k232 Opublikowano 22 Lutego 2020 Opublikowano 22 Lutego 2020 W dniu 21.02.2020 o 05:08, Busiek100 napisał: Dzięki za podpowiedź, bo wydechu nigdy nie dotykałem. Ale sprawdzę. Możesz sprawdzić wydech ale to raczej nie będzie to, ja mam wszystko nowe pod spodem od początku do końca auta i tak samo mi co jakiś czas przerywa pracę silnika.
Wylye Opublikowano 22 Lutego 2020 Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) 5 godzin temu, adamm_85 napisał: Łańcuch i napinacz myślałem, żeby dać FAI, a szklanki INA Źle myślałeś. - Łańcuch możesz taki dać. Napinacz tylko ORI. Hydropop. się odczep, nie zmieniaj. @Busiek100 w logach nie widać żadnej katastrofy. Zrób ten test UPG Zanim przyjdzie płyn - sprawdź też ten topik który popełniłem jakiś czas temu i pochyl się nad wtyczkami do cewek Tu masz na audiworld https://www.audiworld.com/forums/a4-b6-platform-discussion-34/audi-a4-b5-b6-1-8t-misfires-fixed-2853240/ Aby uniknąć przegrzewania się przewodów - wtyczek i cewek - warto zrobić "f*ck away" osłonie plastikowej na silniku z tymi napisami. Od lat w każdym aucie które mam - ta osłona trafia "na dzień dobry" na garbage czyli na śmietnik. Najlepiej podarować ją... "wrogowi" Miałem kiedyś Vectrę C GTS z ślinikiem SAAB Z20NET (świetna jednostka) jednak inteligentni (inaczej) konstruktorzy schowali cewki w niszy głowicy a żeby było "PIĘKNIE" zasłonili je aluminiową listwą. W efekcie smażyły się tam one, w szczególności jak silnik był "zmodzony" Mój miał na końcu ponad 250 PS i nie byłoby im (cewkom) lekko gdybym z tej listwy nie zrobił kiedyś... karmnika dla sikorek pod oknem Ponadto na okoliczność wypadania zapłonów warto sprawdzić zaworek PVC oraz to kolano które jest zaznaczone na (miejsce gdzie ono jest zamontowane) zielono - pod kolektorem. Lubi popękać, wtedy mogą być "missfire" a w aucie jak chodzi nawiew "wali przepalonym olejem" jak w busie marki "ŻUK" Edytowane 22 Lutego 2020 przez Wylye
Busiek100 Opublikowano 22 Lutego 2020 Opublikowano 22 Lutego 2020 9 godzin temu, adamm_85 napisał: Posiadam silnik BFB. Myślę, że słychać albo łańcuch /napinacz albo szklanki. Chce to zrobić w pakiecie. Łańcuch i napinacz myślałem, żeby dać FAI, a szklanki INA. Jakieś rady koledzy? Generalnie słychać głównie na zimnym, ale czasem trochę słychać na ciepłym, sporadycznie i delikatnie. Kolego stanowczo odradzam napinacz firmy FAI!!! Zakupiłem takowy z pół roku temu za około 650zł cały zestaw łańcuch+napinacz+uszczelki FAI TCK111. Po zamontowaniu i uruchomieniu silnika po 3 minutach pracy tak zaczął "barabanić", gorzej niż stary.Więc postanowiłem od razu go reklamować.Jeszcze kazali mi próbkę oleju dosłać z silnika. Proces reklamacji trwał 4 miesiące-dopiero teraz dostanę kasę. Jeszcze raz szczerze odradzam te g...wno!!!
Busiek100 Opublikowano 22 Lutego 2020 Opublikowano 22 Lutego 2020 4 godziny temu, Wylye napisał: Zanim przyjdzie płyn - sprawdź też ten topik który popełniłem jakiś czas temu i pochyl się nad wtyczkami do cewek. U mnie cewka wygląda tak jak na powyższym zdjęciu. Ale tak jak mówiłem cały układ zapłonowy sprawdzony łącznie z przewodami do ECU. Zaworu PVC i tego trójnika też nie posiadam.
