Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Daj sobie spokój ze zmianą wałków chyba że planujesz +400KM

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 Panowie  ma ktoś na zbyciu sam elektrozawór solenoid C271300702    21600005  już 2 wymieniałem i lipa  mój ciekł a drugi co kupiłem nie można go zaadoptowac  wg  opisanej procedury  i wywala bląd  16396 moze ktoś wymieniał kompletny napinacz i ma na zbyciu  elektrozawór??

colak

Opublikowano
W dniu 12.04.2019 o 17:37, Paweł 1985 napisał:

Witam wszystkich. Ze wzgledu na hałas dobiegajacy z napinacza pokusilem sie o próbę regeneracji starego. Różni sie od tego na filmie. Napinacz bardzo prosty w budowie. Wymienilem slizgi uszczelniacze i jak bedzie czas to montuje. I jeszcze mam pytanie czy da cos zamontowanie walkow rozrzadu z silnika wolnossacego? Jesli ktos ma wiedze to prosze o odpowiedz.

IMG_20190320_181001.jpg

IMG_20190320_181018.jpg

IMG_20190320_181102.jpg

IMG_20190320_181001.jpg

To "szerokiej drogi z Batervitem" - a na poważnie "regeneracja" tego shitu - aczkolwiek podawałem linki do rosyjskiego forum gdzie dokonano "razrabotki" jak oni mówią tego napinacza - mija się celem. Podpowiem, że nie tylko uszczelniacze tam trzeba wymienić ale PRZEDE WSZYSTKIM newralgiczny jest zaworek wewnątrz - którego w zasadzie ani nie ma jako "spareP" ani go nie zregenerujesz.

Nie mąć więc ludziom w głowach - możliwościami regeneracji, to "raz"

Dwa, zupełnie nie rozumiem pytania czy wałki z wersji wolnossącej się nadadzą... Przyznam że jest zaskakujące. (podejrzewam że ) Fizycznie z pewnością "wejdą" jednak (również podejrzewam) że w wersji z turbiną, zaprojektowano je po to inaczej (kąty i wysokość wznosu) by "zaspakajały" potrzeby turbiny... Ale, widziałem kiedyś bajkę o pomysłowym Dobromirze który napędzał studnię - wiatrakiem... Życzę powodzenia i w tym pomyśle...  ;)

Opublikowano (edytowane)

hej panowie a wiec u mnie znów  lipa  wymieniłem juz dwa i znów  lipa 

1)moj ori brak błędu ale sadził  olejem z wtyczki 

2 ) kupony ori używany na poczatku było  ok test el. wykonawczych ok . adoptowałem go  wh  zaleceń wylye i nyl status  ok  ale jak pojexdzilem troche  coraz  częściej zaczął  wywalać  błąd  16396 i teraz test  w grupie  094  cały czas  not OK :)

3) wsadziłem kolejny i test  not OK 

Młoteczkowanie przeprowadzone podczas testów el. wykon.  zawory tykają  

Co jeszcze panowie  mogę  zrobić ?

pozdrawiam colak

 

Edytowane przez colak
Opublikowano

Możesz przeczytać i zastosować się do wskazówek Ross Tech z tego linku http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16396/P0012/000018

Pamiętając że kiedy mówi się o wymianie napinacza np to autor ma na myśli NOWY nie zaś używany napinacz który w 99% przypadków sprzedawany jest przez cwaniaka który właśnie wymienił go na NOWY - sprawny. Zastanów się skąd na "używkach" może się wziąć "sprawny" napinacz?

Uważasz, że ktoś na rozbiórce wymontował ze sprawnego silnika napinacz i go sprzedaje? Przecież  jak ktoś ma silnik to sprzedaje go w całości...

Dalej możesz dokonać opisywanych m.inn na naszym forum procedur sprawdzenia ciśnienia oleju - pamiętając, że jego ciśnienie jest sinequanone  poprawnej pracy systemu napinacza i notowanych błędów.

