Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A co do EDS'u... da się go wyłączyć kodowaniem?

U mnie w B6 przyciskiem

chyba pomyliłeś pojecie z ESP:wink:

Opublikowano
Na pewno w starszych ośkach działa do około 40km/h ale w AWD to nie wiem jak jest :wink:

Działa cały czas w połączeniu z ESP

---------- Post dopisany at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany at 11:52 ----------

wyłączyliśmy EDS i było dokładnie tak samo, na miekkim podłozu nie będzie widać róznicy przy ruszaniu bo naped przechodzi szybko z jednego na drugie koło

róznica jest na twardszym podłożu, na mocno ubitej drodze

podczas ruszania u kolegi w aucie zakręciło jedno przednie i jedno tylne koło

u mnie zakreciły sie dwa koła z tyłu i jedno z przodu, u mnie wyraznie było czuc uderzenie w

plecy a u Kolegi tego nie było, moje auto wyrazniej miało lepsza przyczepnośc

Sprawdzcie tak jak pisał ktoś że pół auta stoi na twardym, pół na luźnym

Torsen nie powinien pracować w połączeniu z EDS

każde auto z Q ma EDS i współpracuej z Torsenem bez problemu

Z torsenem między osiami, z torsenem między kołami może być problem. Tam gdzie torsen pośle moment tam EDS z zasady powinien koło wyhamować bo uznaje je za ślizgające

No właśnie jak jest torsen to po co EDS?

aby wyrównywać predkosci pomiedzy kołami na tych samych osiach

No właśnie a skoro wsadziłeś tosrsena na tylną ośkę to już Ci wyrównywanie nie jest potrzebne a nawet nie wskazane

Opublikowano
A co do EDS'u... da się go wyłączyć kodowaniem?

U mnie w B6 przyciskiem

Kowi Ci już sprostowanie napisał :wink:

EDS wyłączysz jedynie odłączając ABS :wink:

Opublikowano
1. EDSu nie wyłaczysz, po za tym nie ma absolutnie takiej potrzeby

2. Nic takiego nie ma miejsca, EDS działa w momencie gdy koła na osiach mają rózne predkosci

przy montazu drugiego Torsena na tylnej osi w ogóle nie bedzie sie aktywował, tylko na przodzie

Właśnie zastanawiam się czy to nie z powodu działającego EDS Twoje auto zachowuje się odmiennie niż powinno po montażu szpery z tyłu, czyli tak jak widać po filmikach z v8

Opublikowano

Dev ,a zrób coś takiego.....wystartuj na szutrze raz normalnie raz z wyciągniętym bezpiecznikiem abs'u do porównania...ciekawe co zaobserwuje 2 osoba...a może i Ty sam prowadząc auto ....??

Opublikowano

EDS działa ciagle niezależnie czy masz ASR, ESP, jest integralna funkcja, ale nie ma możliwosci wyłączenia tego poza wyjęciem bezpiecznika. Wyłaczajac przyciskiem ESP, ASR nie wyłączasz EDS:wink:. Gdzieś czytałem że można przekodować sterownik ABS i tam wyłączyć EDS, ale ile w tym prawdy i czy to działa w przypadku Q to nie wiem, w ośkach z sterownikiem(wyłącznie) ABS+EDS podobno działa:whistling:

Opublikowano
Sorry , ale tego chyba nie było :wink :
I tego jak ta V-ka pokonuje zakręt najbardziej mi brakuje , niby mam quattro a auto zachowuje się jak ta srebrna A6 , Dev zazdroszczę , kuźwa w tym roku nie ogarnę tego moda , a szkoda zima już nie długo.

Auto z równym rozkładem między osie musisz wrzucić w poślizg przed zakrętem np z odjęcia, przeciwskrętu, hamulca czy rękawa :grin: (do wyboru do koloru) inaczej zachowa się podsterownie, z gazu niestety bokiem nie pójdzie, tym bardziej torsen, który z zasady ma dać moment tam gdzie jest przyczepność. Jak chcesz wpadać w nadsterowność z gazu to prędzej stare modele, które miały blokadę na stałe.

---------- Post dopisany at 12:17 ---------- Poprzedni post napisany at 12:14 ----------

A co do EDS'u... da się go wyłączyć kodowaniem?

U mnie w B6 przyciskiem

Kowi Ci już sprostowanie napisał :wink:

EDS wyłączysz jedynie odłączając ABS :wink:

Być może, ja nie widzę działania tego systemu u mnie, może mam za mało km albo za ciężkie auto.

---------- Post dopisany at 12:20 ---------- Poprzedni post napisany at 12:17 ----------

EDS działa ciagle niezależnie czy masz ASR, ESP, jest integralna funkcja, ale nie ma możliwosci wyłączenia tego poza wyjęciem bezpiecznika. Wyłaczajac przyciskiem ESP, ASR nie wyłączasz EDS:wink:. Gdzieś czytałem że można przekodować sterownik ABS i tam wyłączyć EDS, ale ile w tym prawdy i czy to działa w przypadku Q to nie wiem, w ośkach z sterownikiem(wyłącznie) ABS+EDS podobno działa:whistling:

ASR to jest to samo co EDS...

