Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj wstawiłem kryzę z otworem 8,2 z blaszki 1,5 mm i szarpać przestało, błędu nie wyświetla ,nagrzewa się chyba tak samo (różnicy nie zauważyłem). Przejechałem jakieś 60 km specjalnie na niskich obrotach i w końcu normalnie się jedzie. Audi kupiłem jakieś 4-mce temu i jeździłem z tym szarpaniem po okolicznych mechanikach i tunerach ... dwóch z nich dało sobie rękę obciąć że to pompki jeden miał nawet na półce i od reki by wymienił za drobne 7000 tys. a tu wystarczyła blaszka i pół godziny roboty.

Dzięki za założenie tematu i pozdrawiam .

Audi a4 b7

2.0 tdi

BPW

No to witaj w klubie druciarzy :decayed: .

Wiem jaka to satysfakcja nie wydać nic i naprawić coś za co inni chcieli kupę kasy, a i tak by to nic nie dało :hi:

Chciał bym zobaczyć minę tego co Ci chciał pompki wymieniać na nowe , jakby się dowiedział co uleczyło motorówkę :P:grin:

Opublikowano

Witam Panowie.

Nie wiem czy w dobrym temacie piszę, ale to po części związane z klapą gaszącą oraz z EGR'em:/

Jakiś czas temu pojawił się u mnie błąd 12546 związany z klapami, migająca świeca, chek i telepnięcie budą przy gaszeniu silnika.

Ucichło i jeździłem dalej.

Od niedawna zauważyłem spadki i poszarpywanie na niskich obrotach oraz specyficzne szurnięcie przy pewnej granicy obrotów.

Poza tym wywaliło mi chek 01025 i teraz najlepsze...

Z okolic klap/egr słychać na zimnym silniku sekwencyjne tarcie jakby koła zębatego o koło zębate.

Tak myślałem że prędzej czy później będzie to do zrobienia bo uszczelka przy puszce od (egr/klap?) jest cała w oleju i sadzy.

Przy takim objawie co byście obstawiali? Wydaje mi się że może nie otwierać EGR'a bo straty mocy nie odczuwam a wręcz przeciwnie tak jakby wzrosła.

Czy EGR do czyszczenia czy wymiany?

Opublikowano

wyjmij EGR i zobacz w jakim stanie jest mechanizm, czyszczenie nigdy nie zaszkodzi ;)

Opublikowano

Witam Panowie.

Nie wiem czy w dobrym temacie piszę, ale to po części związane z klapą gaszącą oraz z EGR'em:/

Jakiś czas temu pojawił się u mnie błąd 12546 związany z klapami, migająca świeca, chek i telepnięcie budą przy gaszeniu silnika.

Ucichło i jeździłem dalej.

Od niedawna zauważyłem spadki i poszarpywanie na niskich obrotach oraz specyficzne szurnięcie przy pewnej granicy obrotów.

Poza tym wywaliło mi chek 01025 i teraz najlepsze...

Z okolic klap/egr słychać na zimnym silniku sekwencyjne tarcie jakby koła zębatego o koło zębate.

Tak myślałem że prędzej czy później będzie to do zrobienia bo uszczelka przy puszce od (egr/klap?) jest cała w oleju i sadzy.

Przy takim objawie co byście obstawiali? Wydaje mi się że może nie otwierać EGR'a bo straty mocy nie odczuwam a wręcz przeciwnie tak jakby wzrosła.

Czy EGR do czyszczenia czy wymiany?

To co opisujesz nijak się ma do tematu opisywanego w tym wątku, ale wygląda na to że w EGR-ze zdechły koła zębate przekładni, a z klapą gaszącą jest problem natury elektrycznej.

Jak jej wymiana / podmiana na drugą , na pewno sprawną nie przyniesie spodziewanego efektu , to trzeba sprawdzić skrupulatnie okablowanie i zasilanie :hi:

Opublikowano

Podziękował. Za pewne po świętach zabiorę się za egr'a. Kupiłem preparat do czyszczenia, rozbiorę mechanizm i zobaczę, jeżeli mechanizm niesprawny to pomyślę nad wyrzuceniem go z kompa, bo dpf'a już dawno nie mam.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Rzug: Popieram w całości Twój tok rozumowania. Tak się pozbywa "gadów" czyli niepotrzebnych ekologicznych "nowinek".

Opublikowano

Witam.

U mnie w A6 C6 BLB również występuje szarpanie przy delikatnej jeździe przy obrotach 1200-2200. Postanowiłem zaślepić egr. Założyłem zaślepkę z otworem 9mm i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął łapać tryb awaryjny. Wyjąłem blaszkę i zauważyłem, że trzpień zaworu zaczepia o nią. Dzisiaj włożyłem dystans 5mm i ponownie zaślepkę egr i samochód dalej łapie tryb awaryjny. Czy jest taka możliwość, że u mnie nie da się zaślepić zaworu? Może za mały otwór? Ale innym 8mm wystarczało. Błąd w sterowniku jest taki:

16787 - EGR Valve (N18)

P0403 - 000 - -Malfunction

Opublikowano

w 16v musisz zrobic taka blaszke zeby ten "motylek" nie haczyl jak sie obraca. zobacz dokladnie jak sie otwiera zawor u Ciebie i tak zrob zeby swobodnie mogl pracowac.