Na Twoje retoryczne pytanie "co mogę jeszcze zrobić" odpowiadamy:

1) sprawdzić ciśnienie oleju "książkowo" - usunąć ewentualnie znane i opisywane przyczyny  - jeżeli OK - cieszyć się autem i wymieniać olej ( w tym aucie) nie rzadziej jak 8tkm

2) jeżeli NIE OK -wersja A)  zamontować NOWY - ori napinacz i nowy (lub) nie wyciągnięty łańcuch - znowu cieszyć się autem

wersja solucji B zamontować NOWY ORI napinacza - ale bez wtyczki i łańcuch jak wyżej - wówczas NIE ROBIMY już adaptacji - bo to bez sensu. Prosimy tunera by wyłączył obsługę napinacza na switchach by nie występowało powiadamianie o błędzie systemu napinacza. Od tej chwili jeździmy dokładanie tak samo jak na ori. Nie odczujemy żadnej zmiany. Interwały przebiegów jednego i drugiego napinacza są takie same. Padnie i jeden i drugi - wcześniej czy później. Jest jednak jedna "drobna" różnica 

dobry napinacz z wtyczka (nie chiński jakiś tam chłam - który padnie nazajutrz po montażu taki za 500zł) kosztuje ponad 2000zł, dobry firmowy napinacz bez wtyczki kosztuje nie więcej jak 700zł

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam Wylye ok dziękuję za porady oczywiście  wszytko po woli  robię  

Tak jak pisałem 

1)Test  el. wyk  robiony zawór  działa w sensie  TYKA  wszystkie 3 zamontowane  tykały 

2) samego  napinacza (mechanicznego)  bym sie  nie czepiał Ponieważ  działał poprawnie na satrym elektrozaworze  który  puszczał  olej wtyczka i miałem zalany  silnik i skrzynię , ponadto wczoraj  wymieniałem uszczelkę pod deklem zaworów  napinacz wygląda na ori  praktycznie  nowy fizycznie ( auto sprowadzone od niemca  :) )nawet  znaki sa na łańcuszkach  dodaję  zdajecie  , na łańcuszku i na ślizgach  zero oznak użycia .

3)Faktycznie  został mi pomiar  cisnienia oleju tak jak piszesz .

4)  wczoraj wymieniłem olej na nowy Motul xcess 5w-40  bo nie wiem co tam było

Błąd 16396  zaczął się pojawiać po wymianie elektrozaworu i tu bym szukał  przyczyny dodam że pierwszy  używany jak zamontowałem i robiłem procedurę adaptacji  test  mi pokazywało OK  i nawet  3-4 dni jeździłam bez  kontrolki  check natomiast  później  i następny  to praktycznie po kilku  km  zapala sie check???

 

colak

 

IMAG2764.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ty byś szukał przyczyny w elektrozaworze - a ja szukałbym globalnie w idiotyzmie konstruktorów tego szuwaksu. To jest problem. "Elektrozawór" w istocie żaden elektrozawór tylko zwykły solenoid a więc rolka drutu  na "szpulce" (nie chce mi się szukać) ma zdaje się mieć ok 15 Ohm na pinach - więc albo ma - albo nie ma. Co tam może się "zepsuć" w tej szpulce drutu?

Psuje się za to, często i namiętnie sam napinacz. Kiedy słyszysz cykanie w czasie output testu - znaczy to, że element wykonawczy - solenoid pracuje poprawnie. Brak cykania może świadczyć o jego uszkodzeniu  i/lub zacięciu się samego napinacza. O lie "small hammering" :) nie pomaga w czasie O.T. a ciśnienie oleju jest w normie -  to napinacz is death... Sama, zaś procedura B.S. (Basic settings) to (jak mniemam) - wyuczenie się ECU adaptacja do aktualnego stanu silnika i jego pochodnych (ie ciśnienie oleju, siły sprężyn w danym egzemplarzu napinacza itd) Ważną rzeczą jest też by procedurę przeprowadzić do końca tak jak to opisałem parę lat wcześniej. Wychodząc z BS zamykając VCDS/VAG i wyłączając zapłon. Następnie po ok 10 sekundach dopiero uruchamiamy silnik.

