Duncan Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam.Mam pytanie do obeznanych w temacie,wiem że jest o tym w necie dużo,ale sa sprzeczne wiadomości,wiec nie wiem co zrobic,czy zakładac czy nie ,jedni pisza ze tak, drudzy że nie .Co wy o tym sądzicie?Dodam ze mam olej w dolocie,turbo wymienione na nowe,olej ubywa z bagnetu,ale słabo.
Sztomel Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Sądzę, że to najlepsze rozwiązanie na olej w dolocie przynajmniej z odmy. Puszczenie odmy wolną drogą do butelki w dolocie skutkuje wąchaniem jej smrodów a OCT jest najlepszym rozwiązaniem. Przynajmniej wyjaśnia się wtedy kwestia puszczania oleju z turbo. Osobiście mam obecnie odmę puszczoną w butelkę ale przerobię to szybko na układ zamknięty czyli z zastosowaniem OCT (Oil Catch Tank) bo smród z odmy jest niewiarygodny i nieprzyjemny. Z całą pewnością przeszkadzający a przynajmniej odwalenie odmy z dolotu szybko pozwala zdiagnozować czy i w jakiej ilości puszcza olej do dolotu samo turbo. Niech nikt nie pisze, że wywalenie odmy z dolotu w TDI skutkuje jej zamarzaniem bo to totalne bzdury - zwłaszcza jeśli zachowa się przy modyfikacji odpowiednią średnicę węży - mają być giętkie ale takie aby ich średnica nie była mniejsza od oryginału i na tyle giętkie by się nie zagięły na maksa bo wtedy jest po ptokach - czyli padną najsłabsze uszczenienia silnika - odma ma być drożna cały czas. Obednie mam zastosowany wąż zbrojony wewnętrznie - grubościenny. Jego nie da się nagiąć tak by odma była połączona jak w oryginale ale i też nie mogę powrócić do oryginału. Przy powrocie - a dolot powietrza mam trochę inaczej puszczony bo i inne turbo (z silnika BRD i dolot inny) oryginalny wężyk odmy się najzwyczajniej zerwał w połowie - wibracje i inne połączenie - nagła strata mocy ale dla mnie od razu wyczuwalna i znana bez VAGA - lewe powietrze dla LMM i dla sterownika silnika. Muszę astosować coś o mniejszym zbrojeniu by wąż odmy był w miarę elastyczny ale i odporny na zagięcia jak i na wewnętrzne zassania i tylko tyle mi pozostało - nic więcej. Obecnie szukam odpowiedniego węża dla OCT. Jeśli znajdę to nie omieszkam się tym podzielić bo nie chodzi o to by zarabiać a czyjejś niewiedzy tylko by się tym podzielić. Jeśli jednak znajdę stosowne rozwiązanie to i tak z pewnością nie będzie ono adekwatne dla silników montowanych wzdłużnie lecz poprzecznie bo mam Golfa Mk4 ale może coś z tego winiknie mądrego dla obydwu rozwiązań.
Duncan Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Ja tego oil tank-a zrobiłem sam,z tym ze nie pusciłem weża w dolot jak w orginale,tylko na dolot przed filtrem powietrza dokładnie przy masce,przykreciłem wypust oparów bezposrednio do tego plastiku co zasysa powietrze,zadnego smrodu nie wyczułem i dymu tez nie ma!,a wlot przed turbo zaslepiłem.Do tego oil tanka wsadziłem "drutek"aluminiowy ,który wyłapuje olej,zobaczymy czy cos to da.Według mnie wsadzenie weża przed turbo z powrotem mija sie z celem! ponieważ turbo dalej bedzie zasysac olej z odmy,moze nie bedzie go aż tyle co normalnie ale napewno wiecej niz jak mam podłaczone na wlocie.
rudi2891-1 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Witam.Przyłącze się.Też mam odmę wpuszczoną w butelkę żeby sprawdzić skąd bierze się olej w dolocie,czyli odma czy turbo.Autko jedzie super,nie dymi,dobrze przyśpiesza.Butelkę mam zrobioną od tygodnia i zrobiłem jakieś 600 km i tylko dno zakryte i to nie całe a butelka mała 0,5l po płynie hamulcowym.Może ktoś codpowie coś w tym temacie bo nie wiem co zrobić.
