Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrób czyszczenie smoka dla świętego spokoju i zalej przy następnej wymianie Motul X-max 0W40 lub Valvoline Synpower 0W40

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W czym ma to pomoc? Napinacz szybciej dostanie olej? Polepszy sie cisnienie?Gdzies czytalem ze 0w40 z tej racji ze ma szeroki zakres temperatur ma duzo dodatkow ale szczerze zastanawialem sie nad tym dlugo, jeszcze nie dawno ,czy ta zmiana cos wskura?

Opublikowano

wygląda okej, ale widzę że 1000zl trzeba szykować jak nic :kwasny:

Ta kwota to i tak jak za darmo...ja na twoim miejscu bym dołożył pare groszy i łańcuch rownież wymienił...dla świętego spokoju

Opublikowano

Hej!

Dołączę się jeśli pozwolicie bo nie znalazłem żeby ktoś miał przypadek podobny do mojego ;/

Mam 1.8T o oznaczeniu BFB i słyszę stuki na obrotach jałowych.

Na LPG dokładnie co 15/16 sekund słychać około 4 szybkich przytłumionych uderzeń z silnika i tak w kółko, na Pb jakby ciszej ale ten odgłos stuku jest ciągły.

Słyszę ten odgłos tylko we wnętrzu auta, pod maską niby ok. Od strony napinacza widać pocenie się na bloku silnika więc pewnie uszczelniacz ale martwi mnie ten dzwięk.

W moim mieście trudno o dobrego mechanika który nie wymieni mi połowy auta więc jeśli ktoś ma pomysł to będę wdzięczny.

Opublikowano

czy jest różnica przy wciśniętym sprzęgle?

Opublikowano

Nie, wciskam sprzęgło i jest to samo.

Zauważyłem natomiast że na zimnym silniku jest cisza

Drobnostka ale stuki na LPG są minimalnie wyczuwalne na drążku od biegów

Dwumas się kończy ??

Opublikowano

W czym ma to pomoc? Napinacz szybciej dostanie olej? Polepszy sie cisnienie?Gdzies czytalem ze 0w40 z tej racji ze ma szeroki zakres temperatur ma duzo dodatkow ale szczerze zastanawialem sie nad tym dlugo, jeszcze nie dawno ,czy ta zmiana cos wskura?

tak,napinacz szybciej dostanie olej(jak i cała góra motoru) i czas pracy "na sucho" skraca się do minimum,co ma szczególne znaczenie przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach

Opublikowano

Witam ponownie. Napinacz już krzyczy do mnie przy odpaleniu "zrob coś bo się rozlece!"

Tak więc... chciałbym zacząć od wymiany zaworka w podstawie filtra. Czy ma ktoś nr OE tego zaworka? Również prosił bym o nr OE uszczelki tejże podstawy filtra . Chce zacząć o tego... tańsza robota i spokojna głowa do montażu nowego napinacza łańcucha.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Paliwożerne - nie przesadzaj .

Spalanie w granicach 7-8 litrów (spokojna jazda) w silniku benzynowym doładowanym to dla ciebie psliwozerne? Kup Vke o takiej samej mocy i dopiero wtedy argumentuj swoje wypowiedzi.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Czy taki dźwięk jak na poniższym filmiku może dochodzić z tego napinacza/nastawnika? Ten metaliczny "brzęk" da się usłyszeć tylko podczas jazdy z temperaturą 90* w przedziale obrotów 1800-3200. Do momentu osiągnięcia temperatury jest błoga cisza. Co ciekawe przy wciśnięciu gazu do dechy także dźwięku nie ma. Doszukałem się też, że zdarzały się przypadki brzęczenia zaworu WG od turbiny?

https://www.youtube.com/watch?v=8F4dPO5WKcQ&feature=youtu.be

Edytowane przez Rossi_PL
Opublikowano

Witam ponownie. Napinacz już krzyczy do mnie przy odpaleniu "zrob coś bo się rozlece!"

Tak więc... chciałbym zacząć od wymiany zaworka w podstawie filtra. Czy ma ktoś nr OE tego zaworka? Również prosił bym o nr OE uszczelki tejże podstawy filtra . Chce zacząć o tego... tańsza robota i spokojna głowa do montażu nowego napinacza łańcucha.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Paliwożerne - nie przesadzaj .

Spalanie w granicach 7-8 litrów (spokojna jazda) w silniku benzynowym doładowanym to dla ciebie psliwozerne? Kup Vke o takiej samej mocy i dopiero wtedy argumentuj swoje wypowiedzi.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Kolego zobacz co ja napisałem a później komentuj .