Pytania które zadajesz - zadają tysiące innych użytkowników tego ... jego mać - maszkarona - napinacza na całym świecie. Boć przecie  jeszcze "wczoraj wieczorem było OK"

Ja też zadawałem takie pytania i usiłowałem naprawić swój napinacz i walczyć z kontrolką MIL. Aż pewnego dnia po prostu zamontowałem napinacz starego typu bez solenoidu. Raporty i opisy znajdziesz w topiku.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Witam Wylye oczywiście  być  może to walka z wiatrakami ale  mam twarde  podstawy  twierdzić że problem z kontrolka  check na desce pojawił przy  zmianie  elektrozaworu nie mam podstaw twierdzić  że podaczas wymiany elektrozaworu automatycznie przestał działać nastawnik mechaniczny . oczywiście  wymiana całości  była  by wręcz pewniakiem być może potrzebuje  czasu  by dojść do takiego stwierdzenia / decyzji jak twoja :)  tak elektrozawór   cyka to żadna filozofia u mnie cyka  tylko czy poprawnie ?  tak    zakres  od  12-18 ohm i u mnie tak jest , ciśnienie oleju  muszę  gdzieś  podjecac sam tego nie zarobie 

 

narazie  walczę i mam kolejne pytania  :

1)czy Elektro zawór  może jest  sparowany nastawnikiem ?

2)czy jesli test not OK  to też trzeba zachować procedurę wyłacznia wsztkiego po koleji ?

Opublikowano (edytowane)

Panowie  to co polecacie zakładać napinacz ten bez fazatora? U mnie hałasuje już na ciepłym i muszę go wymienić.

Edytowane przez szpakuziom
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, colak napisał:

 ciśnienie oleju  muszę  gdzieś  podjecac sam tego nie zarobie  Nie jest ważne kto to zrobi - ważne jest by zachować reżimy pomiarowe - jak na zasadzie że pan "Heniu" powiedział że ciśnienie jest OK, to takich informacji tu nie podawaj. O tym jak dokonać tych pomiarów i w jakich zakresach i temp znajdziesz info czytając uważnie ten topik. Gdyby moderatorzy w swoim czasie podwiesili jak sugerowałem wpisy które są istotne - powstałoby już kompendium o napinaczu.

narazie  walczę i mam kolejne pytania  :

1)czy Elektro zawór  może jest  sparowany nastawnikiem ?  Miałeś powiedziane, że SOLENOID (bo żadnym elektrozaworem nie jest rolka drutu w metalowej puszcze) nie jest urządzeniem elektronicznym tylko elektrotechnicznym. Jako takie żadnemu "parowaniu" nie podlega.  

2)czy jesli test not OK  to też trzeba zachować procedurę wyłacznia wsztkiego po koleji ? Skoro uruchamiasz procedurę BS to po to by jej efekt został zapisany w pamięci ECU - należy wykonać ja krok po kroku - do końca. Jeżeli TEST wychodzi z wynikiem negatywnym jest bez znaczenia czy zapiszesz BS w ECU czy nie. Bark BS zawsze będzie powodowało MIL o tym że "system napinacza nie jest sprawny" Po to aby system był sprawny - musi poprawnie działać napinacz...

 

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)

Uważam że to z góry wiadomo ale wolę się upewnić. Do wymiany łańcuch?

Napinacza nie jestem w stanie wcisnąć palcem a siły mi nie brakuje ?Jak nacisnę całą ręką to coś tam drgnie ale to minimalnie. Samochód już stoi dwie doby bez oleju więc z napinacza napewno też już coś ściekło a mimo to trzyma. 

Na jaki wymienić łańcuch?

Na rozrządzie zrobione 13 tyś,mogę go z powrotem założyć, chodzi o pasek?Rozrząd już nowego typu więc na pewno nie uda mi się w 100% tak samo go napiąć, mniejsze obawy miałbym gdyby był z hydrauliką. 

Proszę o pomoc, w szczególności chciałbym aby Przem8 się wypowiedział ?Jakoś ufam gościowi?

20190503_212314.jpg

20190503_212946.jpg

20190503_212955.jpg

Edytowane przez JarekST202
Opublikowano

No to się nie wypowiadam. :(

Opublikowano
W dniu 3.05.2019 o 21:43, JarekST202 napisał:

Uważam że to z góry wiadomo ale wolę się upewnić. Do wymiany łańcuch?

Napinacza nie jestem w stanie wcisnąć palcem a siły mi nie brakuje ?Jak nacisnę całą ręką to coś tam drgnie ale to minimalnie. Samochód już stoi dwie doby bez oleju więc z napinacza napewno też już coś ściekło a mimo to trzyma. 

