Jump to content
1 1
MemberA4

Kąt synchronizacji wałka (Synchro Angle) - Mity czy fakty ?

Recommended Posts

:siema: dzisiaj bawiłem się synchronizacją wałka w gr004 przestawiająć ją na stronę - i +. Wyczytałem w necie że ustawienie synchro w silnikach PD oczywiście na wartość -1.5 lub -1.7 powoduje niby odczuwalne polepszenie osiągów auta ,piszą na forach że nawet mówią o tym Tunerzy,lecz nie u wszystkich się to sprawdza bo niektórzy mają odwrotnie. Z tego co ja zauważyłem to :

-ustawiająć w granicach -1.5 , -1.7 silnik chodzi troszke tępiej jakby na czymś stał lub był podparty pod miską olejową przez co odczuwalne są większe wibracje przenoszące się na karoserię:kwasny:

- w moim przypadku możliwość zejścia z obrotów na jałowym nawet do 819 obr/min z 903:shock3: bez jakichkolwiek obaw o bujanie szarpanie lecz to już za małe obroty bo podczas kręcenia kierą wspomaganie stawia opór i obroty jeszcze klękają

-spalanie w gr015 czasami wzrasta do 0.6l/h z 0,4l w ruchu nie sprawdzałem ale z info w necie też podobno wzrasta

-bujanie silnika które u mnie występuje myślałem że przez pompki lub dwumas ,całkowicie ustaje :banan:po nastawieniu na 0.0 bujanie powraca:doh:.

- ja szczerze mówiąc nie zauważyłem polepszonych osiągów silnika lecz odwrotnie do 1700 obr/min autko ledwo przyspiesza odczuwalna turbodziura lecz później już "ciągnie".

- korekcje na pompkach praktycznie się nie zmieniają

- przy odpalaniu puszcza czarnego dymka

- spaliny jakby były mniej gryzące w nos

Przestawiając synchro na strone" + "odczułem :

- powracające bujanie silnika nasilające się z nastawami na stronie plusowej

- spalanie na VAgu czasami maleje z 0.4l na 0.2l/h

- przy +6 nie dałem rady już uruchomić silnika

- przy +3.3 auto jest zmulone w osiągach

Szybko wróciłem do ustawień -0.6, 0.0 ponieważ uważam że autko czuje się najlepiej na tych nastawach lecz bujanie które u mnie występuje czasami jest jeszcze odczuwalne.

A może ktoś inny ma jakieś doświadczenia ze zmianami w synchronizacji na dobre i złe strony?? A może macie jakieś info o tym?

---------- Post dopisany 13-10-2013 at 11:08 ---------- Poprzedni post napisany 12-10-2013 at 17:10 ----------

Nikt nie dłubał przy synchronizacji żeby wypróbować czy się coś zmieni??

Na forach są nawet wykresy z hamowni bo niektórym przybywa od tego nawet 10 - 12 KM. Czyli można powrócić do tego co przez lata uciekło :kox:


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy silnik inaczej reaguje na zmiane tych wartości.

Trzeba eksperymentowac.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po wymianie rozrządu i ustawieniu na 0,0 spalanie w grupie 15 pokazuje 0,8 l/h a przed wymianą było 0,4 i autko miało świetne spalanie, teraz pali dużo za dużo, zmieniłem kąt na +2,0-3,0 i w/w spalanie spadło na 0,6 l/h i proporcjonalnie do tego spalanie na drodze też zmalało. Przejeździłem tak 45 tys km, nie znajdując przyczyny takiego stanu rzeczy. Zdecydowałem się na ponowną wymianę mimo połowy interwału. Przy demontażu okazało się, że rozrząd jest dobrze zrobiony, kazałem jednak wymienić graty i ustawić od nowa. Nadal po ustawieniu kąta synchronizacji na 0,0 nic się nie zmieniło (to znaczy spalanie nie wróciło do normy sprzed poprzedniej wymiany). Różne rzeczy już sprawdzałem i nic nie wychodzi niepokojącego, znowu będę musiał go przestawić na 2,0-3,0 żeby mieścić się w spalaniu 6-7 litrów trasa, i 9-12 litrów miasto przy PSJ. Przy kącie 0,0 jest jeszcze plus około 2 litry.

