wampir Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Daj sobie spokój ze zmianą wałków chyba że planujesz +400KM
colak Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Panowie ma ktoś na zbyciu sam elektrozawór solenoid C271300702 21600005 już 2 wymieniałem i lipa mój ciekł a drugi co kupiłem nie można go zaadoptowac wg opisanej procedury i wywala bląd 16396 moze ktoś wymieniał kompletny napinacz i ma na zbyciu elektrozawór?? colak
Wylye Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 W dniu 12.04.2019 o 17:37, Paweł 1985 napisał: Witam wszystkich. Ze wzgledu na hałas dobiegajacy z napinacza pokusilem sie o próbę regeneracji starego. Różni sie od tego na filmie. Napinacz bardzo prosty w budowie. Wymienilem slizgi uszczelniacze i jak bedzie czas to montuje. I jeszcze mam pytanie czy da cos zamontowanie walkow rozrzadu z silnika wolnossacego? Jesli ktos ma wiedze to prosze o odpowiedz. To "szerokiej drogi z Batervitem" - a na poważnie "regeneracja" tego shitu - aczkolwiek podawałem linki do rosyjskiego forum gdzie dokonano "razrabotki" jak oni mówią tego napinacza - mija się celem. Podpowiem, że nie tylko uszczelniacze tam trzeba wymienić ale PRZEDE WSZYSTKIM newralgiczny jest zaworek wewnątrz - którego w zasadzie ani nie ma jako "spareP" ani go nie zregenerujesz. Nie mąć więc ludziom w głowach - możliwościami regeneracji, to "raz" Dwa, zupełnie nie rozumiem pytania czy wałki z wersji wolnossącej się nadadzą... Przyznam że jest zaskakujące. (podejrzewam że ) Fizycznie z pewnością "wejdą" jednak (również podejrzewam) że w wersji z turbiną, zaprojektowano je po to inaczej (kąty i wysokość wznosu) by "zaspakajały" potrzeby turbiny... Ale, widziałem kiedyś bajkę o pomysłowym Dobromirze który napędzał studnię - wiatrakiem... Życzę powodzenia i w tym pomyśle...
colak Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 (edytowane) hej panowie a wiec u mnie znów lipa wymieniłem juz dwa i znów lipa 1)moj ori brak błędu ale sadził olejem z wtyczki 2 ) kupony ori używany na poczatku było ok test el. wykonawczych ok . adoptowałem go wh zaleceń wylye i nyl status ok ale jak pojexdzilem troche coraz częściej zaczął wywalać błąd 16396 i teraz test w grupie 094 cały czas not OK 3) wsadziłem kolejny i test not OK Młoteczkowanie przeprowadzone podczas testów el. wykon. zawory tykają Co jeszcze panowie mogę zrobić ? pozdrawiam colak Edytowane 23 Kwietnia 2019 przez colak
Wylye Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Możesz przeczytać i zastosować się do wskazówek Ross Tech z tego linku http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16396/P0012/000018 Pamiętając że kiedy mówi się o wymianie napinacza np to autor ma na myśli NOWY nie zaś używany napinacz który w 99% przypadków sprzedawany jest przez cwaniaka który właśnie wymienił go na NOWY - sprawny. Zastanów się skąd na "używkach" może się wziąć "sprawny" napinacz? Uważasz, że ktoś na rozbiórce wymontował ze sprawnego silnika napinacz i go sprzedaje? Przecież jak ktoś ma silnik to sprzedaje go w całości... Dalej możesz dokonać opisywanych m.inn na naszym forum procedur sprawdzenia ciśnienia oleju - pamiętając, że jego ciśnienie jest sinequanone poprawnej pracy systemu napinacza i notowanych błędów. Na Twoje retoryczne pytanie "co mogę jeszcze zrobić" odpowiadamy: 1) sprawdzić ciśnienie oleju "książkowo" - usunąć ewentualnie znane i opisywane przyczyny - jeżeli OK - cieszyć się autem i wymieniać olej ( w tym aucie) nie rzadziej jak 8tkm 2) jeżeli NIE OK -wersja A) zamontować NOWY - ori napinacz i nowy (lub) nie wyciągnięty łańcuch - znowu cieszyć się autem wersja solucji B zamontować NOWY ORI napinacza - ale bez wtyczki i łańcuch jak wyżej - wówczas NIE ROBIMY już adaptacji - bo to bez sensu. Prosimy tunera by wyłączył obsługę napinacza na switchach by nie występowało powiadamianie o błędzie systemu napinacza. Od tej chwili jeździmy dokładanie tak samo jak na ori. Nie odczujemy żadnej zmiany. Interwały przebiegów jednego i drugiego napinacza są takie same. Padnie i jeden i drugi - wcześniej czy później. Jest jednak jedna "drobna" różnica dobry napinacz z wtyczka (nie chiński jakiś tam chłam - który padnie nazajutrz po montażu taki za 500zł) kosztuje ponad 2000zł, dobry firmowy napinacz bez wtyczki kosztuje nie więcej jak 700zł 1