Na jaki wymienić łańcuch?

Na rozrządzie zrobione 13 tyś,mogę go z powrotem założyć, chodzi o pasek?Rozrząd już nowego typu więc na pewno nie uda mi się w 100% tak samo go napiąć, mniejsze obawy miałbym gdyby był z hydrauliką. 

Proszę o pomoc, w szczególności chciałbym aby Przem8 się wypowiedział ?Jakoś ufam gościowi?

 

 

 

Pasek daj stary. Napnij go tak samo jak byl napiety po zgaszeniu, nic mu nie bedzie.

A napinacz lancucha to kup ori jak masz duzo piniendzy :) a jesli wolisz zamiennik to masz caly zestaw FEBiego w okolicy 1100zl dostepny w Intercarsie.

Opublikowano

Łańcuch można kupić ori iwis, nie jest drogi, z zamiennika kupowałem kiedyś swag. Były jakieś objawy, że dobierasz się do napinacza z łańcuszkiem? Jakie wartości na vagu w gr.93?

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Łańcuch można kupić ori iwis, nie jest drogi, z zamiennika kupowałem kiedyś swag. Były jakieś objawy, że dobierasz się do napinacza z łańcuszkiem? Jakie wartości na vagu w gr.93?

Właśnie to jest najdziwniejsze że w grupie 93 było idealne 0 a widzisz na punktach jak był już rozjechany. Jeśli chodzi o objawy to rano standard jakieś sekundę dwie dosyć głośno a później było słychać luźną pracę łańcucha, nie było to głośne ale było słychać jak grzechocze.Właśnie zamawiam Swag'a ale nawet sprzedający nie wie co będzie w środku, szukałem Iwisa ale nie znalazłem.A dobrałem się do Niego bo był wyciek z pod pokrywy, a później poszło dalej,m.in.wałki na których mam rysy na czopach,sam napinacz w idealnym stanie ale ślizgi do wymiany,oringi na wtryskach a przez otwory po nich zauważyłem jak pięknie olej się sączy po trzonkach więc jeszcze uszczelniacze i tak się teraz nazbierało że nie wiem kiedy to poskładam. 

Nie wiem tylko jakie uszczelniacze bo ori zabijają ceną a np. z Elringa są dwa rodzaje o wysokości 9.7 oraz 9.3.

Opublikowano
55 minut temu, JarekST202 napisał:

Elringa są dwa rodzaje o wysokości 9.7 oraz 9.3.

W tym Ci nie pomogę. Strasznie dużo kwiatków wychodzi jak co raz dłużej dłubiesz przy tym silniku ? Jaki niby przebieg? :D

Opublikowano (edytowane)

Przecież wszystko jest na zdjęciu jak należy z rozrządem, wałek ssący ma być na punkcie, natomiast na wydechowym ma być lekko przesunięty, tak aby między znakami wychodziło 16 ogniw łańcucha.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, przem8 napisał:

W tym Ci nie pomogę. Strasznie dużo kwiatków wychodzi jak co raz dłużej dłubiesz przy tym silniku ? Jaki niby przebieg? :D

220000 i niestety poprzedni właściciel stwierdził że był tylko użytkownikiem auta i nie interesowało Go nic więcej poza rzeczami czysto eksploatacyjnymi. Samochód był strasznie zaniedbany ale w takiej konfiguracji jak szukałem więc postanowiłem go odratować.

50 minut temu, strazak93 napisał:

Przecież wszystko jest na zdjęciu jak należy z rozrządem, wałek ssący ma być na punkcie, natomiast na wydechowym ma być lekko przesunięty, tak aby między znakami wychodziło 16 ogniw łańcucha.

Popatrz dokładnie na wałek ssący,punkt już grubo poza zakresem..

Oczywiście dla ścisłości to wałek wydechowy ustawiamy w punkcie a nie ssący...

Edytowane przez JarekST202
Opublikowano

Sorry, faktycznie, źle spojrzałem. 

Opublikowano

Zastanawiam się czy łańcuch to rzeczywiście trzeba wymieniać od razu z napinaczem. Widzę sporo filmików zagranicznych gdzie mechanicy wymieniali tylko napinacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...