Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie pojawił się błąd, chociaż auto jeździ jak dzikie, naprawdę lepiej się zbiera z dołu i jest żwawsze. Zaświeciła się ikonka "silnika" i migała od czasu do czasu ikonka świec żarowych. Nie lubię takiej dyskoteki, więc rozwierciłem z 7,5 na 10. Jest ok, bez błędów, nic nie szarpie, auto jedzie dobrze.

Opublikowano
no i cos jednak było - wogole nie czaje o co chodzi z tym błedem -w/g mojego skanera to bład

01025 Trigger for On Board Diagnostic Lamp : Malfunction sporadic006- Short.

Wygląda na to że to coś z airbagiem,jest tego trochę na zagranicznych forach.

Opublikowano

kolego Piotrsob1

co masz na myśli konfigurację?

Opublikowano

Doprecyzuj co chcesz wiedzieć , bo nie czaję do czego odnosi się twoje zapytanie :whistling::decayed:

Opublikowano

Skorzystałem dziś z patentu Pana Kolegi Piotra... nie czka mi się już, dzięki i teraz żałuję że tak długo się z tym zbierałem! :oklasky: Nie miałem tylko płytki alu i sobie dociąłem z blachy, no i nie dawałem tej uszczelki blaszanej do tego. Będzie śmigać na takim zestawie?

Opublikowano

Nie tylko Ty się z tym długo zbierałeś, mi pomysł świtał w głowie przynajmniej ze dwa lata, dopiero jak kolega rok temu założył ten temat, to wziąłem się za robotę :decayed:

Co do twojego przypadku to będzie smigać, jakby przy bardzo delikatnej jeździe pojawiał się błąd zbyt małego przepływu przez EGR to rozwiercaj otwór małymi kroczkami aż przestanie się pojawiać :whistling:

W moim przypadku otwór ma 9mm, zrobione na patencie ok. 10kkm, żadnych problemów z silnikiem i DPF-em, skuteczność 100% :grin:

A swoją drogą po tylu opiniach potwierdzających skuteczność tego rozwięzania, Mod mógłby wreszczie podwiesić ten temat.
Żal mi ludzi na forum, co chwila pojawiają się podobne tematy, ludzie wywalają kasę wymieniając pół osprzętu silnika z efektem więcej niż mizernym :facepalm:.

Tutaj najświeższy z nich :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/

Tym bardziej że na forum jes problem z wyszukiwarką ja nie jestem w stanie odszukać swoich postów starszych niż rocznych, poza tym trafność wyszukiwania jest beznadziejna :naughty:

Pozdrawiam wszystkich:wink:

Opublikowano

Już podwieszony, pisałem wczoraj w sugestiach :wink: No głupia blaszka z otworkiem a w czasie przyspieszania cieszę się jak dzieciak :grin:

Opublikowano

Witam!

Efekt szarpania przy delikatnym operowaniu gazem występuje u mnie głównie przy temperaturach zewnętrznych powyżej 20st. Występuje wówczas odgłos jakby szurania przy odpuszczaniu gazu. W ostatni weekend zabrałem się za czyszczenie EGR-a i zauważyłem luz na ośce, która otwiera przepustnicę EGR, w miejscu gdzie ośka przechodzi przez ścianki komór znajdują się tulejki z brązu albo z mosiądzu i one są wytarte. Obracając ręcznie tą przepustnicę, można zauważyć, że w pozycji zamkniętej, grzybek nie do końca szczelnie zamyka prześwit, luz na ośce powoduje odsunięcie przesłony od przylgni. Auto ma 245tyś. km. Czy w tym przypadku należy wymienić EGR i dopiero go zaślepić?

Opublikowano

Dziś u siebie rozwierciłem na 10mm bo mi wyrzuciło błąd jak spokojnie jechałem. Nawet się nie przejechałem, jutro zdam relację czy mi jeszcze szarpie. Sprawdziłem - nie szarpie przy 10mm i kontrolki też nie ma.

Opublikowano

Witam Wszystkich. U mnie szarpało odkąd kupiłem moje Audi, czyszczenie egr-a nie pomogło zastawiać nie chciałem, okazało się że za wszystko winna była przepustnica, doszło do tego, że przy przebiegu 210000tyś zapaliła mi się kontrolka check engine i szarpanie ustało....okazało się że elektronika przepustnicy padła, po wymianie na używaną błąd zniknął a szarpanie całkowicie ustało....:D

Opublikowano

Może nie tyle sama przepustnica, co wzajemna niedokładna współpraca EGR-a klapy gaszącej jest powodem tego szarpania.