colak Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Witam Wylye ok dziękuję za porady oczywiście wszytko po woli robię Tak jak pisałem 1)Test el. wyk robiony zawór działa w sensie TYKA wszystkie 3 zamontowane tykały 2) samego napinacza (mechanicznego) bym sie nie czepiał Ponieważ działał poprawnie na satrym elektrozaworze który puszczał olej wtyczka i miałem zalany silnik i skrzynię , ponadto wczoraj wymieniałem uszczelkę pod deklem zaworów napinacz wygląda na ori praktycznie nowy fizycznie ( auto sprowadzone od niemca )nawet znaki sa na łańcuszkach dodaję zdajecie , na łańcuszku i na ślizgach zero oznak użycia . 3)Faktycznie został mi pomiar cisnienia oleju tak jak piszesz . 4) wczoraj wymieniłem olej na nowy Motul xcess 5w-40 bo nie wiem co tam było Błąd 16396 zaczął się pojawiać po wymianie elektrozaworu i tu bym szukał przyczyny dodam że pierwszy używany jak zamontowałem i robiłem procedurę adaptacji test mi pokazywało OK i nawet 3-4 dni jeździłam bez kontrolki check natomiast później i następny to praktycznie po kilku km zapala sie check??? colak
Wylye Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Ty byś szukał przyczyny w elektrozaworze - a ja szukałbym globalnie w idiotyzmie konstruktorów tego szuwaksu. To jest problem. "Elektrozawór" w istocie żaden elektrozawór tylko zwykły solenoid a więc rolka drutu na "szpulce" (nie chce mi się szukać) ma zdaje się mieć ok 15 Ohm na pinach - więc albo ma - albo nie ma. Co tam może się "zepsuć" w tej szpulce drutu? Psuje się za to, często i namiętnie sam napinacz. Kiedy słyszysz cykanie w czasie output testu - znaczy to, że element wykonawczy - solenoid pracuje poprawnie. Brak cykania może świadczyć o jego uszkodzeniu i/lub zacięciu się samego napinacza. O lie "small hammering" nie pomaga w czasie O.T. a ciśnienie oleju jest w normie - to napinacz is death... Sama, zaś procedura B.S. (Basic settings) to (jak mniemam) - wyuczenie się ECU adaptacja do aktualnego stanu silnika i jego pochodnych (ie ciśnienie oleju, siły sprężyn w danym egzemplarzu napinacza itd) Ważną rzeczą jest też by procedurę przeprowadzić do końca tak jak to opisałem parę lat wcześniej. Wychodząc z BS zamykając VCDS/VAG i wyłączając zapłon. Następnie po ok 10 sekundach dopiero uruchamiamy silnik. Pytania które zadajesz - zadają tysiące innych użytkowników tego ... jego mać - maszkarona - napinacza na całym świecie. Boć przecie jeszcze "wczoraj wieczorem było OK" Ja też zadawałem takie pytania i usiłowałem naprawić swój napinacz i walczyć z kontrolką MIL. Aż pewnego dnia po prostu zamontowałem napinacz starego typu bez solenoidu. Raporty i opisy znajdziesz w topiku. Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez Wylye
colak Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Witam Wylye oczywiście być może to walka z wiatrakami ale mam twarde podstawy twierdzić że problem z kontrolka check na desce pojawił przy zmianie elektrozaworu nie mam podstaw twierdzić że podaczas wymiany elektrozaworu automatycznie przestał działać nastawnik mechaniczny . oczywiście wymiana całości była by wręcz pewniakiem być może potrzebuje czasu by dojść do takiego stwierdzenia / decyzji jak twoja tak elektrozawór cyka to żadna filozofia u mnie cyka tylko czy poprawnie ? tak zakres od 12-18 ohm i u mnie tak jest , ciśnienie oleju muszę gdzieś podjecac sam tego nie zarobie narazie walczę i mam kolejne pytania : 1)czy Elektro zawór może jest sparowany nastawnikiem ? 2)czy jesli test not OK to też trzeba zachować procedurę wyłacznia wsztkiego po koleji ?
