Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 21.02.2020 o 05:08, Busiek100 napisał:

Dzięki za podpowiedź, bo wydechu nigdy nie dotykałem. Ale sprawdzę. 

Możesz sprawdzić wydech ale to raczej nie będzie to, ja mam wszystko nowe pod spodem od początku do końca auta i tak samo mi co jakiś czas przerywa pracę silnika.

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, adamm_85 napisał:

Łańcuch i napinacz myślałem, żeby dać FAI, a szklanki INA

Źle myślałeś. - Łańcuch możesz taki dać. Napinacz tylko ORI. Hydropop. się odczep, nie zmieniaj.

@Busiek100 w logach nie widać żadnej katastrofy. Zrób ten test UPG

Zanim przyjdzie płyn - sprawdź też ten topik który popełniłem jakiś czas temu i pochyl się nad wtyczkami do cewek

Tu masz na audiworld https://www.audiworld.com/forums/a4-b6-platform-discussion-34/audi-a4-b5-b6-1-8t-misfires-fixed-2853240/

Aby uniknąć przegrzewania się przewodów - wtyczek i cewek - warto zrobić "f*ck away" osłonie plastikowej na silniku z tymi napisami. Od lat w każdym aucie które mam - ta osłona trafia "na dzień dobry" na garbage czyli na śmietnik. Najlepiej podarować ją... "wrogowi" ;)  Miałem kiedyś Vectrę C GTS z ślinikiem SAAB Z20NET (świetna jednostka) jednak inteligentni (inaczej) konstruktorzy schowali cewki w niszy głowicy a żeby było "PIĘKNIE" zasłonili je aluminiową listwą. W efekcie smażyły się tam one, w szczególności jak silnik był "zmodzony" Mój miał na końcu ponad 250 PS i nie byłoby im (cewkom) lekko gdybym z tej listwy nie zrobił kiedyś... karmnika dla sikorek pod oknem ;)  

Ponadto na okoliczność wypadania zapłonów warto sprawdzić zaworek PVC oraz to kolano które jest zaznaczone na (miejsce gdzie ono jest zamontowane) zielono - pod kolektorem. spacer.png

Lubi popękać, wtedy mogą być "missfire" a w aucie jak chodzi nawiew "wali przepalonym olejem" jak w busie marki "ŻUK" ;) 

 

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
9 godzin temu, adamm_85 napisał:

Posiadam silnik BFB. Myślę, że słychać albo łańcuch /napinacz albo szklanki. Chce to zrobić w pakiecie. Łańcuch i napinacz myślałem, żeby dać FAI, a szklanki INA. Jakieś rady koledzy? Generalnie słychać głównie na zimnym, ale czasem trochę słychać na ciepłym, sporadycznie i delikatnie.

Kolego stanowczo odradzam napinacz firmy FAI!!!

Zakupiłem takowy z pół roku temu za około 650zł cały zestaw łańcuch+napinacz+uszczelki  FAI TCK111. Po zamontowaniu i uruchomieniu silnika po 3 minutach pracy tak zaczął "barabanić", gorzej niż stary.Więc postanowiłem od razu go reklamować.Jeszcze kazali mi próbkę oleju dosłać z silnika. Proces reklamacji trwał 4 miesiące-dopiero teraz dostanę kasę. Jeszcze raz szczerze odradzam te g...wno!!!

Opublikowano
4 godziny temu, Wylye napisał:

 

Zanim przyjdzie płyn - sprawdź też ten topik który popełniłem jakiś czas temu i pochyl się nad wtyczkami do cewek.

 

8539343900_1313767404.jpg

U mnie cewka wygląda tak jak na powyższym zdjęciu. Ale tak jak mówiłem cały układ zapłonowy sprawdzony łącznie z przewodami do ECU.

Zaworu PVC i tego trójnika też nie posiadam.

Opublikowano (edytowane)

Taaak. Ten silnik b się różni od mojego BEX i reszty "rodzinki" ... Powinieneś dopytywać na forum tej jednostki. Generalnie zrób próbę UPG. i upewnij się że podmiana modułu cewki widocznego na Twoim foto nie usunie "missfire" Te moduły (wiem to z innych aut) też mogą się "krzaczyć"

Na koniec taka uwaga. Temat dotyczy napinacza i zaczęliśmy OFF-TOP. Tym samym rozpychamy wątek który sam w sobie i tak jest już monstrualnych rozmiarów. Wielokrotnie apelowałem by temat zamknąć, wyciągając z niego najistotniejsze informacje.