Klapa gasząca w b7 ma rozszeżone zadanie, nie służy tylko do zamykania dopływu powietrza do silnika w trakcie gaszenia, w trakcie pracy silnika przyjmuje też stany pośrednie pomiędzy położeniem zamkniętym a całkowicie otwarym:whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

kumpel sprzedał b7 przez takie szarpanie a tu jedna mała kryza załatwia sprawę :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Ano załatwia :naughty:
Dzisiaj z kolegą przybysz_tgk uzdrowiliśmy jego BLB :wink:

Kryza z otworem fi 9mm :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/277636-szarpanie-podczas-przyspieszania-1600-2200-obrotow/

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Potwierdzam skuteczność kryzy również w moim BPW tak jak przedstawił to Piotr w opisach wcześniej. Zakupiłem blaszkę na allegro 7zł +2,5zł wysyłka :P rozwierciłem od razu na 9mm. Przejechał 20 km, różnica odczuwalna od pierwszego kilometra, brak dziwnego odgłosu oraz przerywania. Dzięki piotrsob1 !

Opublikowano (edytowane)

Mam takie same objawy u siebie, szarpie w przedziale 1800-2000 na 2-3 biegu przy lekkim dodawaniu gazu. Kupiłem zaślepkę na allegro już z wyciętymi otworkami:

513.jpg

i umieściłem ją w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:

FDyAIt.jpg

Auto odpala ale po przejechaniu kilku metrów wpada w tryb awaryjny, gdzie dokładnie trzeba umieścić tą zaślepkę w tym modelu silnika ?

Edytowane przez Capulet
Opublikowano

Zamontuj te dwie widoczne na zdjąciu uszczelki od strony EGR-a , (czyli w takiej kolejności : EGR - uszczelka - uszczelka - blaszka z otworkami - rurka do chłodniczki spalin).

Podejżewam że przy pojedyńczej uszczelce od strony EGR-a jego przepustnica może się blokować o tą blaszkę, szczególnie że nie ma ona centralnego otworu ,tylko trzy małe. :naughty:

Tutaj w poście 57 masz zdjęcia, łatwiej Ci będzie zrozumieć o co biega:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/page-3

Masz dostęp do waga ?

Ciekaw jestem jaki błąd się zapisał :hi:

Opublikowano (edytowane)

Zamontuj te dwie widoczne na zdjąciu uszczelki od strony EGR-a , (czyli w takiej kolejności : EGR - uszczelka - uszczelka - blaszka z otworkami - rurka do chłodniczki spalin).

Podejżewam że przy pojedyńczej uszczelce od strony EGR-a jego przepustnica może się blokować o tą blaszkę, szczególnie że nie ma ona centralnego otworu ,tylko trzy małe. :naughty:

Tutaj w poście 57 masz zdjęcia, łatwiej Ci będzie zrozumieć o co biega:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/page-3

Masz dostęp do waga ?

Ciekaw jestem jaki błąd się zapisał :hi:

Faktycznie może być tak że się blokuje, dając najpierw dwie uszczelki będzie większa odległość od blaszki ale będę potrzebował w takim razie dłuższe śruby bo te uszczelki są dość grube i dając dwie podejrzewam że braknie gwintu.

Na dniach to sprawdzę i dam znać.

Co do wag-a to niestety jeszcze nie posiadam ale zaopatrzę się również na dniach :)

Edytowane przez Capulet
Opublikowano (edytowane)

Zwykłą blaszkę al grubości 1,5 mm z otworem fi 9 mm , zrobioną "na kolanie" , monowałem na pojedyńczej uszczelce u kolegi z forum (w silniku BRE).

I smiga O.K., tylko że wtedy w tym miejscu gdzie przepustnica EGR-a najwięcej wystaje podczas maksymalnego otwarcia, jest właśnie otwór w blaszce ...

Jedź na skup złomu, taki kawałeczek blachy al to dostaniesz pewnie gratis :) z jej obrobieniem za pomocą podstawowych narzędzi typu szlifierka kątowa , imadło i wiertarka nie powinno być najmniejszego problemu :hi:

Co do fejsa to zanim coś kupisz, poczytaj wątek o sprzęcie dla B7, bo wybór nie jest duży, a bez obsługi CAN-a niewiele zdziałasz :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/63958-interfejsy-do-diagnostyki-a4-b6-b7-b8-a5-q5/

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...