szpakuziom Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 (edytowane) Panowie to co polecacie zakładać napinacz ten bez fazatora? U mnie hałasuje już na ciepłym i muszę go wymienić. Edytowane 26 Kwietnia 2019 przez szpakuziom 1
Wylye Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 (edytowane) 10 godzin temu, colak napisał: ciśnienie oleju muszę gdzieś podjecac sam tego nie zarobie Nie jest ważne kto to zrobi - ważne jest by zachować reżimy pomiarowe - jak na zasadzie że pan "Heniu" powiedział że ciśnienie jest OK, to takich informacji tu nie podawaj. O tym jak dokonać tych pomiarów i w jakich zakresach i temp znajdziesz info czytając uważnie ten topik. Gdyby moderatorzy w swoim czasie podwiesili jak sugerowałem wpisy które są istotne - powstałoby już kompendium o napinaczu. narazie walczę i mam kolejne pytania : 1)czy Elektro zawór może jest sparowany nastawnikiem ? Miałeś powiedziane, że SOLENOID (bo żadnym elektrozaworem nie jest rolka drutu w metalowej puszcze) nie jest urządzeniem elektronicznym tylko elektrotechnicznym. Jako takie żadnemu "parowaniu" nie podlega. 2)czy jesli test not OK to też trzeba zachować procedurę wyłacznia wsztkiego po koleji ? Skoro uruchamiasz procedurę BS to po to by jej efekt został zapisany w pamięci ECU - należy wykonać ja krok po kroku - do końca. Jeżeli TEST wychodzi z wynikiem negatywnym jest bez znaczenia czy zapiszesz BS w ECU czy nie. Bark BS zawsze będzie powodowało MIL o tym że "system napinacza nie jest sprawny" Po to aby system był sprawny - musi poprawnie działać napinacz... Edytowane 26 Kwietnia 2019 przez Wylye
JarekST202 Opublikowano 3 Maja 2019 Opublikowano 3 Maja 2019 (edytowane) Uważam że to z góry wiadomo ale wolę się upewnić. Do wymiany łańcuch? Napinacza nie jestem w stanie wcisnąć palcem a siły mi nie brakuje ?Jak nacisnę całą ręką to coś tam drgnie ale to minimalnie. Samochód już stoi dwie doby bez oleju więc z napinacza napewno też już coś ściekło a mimo to trzyma. Na jaki wymienić łańcuch? Na rozrządzie zrobione 13 tyś,mogę go z powrotem założyć, chodzi o pasek?Rozrząd już nowego typu więc na pewno nie uda mi się w 100% tak samo go napiąć, mniejsze obawy miałbym gdyby był z hydrauliką. Proszę o pomoc, w szczególności chciałbym aby Przem8 się wypowiedział ?Jakoś ufam gościowi? Edytowane 3 Maja 2019 przez JarekST202
czer Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 W dniu 3.05.2019 o 21:43, JarekST202 napisał: Uważam że to z góry wiadomo ale wolę się upewnić. Do wymiany łańcuch? Napinacza nie jestem w stanie wcisnąć palcem a siły mi nie brakuje ?Jak nacisnę całą ręką to coś tam drgnie ale to minimalnie. Samochód już stoi dwie doby bez oleju więc z napinacza napewno też już coś ściekło a mimo to trzyma. Na jaki wymienić łańcuch? Na rozrządzie zrobione 13 tyś,mogę go z powrotem założyć, chodzi o pasek?Rozrząd już nowego typu więc na pewno nie uda mi się w 100% tak samo go napiąć, mniejsze obawy miałbym gdyby był z hydrauliką. Proszę o pomoc, w szczególności chciałbym aby Przem8 się wypowiedział ?Jakoś ufam gościowi? Pasek daj stary. Napnij go tak samo jak byl napiety po zgaszeniu, nic mu nie bedzie. A napinacz lancucha to kup ori jak masz duzo piniendzy a jesli wolisz zamiennik to masz caly zestaw FEBiego w okolicy 1100zl dostepny w Intercarsie.
