Ma1477 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Ciężko odpala jak jest ciepły i jak stoi pod górkę ale tylko jak jest ciepły. Myślałem o czym takim ŻLE ODPALA AUDI A2 A3 A4 A6 TDI TURBO START (3450130504) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ewentualnie samemu zrobić taki przekaźnik. Bo za zmiane map liczą sobie od 200 do 400zł a auto już nie takie nowe bo z 2006r, a wydaje mi się że nie wielki wpływ na to na dwumas gorzej ze świecami. Co o tym myślicie?
POWER-KRIS Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Ja mysle ze ma ten sam problem co miały B6 1.9 jak rozrusznik na tulei juz przytarty to zimny z pol obrotu a cieply wcale bo za male obroty uzyskuje i komp nie otwiera paliwa. Ludziom wode z mózgu robia i pitolo jakies mapy startowe zamiast oddac rozrusznik do regeneracji za 100 gora. Sony Xperia Tapatalk 4
piotrsob1 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Jeżeli zrobisz diagnostykę silnika i nie znajdziesz jednoznacznej przyczyny ciężkiego uruchamiania, to wtedy jest szansa, że urządzenie tego typu załatwi sprawę. Można samemu coś takiego wykombinować, trzeba oszukać temperaturę silnika , jaką komputer sterujący silnikiem widzi w momencie rozruchu. Zmniejszenie jej o 15-20 st. C poprzez włączenie w obwód czujnika temperatury dodatkowego opornika w momencie rozruchu załatwia sprawę. Mam coś takiego , zrobionego własnoręcznie , w starym Golfie IV 1,9 ALH, działa bez zarzutu
Ma1477 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Opublikowano 3 Września 2013 Ten 2.0tdi jest specyficzny, po odłączeniu czujnika temp. odpala dobrze. Pewnie są zamałe obroty do odpalenia i wtryski nie podają paliwa odrazu. Standardowe rozwiązanie jest słabe czyli zmiana map, ze względu na cene, podniesienie dawki startowej (dawki paliwa) jest słabe bo zakres mały, rozrusznik zregenerowany działa na krótko, jest jeszcze przestawienie wałka wydechowego ale ma to jakiś zły wpływ na spalanie. Można pogrzebać z tą temp. jedyny minus to grzanie świec. No i tanio to wyjdzie. Wsumie aż takiej tragedii nie ma ale hmm
neologic Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zwieksz Vagiem dawke starowa paliwa. Ja ta zrobilem po roku od zakupu auta, meczarni i wstydu na parkingach... Po tym zabiegu, zalowalem, ze tak prosta czynnosc byla przeze mnie tak dlugo odkladana. Od dwoch lat problemu odpalania cieplego BLB nie mam. Opis na forum. 1
blbina Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zwieksz Vagiem dawke starowa paliwa. Ja ta zrobilem po roku od zakupu auta, meczarni i wstydu na parkingach... Po tym zabiegu, zalowalem, ze tak prosta czynnosc byla przeze mnie tak dlugo odkladana. Od dwoch lat problemu odpalania cieplego BLB nie mam. Opis na forum. neologic gdzie się zwiększa dawkę startowa i na jaka wartość żeby było o.k. Wydaje się ze widziałem w moim interfejsie taka opcje ale chyba była nieaktywna.