Duncan Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Z tego co wyczytałem na róznych forach to w AWX-ie i innych silnikach zawsze bedzie olej w odmie,jedyne co mozna zrobic to ograniczyć go w dolocie turbiny i to tyle.Ja wymieniłem turbine miesiac temu i dalej mam olej w dolocie.
rudi2891-1 Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Kolego,a powiedz mi jeszcze czy masz jakieś wycieki w okolicach turbiny???Bo u mnie ''coś'' się sączy.Byłem u mechanika,ściągnął węża z turbo i sprawdzał luz na wałku czy jakoś tak i stwierdził że miał do czynienia z większymi luzami w innych przypadkach a oleju tyle nie było na złączach węży.A silnik mam AVF.
adadur Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 OilTank ... właściwie Oil Catch Tank OCT najlepiej jak by nie był chromowany czy lakierowany bo tych chinoli pełno ... najzwyklejszy nie rzucający się w oczy, może ktoś zaadaptował do 1.9 jakiś fabryczny z innego auta.
rudi2891-1 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Ok,dzięki za objaśnienie.Właśnie mam wpuszczony wężyk z odmy w butelkę a dolny otwór zaślepiłem a i tak olej jest pod turbiną.Bo to że jest w przewodach od dolotu to mi nie przeszkadza.Ale jak czasami stanę to pojawia się plamka oleju pod samochodem.A OT bym założył ale czy to ma sens jak olej dalej pod turbo???A z tym moim wężykiem i butelką zrobiłem już jakieś 2 tyś.km
PRZEMEKC Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 do zaslepienia otworu przy turbo idealnie pasuje korek plastykowy od szampana:drunk: przy okazji mozna se babelki wypić, na pytanie czy zakładac oct , zakładac bo przestanie lac sie olej z egr ,chyba ze dodatkowo turbo puszcza, i turbina nie syfic sie bedzie co sprzyja zawieszaniu sie jej a dokładnie geometri
gar.bik Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Ja do swojego OCT wykorzystałem oryginalny seperator z silnika 2.2D z renault..Fajnie to pasuje zmieściło się wszystko przy prawej lampie..przykręcone do podłużnicy.. Ma trzy wejścia/wyjścia do górnego podłączyłem wąż z silnika z boku wyjście z powrotem do turbiny..a dolne przedłużyłem i zakończyłem małym zbiorniczkiem od wspomagania z nakrętką po to żeby fajnie od dołu wylewać to co się tam zbiera..Koszt całej przeróbki to 50zł wszystko na szrocie. Znalazłem nawet kilka zdjęć z alledrogo jakby ktoś chciał widzieć jak to w audi wygląda to pisać zrobię fotki. Pozdrawiam
darkle Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Zrób fotki jak to zamontować i czy bardzo to szpetnie wygląda pod maską
gar.bik Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Zrobiłem kilka zdjęć widok z góry..Odpływ to bym musiał osłonę odkręcać a nie miałem czasu..
Fido Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Ja spróbowałem z butelką. Przewód wszedł na spory wcisk w szyjkę więc musiałem wywiercić 2 otworki w butelce by gazy miały ujście (czerwone strzałki). Trochę pojeździłem i nie widzi mi się to rozwiązanie. Za bardzo śmierdzi olejem no i widać opary po podniesieniu maski,wydobywające się z otworków butelki. Będę musiał pomyśleć nad zakupem separatora z silnika 2.2D z renault lub Lublinka,tyle że ten drugi jest wielki i ciężko będzie znaleźć dla niego miejsce. Gar.bik możesz zaznaczyć na swoich zdjęciach które to wejście i wyjście na dolot i który do zbiorniczka ?
gar.bik Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Tak na szybko Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Fido Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Ok,dzięki za szybką odpowiedź. Zamawiam identyko jak Twój. ---------- Post dopisany 27-11-2013 at 16:28 ---------- Poprzedni post napisany 22-11-2013 at 16:13 ---------- Założyłem dziś na próbę. Zobaczymy jak się będzie sprawował.
PRZEMEKC Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 i jak po testach. tak juz jest ze trzeba naprawiac co zle wyszło budowniczym. tu ciekawe znalazłem pokrywa rozbebeszona [TDI PD] Modyfikacja fabrycznego separatora oleju w pokrywie zaworów - odma
Fido Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Niestety prawie wcale nie jeżdżę. Jakoś tak nie mam za czym i nie mogę się wypowiedzieć. Mus jakąś większą trasę zrobić ale takowa się nie szykuje w najbliższej przyszłości. ---------- Post dopisany 04-12-2013 at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2013 at 21:01 ---------- Zrobiłem tak ze 600 km,krótkie trasy. Oleju w przewodzie śladowe ilości za to nazbierało się z 10-15 ml wody. Płynu nie ubywa ani grama.
PRZEMEKC Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 nie boj to para ,normalne , u mnie w buteleczce miesza sie z olejem i wychodzi nescafe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się