Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kiedy zmieniać olej z 5W40 na 10W40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi:Siema Chłopy:wink: pytanie do speców. Mam na liczniku 203000 (albo i więcej:wink:) czy to już czas na zmianę oleju na gęstszy? Chodzą różne teorie, nawet ostatnio słyszałem, że dożywotnio można jeździć na syntetyku, chyba, że remont silnika był.

Co byście polecili, Zostać na syntetyku, czy zmienić na półsyntetyk przy takim przebiegu. Może ocenia to się po jakichś objawach pracy silnika???

Opublikowano

Nic nie zmieniaj, do pompowtrysków musi być olej 5w40 z norma 505

Opublikowano
:hi:
Opublikowano

Mój przedmówca ma rację , przecież masz turbo w swoim aucie , więc tylko syntetyk 505.01 .

Opublikowano

nie zmieniać bo nie ma ku temu żadnego powodu. Ty na stare lata zaczniesz jeść byleco i będziesz się ubierał w byleco tylko dlatego, że skończyłeś np. 70 lat?

Jak się z silnikiem coś dzieje to się go naprawia a nie maskuje problem gęstszym olejem.

Opublikowano

Widzisz , jak kupiliśmy yariskę to miała minerała 15W/40 , jakiś głąb ją użytkował , zmieniliśmy najpierw na półsyntetyk , a potem na pełny syntetyk ( chociaż starzy mechanicy zalecają dokładnie na odwrót) jak jest turbo diesel to wiadomo olej tylko syntetyk:)

Opublikowano
Widzisz , jak kupiliśmy yariskę to miała minerała 15W/40 , jakiś głąb ją użytkował , zmieniliśmy najpierw na półsyntetyk , a potem na pełny syntetyk ( chociaż starzy mechanicy zalecają dokładnie na odwrót) jak jest turbo diesel to wiadomo olej tylko syntetyk:)

Akurat w przypadku Yariski to one chyba fabrycznie sa zalewane 15W40. Mamy w firmie we flocie ok 30 Yarisek i wszystkie zalewane sa od nowosci 15w40 ...

Opublikowano

Super, dzięki za wszystkie odpowiedzi. Zostaje przy syntetuku:hi:

Opublikowano

Lej zawsze syntetyk 5w40 505.01. Ja mam 330000 i taki właśnie zalewam motula. Co ciekawe niemiec jeździł na 5W30

wysłane z Commodore 64

Opublikowano
Lej zawsze syntetyk 5w40 505.01. Ja mam 330000 i taki właśnie zalewam motula. Co ciekawe niemiec jeździł na 5W30

wysłane z Commodore 64

Nic w tym ciekawego nie ma i równie dobrze można jeździć na 5W30, ważne by norma dla pompowtrysków była odpowiednia:wink:

Opublikowano
Lej zawsze syntetyk 5w40 505.01. Ja mam 330000 i taki właśnie zalewam motula. Co ciekawe niemiec jeździł na 5W30

wysłane z Commodore 64

ale jak dobrze mi się wydaje to 5W30 zaleca producent.

Opublikowano

Producent zaleca odpowiednie normy a 5w30 to zdaje się ze przeważnie jest z normą 507 i wtedy można to lać do silników z dpf.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano

a może ktoś podpowie mi jaki mam zalać ?moje Audi A4 b7 1.9 TDI 116PS DPF, :) też może być Motul 5W 40

Opublikowano

a może ktoś podpowie mi jaki mam zalać ?moje Audi A4 b7 1.9 TDI 116PS DPF, :) też może być Motul 5W 40

może nawet powinien

Opublikowano

dzięki :) tak też myślałem, ale wolałem się upewnić :)

Opublikowano

lać co fabryka nakazała a przy 500 tyś wspomnisz że te 200 co masz teraz to śmiechu warte...

Opublikowano

Zamow u kolego dzika (Marcin). Na allegro duzo podrobek jest.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...