Wylye Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 (edytowane) Taaak. Ten silnik b się różni od mojego BEX i reszty "rodzinki" ... Powinieneś dopytywać na forum tej jednostki. Generalnie zrób próbę UPG. i upewnij się że podmiana modułu cewki widocznego na Twoim foto nie usunie "missfire" Te moduły (wiem to z innych aut) też mogą się "krzaczyć" Na koniec taka uwaga. Temat dotyczy napinacza i zaczęliśmy OFF-TOP. Tym samym rozpychamy wątek który sam w sobie i tak jest już monstrualnych rozmiarów. Wielokrotnie apelowałem by temat zamknąć, wyciągając z niego najistotniejsze informacje. Tak więc - zamieszczony kiedyś prze zemnie BASSIC SETTINGS systemu napinacza, metody diagnozowania, "pinologia", możliwe przyczyny niedomagań (ie clogging, "druciarskie regeneracje" - które podawałem, ie "młoteczkowanie" w czasie "output tests", szlifowanie tłoczka, rozciągania sprężynki, alternatywnie sposób rezygnacji z solenoidu, cały "know how" tu jest opisany. Utrzymywanie topiku przy życiu, powoduje, że potrzebujący - wciąż zadają te same pytania typu "grzechoce rano, co robić" itp - banalne z punktu widzenia stałych bywalców wątku. Temat jest rozpracowany i wspólnymi siłami znaleźliśmy SOLUCJĘ na tę jedną z nielicznych NIEDORÓBEK grupy VAG w tym silniku - jaką jest hemoroid - napinacz z solenoidem - tzw "fazatororem" i na powiedzenie ╭∩╮( ͡° ل͟ ͡° )╭∩╮ konstruktorom tej wersji napinacza. Niniejszym zwracam się więc ponownie do administracji o rozważenie decyzji zamknięcia topiku z jednoczesnym podwieszeniem najwięcej wnoszących informacji, stworzenie na bazie wątku, poradnika "step by step" diagnozy i rozwiązania alternatywnego. Edytowane 23 Lutego 2020 przez Wylye
Busiek100 Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 Jeśli chodzi o ten moduł zapłonowy to podmieniałem go z auta ,które nie cierpi na tzw.wypadanie zapłonu-pracuje równiutko bez żadnych drgań. Niestety u mnie po podmianie nic to nie wniosło, silnik dalej jakby przerywał. Dziwne jest tylko to, że nie "pogłębia się" ta usterka a minęło już 3 lata! Test UPG tak jak zalecałeś wykonam-płyn zamówiony
k232 Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 2 godziny temu, Busiek100 napisał: Jeśli chodzi o ten moduł zapłonowy to podmieniałem go z auta ,które nie cierpi na tzw.wypadanie zapłonu-pracuje równiutko bez żadnych drgań. Niestety u mnie po podmianie nic to nie wniosło, silnik dalej jakby przerywał. Dziwne jest tylko to, że nie "pogłębia się" ta usterka a minęło już 3 lata! Test UPG tak jak zalecałeś wykonam-płyn zamówiony Mi się wydaje, że to przepływomierz nie daje już rady. Trzeba kupić nowy oryginalny z prawidłowymi cyferkami i literami i ma być. Ja u Siebie wymieniłem co się tylko da, niektóre rzeczy używane, niektóre nowe i efekt ciągle taki sam ?
Wylye Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 Ale to że "nie daje rady" ten MAF to widać z tym logu statycznym?
k232 Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 2 godziny temu, Wylye napisał: Ale to że "nie daje rady" ten MAF to widać z tym logu statycznym? Nie, wnioskuję to po swoim aucie :D
przem8 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 (edytowane) Żeby sprawdzić maf to log dynamiczny 2+7. W statycznym wsio jest ok. Jak kogoś swędzi wyrzucić bezsensu kilkaset zł na nowy przepływomierz to proszę bardzo. Problemy kolegi, które nie są związane z napinaczem proponuję przenieść do oddzielnego tematu, bo znowu robi się syf. Edytowane 24 Lutego 2020 przez przem8 1
TomOskroba Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 wracam do swojego tematu. jak moderator uzna, że offtop to proszę o usunięcie posta. ostatnio pytałem o popychacze, które trochę już pogrywają. pojechałem zmierzyć ciśnienie. auto rozgrzane. jałowe 1.4 3500-4000 tyś obrotów 4 BAR. z tego co wiem powinno wahać się między 5-6 jedni mówią, że ok. drudzy, że mało. przypominam auto po kompletnym remoncie dołu silnika. wszystko czyszczone. DP na aucie, ale to chyba nie ma znaczenia.
Busiek100 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 (edytowane) 12 godzin temu, przem8 napisał: Żeby sprawdzić maf to log dynamiczny 2+7. W statycznym wsio jest ok. Jak kogoś swędzi wyrzucić bezsensu kilkaset zł na nowy przepływomierz to proszę bardzo. Problemy kolegi, które nie są związane z napinaczem proponuję przenieść do oddzielnego tematu, bo znowu robi się syf. Wykonałem dzisiaj 2 logi dynamiczne na PB, 3 bieg gaz w podłogę, grupa 2+7.Co o tym sądzicie??? Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Edytowane 24 Lutego 2020 przez Busiek100
przem8 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 6 minut temu, Busiek100 napisał: grupa 2+7.Co o tym sądzicie??? Ok, zostaw przepływomierz w spokoju.