Ma1477 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2013 U mnie dawka nic nie dawała. Teraz już nie pamiętam który do blok a nie mam jak sprawdzić bo złamałem nogę, włożyli mi tam blachę i narazie nie mogę jeździć audi
Pawelkiwi Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Jak odpięcie czujnika temperatury usprawnia Ci zapalanie to zakup moduł delay jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Przede wszystkim włącza grzanie świec żarowych nawet na ciepłym silniku co ułatwia poprawny rozruch. Oszukuje komputer silnika ECU co powoduje późniejszy zapłon, więc silnikowi łatwiej. Oczywiście najlepiej byłoby znaleźć przyczynę ale jak ktoś chce na skróty i tanio to właśnie rozwiązanie dla niego. Tu masz coś co działa i spełnia swoją rolę Moduł MS-07 Delay Diesel
niestandardowy Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Ja mysle ze ma ten sam problem co miały B6 1.9 jak rozrusznik na tulei juz przytarty to zimny z pol obrotu a cieply wcale bo za male obroty uzyskuje i komp nie otwiera paliwa. Ludziom wode z mózgu robia i pitolo jakies mapy startowe zamiast oddac rozrusznik do regeneracji za 100 gora. Sony Xperia Tapatalk 4 :thumbup1: to jest to
Andrzej B7 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Jeżeli zrobisz diagnostykę silnika i nie znajdziesz jednoznacznej przyczyny ciężkiego uruchamiania, to wtedy jest szansa, że urządzenie tego typu załatwi sprawę.Można samemu coś takiego wykombinować, trzeba oszukać temperaturę silnika , jaką komputer sterujący silnikiem widzi w momencie rozruchu. Zmniejszenie jej o 15-20 st. C poprzez włączenie w obwód czujnika temperatury dodatkowego opornika w momencie rozruchu załatwia sprawę. Mam coś takiego , zrobionego własnoręcznie , w starym Golfie IV 1,9 ALH, działa bez zarzutu Nie słuchać cudaków jak wyżej , to podstawa w dobrej ekspluatacji naszych aut !!
citeq Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Mam to samo u siebie. I mam pytanie co dokladnie trzeba zrobic i sprawdzic? Z tego co widze to najpierw sprawdzic to z czujnikiem temp, rozrusznik, zmienic dawka, nowe mapy. Czytalem jeszcze gdzies ze moze to byc wina akumulatora? Prosze o dokladny opis "co i jak zrobic"
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Jeżeli zrobisz diagnostykę silnika i nie znajdziesz jednoznacznej przyczyny ciężkiego uruchamiania, to wtedy jest szansa, że urządzenie tego typu załatwi sprawę.Można samemu coś takiego wykombinować, trzeba oszukać temperaturę silnika , jaką komputer sterujący silnikiem widzi w momencie rozruchu. Zmniejszenie jej o 15-20 st. C poprzez włączenie w obwód czujnika temperatury dodatkowego opornika w momencie rozruchu załatwia sprawę. Mam coś takiego , zrobionego własnoręcznie , w starym Golfie IV 1,9 ALH, działa bez zarzutu Nie słuchać cudaków jak wyżej , to podstawa w dobrej ekspluatacji naszych aut !! Idąc Twoim tokiem rozumowania, to takich cudaków na tym forum jest większość, poczytaj wątki o DPF-ach, ilu userów jest za montowaniem nowych, jak się stare zatkają Napisałem wyraźnie, jeżeli po diagnostyce nie ma jednoznacznej przyczyny, odpowiedzialnej za ciężkie odpalanie na ciepłym, to wtedy pozostaje do wyboru albo korekta map za kilka stówek, albo oszukiwanie temperatury w momencie rozruchu za kilka PLN-ów Obydwa sposoby są tak samo skuteczne, a wybór zależy od właściciela i aktualnej zasobności jego portfela A jak ktoś jest mocnym zwolennikiem wszystkiego co oryginalne, to pozostaje mu kapitalny remont , albo wymiana silnika z osprzętem na nowy
POWER-KRIS Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Jakiś tester i sprawdzić ilość obrotów podczas zapalenia. Ma być powyżej 250.
niestandardowy Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ma1477 gdy odpalasz " przycina " przycina sie Tobie rozrusznik? brat w awx walczyl caly sezon z odpalaniem i wkoncu okazalo sie ze to wina rozrusznika... po regeneracji bendix az swiszczy przy odpalaniu, a pali na strzala...
