Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Dev

Rekomendowane odpowiedzi

Nie było we wszystkich. Na 99% jest w B5 która ma ESP i ASR. Ja sprawdzałem w ten sposób, że jednym kołem postawiłem auto na asfalcie, drugim na luźnym piasku i ruszałem z zaciągniętym ręcznym :decayed: Bez EDSu kręciło się to w piasku i nic wiecej, z EDSem lekko zakręciło to w piachu a później zaczęło ciągnąć to na asfalcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Q wszystkich jak Dev pisze

w ośkach można było dorzucić EDS wymieniając pompę i sterownik bądź sam sterownik od ABSu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace EDSu poczujesz tylko na pedale hamulca, zadna kontrolka nie bedzie sie palić.

Wcisniecie przycisku ESP powoduje wylaczenie rowniez ASRu

Na pedale być może, nie próbowałem w CCCO bo u mnie odcina paliwo jak hamuję :kwasny:. Natomiast ewidentnie czuć i widać kiedy koło jest dohamowywane a tego u mnie nie zauważyłem, tak jak na przykład miałem w Fabii, gdzie też mrugała kontrolka jak system działał. Po wyłączeniu ASR (a właściwie EDS bo tam nie było ograniczenia mocy przy poślizgu) można było mielić kołami do woli stąd myślę że w :audi: jest podobnie i EDS wyłącza się rzem z ESP ale przyjdzie zima to potestuję :decayed: A w niektórych autach tak jak już wspomniałem po wyłączeniu systemu zostaje on w uśpieniu i jeśli zacznie działać to daje o tym znać także kontrolką np tryb sport w BRZ czy cześć BMW mających DSTC

---------- Post dopisany at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany at 09:44 ----------

Taki filmik jeszcze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy razem z wyłączeniem esp i wg Was eds.(???) ..zostaje abs włączony ?.....abs z eds mogą być rozdzielone ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mogą, eds jest zintegrowany w sterowniku z absem, jedno nie działa to i drugie, nie było nigdy przycisku do wyłączania eds tak jak asr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej niemożliwe... Chyba, że Skoda tak miała, by zaoszdzędzic na modułach sterujących i wyłącznik ESP działał jak wyjęcie bezpiecznika pompy abs'u :przebiegly::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ruks wyłączy esp jak będzie śnieg, jeśli mimo to ruszy efektywnie z jednym kołem bez przyczepności to znaczy że nie miał racji i eds będzie wciąż działał - czego jestem w sumie pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej niemożliwe... Chyba, że Skoda tak miała, by zaoszdzędzic na modułach sterujących i wyłącznik ESP działał jak wyjęcie bezpiecznika pompy abs'u :przebiegly::decayed:

:decayed:..mówisz ? :polew::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę że na 100% pewny nie jestem ale takie mam odczucia, a trochę jeżdżę różnymi autami w tym AWD więc troszkę doświadczenia mam, nawet bym powiedział że zajmuję się tym zawodowo :wink: jak spadnie śnieg to sprawdzę na 100%. Skoro możliwe jest wyłączyć ASR to i możliwe jest wyłączyć EDS, zostawiając włączony ABS i nawet jeśli nie mam racji że fabrycznie wyłącznikiem ESP wyłączy się EDS to podejrzewam że ogarnięty elektronik taki wyłącznik zrobi bez problemu. EDS jak sama nazwa wskazuje jest funkcją sterownika a nie pompy ABS!!

