chudy92 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 raczej ori nie, ale założyć można [emoji14] ASO przyjęło zwrot, a zestaw z literka B byl tańszy o 6,50 także jeszcze zarobiłem na tym [emoji23] Za drugim razem wymiana poszła sprawniej ale mam wrażenie, że jeszcze minimalny luz jest pomiędzy guma, a drążkiem. Przed wymianą: [/url] Po wymianie:
kamil-vag Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Jakiś tam luz raczej musi być, nie da rady, żeby to spiąć na sztywno... dałeś jakiś smar pod kulkę ? Po pewnym czasie i tak te elementy sie spasują i biegi będą zmieniać się lepiej [emoji6] mimo wszystko mod jest dla mnie obowiązkowy po latach, fajnie po tym drążek pracuje, jest taki sprężysty, wchodzi elegancko na swoje pozycje i odbija...jakby dopiero co z fabryki wyjechało [emoji14]
KoJ@K Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 No dokładnie Kamil, u mnie do tej pory biegi są masełko, wajcha chodzi fajowo sztywno i bez oporów
chudy92 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 U mnie już chodzą elegancko, a różnica jest spora, bo wcześniej czasem podczas przyspieszania drążek obijal mi sie o blokadę bearlock [emoji39]Tak, dałem smar litowy do sworzni/łożysk.
kamil-vag Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 W ramach wyjaśnienia z zestawem naprawczym - dobiera się po VIN Do nr nadwozia 8E-3-500 000 idzie 8E0798151, ale w 2005 zastąpiony 8E0798151B Do nr nadwozia 8E-4-500 001 idzie 8E0798151B i dalej: A może zmierz średnicę otworu i podamy, że dla takiego wymiaru potrzeba 8E0798151B, a dla mniejszego 8E0798151C
chudy92 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Średnice otworu tego elementu? Wg mnie najprościej zerknąć od spodu... Czy jest zestaw z dziurką czy bez [emoji39] Jak z dziurką to 8E0798151B, jak bez dziurki to 8E0798151C [emoji3] Chociaż jak u was skrzynia jest z B7 to zestaw z literka C jest od 2005r, a do B6 skrzyni 6B z literka B. W skrzyni 5B nie pokazuje zestawu naprawczego. I warto dodać, że dla 8E0798151B występuje zamiennik firmy "TOPRAN 111344" - koszt 25/40zl.
KoJ@K Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Jak coś to skrzynie HCK nie tylko szły w B7, bo i w B6 też były
greg2505 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 HCK to skrzynia od 2.0tdi b7, a6c6,exeo, w b6 były HCF
jolley Opublikowano 2 Czerwca 2018 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Panowie, zakładał ktoś z Was ten zamiennik z toprana 8d0798151? Różni się coś od ori? Mechanik kupił toprana i nie wiem czy nie lepiej do ASO podjechać
luki19862121 Opublikowano 2 Czerwca 2018 Opublikowano 2 Czerwca 2018 1 godzinę temu, jolley napisał: Panowie, zakładał ktoś z Was ten zamiennik z toprana 8d0798151? Różni się coś od ori? Mechanik kupił toprana i nie wiem czy nie lepiej do ASO podjechać Kiedyś zakładałem było wszystko Oki. Trzeba odpowiedni smar zastosować.