Pawelkiwi Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nie wiem jak Wy ludzie ale chyba każdy ma jakieś małe pojęcie o tym jak auto powinno kręcić na rozruszniku. Zakładając taki wątek myślę że kolega wie jaka jest różnica obrotów (jeśli jest) w kręceniu rozrusznikiem na zimnym i ciepłym. Domyślam się też że chyba by zauważył różnicę w zachowaniu pracy rozrusznika to nie zadawał by tak banalnych pytań. Powiem więcej w tych samochodach problem rozrusznika jest stałą usterką a właściwie nie rozrusznika tylko kabelka od masy do obudowy. Nawet akcja serwisowa na to była. Pomijam inne usterki rozrusznika.
adrian998998 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Podpiac vcdsa, odlaczyc koske od zasilania wtryskow i odczytac z jaka predkoscia kreci rozruch. Jak nie bedzie ok 300 obr/min to zapomnj o dobrym paleniu fakt zalezy to od stanu motorowni i sprawdzeni najprostrzych rzeczy punkty styku itp jak kolega mowil przewod masowy bo lubily gnic itp. Ja jak pracowalem w vw to byla informacja tpi na palenie na cieplym jak nie uzyskiwalo 320obr/min a aku dobre i punkty masowe ok to sie rozrucha wymienialo i po klopocie. Nie raz juz dawki rozruchowe poprawialem czy w 1.9 czy 2.0
Ma1477 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2013 Witam mam nadal nogę w gipsie ale opisze co i jak z moim autem i odpalaniem. Po zakupie zauważyłem problem z odpalaniem na ciepłym, poczytałem i po odpięciu czujnika temp okazało się że pali od strzała ale wentylatory chodzą bo czujnik odpięty. Nic się nie przycinało rozrusznik chodził aku doładowałem. Puźniej jebn*** mi rozrząd i wymieniłem silnik na nowy bkd wyjęty z angielskiego vw Uszkodziłem rozrusznik podczas odkręcania więc kupiłem używany jak nowy Włożyłem cały zestaw wszystko inne niż było i dalej odpala tak samo. Więc wina jest po stronie sterownika silnika, po minimalnym przebiegu silnika dawki są się wystarczające do rozruchu. Wydaje mi się że oszukanie czujnika to najlepsza rzecz w nie nowym już aucie. Co do koła 2 masy to wybaczcie ale stare b5 też je miało a paliło od strzała ta wymiana softu to ściema i nabijanie kasy tunerom a koło po 150-200tyś itak będzie waliło bo koło też mam nowe luk za 1200zł i jest to poroniony wynalazek jeśli chodzi o wytrzymałość Wracając do softu to podnoszą dawke wiec oszczędzamy świece ale rozruch itak jest brutalniejszy niż przewidział to producent. Każdy zrobi jak woli mi szkoda kasy żeby napędzać czyjąś ideologie że soft jest lepszy bo tak Ale każdy robi jak woli ja nie robie nic bo noga nie chce współpracować jeszcze
adrian998998 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Jeśli nie wiesz na czym dokładnie podlega obróbka w sofcie to nie mów takich głupot że się paliwa dolewa i jest brutalniej. Jest myk co wcale się nie rusza paliwa a auto pali.
puzonX Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 @Ma1477 - ja też miałem problem z odpalaniem auta jak się rozgrzało. problemem była zbyt bogata mieszanka i czujnik temp spalin (tu masz link do mojego tematu http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/problem-usunieciu-dpfa-dodatkowo-czujnik-temp-spalin-306499/ ). Silnik lekko się zalewał i oto cały problem. teraz śmiga...
piotrsob1 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Czy na pewno wymieniałeś czujnik temperatury pomiędzy turbo a DPF-em ( G506 )? Jeżeli tak, to nieźli naciągacze, albo partacze wycinali Ci DPF-a G506 służy tylko i wyłącznie do kontroli temperatury spalin w celu zapewnienia ich odpowiedniej wartości do poprawnego działania filtra Jak DPF out, to jest on poprostu niepotrzebny do niczego, jego obsługa powinna być wyłączona w programie sterującym , albo program zmodyfikowany tak , jakby go tam nigdy nie było Poza tym zbyt duża dawka paliwa w dieslu nie powoduje "zalania" silnika, co najwyżej kopcenie na czarno z powodu niedoboru tlenu do jego spalenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się