Uprzedzając pytania, z wtryskami jest tak samo jak 50 tys km temu, turbo troszkę bardziej zapewne nie domaga (będę czyścił) ale to spalanie nie jest raczej z tym związane.

Wiele osób w internecie porusza temat wyższego spalania po wymianie rozrządu ale sensownego wytłumaczenia nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj przestawiałem kąt synchronizacji- moje spostrzeżenia:

kąt 0 , taki miałem spalanie 0,6 l/h bez odbiorników korekty na pompkach od -1,27 do +0,3

kąt -2 spalanie 0,8 l/h bez odbiorników korekty na pompkach od -1,7 do +0,3

kąt 2 spalanie 0,4 l/h bez odbiorników korekty na pompkach od -0,27 do +0,2

auto pali na tyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem przy jakim ustawieniu kąta AVF już nie odpala, ale nawiązując do mojego posta #3. Ustawiłem go na 6,6-7 i chwilowe spalanie (grupa 15) skacze 0,4-0,6l/h. Samochód przy normalnej jeździe na trasie pali teraz 5,3-5,7 litra, wczoraj 425 km i średnie spalanie 5,4 litra przy prędkościach 90-120 km/h. W mieście jak nie stoję bardzo w korku to 6-7 litra, więc jak dla mnie znaczna poprawa. Zapala normalnie czy ciepły, czy zimny. Rozrząd wymieniany dwa razy, teraz robiony na oryginałach OOOO w Benepol'u (też stwierdzili, że wcześniej był dobrze złożony) . Sprawdzę jeszcze jak wyglądają korekty na pompkach po tym przestawieniu. Dodam, że samochód przestał puszczać ciemnego dymka przy wciśnięciu gazu w podłogę, jest minimalnie słabszy jednak drastyczna różnica w spalaniu rekompensuje mi to ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to pojechałeś z tym ustawieniem. Zapewne masz pewność że jazda z taką rozjechaną synchronizacją nie ma na dłuższą metę negatywnego wpływu na silnik ???:decayed: Trzeb apamiętac że nastaw na 0 producent zaleca nie bo ma takie widzimisie:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posprawdzam parametry silnika. Tak jak pisałem, nie wiem co sp.... mechanik za pierwszym razem ale następstwa były takie jak opisałem wcześniej. Teraz silnik pracuje jak dawniej. Po to też opisałem tą sytuację, żeby usłyszeć Wasze zdanie w tym temacie, może ktoś miał podobne doświadczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy robił ktoś takie testy w silniku 2.0 TDI?

Pytanie do kolegi Ic, czy FIS za każdym razem pokazywał Ci rzeczywiste spalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam korekcje PD praktycznie 0.0 na wszytkich, a kat na 1, i boje sie zmieniac


1.9 AVF standard power

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja robiłem dziś "testy" i faktycznie gdy ustawiłem na +1.1-1.7 spalanie mam 0.4l/h, gdy było ustawione idealnie na 0.0 było 0.6l/h

Ja spalanie 0,4l/h mam w zakresie od -0,6 do +1,1 dalej na "+" spada na 0,2l/h :naughty:a jeszcze dalej już nie odpala wcale:facepalm:.Wczoraj wróciłem do ustawień takich jakie miałem po wymianie rozrządu tzn :+0,6 - 0,0 bo jazda na -0,6 zaczeła być nie ekonomiczna:thumbdown:, zauważyłem że przy tankowaniu na setkę autko zaczeło wciągać prawie 0,5l więcej "zupy" niż normalnie , zasięg kilometrów do przejechania na zbiorniku spadł, a średnia z samego miasta oscylujne w granicach 8l gdzie wcześniej i teraz po ponownym przestawieniu spokojnie spada do 6.9 - 7.1l/100. Aż się sam dziwię że różnica 1.2 stopnia może aż tak wpływać na spalnie:shock3:


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze z tym kątem to dziwna sprawa , jak to juz ma byc, niema jednej pigułki na to, tylko metoda próby i błendu,:eusathink:


1.9 AVF standard power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

U mnie w A4 B7 1.9 BRB jest jakby odwrotnie niż u wszystkich

Jest tak:

-2 -spalanie fis 0.4l/h

-0 -spalanie fis 0.6l/h

+2 -spalanie fis 0.8/h

Ma może tęż tak ktoś?