Opublikowano
55 minut temu, moniuh napisał:

w 16v musisz zrobic taka blaszke zeby ten "motylek" nie haczyl jak sie obraca. zobacz dokladnie jak sie otwiera zawor u Ciebie i tak zrob zeby swobodnie mogl pracowac.

Klapka zaworu wykonuje raptem 30st. obrotu, a zatem po założeniu dystansu 5mm na pewno nie haczyła o zaślepkę.

Opublikowano

Jeżeli sterownik odczytuje zbyt duża wartość przepływu powietrza w stosunku do założonej w mapie egr, zostanie zapisany błąd działania EGR. zwiększ srednice otworka.

Zawartość dodana 5 minutes later

A przy okazji, niedawno wymieniałem niesprawnego EGRa w BKD, różnice pomiędzy czasem nagrzewania się silnika przy temp. -5C ze sprawnym a niesprawnym układem recyrkulacji spalin, to 7,5 km a 12 km.

Opublikowano

Panowie i znów temat poszarpywania w zakresie 1800-2000 walczę już z tym jakiś czas i zero poprawy (co prawda kryzy nie ma). Dzisiaj miałem chwile wolnego czasu i pojeździłem trochę z kompem skupiłem się na EGR i klapie gaszącej. Zaobserwowałem ciekawą rzecz obserwując log graficzny w trybie turbo na kanale 003 (na cyferkach to trudno zauważyć) podczas przyspieszania wykres wartości żądanej idzie powiedzmy płynnie do góry oczywiście w zależności od żądania kierowcy, wartość aktualna już nie identycznie, ale mniej więcej się pokrywa i jest to wszystko oczywiste. Gdy wartość żądana dochodzi do górnej granicy wykres się wyrównuje, natomiast wykres wartości aktualnej idzie dalej do góry i po chwili go zbija i oba się równają mniej więcej jak w wykresach doładowania turbo i ok, norma... I teraz tak, podczas przyspieszania właśnie w granicach 1800-2000 gdy wartość aktualna przewyższa żądaną (czyli krótko mówiąc jest więcej czystego powietrza niż trzeba) ECU zaczyna domagać się jakiś dziwnych skoków wartości co na logu graficznym objawia się skaczącym wykresem góra dól idealnie pokrywającym się z odczuwalnym przerywaniem i za tym idzie, wartość aktualna tez skacze i w sumie przez chwile wykres wygląda jak rytm serca :) Co dalej, w bloku 011 wartość zadana też wymusza na turbo te skoki doładowania jednak turbina nie reaguje (lub nie potrafi tak szybko reagować) i idzie dalej tak jak powinna. I to wszystko zaprzecza żeby ograniczyć spaliny kryzą, wręcz przeciwnie sterownik ma ich za mało i nieumiejętnie próbuje je zbić, nie wiem jak... klapą gaszącą? szukałem w VCDSie aktualnej pracy V157 czyli silnika klapy gaszącej ale nie ma lub nie mogę znaleźć, jest jedynie w teście wyjść ale ECU już ją ustawia ja na OFF i sinik gaśnie nie można obserwować pracy może ktoś wie coś więcej to proszę o wskazówki. Co może być przyczyną? błędny soft? przytkana chłodnica spalin? EGR? Dodam, czego nie wiedziałem wcześniej, w bassic setting podczas pracy EGR ON wartość mniej więcej oscyluje +- 240,260,280 ale w teście wyjść ten EGR chyba otwiera się bardziej i wartość spada do 140-160 ale to tak na marginesie.  Raczej te poszaszarpywania nie są wywołane pracą EGR bo przy odpiętym podciśnieniu i teoretycznie zamkniętym zaworze jest dokładnie ten sam objaw, czyli wnioskując za dużo czystego powietrza.  Gdzie dalej szukać przyczyny? może jakieś sugestie? pzdr

Opublikowano

Taka prowizorka o co mniej więcej mi chodzi

003.jpg

Opublikowano (edytowane)

Temat dotyczy 2,0 TDI w którym EGR jest elektryczny , a jak widzę masz 1,9 i sądząc z opisu to jeszcze EGR sterowany podciśnieniem ?:decayed:

Trochę to dziwne , bo sądziłem że po 2005 roku EGR-y były już tylko elektryczne .

W takim układzie ciężko o wspólny mianownik dla Twojego przypadku z tymi opisywanymi tutaj.