Tak więc - zamieszczony kiedyś prze zemnie BASSIC SETTINGS systemu napinacza, metody diagnozowania, "pinologia", możliwe przyczyny niedomagań (ie clogging, "druciarskie regeneracje" - które podawałem, ie "młoteczkowanie" w czasie "output tests", szlifowanie tłoczka, rozciągania sprężynki, alternatywnie sposób rezygnacji z solenoidu, cały "know how" tu jest opisany. Utrzymywanie topiku przy życiu, powoduje, że potrzebujący - wciąż zadają te same pytania typu "grzechoce rano, co robić" itp - banalne z punktu widzenia stałych bywalców wątku. Temat jest rozpracowany i wspólnymi siłami znaleźliśmy SOLUCJĘ na tę jedną z nielicznych NIEDORÓBEK grupy VAG w tym silniku - jaką jest hemoroid - napinacz z solenoidem - tzw "fazatororem" i na powiedzenie ╭∩╮( ͡° ل͟ ͡° )╭∩╮ konstruktorom tej wersji napinacza.

Niniejszym zwracam się więc ponownie do administracji o rozważenie decyzji zamknięcia topiku z jednoczesnym podwieszeniem najwięcej wnoszących informacji, stworzenie na bazie wątku, poradnika "step by step" diagnozy i rozwiązania alternatywnego.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Jeśli chodzi o ten moduł zapłonowy to podmieniałem go z auta ,które nie cierpi na tzw.wypadanie zapłonu-pracuje równiutko bez żadnych drgań. Niestety u mnie po podmianie nic to nie wniosło, silnik dalej jakby przerywał.

Dziwne jest tylko to, że nie "pogłębia się" ta usterka a minęło już 3 lata!

Test UPG tak jak zalecałeś wykonam-płyn zamówiony:) 

Opublikowano
2 godziny temu, Busiek100 napisał:

Jeśli chodzi o ten moduł zapłonowy to podmieniałem go z auta ,które nie cierpi na tzw.wypadanie zapłonu-pracuje równiutko bez żadnych drgań. Niestety u mnie po podmianie nic to nie wniosło, silnik dalej jakby przerywał.

Dziwne jest tylko to, że nie "pogłębia się" ta usterka a minęło już 3 lata!

Test UPG tak jak zalecałeś wykonam-płyn zamówiony:) 

Mi się wydaje, że to przepływomierz nie daje już rady. Trzeba kupić nowy oryginalny z prawidłowymi cyferkami i literami i ma być. Ja u Siebie wymieniłem co się tylko da, niektóre rzeczy używane, niektóre nowe i efekt ciągle taki sam ?

Opublikowano

Ale to że "nie daje rady" ten MAF to widać z tym logu statycznym?

Opublikowano
2 godziny temu, Wylye napisał:

Ale to że "nie daje rady" ten MAF to widać z tym logu statycznym?

Nie, wnioskuję to po swoim aucie :D

Opublikowano (edytowane)

Żeby sprawdzić maf to log dynamiczny 2+7. W statycznym wsio jest ok. Jak kogoś swędzi wyrzucić bezsensu kilkaset zł na nowy przepływomierz to proszę bardzo. 

Problemy kolegi, które nie są związane z napinaczem proponuję przenieść do oddzielnego tematu, bo znowu robi się syf.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wracam do swojego tematu. jak moderator uzna, że offtop to proszę o usunięcie posta. ostatnio pytałem o popychacze, które trochę już pogrywają.

pojechałem zmierzyć ciśnienie. auto rozgrzane.  jałowe  1.4

3500-4000 tyś obrotów 4 BAR. z tego co wiem powinno wahać się między 5-6

jedni mówią, że ok. drudzy, że mało. 

przypominam auto po kompletnym remoncie dołu silnika. wszystko czyszczone. DP na aucie, ale to chyba nie ma znaczenia.

 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, przem8 napisał:

Żeby sprawdzić maf to log dynamiczny 2+7. W statycznym wsio jest ok. Jak kogoś swędzi wyrzucić bezsensu kilkaset zł na nowy przepływomierz to proszę bardzo. 

Problemy kolegi, które nie są związane z napinaczem proponuję przenieść do oddzielnego tematu, bo znowu robi się syf.

Wykonałem dzisiaj 2  logi dynamiczne na PB, 3 bieg gaz w podłogę, grupa 2+7.Co o tym sądzicie???

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Edytowane przez Busiek100
Opublikowano
6 minut temu, Busiek100 napisał:

grupa 2+7.Co o tym sądzicie???

Ok, zostaw przepływomierz w spokoju.

Opublikowano
29 minut temu, przem8 napisał:

Ok, zostaw przepływomierz w spokoju.

@Przem8 wiem, że to topic o napinaczach i bolączkach z nim związanych, ale może coś jeszcze podpowiesz co ewentualnie można by było zlogować. Bo widzisz niby wszystko jest sprawne, brak błędów w ECU a nadal ma czkawkę co jakiś czas i tak już 3 lata... To co udało mi się zauważyć w Vagu podczas tej czkawki to :

1. Obroty spadają do 800 na milisekund kilka i zaraz wracają do 840-860

2. Kat wyprzedzenia zapłonu też robi skok jak ma 9.8 to spada na 8.9 i potem na 11.3 i wraca na 9.8 aż do kolejnego razu. 