Opublikowano

Ruks, ASR i EDS to nie sa takie same uklady.

Mechanicznie dzialaja podobnie ale ich ogólna zasada działania jest odmienna.

---------- Post dopisany at 14:14 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ----------

Jutro zapodam filmik gdzie bedzie widac roznice w dzialaniu z Torsenem i bez :decayed:

Opublikowano
w czym to "chodziło" ??? S4, RS4 ???

Audi 80 2.2T Quattro

Co ty Dev chyba nie zakładałeś torsena do tyłu tylko po to, aby nakręcić filmik że niby lepiej zamielił tylnimi kołami :grin:

To trza na drogę i zakręty zbierać bokiem, lub podriftować na śniegu.

Na filmiku gdzie jest A6 i V8 widać to bardzo fajnie co daje torsen z tyłu. Oba to quattro, ale V8 idzie fajnie bokiem i da się podriftować nawet na małym kawałku terenu,a A6 jak kaleka jest za ciężkie zaraz wyjeżdża przodem bo ma za ciężki przód bo silnik wisi z przodu jak wahadło i kierowca musi zaraz odpuszczać gaz i ratować się hamowaniem. Normalnie inwalida. Musiałbym nakręcić filmik jak jeździ moje coupe quattro ze szperą tyłu 100%. Leci bokiem od razu jak ta lala. Problem z szperą tyłu polega na tym że można używać go tylko na śliskim bo inaczej można most rozwalić bo po włączeniu tylne koła kręcą się 100% tak samo. Są to zbyt duże obciążenia w zakręcie na suchym asfalcie.

A torsen z tyłu daje lekko podobny efekt do jazdy ze szperą, z tą różnicą że szpera tylko na śliskim, a torsena z tyłu można mieć cały czas i latać na nim cały rok non stop, jest to taka mała namiastka szpery.

Do zabawy jest to ok. Torsen jednak zabiera nieco mocy i przez niego auto nieco więcej pali. Tym bardziej nie wyobrażam sobie jakie są opory toczenia podczas jazdy na suchym asfalcie na 3x torsen. Jakby to było takie proste że im więcej torsenów tym lepiej to audi pakowałoby do całego napędu torseny do dziś. Niestety musieli zrezygnować z torsenów bo ze zużyciem paliwa muszą schodzić w dół w miarę rozwoju. Elektronika jest tańsza i można nią sterować na bieżąco.

Co do EDS to myślę, że on nie będzie za bardzo przeszkadzać. Bo jeśli jest różnicowka w tyle to jeśli któreś koło ma mniejszy opór kręci się bardzo szybko. A przy torsenie z tyłu koło napędzające nie będzie miało więcej obrotów od pozostałych. To już bardziej będzie przód mielić i EDS będzie z przodu zdejmować prędkość obrotową.

Opublikowano

Torsen to nie mała namiastka szpery :grin:

3 Torseny tez są bez sensu, wystarczy jedno koło w powietrzy i auto stoi :facepalm:

o EDS nie trzeba sie martwic, bedzie działac tylko z przodu

drugi torsen wrzuciłem po to bo nie da sie załozyć do B5-ki mechanizmu z 100% blokadą

tak jak miało to miesce w 80, 100 i 200-ach, a szkoda

Opublikowano
Ruks, ASR i EDS to nie sa takie same uklady.

Mechanicznie dzialaja podobnie ale ich ogólna zasada działania jest odmienna.

Chłopaki spoważniejcie :grin: jedyna różnica między ASR i EDS jest taka że ASR tnie moc przy poślizgu, EDS nie ale oba systemy działają poprzez dohamowywanie koła ślizgającego się

EDS w Octavii - co to za system? - Magazynauto - testy i opinie o samochodach nowych i używanych

Opublikowano
Ruks, ASR i EDS to nie sa takie same uklady.

Mechanicznie dzialaja podobnie ale ich ogólna zasada działania jest odmienna.

Chłopaki spoważniejcie :grin: jedyna różnica między ASR i EDS jest taka że ASR tnie moc przy poślizgu, EDS nie ale oba systemy działają poprzez dohamowywanie koła ślizgającego się

EDS w Octavii - co to za system? - Magazynauto - testy i opinie o samochodach nowych i używanych

może jestem po :drunk: ale asr i eds to dwa inne systemy i asr nie blokuje kół

Opublikowano

Nie możesz mówić że to to samo tym bardziej że eds służy do efektywnego ruszania i nie działa już powyżej jakiejś prędkości, a esp to system powstrzymujacy poślizg ten niekontrolowany, i jest bardziej ze względu bezpieczeństwa a nie wygody

Opublikowano
w czym to "chodziło" ??? S4, RS4 ???

Audi 80 2.2T Quattro

Co ty Dev chyba nie zakładałeś torsena do tyłu tylko po to, aby nakręcić filmik że niby lepiej zamielił tylnimi kołami :grin:

To trza na drogę i zakręty zbierać bokiem, lub podriftować na śniegu.