---------- Post dopisany at 10:30 ---------- Poprzedni post napisany at 10:28 ----------

Niech ruks wyłączy esp jak będzie śnieg, jeśli mimo to ruszy efektywnie z jednym kołem bez przyczepności to znaczy że nie miał racji i eds będzie wciąż działał - czego jestem w sumie pewien

Mam quattro więc na pewno pociągną dwa koła :wink: potestujemy to się upewnimy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ruks wyłączy esp jak będzie śnieg, jeśli mimo to ruszy efektywnie z jednym kołem bez przyczepności to znaczy że nie miał racji i eds będzie wciąż działał - czego jestem w sumie pewien

Niech wyłączy esp i zahamuje....będzie prosciej ......chyba....., że MaxsteRR ma rację :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwila czytalem wypowiedzi na forum passata i koles sie zalil ze w jego a3 pomimo wylaczenia esp przyciskiem eds dalej mu dzialal... bo wraz nie mial problemow z ruszaniem

---------- Post dopisany at 10:34 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ----------

a wracajac do tematu dyfra, jak ktos nie chce sie bawic w przerobke zawsze moze zainwestowac w lepsze tylne hamulce w Q ktore spowoduja ze EDS bedzie troche efektywniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej niemożliwe... Chyba, że Skoda tak miała, by zaoszdzędzic na modułach sterujących i wyłącznik ESP działał jak wyjęcie bezpiecznika pompy abs'u :przebiegly::decayed:

:decayed:..mówisz ? :polew::naughty:

Matko... i córko :wink: jakiej pompy :tongue4::polew:

EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) funkcja elektroniczna nie mechaniczna jak np torsen więc na pewno da się wyłączyć pozostawiając pracę pompy ABS. Zresztą jakby ktoś chciał to da się też zrobić wyłącznik ABS w zasadzie niemal do każdego auta.

Niech sprawdzi ktoś kto ma oskę z EDS i wyłącznikiem ASR jednym kołem na jakimś szutrze i już będziemy wiedzieć

---------- Post dopisany at 10:43 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ----------

przed chwila czytalem wypowiedzi na forum passata i koles sie zalil ze w jego a3 pomimo wylaczenia esp przyciskiem eds dalej mu dzialal... bo wraz nie mial problemow z ruszaniem

---------- Post dopisany at 10:34 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ----------

a wracajac do tematu dyfra, jak ktos nie chce sie bawic w przerobke zawsze moze zainwestowac w lepsze tylne hamulce w Q ktore spowoduja ze EDS bedzie troche efektywniejszy

Ale zawsze to koło jest hamowane a nie wprawiane w ruch jak w torsenie czy innej blokadzie. Pozostaje też kwestia do przemyślenia czy trzeba programować sterownik ABS po zmianie hampli ale to temat na inny wątek :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przeprogramowywania był nieraz już poruszamy........nie trzeba ...ba nie warto nawet ...tego robić...

Ale to gdzie indziej ;) jest opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącznik ESP na pewno nie odłącza EDS-u przynajmniej w B6 quattro. Ubieglej zimy sporo latałem po lodowym torze na jeziorze i po przejechaniu bokiem kilku kilometrów praktycznie bez dotykania hamulca, jak wysiadłem z samochodu, to z rozgrzanych tylnych tarcz buchały kłęby pary. Według mnie jednoznacznie świadczy to o intensywnym działaniu EDS. Co mnie dziwiło przednie heble były ledwo ciepłe węc myslałem nawet, że EDS działa tylko na tył dopuki jeden z forumowiczów nie uświadomił mnie, że podobno działa na obie osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze wewnetrzne tylne kolo na zakrecie ma najmniejsza przyczepnosc wiec pewnie chcialo sie najszybciej obracac i najbardziej bylo hamowane a wiec eds szczegolnie z tylu ma najwiecej roboty przy zimowych zabawach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mozna wylaczyc EDSu z pozycji przelacznika w kabinie.

Fizycznie nie ma takiej mozliwosci.EDS jest zintegrowany z ABSem i nie slyszalem aby komus padl.siada abs to siada eds i tyle w temacie ktory mi tu zasmiecacie:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już zamówiłem:naughty: na piatek ma go zdemontować z auta, dorwałem za 600zł, siedzi jeszcze w V8ce:whistling:

jak ktos chce pewniaka to mam namiar na dyfra, ale jest za tysiaka:facepalm: gość wie co sprzedaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...