3. No i ta konsumpcja paliwa z 0.86 na 0.56 i znowu na 0.86l/h.

4. Przepustnica 0.5stopnia idzie w górę, przepływ i czas wtrysku. 

Ale nie wiem czy to można jakoś z sobą powiązać. Wszytko to co opsalem dzieje się na silniku nagrzanym do 90stopni

Może Ty masz jakiś pomysł??? 

 

Opublikowano

Mam w planie w niedługim czasie wymienić napinacz słychać brzęczenie w różnych zakresach obrotów.
Silnik jest 1-1,5 roku po generalnym remoncie i napinacz był wymieniany tylko nie wiem na jaki. 

Teraz planuję wsadzić zestaw z linków niżej: 
Napinacz

łańcuch

 

Teraz pytanie czy polecacie jakiegoś producenta uszczelek? 

Jeszcze jedna sprawa: ile kosztuje "wycięcie napinacza"? Wiem, że u każdego pewnie inaczej ale rozeznanie w cenach może się przydać :)

Opublikowano
Majk009 napisał:

Teraz pytanie czy polecacie jakiegoś producenta uszczelek? Jeszcze jedna sprawa: ile kosztuje "wycięcie napinacza"? Wiem, że u każdego pewnie inaczej ale rozeznanie w cenach może się przyda

Producenta uszczelek , żadnego - nie polecamy. Nie jest też ważne/istotne -  kto wyłączy napinacz taniej. Ważne jest żeby zrobić to tak, by korekty LTFT nie "znikły" po takim wyłączeniu. A tak właśnie b często się dzieje kiedy wyłączasz u kogoś w "promocyjnych" cenach. :) Wszystkie potrzebne informacje są topiku... Wiem że ma dużo stron, ale widzę że "idziesz" w dobrą stronę...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 22.02.2020 o 17:18, Wylye napisał:

Źle myślałeś. - Łańcuch możesz taki dać. Napinacz tylko ORI. Hydropop. się odczep, nie zmieniaj.

@Busiek100 w logach nie widać żadnej katastrofy. Zrób ten test UPG

Zanim przyjdzie płyn - sprawdź też ten topik który popełniłem jakiś czas temu i pochyl się nad wtyczkami do cewek

Tu masz na audiworld https://www.audiworld.com/forums/a4-b6-platform-discussion-34/audi-a4-b5-b6-1-8t-misfires-fixed-2853240/

Aby uniknąć przegrzewania się przewodów - wtyczek i cewek - warto zrobić "f*ck away" osłonie plastikowej na silniku z tymi napisami. Od lat w każdym aucie które mam - ta osłona trafia "na dzień dobry" na garbage czyli na śmietnik. Najlepiej podarować ją... "wrogowi" ;)  Miałem kiedyś Vectrę C GTS z ślinikiem SAAB Z20NET (świetna jednostka) jednak inteligentni (inaczej) konstruktorzy schowali cewki w niszy głowicy a żeby było "PIĘKNIE" zasłonili je aluminiową listwą. W efekcie smażyły się tam one, w szczególności jak silnik był "zmodzony" Mój miał na końcu ponad 250 PS i nie byłoby im (cewkom) lekko gdybym z tej listwy nie zrobił kiedyś... karmnika dla sikorek pod oknem ;)  

Ponadto na okoliczność wypadania zapłonów warto sprawdzić zaworek PVC oraz to kolano które jest zaznaczone na (miejsce gdzie ono jest zamontowane) zielono - pod kolektorem. spacer.png

Lubi popękać, wtedy mogą być "missfire" a w aucie jak chodzi nawiew "wali przepalonym olejem" jak w busie marki "ŻUK" ;) 

 

Zabezpieczenie kolanka odmy, zaznaczone na zielono u ciebie, gdzie można wyrwać? Moje gdzieś mi uciekło. 

Opublikowano

W każdym (szanującym się) sklepie z częściami, a jak nie mają to za "parę godzin" będą mieli - groszowe sprawy

06A103213F kolano
N90467301  oring 34,2 x 3
037121142A sprężyna- zabezpieczenie

Opublikowano

Witam,

Proszę kolegów o poradę/pomoc. Czy mój rozrząd jest dobrze ustawiony??? 

 

IMG_20200224_163715.jpg

IMG_20200226_153309.jpg

IMG_20200226_162046.jpg

IMG_20200226_162102.jpg

Opublikowano

Przecież widać jak byk, że przestawiony o ząbek :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...