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma może tęż tak ktoś?

Ja mam podobnie w AWX. Ustawiłem na -0,6 i tak jeżdżę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, w PD-kach przy wymianie rozrządu ustawiamy wszystko na blokady i nie ważne jest co tam później Vag pokaże w okienku synchronizacji , byle by było w normie ( jak dobrze pamiętam to w zakresie od minus 3 do plus 3) :decayed:

Teoretycznie robiąc wymianę rozrządu można by się z tym pobawić, by pokazywało blisko zera, ale to dodatkowa robota i nie zawsze się da :)

I to właśnie od tego ile synchro pokazywało na Vagu po wymianie rozrządu na blokadach zależy wartość prawidłowa, czyli obrazowo , po wymianie pokazało załóżmy minus 1,2 stopnia, to nie powinno się tego zmieniać, tak ma być :naughty:

Chyba że ktoś chce sobie poeksperymentować z z wartościami odbiegającymi od fabrycznych :hi:

Sterownikowi silnika sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu służy tylko i wyłącznie do szybkiego ustalenia suwu sprężania na pierwszym cylindrze , później nie jest potrzebny już do niczego, aż do ponownego rozruchu silnika :decayed:

Co ciekawe , nawet bez tego sygnału silnik będzie pracował poprawnie, trochę czasu zajmie mu tylko ustalenie, kiedy wtrysnąć paliwo do pierwszego cylindra ( w jakiej fazie jest rozrząd względem wału korbowego ) :)

Acha, jest jeszcze jedna sytuacja, kiedy ten sygnał się do czegoś przydaje, tzn. w czasie awarii czujnika położenia wału korbowego, jest wykorzystywany jako sygnał zastępczy do wysterowania w odpowiednim momencie pompowtrysków :hi: i jak sobie dobrze przypominam, to wtedy silnik będzie pracował w trybie awaryjnym do momentu unieruchomienia (sterownik silnika pamięta wzajemną korelację sygnałów z tych czujników do momenty wyłączenia zasilania).

Dla tego ponowne uruchomienie będzie możliwe dopiero po usprawnieniu czujnika położenia wału korbowego.

Edited by piotrsob1

Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, w PD-kach przy wymianie rozrządu ustawiamy wszystko na blokady i nie ważne jest co tam później Vag pokaże w okienku synchronizacji , byle by było w normie ( jak dobrze pamiętam to w zakresie od minus 3 do plus 3)

Kolego chyba nigdy nie ustawiałes rozrządui nie zmieniałeś samodzielnie tej wartości skoro tak twierdzisz. Teoretycznie masz rację, ale praktycznie to niekoniecznie. Ten kąt ma duży wpływ na pracę silnika. Nawet na filmie instruktażowym dla serwisów pokazują że śruby trzeba ustawić po środku podłużnych otworów.

Edited by CzarekJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no najlepiej jest wszystko przed demontażem poznaczyć sobie flamastrem, później po złożeniu jeszcze pokręcić regulacją na kole napędzającym wałek rozrządu i się dziwić że motorówka coś nie tak pracuje :kox:

Całe ustawienie rozrządu podczas wymiany , w silniku na PD jest proste jak budowa cepa, trzeba tylko zainwestować w blokady.

To koszt rzędu 50 PLN-ów :hi:

Tutaj jest filmidło na którym między innymi gościu wymienia rozrząd w AWX-ie, korzystając z blokad :

https://www.youtube.com/watch?v=uPAAvn5B4dc#t=268

Edited by piotrsob1

Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie aso skody ustawia na środku te śruby i zakłada blokady.

