Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ] Wymiana termostatu - fotostory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wreszcie po wymianie :) Termo ori, płyn również z serwisu, ceny trochę wyższe niż tutaj podajecie, ale i tak warto zainwestować. Teraz wskazówka 90 :) i na klimatroniku również 89-91 :) Ale przy wymianie zauważyłem, że osłonę gumową przegubu mam do wymiany i simmering przy korku wlewu oleju do skrzyni chyba również, bo mokro ;(

Opublikowano

Witam Mnie też zaniepokoiła temperatura Niuni przy temp. 0 stopni, nie całe 90 na desce Na kanale 51- 82stopnie .Wychodzi na termostat ale sprawdziłem jeszcze kanał 51 na zimnym silniku tzn. bez uruchomiania i tu mała niespodziana temperatura zaczęła rosnąć ,zatrzymała się na 50 stopniach .Mam pytanie jest to normalne czy mam cos nie tak z klimatronikiem dodam jeszcze że nie uruchamia się układ podgrzewania płynu (sprawdzałem czy dochodzi napięcie na grzałki oczywiście na uruchomionym zimnym silniku )

Opublikowano

przed wymianą tem max 75 po wymianie na oryginalny termostat ładna temperatura 90 na zegarach i klimatyzacji,

ale osiąga ją dopiero po przejechaniu około 10 km przy prędkości 90 km/h

czy wszystko jest ok?

Opublikowano

Ja tez mam ori zalozony miesiac temu i tez musze przejechac ok 10 km, albo nawet wiecej bo po ok. 6km dopiero mi sie podnosi wskazowka ( odpalam i od razu ruszam )

Opublikowano

norma w dieslach, jak masz klimatronik to możesz go szybciej podgrzać poprzez włącznie dogrzewania płynu - na klimatroniku przycisk od dogrzewania przedniej szyby nad przyciskiem AUTO

Opublikowano

norma w dieslach, jak masz klimatronik to możesz go szybciej podgrzać poprzez włącznie dogrzewania płynu - na klimatroniku przycisk od dogrzewania przedniej szyby nad przyciskiem AUTO

dark czy w benzynie z klimatronikiem tez jest ten patent?

Opublikowano

norma w dieslach, jak masz klimatronik to możesz go szybciej podgrzać poprzez włącznie dogrzewania płynu - na klimatroniku przycisk od dogrzewania przedniej szyby nad przyciskiem AUTO

a skąd takie info - przecież to się załącza a automatu i nic nie ma wspólnego z owym guzikiem, który słóży do "rzucenia" full nadmuchu na szybę (górę) by nie klikać ręcznie.

Opublikowano

Też mi się tak wydaje,że to działa z automatu jak jest niższa temperatura, żeby silnik szybciej doszedł do swoich 90 stopni. Czytałem tak też na innych forach, więc chyba to prawda. A przez wcisnięcie tego przycisku, autko może nawet wolniej nabierać temperature, bo dmuchawa od ogrzewania wtedy biega na maksa . Przez co utrudnia rozgrzanie się silnika, a nawet na cieplym silniku (90 stopni) włączenie ogrzewania na maksa powoduje spadek temperatury o ok 3-4 stopnie ( chociaz po chwili to wraca do normy )

Opublikowano

Wszystkim osobom wypowiadającym się w tym temacie stokrotne podziękowania!

Sam miałem problem z termostatem. Na blacie temp. wahała się w okolicach 70-80 stopni, podobnie było na klimatronicu.

Dzięki temu wątkowi zamówiłem prawidłowy termostat Wahlera (ok 50 zł na Allegro) do tego jeszcze kupiłem płyn Petrygo i mimo tego że wiem że mam dwie lewe ręce :tongue4: to jednak udało mi się to dziadostwo wymienić.

Męczyłem się dzisiaj z jakieś ok 7 godzin! No, ale kanału nie mam, a w garażu miałem kilka stopni mrozu. Masakra. Została mi jeszcze osłona do założenia, ale już nie miałem na to sił, a musiałbym zderzak odkręcać.

Raz jeszcze ogromne podziękowania dla wszystkich.

Opublikowano

Niestety, w silniku ADR wymiana termostatu nie jest taka różowa jakby wynikało z zamieszczonych postów. Owszem udało mi się wymienić, ale kosztowało to sporo nerwów. Fachowo podchodząc do tematu należałoby dodać, że należy odkręcić też pompę wspomagania. Inaczej dostęp do odkręcenia śrub obudowy termostatu jest prawie niemożliwy. Zrobiłem parę zdjęć, więc jak znajdę trochę czasu i też dowiem się jak je dołączyć to może dorzucę do tej informacji.

Pozdrowienia

Opublikowano

wystarczy odkrecic jedna srube wspornika (konkretnie imbus) i dostep jak ta lala :boobs:

Opublikowano

Dziękuję autorom artykułu, dzięki nim sam wymieniłem termostat.

Cena z oringiem w aso Koszalin 101 zł.

Ps. Tak uważałem żeby płyn nie pociekł po paskach, że nalał mi się do oczu. :polew:

Opublikowano

Płyn spuszcza sie dwuetapowo - pierwsze podejście to poprzez wyjęcie czujnika na dolnym krućcu przy chłodnicy i tu wygodnie można sobie coś podłożyć (nalepiej miskę lub wiadro). Drugi etap to w momencie wyjmowania termostatu ale tu już podkładasz coś pod spód i od góry zdejmujesz termostat, po silniku nie ma bata poleci ale nie po oczach.

Opublikowano

Chyba że robisz to od spodu :naughty::kox:

Opublikowano

norma w dieslach, jak masz klimatronik to możesz go szybciej podgrzać poprzez włącznie dogrzewania płynu - na klimatroniku przycisk od dogrzewania przedniej szyby nad przyciskiem AUTO

a skąd takie info - przecież to się załącza a automatu i nic nie ma wspólnego z owym guzikiem, który słóży do "rzucenia" full nadmuchu na szybę (górę) by nie klikać ręcznie.

sprawdzone empirycznie probówka ;)

Opublikowano

norma w dieslach, jak masz klimatronik to możesz go szybciej podgrzać poprzez włącznie dogrzewania płynu - na klimatroniku przycisk od dogrzewania przedniej szyby nad przyciskiem AUTO

a skąd takie info - przecież to się załącza a automatu i nic nie ma wspólnego z owym guzikiem, który słóży do "rzucenia" full nadmuchu na szybę (górę) by nie klikać ręcznie.

sprawdzone empirycznie probówka ;)

Rozumiem że sprawdzałeś świece z układu dogrzewania. Przycisk "odszraniania szyby" ma za zadanie pomóc w szybkim odparowaniu pary z szyb i możliwe że w takim układzie pomyśleli że warto dogrzać płyn przepływający przez nagrzewnicę by cieplejsze powietrze skuteczniej odparowywało szyby.

Opublikowano

dokładnie, podłączyłem się pod te świece z żaróweczka i włączyłem odszranianie przedniej szyby, w tym momencie zalaczaly sie tez te swiece i temp plynu na klimatroniku rosła szybciej, takze to jest jeden ze sposobow na ich uruchomienie ;) , ale to nie temat o tym, nie zaśmiecajmy wątku

Opublikowano

Czy ktos sie orientuje ktora instrukcja bedzie wlasciwa dla silnika AWT, bo generalnie malo znajduje na forum o tym silniczku :)

Opublikowano

Czy ktos sie orientuje ktora instrukcja bedzie wlasciwa dla silnika AWT, bo generalnie malo znajduje na forum o tym silniczku :)

pewnie jest tak samo jak ADR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...