jolley Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 W dniu 2.06.2018 o 18:08, luki19862121 napisał: Kiedyś zakładałem było wszystko Oki. Trzeba odpowiedni smar zastosować. Zdradź proszę jakiego rodzaju smar trzeba użyć
luki19862121 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 20 minut temu, jolley napisał: Zdradź proszę jakiego rodzaju smar trzeba użyć Smar polimocznikowy http://allegro.pl/smar-polimocznikowy-fuchs-renolit-pu-fh-300-400g-i7374240177.html 1
wert141 Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 W dniu 26.01.2016 o 12:23, MemberA4 napisał: Tak takie gniazdo jest w obu wybierakach nie skrzyniach Luz musisz znaleźć, może być że śrubka od wybieraka przy skrzyni za krzyżakiem jest źle dokręcona(śrubka jest ze stożkiem i wchodzi w taki punkt na drążku od skrzyni, po wykręceniu śrubki widać go) , może być luz na krzyżaku drążka wybieraka, możesz mieć luźne połączenie drążka wybieraka z resztą kasety w tunelu( w tych przypadkach byś miał problemy z poprawnym wbijaniem biegów choć mogę się mylić ), możesz również mieć nie dokręcony drugi drążek przy skrzyni, następnym etapem poszukiwań właśnie jest to gniazdo. Jeśli w tych elementach nie znajdziesz przyczyny to coś ze skrzynią musi być. Rozebrałem cały wybierak od skrzyni 5 na części drobne i tam za bardzo nie ma elementów sprężynujących które odpowiadają za powracanie drążka. Na początek rozłącz ten drążek z krzyżakiem od skrzyni i sprawdź kombinerkami czy ten drążek ze skrzyni od zmiany biegów próbuje wracać do pozycji środkowej jak nim będziesz próbował przekręcić w lewo, prawo bo według mnie to on jest odpowiedzialny za powrót lewarka do pozycji środkowej. To jest ten krzyżak przy skrzyni i tam widać też tą śrubkę. Zdjęcie pożyczyłem z forum Jak wrzucasz 1,3,5 to drążek jest wyciągany ze skrzyni i gałka jest w pozycji przód Jak wrzucasz 2,4 to jest wpychany do skrzyni gałka w pozycji tył Lewo prawo to juz będziesz wiedział Panowie mam problem właśnie z tym przegubem/krzyżakiem jak zwał tak zwał. Mam A6 C4 z silnikiem 1.8ADR i sprawa wygląda tak że od jakiegoś czasu pojawił mi się taki delikatny stuk z wybieraka, ruszając lewarkiem w lewo i w prawo czuć takie przeskakiwanie i stuk. Nagrałem też filmik:
franc321 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Witam! Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jaki będzie nr zestawu naprawczego "jabłka" do 1.8t bfb 5biegów? W temacie głównie mowa o tedeikach, w etce też nie mogę znaleźć tych numerów Z góry dzięki
greg2505 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 8 godzin temu, franc321 napisał: Witam! Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jaki będzie nr zestawu naprawczego "jabłka" do 1.8t bfb 5biegów? W temacie głównie mowa o tedeikach, w etce też nie mogę znaleźć tych numerów Z góry dzięki tu nie ma znaczenia diesel czy benzyna,tylko 5 czy 6 biegów, w 6b są zestawy naprawcze ,w 5b całe drążki,dotyczy luzu przy skrzyni ,jeśli pod drążkiem to jest takie same w 5b i 6b 1
franc321 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Mam u siebie luzy drążka, góra/dół, ale też jak wrzucę bieg to lewarkiem można ruszać delikatnie we wszystkie strony. Standardowo ciężko wchodzi 2, a podczas przełączania biegów delikatnie szarpnie. Obstawiałem sprzęgło, ale to chyba skrzynia Sporo czytałem na forum na temat kiepskich skrzyń...Tak to wygląda: Czyli mechanizm, miedzy lewarkiem a skrzynią, który mogę wymienić to zestaw 8E0 798 151 C ? A "jabłko" tylko jako cała kaseta z dźwignią/lewarkiem? Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez franc321
greg2505 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 (edytowane) Nie ,jak chcesz przy lewarku to wymieniasz kulkę i pierścień w którą wchodzi ,a nie całą kasetę, ten zestaw 8e0 798 151c jest do skrzyni 6 biegowej, w 5 biegowej trzeba wymieniać całe drążki bo zestawu naprawczego nie ma Edytowane 19 Sierpnia 2018 przez greg2505
Wylye Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Panowie, niby przeczytałem całe "kompendium" ale proszę o podpowiedź mimo wszystko (w aucie A4Q Mam skrzynię GDZ, 6 biegową i kupiłem zamiennik Topran 111344756 ten z "dziurką" opisany alternatywnie na opakowaniu jako 8E0798151B) - czy to jest ok do tej skrzyni bo widzę że producent w swojej radosnej twórczości stosował dwie różne średnice kuli? - czy aby to wymienić dam radę wyjąć ten drążek bez opuszczania skrzyni, bo z tego co doczytałem bez jego wyjęcia byłoby to b trudne. (jakieś praktyczne porady jak wyjmować drążek do regeneracji)
kamil-vag Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 Przyrównaj swój VIN do tego co napisałem w tym poście: https://a4-klub.pl/topic/253213-wymiana-wybieraka/?do=findComment&comment=5291555 i Ci wyjdzie który musisz kupić...
Wylye Opublikowano 13 Września 2018 Opublikowano 13 Września 2018 23 minuty temu, kamil-vag napisał: Przyrównaj swój VIN do tego co napisałem w tym poście: https://a4-klub.pl/topic/253213-wymiana-wybieraka/?do=findComment&comment=5291555 i Ci wyjdzie który musisz kupić... No niby przyrównałem i kupiłem ten z otworkiem. Teraz pozostaje pytanie - jak najsprawniej to zmienić, jak krok po kroku demontować ten drążek z tym plastikiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się