Opublikowano

Witam,

Czy taki dźwięk jak na poniższym filmiku może dochodzić z tego napinacza/nastawnika? Ten metaliczny "brzęk" da się usłyszeć tylko podczas jazdy z temperaturą 90* w przedziale obrotów 1800-3200. Do momentu osiągnięcia temperatury jest błoga cisza. Co ciekawe przy wciśnięciu gazu do dechy także dźwięku nie ma. Doszukałem się też, że zdarzały się przypadki brzęczenia zaworu WG od turbiny?

https://www.youtube.com/watch?v=8F4dPO5WKcQ&feature=youtu.be

Miałem bardzo podobnie i okazało się że to uszkodzony tłumik drgań paska rozrządu przenosił stukanie po całym bloku. Odchyl pokrywę rozrządu i posłuchaj.

Opublikowano

Czy brzęczenie 1 s po odpaleniu na zimnym jest normalne? Domniemam że to może napinacz lub łańcuszek powoduje ten hałas. Problem pojawił się nie dawno i trwa tylko przez pierwszą sekundę pracy silnika na zimnym, potem jest cicho. Olej zalany Motul 5W40.

Opublikowano

Koledzy czy ten dźwięk rozgrzanego silnika jest poprawny?

https://www.youtube.com/watch?v=7NAFH4I09Xg

Zastanawia mnie to cykanie, po przeczytaniu wielu tematów na forum i w internecie o napinaczach łańcucha wolę być ostrożny.

Opublikowano

Nie,to nie jest poprawna praca.słychać lancuch jak brzecZy.do tego te stuki

Opublikowano (edytowane)

Tylko łańcuch zawsze będzie słyszalny, tym bardziej przy tym sposobie napinania go.

Zaś nagranie telefonem też pewnie dźwięki istotnie wyostrza.

Co do cykania - tu nie wiem co może być przyczyną. Nie jest to odgłos ocierającego łańcucha, to napewno.

Czy napinacz tak by stukał?

Tak czy inaczej chyba bez zdjęcia dekla nie będzie nic konkretnego wiadome, a i po zdjęciu też niekoniecznie :-)

Dopiero zmierzenie długości ogniw (o ile jest gdzieś podana długość nominału) powinna dać odpowiedź w jakim stanie jest łańcuch lub jego sama wymiana i porównanie do nowego.

@hunter91 - jak jesteś pewien, że u Ciebie silnik pracuje prawidłowo nagraj proszę filmik jak to powinno brzmieć. Sam jestem ciekaw, bo wszystkie 1.8T które słyszałem na własne uszy nie pracowały super bezszelestnie. Zaś filmy na internecie zwykle przedstawiają silniki w których jest problem z napinaczem i wtedy nawet po dźwiękach słychać, że coś napirza.

@dam18t - Jaki przebieg auta?

Edytowane przez azure
Opublikowano (edytowane)

Generalnie to zgodzę się, że telefon wyostrza dźwięki, w rzeczywistości to cykanie nie jest takie donośne. Co do napinacza to niestety po nocy jak odpalam słychać przez 3sek takie donośne chrobotanie - tutaj już podejrzewam łańcuszek, aczkolwiek wielu użytkowników na forum z tym jeździ. Również nie słyszałem jak pracuje idealne 1.8T, wszędzie są filmy nagrane gdy coś jest nie tak.

azure Audi ma przebieg lekko ponad 158000km. Zmieniłem w niej olej z 10W40 Castrola na 5W50 Valvoline, oczywiście przepłukałem go płukanką Millersa i na wiosnę myślę znowu go przepłukać i zlać to co jest teraz i wlać już 5W40 lub 0W40.

Porównując do tego filmu:

to u mnie jest cichutko...

Edytowane przez dam18t
Opublikowano

Koledzy mam problem napinaczem pół roku temu wymieniłem go w raz z łańcuchem na oryginalny i dziś słyszę za zaczyna brzęczeć.Po odłączeniu wtyczki jest cisza.Czy to w możliwe?dodatkowo był czyszczony smok sprawdzane ciśnienie oleju olej wymieniany co 10 tys.km olej motul 0w/40 jakieś pomysły?

Opublikowano

Koledzy mam problem napinaczem pół roku temu wymieniłem go w raz z łańcuchem na oryginalny i dziś słyszę za zaczyna brzęczeć.Po odłączeniu wtyczki jest cisza.Czy to w możliwe?dodatkowo był czyszczony smok sprawdzane ciśnienie oleju olej wymieniany co 10 tys.km olej motul 0w/40 jakieś pomysły?

może kupiłeś zgrabną podróbę a nie oryginalny.....ile płaciłeś za zestaw łańcuch+napinacz?

Opublikowano

płaciłem 2300zł w aso

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...