przem8 Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Łańcuch można kupić ori iwis, nie jest drogi, z zamiennika kupowałem kiedyś swag. Były jakieś objawy, że dobierasz się do napinacza z łańcuszkiem? Jakie wartości na vagu w gr.93?
JarekST202 Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 3 godziny temu, przem8 napisał: Łańcuch można kupić ori iwis, nie jest drogi, z zamiennika kupowałem kiedyś swag. Były jakieś objawy, że dobierasz się do napinacza z łańcuszkiem? Jakie wartości na vagu w gr.93? Właśnie to jest najdziwniejsze że w grupie 93 było idealne 0 a widzisz na punktach jak był już rozjechany. Jeśli chodzi o objawy to rano standard jakieś sekundę dwie dosyć głośno a później było słychać luźną pracę łańcucha, nie było to głośne ale było słychać jak grzechocze.Właśnie zamawiam Swag'a ale nawet sprzedający nie wie co będzie w środku, szukałem Iwisa ale nie znalazłem.A dobrałem się do Niego bo był wyciek z pod pokrywy, a później poszło dalej,m.in.wałki na których mam rysy na czopach,sam napinacz w idealnym stanie ale ślizgi do wymiany,oringi na wtryskach a przez otwory po nich zauważyłem jak pięknie olej się sączy po trzonkach więc jeszcze uszczelniacze i tak się teraz nazbierało że nie wiem kiedy to poskładam. Nie wiem tylko jakie uszczelniacze bo ori zabijają ceną a np. z Elringa są dwa rodzaje o wysokości 9.7 oraz 9.3.
przem8 Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 55 minut temu, JarekST202 napisał: Elringa są dwa rodzaje o wysokości 9.7 oraz 9.3. W tym Ci nie pomogę. Strasznie dużo kwiatków wychodzi jak co raz dłużej dłubiesz przy tym silniku ? Jaki niby przebieg?
strazak93 Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 (edytowane) Przecież wszystko jest na zdjęciu jak należy z rozrządem, wałek ssący ma być na punkcie, natomiast na wydechowym ma być lekko przesunięty, tak aby między znakami wychodziło 16 ogniw łańcucha. Edytowane 8 Maja 2019 przez strazak93
JarekST202 Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 (edytowane) 54 minuty temu, przem8 napisał: W tym Ci nie pomogę. Strasznie dużo kwiatków wychodzi jak co raz dłużej dłubiesz przy tym silniku ? Jaki niby przebieg? 220000 i niestety poprzedni właściciel stwierdził że był tylko użytkownikiem auta i nie interesowało Go nic więcej poza rzeczami czysto eksploatacyjnymi. Samochód był strasznie zaniedbany ale w takiej konfiguracji jak szukałem więc postanowiłem go odratować. 50 minut temu, strazak93 napisał: Przecież wszystko jest na zdjęciu jak należy z rozrządem, wałek ssący ma być na punkcie, natomiast na wydechowym ma być lekko przesunięty, tak aby między znakami wychodziło 16 ogniw łańcucha. Popatrz dokładnie na wałek ssący,punkt już grubo poza zakresem.. Oczywiście dla ścisłości to wałek wydechowy ustawiamy w punkcie a nie ssący... Edytowane 8 Maja 2019 przez JarekST202
Emejcz Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 Zastanawiam się czy łańcuch to rzeczywiście trzeba wymieniać od razu z napinaczem. Widzę sporo filmików zagranicznych gdzie mechanicy wymieniali tylko napinacz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się