piotrsob1 Opublikowano 26 Marca 2017 Opublikowano 26 Marca 2017 Poświęć kawałek niedzieli i przeczytaj cały temat od początku . Wszystko wskazuje na to że znajdziesz w nim lekarstwo na Twoje problemy . Miłej lektury
wojciech007 Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Panowie, na chwilę obecną przeniosłem kryzę (9mm) za chłodnicę spalin i auto nie łapie trybu awaryjnego, ale nadal występują szarpania, a zatem faktycznie klapka zaworu zaczepiała o zaślepkę. Dorobiłem dystans 6mm i nową kryzę 5,5mm. Założę to przed egr i jeszcze raz będę wszystko testował. Zapewne ten otwór będzie za mały, ale powoli go powiększę do odpowiedniego rozmiaru. O efektach będę informował. Pozdrawiam.
piotrsob1 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Jak kryza jest zamontowana przy chłodnicy spalin , to rurka idąca do EGR-a działa jak akumulator ciśnienia i może niweczyć cały efekt działania kryzy. Jak na razie jest takie rozwiązanie słabo przetestowane , chyba jako pierwszy piszesz że poprawy nie ma . Poza tym twoje BLB siedzi w budzie A6 i może oprogramowanie silnika się nieco różni od tego w A4 ?
wojciech007 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 A zatem sprawa wygląda następująco. Kryza z dystansem i otworem 5,5mm siedzi przy samym zaworze i auto nadal szarpie, ale mniej. Jeżdżę tak dwa tygodnie. Myślałem, że otwór nie jest za mały, jednak wczoraj podłączałem się pod sterownik i zapisany jest błąd niskiego przepływu, ale check'a i trybu awaryjnego nie ma. Tak myślę, że może całkowicie zaślepię egr. Jeżeli chodzi o oprogramowanie sterownika A4 i A6 to tego już nie wiem.
gieras1988 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) W moim blb szarpie więc po przeczytania tego wątku zrobiłem kryze 8-9mm u siebie przy egr zrobilem ta taka sferyczna i samochód zero mocy U siebie mam jeszcze taki metaliczny odgłos na górze silnika. Byl podłączony to podobno 2 wtryski mają większe korekty nie wiem nicnwiecej bo nie mogę vaga na win 10 zainstalować i pracuje jeszcze nad tym. Także mam te trzaski wzrastające z obrotami i to szarpanie na niskich obrotach Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez gieras1988
piotrsob1 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Napisz jaki błąd się zapisuje w sterowniku silnika, prawdopodobnie przepustnica zaworu EGR i tak się blokuje o wypukłą kryzę
Karasik2 Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 Mam taką przypadłośc tylko po odpaleniu silnika jak stane na pierwszych i drugich światłach delikatnie szarpnie na jak rusze z 1 - biegu raz na jakiś czas i delikatnie i tylko w tej systuacji Może pomoże tylko wyszyszcznie EGR jak sądzicie.. może juz tam sie nagromadziło dużo Nagaru? przebieg 242tyś BRD
Kamral Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Panowie proszę o pomoc. Mam włąśnie takie objawy szarpanie na 1800-2000 i dwoch mechanikow juz nie umieli pomoc. Czy w silnikach BKD tez występuje ta usterka z EGR
piotrsob1 Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Jeżeli objawy odpowiadają opisanym w tym temacie to żeby się przekonać czy kryza pomoże , trzeba ją dorezać i zamontować
Pawelkiwi Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 Odkręcasz a właściwie luzujesz dwie śruby. Wkładasz kawałek cienkiej blachy może być nawet szpachelka budowlana. Dokręcasz śruby. Robisz jazdę próbną. Jak nie szarpie to EGR do zaślepienia. Błędami w trakcie tych prób nie przejmuj się. Mogą pokazać się zaraz lub po jakimś czasie. Nie mają wpływu na wynik testu. Kryza Piotrka robi robotę bo nie trzeba wywalić kasy na program ale nadal kolektor dolotowy dostaje w du.ę nagarem, a każde ograniczenie przepływu "świeżego" powietrza to mniej "kuniów".
piotrsob1 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) No koników może faktycznie być mniej, jak EGR ma problem z całkowitym szczelny zamknięciem podczas pełnego obciążenia silnika lub otwiera się za dużo do faktycznego zapotrzebowania . W innych przypadkach raczej na osiąganą moc wpływu nie ma ☺ Edytowane 21 Maja 2017 przez piotrsob1
gieras1988 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) czytam czytam i tu chodzi o szarpanie samym silnikiem czy może o takie wibracje przy przyspieszeniu? pytam bo u mnie to raczej takie wibracje. muszę zajrzeć jakoś czy nie mam uszkodzonego przegubu wewnętrznego bo ludzie o tym pisali no i dwumasa. pomijam układ paliwowy bo jest ok. Edytowane 21 Maja 2017 przez gieras1988
piotrsob1 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) Temat jest o dwóch czasem trzech szarpnięciach podczas delikatnego przyspieszania w zakresie ok 2k rpm Raczej u siebie posprawdzaj dokładnie przeguby wewnętrzne Edytowane 21 Maja 2017 przez piotrsob1
Pawelkiwi Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 No tak przeguby sprawdzimy na forum. Tego jeszcze nie było. A wyważenie kół na youtube. Myślę że prostym rozwiązaniem jest wjazd do mechanika na podnośnik i sprawdzenie za 20-40 zeta.