Właśnie miałem zaproponować żeby nakręcili filmik próby elastyczności np 30-60 km/h na łuku drogi o nawierzchni u-split, wtedy dopiero wyjdzie co potrafi torsen :kox: przy okazji można by zaobserować czy EDS działa po wyłączeniu ESP, z pewnością zrobię taki test ale jak spadnie śnieg bo szkoda mi dwumasy, zresztą przy 1,7 tony i 130 KM to u mnie i tak się nic nie ślizga nawet na mokrym.

Na filmiku gdzie jest A6 i V8 widać to bardzo fajnie co daje torsen z tyłu. Oba to quattro, ale V8 idzie fajnie bokiem i da się podriftować nawet na małym kawałku terenu,a A6 jak kaleka jest za ciężkie zaraz wyjeżdża przodem bo ma za ciężki przód bo silnik wisi z przodu jak wahadło i kierowca musi zaraz odpuszczać gaz i ratować się hamowaniem. Normalnie inwalida. Musiałbym nakręcić filmik jak jeździ moje coupe quattro ze szperą tyłu 100%. Leci bokiem

To nie jest wina ciężkiego przodu A6. V8 ma pewnie jeszcze cięższy, Twoje Coupe też nie lekki. Tak naprawdę ciężki przód pomaga skręcać bo dociąża przód, spróbuj sobie Carrerą poskręcać bez wrzucania w zakręt to się przekonasz. To co powoduje takie a nie inne zachowanie V8 to właśnie torsen z tyłu, który dąży do zacieśnienia zakrętu (w pewnym stopniu działa jak torque vectoring) U Ciebie poślizg jest jeszcze większy tyłu od razu bo masz blokadę, która wyrównuje obroty kół więc od razu na starcie któreś leci w poślizgu

Co do EDS to myślę, że on nie będzie za bardzo przeszkadzać. Bo jeśli jest różnicowka w tyle to jeśli któreś koło ma mniejszy opór kręci się bardzo szybko. A przy torsenie z tyłu koło napędzające nie będzie miało więcej obrotów od pozostałych. To już bardziej będzie przód mielić i EDS będzie z przodu zdejmować prędkość obrotową.

Na pewno byłby problem z EDS gdyby była blokada 100% albo częściowa wyrównująca obroty. Jak wiemy torsen przekazuje (mnoży) moment więc rzeczywiście nie koniecznie będzie problem ale na tyle fizykiem nie jestem żeby zagwarantować że będzie bezpiecznie dla napędu.

---------- Post dopisany at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany at 21:04 ----------

Torsen to nie mała namiastka szpery :grin:

3 Torseny tez są bez sensu, wystarczy jedno koło w powietrzy i auto stoi :facepalm:

Wsadzasz T2R z napięciem wstępnym i działa nawet w powietrzu :decayed:

drugi torsen wrzuciłem po to bo nie da sie załozyć do B5-ki mechanizmu z 100% blokadą

tak jak miało to miesce w 80, 100 i 200-ach, a szkoda

No szkoda, do latania bokami jak znalazł :kox:

---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:06 ----------

Nie możesz mówić że to to samo tym bardziej że eds służy do efektywnego ruszania i nie działa już powyżej jakiejś prędkości, a esp to system powstrzymujacy poślizg ten niekontrolowany, i jest bardziej ze względu bezpieczeństwa a nie wygody

Czytaj uważnie, pisałem o porównaniu EDS i ASR, oba działają przy przyspieszaniu tylko i o ile dobrze kojarzę to w autach VAG wyłącza się je przyciskiem wyłącznika ESP jeśli jest takowy. Ja taki mam i nie czuję żebym miał dohamowywane koła w poślizgu (z gazem czy bez) jeśli przyciskiem wyłącze ESP

Opublikowano

EDS w ośce działa do 40km/h w Q do 80km/h i Ty myślisz że z Twoją mocą w Q zobaczysz różnicę ?

ja mam ośkę i po odpięciu wtyczki od abs-u czyt. ruszając z jednego koła bez eds-u nie ruszam wcale to taka różnica :grin:

Opublikowano
EDS w ośce działa do 40km/h w Q do 80km/h i Ty myślisz że z Twoją mocą w Q zobaczysz różnicę ?

ja mam ośkę i po odpięciu wtyczki od abs-u czyt. ruszając z jednego koła bez eds-u nie ruszam wcale to taka różnica :grin:

Tak, myślę że na śniegu różnicę zobaczyłbym, myślę też słychać byłoby pracę układu i prawdopodobnie mrugałaby kontrolka tak jak to jest gdy zadziała ESP czy ASR

W Stralisie na przykład wyłączenie ESP (jeden przycisk) powoduje wyłączenie też ASR (taka kontrolka pojawia się na desce) chociaż widać ewidentnie że ASR nie jest wyłączony wtedy całkowicie tylko interweniuje później.

Opublikowano

Prace EDSu poczujesz tylko na pedale hamulca, zadna kontrolka nie bedzie sie palić.

Wcisniecie przycisku ESP powoduje wylaczenie rowniez ASRu

Opublikowano

EDS byl we wszystkich a4 b5? jak to sprawdzic?

Opublikowano

w kazdej z Q a i w oskach tez sie trafiało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...