Po wymianie wszystkie auta mają od - 0,6 przez idealne zero do + 0,6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cwiara

Nie przesadzajcie z tymi blokadami. To bardzo proste silniki i bez blokad bardzo szybko robi się taki rozrząd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i przepraszam za mały odkop

Postanowiłem u mnie sprawdzić ten kąt , silnik BRB.

Podłączam vaga i widze -2,9. Próbowałem ustawić na 0 i mi się udało ale wtedy spalanie chwilowe oscylowało w okolicach 1-1.2l/h !

Na -1,5 silnik chodził dość tępo i sucho, spaliny śmierdzące i szczypiące.

Dużo kombinowałem przez dwa dni aż w końcu odpuściłem i zostawiłem jak było -2,9 gdzie chwilowe spalanie wynosiło 0.6l/h

Dlaczego nastawa na 0 nie dawała satysfakcjonujących wyników?

Dodam, że przy ustawieniu na -3,4 spalanie chwilowe było jeszcze mniejsze 0.4 l/h

Czy mogę mieć źle ustawiony rozrząd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

U mnie 1.9tdi BRB też jak kąt idzie w minus to spalanie maleje..(ale na 0 lub + 1 wydaje mi sie mocniejszy)

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z was rozważał kwestię wpływu rodzaju pompy czynnika chłodzącego na ustawienie kąta synchronizacji.

Czy pompy stosowane przed i po modernizacji napinacza maja taką samą średnicę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka samą, tutaj nic nie moze byc inaczej.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Brb miałem na początku -5,5. Ustawiłem na 0 i spalanie wzrosło o 2 litry. Z Fisa nie schodziło poniżej 8-9 litrów. Po wielu próbach okazało się że -2' wychodzi najlepiej. Spalanie 5,5 trasa 6-6,5 miasto (przy litrażowaniu) wtryski na vagu nagle okazały się być w stanie idealnym. Ma ktoś potwierdzone informacje że wartość ta ma być na 0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jedynie mogę potwierdzić że po wymianie rozrządu z blokadami synchronizacja wychodzi z zerem i nic nie trzeba poprawiać. Sprawdzałem

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


AWX  :quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zawsze wychodzi na "0"


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po wymianie rozrządu kąt był ustawiony na 0 i po przegazowaniu potrafił skoczyć na 0,6. Dzisiaj zauważyłem, że na wolnych obrotach kąt skacze miedzy 0 a 1,1 (na vagu jest 0 potem 0,6 potem 1,1 znowu 0 i tak w kółko). Podczas jazdy są takie same wskazania.  Jak myślicie pasek trochę się poluźnił i jechać na naciągniecie? A może taki skok jeszcze jest w normie? 

Ps. Rozrząd wymieniany pół roku temu.  Mam napinacz mechaniczny

Edited by Damjan

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie po wymianie rozrządu kąt był ustawiony na 0 i po przegazowaniu potrafił skoczyć na 0,6. Dzisiaj zauważyłem, że na wolnych obrotach kąt skacze miedzy 0 a 1,1 (na vagu jest 0 potem 0,6 potem 1,1 znowu 0 i tak w kółko). Podczas jazdy są takie same wskazania.  Jak myślicie pasek trochę się poluźnił i jechać na naciągniecie? A może taki skok jeszcze jest w normie? 
Ps. Rozrząd wymieniany pół roku temu.  Mam napinacz mechaniczny

U mnie w AWX-ie kąt po wymianie rozrządu ustawiony na 0 i naprawdę rzadko kiedy podczas sprawdzania vcds-em skoczy na +0.6. Napinacz również mam mechaniczny. Wiem, że przed wymianą rozrządu kąt skakał pomiędzy -0.6 a + 1.1

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wyglada tak, silnik 1.9 BRB      DPF i EGR   wywalony

0.0     spalanie w grupie 15 to 1.2l      spalanie w trasie   7.3l /120kmh        miasto to 10l+ -----tak bylo
-2        spalanie w grupie 15 to 0.8l     korekty pompek sie poprawily ale dynamika samochodu spadla-----teraz testuje 
-3         bede testowal

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie....jaki macie ustawiony kat synch w waszych BPW? I tym samym jakie spalanie na biegu jalowym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...