marion2000 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Opublikowano 7 Czerwca 2017 (edytowane) Ja mam w swoim 2.0tdi 170 BRD szarpanie powyzej 3tys obrotow i po przekroczeniu tych 3tys auto jakby slabiej jechalo. Czasami przyblokuje sie na obrotach 2200 tak jak by cos przytrzymalo a potem puscilo. Turbo noe ma wyciekow ale czasem slychac syk jak turbo spuszcza powietrze. Jak go przepaluje to syku juz nie ma. Syk slychac po dluzszym przestoju. Wczesniej mialem wymieniany zaworek n75 i byl spokoj na dwa miesiace. Co o tym myslicie? Edytowane 7 Czerwca 2017 przez marion2000
mamis638 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Opublikowano 7 Czerwca 2017 (edytowane) Witam wszystkich. Jako że jestem tu nowy postanowiłem się podzielić swoimi odczuciami ... jako że posiadam 2.0tdi bpw też wkurzało mnie to szarpanie więc zacząłem szukać i śledziłem ten wątek a teraz mogę coś się wypowiedzieć a więc tak kryza która tu jest polecana działa ! i to jest fakt niepodważalny ! ale to nie tak do końca z tym wszystkim bym tu się pozgadzał a więc tak po zrobieniu 13tys km pół z kryzą pół bez jest tak : po 1 ... auto mniej szarpie i mnie kto wkurza -- to fakt po 2 ... auto więcej pali u mnie wyszło że nawet to jest 0.7l na 100km po3 ... nie wiem czy tylko u mnie ale po kryzie autko dużo głośniej pracuje a gdzieś po przekroczeniu 70 stopni miałem wrażenie jakby się nagle jakaś pompa włączała (taki dźwięk się pojawiał ) po 4... auto bardzo długo się rozgrzewa ... robię do pracy 4km bez kryzy rozgrzewa się do 70 stopni z kryzą czasem nawet wskazówka się nie podniosła po 5 po jeżdżeniu z kryzą na egr zebrała się maź którą ciężko usunąć ... a bez kryzy osadza się suchy nagar spalonego oleju i sadzy ja w swoim przypadku doszedłem do wniosku częstszego mycia egr i wtedy efekt szarpania nie występuje bądź na tyle mało że już go po prostu bagatelizuje ... Edytowane 7 Czerwca 2017 przez mamis638
Karasik2 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Opublikowano 7 Czerwca 2017 To może warto wymienić na sprawną używkę ? lub może ktoś regeneruje to cudo jak DPF?
jacekstce Opublikowano 24 Lipca 2017 Opublikowano 24 Lipca 2017 Witam, walczyłem z szarpaniem bardzo długo czytałem wasze posty wstawiłem tą kryzkę trochę pomogło ale szarpanie 1800-2200 nie ustąpiło całkowicie. Uwaga co pomogło wymieniłem sprzęgiełko alternatora ( tzw. wolnobieżkę ) była zatarta. Samochód nie szarpie i przyspiesza płynnie za 120 zł mam znów radość z jazdy polecam zajrzeć wam do tego sprzęgiełka być może tam tkwi problem nie jednego z Was. 2.0 TDI BPW
piotrsob1 Opublikowano 24 Lipca 2017 Opublikowano 24 Lipca 2017 7 godzin temu, jacekstce napisał: Witam, walczyłem z szarpaniem bardzo długo czytałem wasze posty wstawiłem tą kryzkę trochę pomogło ale szarpanie 1800-2200 nie ustąpiło całkowicie. Uwaga co pomogło wymieniłem sprzęgiełko alternatora ( tzw. wolnobieżkę ) była zatarta. Samochód nie szarpie i przyspiesza płynnie za 120 zł mam znów radość z jazdy polecam zajrzeć wam do tego sprzęgiełka być może tam tkwi problem nie jednego z Was. 2.0 TDI BPW Zatarte sprzęgiełko alternatora daje inne , dużo bardziej charakterystyczne objawy , które wcale nie powodują szarpnięć w opisywanym tutaj zakresie, tak że być może u Ciebie pomogło, ale prawdopodobnie to było inne szarpanie niż opisywane w tym temacie
piotrsob1 Opublikowano 24 Lipca 2017 Opublikowano 24 Lipca 2017 Kilka dni temu kolega z forum poprosił by przyjrzeć się sprawie poszarpywania jego BLB. Objawy miał nieco inne niż tutaj wałkowane, poszarpywanie występowało w zakresie 2200-2500 obr/min , też podczas przyspieszania , tylko nieco mocniejszego niż to w moim BPW, w sterowniku silnika poza błędem spalonej świeczki nic innego się nie zapisywało .. Jako że jedna wypukła kryza leżała gotowa to postanowiłem ją zamontować, efekt był odwrotny od oczekiwanego, BLB szarpało mocniej i częściej , błędów dalej żadnych nie wywalało. Jak z tego widać nie każdemu psu na imię Burek, podobne objawy nie zawsze oznaczają tą samą przyczynę, kryzę trzeba było zdemontować. W tym konkretnym przypadku skłonny jestem do przypuszczeń, że to zbyt mały przepływ przez EGR był prawdopodobnie przyczyną poszarpywania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się