Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poświęć kawałek niedzieli i przeczytaj cały temat od początku .:decayed:

Wszystko wskazuje na to że znajdziesz w nim lekarstwo na Twoje problemy .

Miłej lektury :)

Opublikowano

Panowie, na chwilę obecną przeniosłem kryzę (9mm) za chłodnicę spalin i auto nie łapie trybu awaryjnego, ale nadal występują szarpania, a zatem faktycznie klapka zaworu zaczepiała o zaślepkę.

Dorobiłem dystans 6mm i nową kryzę 5,5mm. Założę to przed egr i jeszcze raz będę wszystko testował. Zapewne ten otwór będzie za mały, ale powoli go powiększę do odpowiedniego rozmiaru.

O efektach będę informował.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jak kryza jest zamontowana przy chłodnicy spalin , to rurka idąca do EGR-a działa jak akumulator ciśnienia i może niweczyć cały efekt działania kryzy.

Jak na razie jest takie rozwiązanie słabo przetestowane , chyba jako pierwszy piszesz że poprawy nie ma .:hi:

Poza tym twoje BLB siedzi w budzie A6 i może oprogramowanie silnika się nieco różni od tego w A4 ?

Opublikowano

A zatem sprawa wygląda następująco. Kryza z dystansem i otworem 5,5mm siedzi przy samym zaworze i auto nadal szarpie, ale mniej. Jeżdżę tak dwa tygodnie. Myślałem, że otwór nie jest za mały, jednak wczoraj podłączałem się pod sterownik i zapisany jest błąd niskiego przepływu, ale check'a i trybu awaryjnego nie ma. Tak myślę, że może całkowicie zaślepię egr.

Jeżeli chodzi o oprogramowanie sterownika A4 i A6 to tego już nie wiem.

Opublikowano (edytowane)

W moim blb szarpie więc po przeczytania tego wątku zrobiłem kryze 8-9mm u siebie przy egr zrobilem ta taka sferyczna i samochód zero mocy 

U siebie mam jeszcze taki metaliczny odgłos na górze silnika. Byl podłączony to podobno 2 wtryski mają większe korekty nie wiem nicnwiecej bo nie mogę vaga na win 10 zainstalować i pracuje jeszcze nad tym.  

Także mam te trzaski wzrastające z obrotami i to szarpanie na niskich obrotach 

 

Edytowane przez gieras1988
Opublikowano

Napisz jaki błąd się zapisuje w sterowniku silnika, prawdopodobnie przepustnica zaworu EGR i tak się blokuje o wypukłą kryzę :hi:

Opublikowano

Mam taką przypadłośc tylko po odpaleniu silnika jak stane na pierwszych i drugich światłach delikatnie szarpnie na jak rusze z 1 - biegu

raz na jakiś czas i delikatnie i tylko w tej systuacji

Może pomoże tylko wyszyszcznie EGR jak sądzicie.. może juz tam sie nagromadziło dużo Nagaru?

przebieg 242tyś BRD

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc. Mam włąśnie takie objawy szarpanie na 1800-2000 i dwoch mechanikow juz nie umieli pomoc. Czy w silnikach BKD tez występuje ta usterka z EGR

Opublikowano

Jeżeli objawy odpowiadają  opisanym w tym temacie to żeby się przekonać czy kryza  pomoże , trzeba ją dorezać i zamontować :)

Opublikowano

Odkręcasz a właściwie luzujesz dwie śruby.

Wkładasz kawałek cienkiej blachy może być nawet szpachelka budowlana.

Dokręcasz śruby.

Robisz jazdę próbną.

Jak nie szarpie to EGR do zaślepienia.

Błędami w trakcie tych prób nie przejmuj się. Mogą pokazać się zaraz lub po jakimś czasie. Nie mają wpływu na wynik testu.

Kryza Piotrka robi robotę bo nie trzeba wywalić kasy na program ale nadal kolektor dolotowy dostaje w du.ę nagarem, a każde ograniczenie przepływu "świeżego" powietrza to mniej "kuniów".

Opublikowano (edytowane)

No koników może faktycznie być mniej, jak EGR ma problem z całkowitym szczelny zamknięciem  podczas pełnego obciążenia silnika lub otwiera się za dużo do faktycznego zapotrzebowania . 

W innych przypadkach raczej na osiąganą moc wpływu nie ma ☺

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

czytam czytam i tu chodzi o szarpanie samym silnikiem czy może o takie wibracje przy przyspieszeniu?  pytam bo u mnie to raczej takie wibracje. muszę zajrzeć jakoś  czy nie mam uszkodzonego przegubu wewnętrznego bo ludzie o tym pisali no i dwumasa. pomijam układ paliwowy bo jest ok. 

Edytowane przez gieras1988
Opublikowano (edytowane)

Temat jest o dwóch czasem trzech szarpnięciach podczas delikatnego przyspieszania w zakresie  ok 2k rpm :)

Raczej u siebie posprawdzaj dokładnie przeguby wewnętrzne :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No tak przeguby sprawdzimy na forum.

