale pozniej powiedzmy od 80km/h z 3biegu to chyba oska miala by przewage prosze mnie oswiecic bo mam bardzo duzy dylemat czy wybrac oske czy Q
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 W quattro masz dużo większe straty mocy w układzie napędowym ( prawie o 100%), poza tym masz na pokładzie dodatkowe 150 kg:decayed: Jak jesteś w stanie zapewnić w ośce trakcję, to ośka będzie sporo lepiej przyspieszać przy tej samej mocy silnika:whistling: Sprawa się nieco komplikuje jak się chcesz ścigać po krętych, mokrych lub zaśniżonych dróżkach , wtedy quattro rulez:kox:
AdekB5 Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 no ok dziekuje ci serdecznie za wypowiedz ale dreczy mnie jeszcze to czy powiedzmy bedzie 300koni na osce czy ta trakcja da rade? czy moze qquattro przy tej mocy moze bedzie duzo lepsze?
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Jak przy 300 kucach zrobisz strzał ze sprzęgła to raczej ciężko będzie o trakcje w FWD, następuje mocne odciążenie przodu auta i quattro wydaje się być niezastąpione. Z rolki na suchym ośka powinna dać radę . Ciężko o kompromis.
Łukasz13 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Przy 300 KM quattro bedzie miało przewage na startach ośka już przy ok 200 KM ciężko jest wystartowac z braku trakcji, za to z rolki ośka bedzie lepiej szła z racji mniejszej wagi i mniejszych strat, w quattro przy mniejszej mocy do 200 KM przy strzale ze sprzęgła też szału nie będzie i złapie laga.
kkrawat Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Moim zdaniem idealnym komprmisem będzie odelżone quattro z mocą 300KM - 100kg nie powinno być problemu zyskać w b5 jeśli auto ma być tylko do zabawy
AdekB5 Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 kurcze straszny dylemat mam obawiaja mnie wlasnie te straty na kolach w Q
kkrawat Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Ale trakcji na starcie nie będziesz miał żadnej przy +-300KM - nie ma idealnego środka ale mocne quattro da ci większy fun z jazd. Boisz się strat z napędu to idź w redukcje masy :whistling:inaczej tego nie ugryziesz
st4yKool Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Zakładając, że mamy 300 KM.. przy ośce na kołach zostaje powiedzmy.. 220 KM ? A przy Q ile? Może ktoś mniej więcej procentowe straty podać od mocy silnika z dowodu?
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Tutaj masz wykresik z mojego Q. Przy 4090 obr/min i ok. 160 km/h, w straty idzie 68 KM a na koła 96 KM
st4yKool Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Tutaj masz wykresik z mojego Q. Czyli możemy przyjąć że przy Q 40% mocy samochodu idzie w straty... grubo
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 W tym konkretnym przypadku tak. Niemniej te straty są raczej stałe, w konkretnym przypadku jak motrówka by produkowała 300KM, to straty by były na poziomie ok. 25%
st4yKool Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 no tak.. rozumiem ze straty sa mniej wiecej stale bez wzgledu na moc.. a u ciebie to niestety az 40%
Grzesiek1985 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 jak planujesz moce 300KM to bierz quattro
gregor10 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 bez sensu to porownania ze stratami wystarczy ze dopieli mocno pasy i straty wyjda wieksze
KrzysiekSPI Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Quattro daje wypierdol na starcie a przy planowanych 300km to przeguby w osce co start beda ukrecane. 300km na przod napedzie to juz troche za duzo moim zdaniem. Trakcja na starcie bedzie bardzo niska. A na winklach itp duzo lepiej quattro wyciaga. No i fun z posiadania quattro^^. Jak zniszczysz silnik to przy quattro mozesz sobie potem pozwolic na cos wiekszego. Wiec bierz quattro
Łukasz13 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Jak będzie 300 KM co w 1.8t juz nie jest takie łatwe do osiągniecia, bo na seryjnym turbo nie pojdzie czyli duzo większe koszta to wal w quattro, jesli setup budżetowy czyli seria turbo plus ewentualnie wieksze wtryski czyli moc ok.200 KM to brałbym ośke.
sołtys85 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Wszyscy pisza o tych 40% straty. Oska tez je generuje tylko, ze na poziomie 20-30% z tego co pamietam. Roznica nie jest jakas kolosalna, a przy tej mocy go q jak dla mnie obowiazkowe. Teraz chcesz sie scigac na prostej a za miesiac na sniegu i co wtedy?
Marynarz____ Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 no ok dziekuje ci serdecznie za wypowiedz ale dreczy mnie jeszcze to czy powiedzmy bedzie 300koni na osce czy ta trakcja da rade? czy moze qquattro przy tej mocy moze bedzie duzo lepsze? nie bez przyczyny w RS4 jest quattro
MalyMis Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Quattro. Oska nie jest w stanie przeniesc duzej mocy bezstratnie. Opony piszcza, sprzeglo sie pali, a Ty stoisz w kupie dymu. Oska w 2.8 193Km to juz jest przerost formynad trescia. Po wylaczeniu ASR nie ma opcji ruszenia z 3tys obrotow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się