Busiek100 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 29 minut temu, przem8 napisał: Ok, zostaw przepływomierz w spokoju. @Przem8 wiem, że to topic o napinaczach i bolączkach z nim związanych, ale może coś jeszcze podpowiesz co ewentualnie można by było zlogować. Bo widzisz niby wszystko jest sprawne, brak błędów w ECU a nadal ma czkawkę co jakiś czas i tak już 3 lata... To co udało mi się zauważyć w Vagu podczas tej czkawki to : 1. Obroty spadają do 800 na milisekund kilka i zaraz wracają do 840-860 2. Kat wyprzedzenia zapłonu też robi skok jak ma 9.8 to spada na 8.9 i potem na 11.3 i wraca na 9.8 aż do kolejnego razu. 3. No i ta konsumpcja paliwa z 0.86 na 0.56 i znowu na 0.86l/h. 4. Przepustnica 0.5stopnia idzie w górę, przepływ i czas wtrysku. Ale nie wiem czy to można jakoś z sobą powiązać. Wszytko to co opsalem dzieje się na silniku nagrzanym do 90stopni Może Ty masz jakiś pomysł???
Majk009 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 Mam w planie w niedługim czasie wymienić napinacz słychać brzęczenie w różnych zakresach obrotów. Silnik jest 1-1,5 roku po generalnym remoncie i napinacz był wymieniany tylko nie wiem na jaki. Teraz planuję wsadzić zestaw z linków niżej: Napinacz łańcuch Teraz pytanie czy polecacie jakiegoś producenta uszczelek? Jeszcze jedna sprawa: ile kosztuje "wycięcie napinacza"? Wiem, że u każdego pewnie inaczej ale rozeznanie w cenach może się przydać
Wylye Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 Majk009 napisał: Teraz pytanie czy polecacie jakiegoś producenta uszczelek? Jeszcze jedna sprawa: ile kosztuje "wycięcie napinacza"? Wiem, że u każdego pewnie inaczej ale rozeznanie w cenach może się przyda Producenta uszczelek , żadnego - nie polecamy. Nie jest też ważne/istotne - kto wyłączy napinacz taniej. Ważne jest żeby zrobić to tak, by korekty LTFT nie "znikły" po takim wyłączeniu. A tak właśnie b często się dzieje kiedy wyłączasz u kogoś w "promocyjnych" cenach. Wszystkie potrzebne informacje są topiku... Wiem że ma dużo stron, ale widzę że "idziesz" w dobrą stronę... 1
Tycjan Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 W dniu 22.02.2020 o 17:18, Wylye napisał: Źle myślałeś. - Łańcuch możesz taki dać. Napinacz tylko ORI. Hydropop. się odczep, nie zmieniaj. @Busiek100 w logach nie widać żadnej katastrofy. Zrób ten test UPG Zanim przyjdzie płyn - sprawdź też ten topik który popełniłem jakiś czas temu i pochyl się nad wtyczkami do cewek Tu masz na audiworld https://www.audiworld.com/forums/a4-b6-platform-discussion-34/audi-a4-b5-b6-1-8t-misfires-fixed-2853240/ Aby uniknąć przegrzewania się przewodów - wtyczek i cewek - warto zrobić "f*ck away" osłonie plastikowej na silniku z tymi napisami. Od lat w każdym aucie które mam - ta osłona trafia "na dzień dobry" na garbage czyli na śmietnik. Najlepiej podarować ją... "wrogowi" Miałem kiedyś Vectrę C GTS z ślinikiem SAAB Z20NET (świetna jednostka) jednak inteligentni (inaczej) konstruktorzy schowali cewki w niszy głowicy a żeby było "PIĘKNIE" zasłonili je aluminiową listwą. W efekcie smażyły się tam one, w szczególności jak silnik był "zmodzony" Mój miał na końcu ponad 250 PS i nie byłoby im (cewkom) lekko gdybym z tej listwy nie zrobił kiedyś... karmnika dla sikorek pod oknem Ponadto na okoliczność wypadania zapłonów warto sprawdzić zaworek PVC oraz to kolano które jest zaznaczone na (miejsce gdzie ono jest zamontowane) zielono - pod kolektorem. Lubi popękać, wtedy mogą być "missfire" a w aucie jak chodzi nawiew "wali przepalonym olejem" jak w busie marki "ŻUK" Zabezpieczenie kolanka odmy, zaznaczone na zielono u ciebie, gdzie można wyrwać? Moje gdzieś mi uciekło.
Wylye Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 W każdym (szanującym się) sklepie z częściami, a jak nie mają to za "parę godzin" będą mieli - groszowe sprawy 06A103213F kolano N90467301 oring 34,2 x 3 037121142A sprężyna- zabezpieczenie
krzysiek91x Opublikowano 26 Lutego 2020 Opublikowano 26 Lutego 2020 Witam, Proszę kolegów o poradę/pomoc. Czy mój rozrząd jest dobrze ustawiony???
przem8 Opublikowano 26 Lutego 2020 Opublikowano 26 Lutego 2020 Przecież widać jak byk, że przestawiony o ząbek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się