Tego jeszcze nie było.

A wyważenie kół na youtube.

Myślę że prostym rozwiązaniem jest wjazd do mechanika na podnośnik i sprawdzenie za 20-40 zeta. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam w swoim 2.0tdi 170 BRD szarpanie powyzej 3tys obrotow i po przekroczeniu tych 3tys auto jakby slabiej jechalo. Czasami przyblokuje sie na obrotach 2200 tak jak by cos przytrzymalo a potem puscilo. Turbo noe ma wyciekow ale czasem slychac syk jak turbo spuszcza powietrze. Jak go przepaluje to syku juz nie ma. Syk slychac po dluzszym przestoju. Wczesniej mialem wymieniany zaworek n75 i byl spokoj na dwa miesiace. Co o tym myslicie?

Edytowane przez marion2000
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Jako że jestem tu nowy postanowiłem się podzielić swoimi odczuciami ... jako że posiadam 2.0tdi bpw też wkurzało mnie to szarpanie więc zacząłem szukać i śledziłem ten wątek a teraz mogę coś się wypowiedzieć

a więc tak kryza która tu jest polecana działa ! i to jest fakt niepodważalny ! ale to nie tak do końca z tym wszystkim bym tu się pozgadzał a więc tak po zrobieniu 13tys km pół z kryzą pół bez jest tak :

po 1 ... auto mniej szarpie i mnie kto wkurza -- to fakt

po 2 ... auto więcej pali u mnie wyszło że nawet to jest 0.7l na 100km

po3 ... nie wiem czy tylko u mnie ale po kryzie autko dużo głośniej pracuje a gdzieś po przekroczeniu 70 stopni miałem wrażenie jakby się nagle jakaś pompa włączała (taki dźwięk się pojawiał )

po 4... auto bardzo długo się rozgrzewa ... robię do pracy 4km bez kryzy rozgrzewa się do 70 stopni z kryzą czasem nawet wskazówka się nie podniosła

po 5 po jeżdżeniu z kryzą na egr zebrała się maź którą ciężko usunąć ... a bez kryzy osadza się suchy nagar spalonego oleju i sadzy

 

ja w swoim przypadku doszedłem do wniosku częstszego mycia egr i wtedy efekt szarpania nie występuje bądź na tyle mało że już go po prostu bagatelizuje ...

 

 

Edytowane przez mamis638
Opublikowano

To może warto wymienić na sprawną używkę ?

lub może ktoś regeneruje to cudo jak DPF?

Opublikowano

Witam, 

walczyłem z szarpaniem bardzo długo czytałem wasze posty wstawiłem tą kryzkę trochę pomogło ale szarpanie 1800-2200 nie ustąpiło całkowicie. 

Uwaga co pomogło wymieniłem sprzęgiełko alternatora ( tzw. wolnobieżkę ) była zatarta. 

Samochód nie szarpie i przyspiesza płynnie za 120 zł mam znów radość z jazdy polecam zajrzeć wam do tego sprzęgiełka być może tam tkwi problem nie jednego z Was. 

2.0 TDI BPW

Opublikowano
7 godzin temu, jacekstce napisał:

Witam, 

walczyłem z szarpaniem bardzo długo czytałem wasze posty wstawiłem tą kryzkę trochę pomogło ale szarpanie 1800-2200 nie ustąpiło całkowicie. 

Uwaga co pomogło wymieniłem sprzęgiełko alternatora ( tzw. wolnobieżkę ) była zatarta. 

Samochód nie szarpie i przyspiesza płynnie za 120 zł mam znów radość z jazdy polecam zajrzeć wam do tego sprzęgiełka być może tam tkwi problem nie jednego z Was. 

2.0 TDI BPW

Zatarte sprzęgiełko alternatora daje inne , dużo bardziej  charakterystyczne objawy , które wcale nie powodują szarpnięć w opisywanym tutaj zakresie, tak że być może u Ciebie pomogło, ale prawdopodobnie to było inne szarpanie niż opisywane w tym temacie :hi:

Opublikowano

Kilka dni temu kolega z forum poprosił by przyjrzeć się sprawie poszarpywania jego BLB.

Objawy miał nieco inne niż tutaj wałkowane, poszarpywanie występowało w zakresie 2200-2500 obr/min , też podczas przyspieszania , tylko nieco mocniejszego niż to w moim BPW, w sterowniku silnika poza błędem spalonej świeczki nic innego się nie zapisywało ..

Jako że jedna wypukła kryza leżała gotowa to postanowiłem ją zamontować,  efekt był odwrotny od oczekiwanego,  BLB szarpało mocniej i częściej , błędów dalej żadnych nie wywalało. :decayed:

Jak z tego widać nie każdemu psu na imię Burek, podobne objawy nie zawsze oznaczają tą samą przyczynę, kryzę trzeba było zdemontować.

W tym konkretnym przypadku skłonny jestem do przypuszczeń, że to zbyt mały przepływ przez EGR był prawdopodobnie przyczyną poszarpywania :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...