Ale z ciekawości możesz dać te logi grupy 003 ? :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się ale przeczytałem cały ten wątek i najbardziej pasuje do moich objawów, zresztą na tym forum coś się dzieje :) Fakt 1.9, EGR na podciśnieniu a klapa elektroniczna, mimo to licze na jakieś powiązanie. Musi być coś co za to odpowiada, ludzie piszą że powymieniali pół silnika bez rezultatu. 

Logów nie mam bo śledziłem je na bieżąco, zresztą taki log musiał by mieć z 3 min bo objaw jak na złość nie zawsze występuje, raczej przy średnim przyspieszeniu i najlepiej jak jest jakieś wzniesienie. Ale postaram się to zrobić.

 

Piotrsob1 mam jeszcze prośbę bo jesteś dużo bardziej ogarniety w temacie niz ja. Napisz prosze skąd ECU bierze informacje do wyznaczenia wartosci zadanych w danym momencie dla EGR czy turbo? Co bieze pod uwagę zeby akurat chcial dana wartosc a nie inna?  Na pewno obroty, temperatura? 

Edytowane przez nonameq
Opublikowano
Dnia 18.02.2017 o 13:20, Musashi napisał:

Jeżeli sterownik odczytuje zbyt duża wartość przepływu powietrza w stosunku do założonej w mapie egr, zostanie zapisany błąd działania EGR. zwiększ srednice otworka.

Tak zwiększałem i zwiększałem tą średnicę i do jechałem do 16mm, a błąd jak był tak i jest, a razem z nim tryb awaryjny. A zatem w A6 C6 nie da się zaślepić EGR.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 10.03.2017 o 12:35, wojciech007 napisał:

Tak zwiększałem i zwiększałem tą średnicę i do jechałem do 16mm, a błąd jak był tak i jest, a razem z nim tryb awaryjny. A zatem w A6 C6 nie da się zaślepić EGR.

Błąd z pamięci błędów sam nie zniknie , trzeba go skasować VAG-iem :decayed:

A tak w ogóle to jakiegoś screena albo chociaż numerek błędu byś zapodał bo rozmowa o zbójach...:P

W BLB musisz zwrócić uwagę czy blaszka kryzy nie blokuje przepustnicy EGR-a , zwykła , płaska , zamontowana przy samym EGR-e na bank będzie go blokować ...

Ale jest na to rada:

 

Zdj_cie0796.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Piotrsob1 jest szansa zeby dostac od Ciebie taka kryze do 16V za odpowiednia oplata? :wink:

Opublikowano
23 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Błąd z pamięci błędów sam nie zniknie , trzeba go skasować VAG-iem :decayed:

A tak w ogóle to jakiegoś screena albo chociaż numerek błędu byś zapodał bo rozmowa o zbójach...:P

W BLB musisz zwrócić uwagę czy blaszka kryzy nie blokuje przepustnicy EGR-a , zwykła , płaska , zamontowana przy samym EGR-e na bank będzie go blokować ...

 

Jak już wcześniej pisałem, pomiędzy zaślepką, a zaworem zastosowałem uszczelki, więc klapka zaworu na pewno nie zaczepiała o blaszkę. Poniżej zdjęcia jak to wygląda i błąd z VCDS:

IMG_20170213_213201.jpg

IMG_20170317_215020.jpg

IMG_20170317_215041.jpg

Opublikowano

Patrząc na kryzę ja tam na krawędzi otworu ( na godzinie 10 ) widzę świeże zadrapanie , które powstało prawdopodobnie od opierającej się o nią przepustnicy EGR-a :decayed:

Potwierdza to błąd mówiący o nieprawidłowym działaniu EGR-a :hi:

Najprostszym rozwiązaniem problemu będzie chyba przeniesienie kryzy na drugą stronę silnika i zamontowanie jej w miejscu połączenia chłodnicy spalin z rurką idącą do EGR-a.

Co prawda nie nie jest to rozwiązanie dobrze przetestowane pod kątem skutecznego działania, ale kilka osób już mi potwierdziło jego skuteczność :)

Co do sferycznie wyprofilowanych kryz, to te ze zdjęć nie we wszystkich motorach pasują ( występowały chyba dwie średnice rurek doprowadzających spaliny do EGR-a albo różniły się one sposobem mocowania flanszy do rurki ) dla tego najpierw przetestuj opcję opisaną powyżej :wink:

Opublikowano

koledzy mam silnik BPW i czy wy w tym temacie opisujecie takie delikatne szrpniecia podczas jazdy bo u mnie takowe sie zdarza ale to rzadko nie raz jak prubuje przyspieszyc sie zdarzy a najczesciej jak jadę na jakims biegu z obrotowami około 2 tyś nie wiecej bo własnie też zacząłem sie juz martwić że cos dolega mojemu silnikowi bo przebieg ma juz 334 tyś ale korekcja wtrysków w vcds jest w normach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...