Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Załączam video , są powody do obaw ?

Jak dla mnie - silnik pracuje bez zarzutu. Klekot sekundowy czy nawet 3 sekundowy - a więc zwyczajnie odczep się i nie szukaj "raków" bo nawet jak ogromnym kosztem, (zmieniając napinacz, łańcuch płozy a do tego pompę) , uzyskałbyś cichy rozruch, to jak nie za pół roku to za rok usłyszysz to znów.

To nie jest problem. Problem to będzie wtedy jak nie przestanie klekotać nawet na ciepłym

Kup sobie firmowy filtr (najlepiej MANA) stosuj olej zgodny ze specyfikacją (syntetyk 5W/30 albo 10/40) zmieniaj go nie rzadziej jak 10Tkm (nie słuchaj bzdetów że można 30 albo np 15Tkm. Fanatycy a znam kilku na AUDIZINE zmieniają nawet co... 8tkm)

Ten silnik ma to do siebie, że "uwielbia" się clogować a po polskiemu zarastać smołami nagarami itp "syfoxem"

Gdyby nie "igielne ucho" jakim jest napinacz i jego część "fazacyjna"

Nie byłoby to szczególnym problemem...

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jestem po lekturze całego wątku ,

profilaktycznie sprawdzę ciśnienie oleju , jak napinacz zacznie się odzywać na gorącym to wymieniam na ori aso+ łańcuch bez cewki

pozdrawiam

Opublikowano

jestem po lekturze całego wątku ,

profilaktycznie sprawdzę ciśnienie oleju , jak napinacz zacznie się odzywać na gorącym to wymieniam na ori aso+ łańcuch bez cewki

pozdrawiam

Tylko sobie znajdź tunera który Ci to "błogosławieństwo" wytnie w sofcie. Rozmawiałem z Gregorem na ten temat kiedyś - mówił że "bez problemu" To musi byc zrobione tzw długim kodowaniem przez kogoś kto wie "o tso chodzi" pozdro

Opublikowano

jestem po lekturze całego wątku ,

profilaktycznie sprawdzę ciśnienie oleju , jak napinacz zacznie się odzywać na gorącym to wymieniam na ori aso+ łańcuch bez cewki

pozdrawiam

Tylko sobie znajdź tunera który Ci to "błogosławieństwo" wytnie w sofcie. Rozmawiałem z Gregorem na ten temat kiedyś - mówił że "bez problemu" To musi byc zrobione tzw długim kodowaniem przez kogoś kto wie "o tso chodzi" pozdro

zmianę w sofcie mam na uwadze ,

odnośnie tego wątku , Twoje wypowiedzi należy spiąć w całość i podpiąć jako wyjaśnienie działania napinacza w 1.8T po 2000 r oraz pewną i ekonomiczną alternatywę po uprzedniej korekcie softu dla używek , chińczyków oraz oryginału z aso w wersji z cewką

Opublikowano

Panowie pozwole podzielic sie pewna ciekawostka - w moim przypadku.

Ostatni dalem auto do zamontowania zabezpieczenia anty -kradziezowego -czyli mogles sobie krecic rozrusznikiem a i tak nie palil.

I co ciekawego zaobserwowalem.

Czasami z ranc zapominalem o zabezpieczeniu i krecilem bez odpalu przez moze 2-3 sekundy.

po kolejnej probie ( z odblokowanym zabezpieczeniem ) zapalal bez najmniejszego 1-2 sekundowego zgrzytu.

Dodam ,ze na mrozie przy porannym rozruchu to byla norma - ale tym sie specjalnie nie przejmowalem (tak ma niby byc).

Ciekawe ;)

Opublikowano

Co w tym takiego ciekawego? Pompa oleju "nabiła" ciśnienia i napinacz nie grzechotał.

Opublikowano

Co w tym takiego ciekawego? Pompa oleju "nabiła" ciśnienia i napinacz nie grzechotał.

Dokładnie :-)

Opublikowano

Co w tym takiego ciekawego? Pompa oleju "nabiła" ciśnienia i napinacz nie grzechotał.

Nie inaczej ale chodzi mi o fakt że gdyby opóźnić zaplon o te parę sekund to grzechotanie by w ogóle nie występowało

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Co w tym takiego ciekawego? Pompa oleju "nabiła" ciśnienia i napinacz nie grzechotał.

Nie inaczej ale chodzi mi o fakt że gdyby opóźnić zaplon o te parę sekund to grzechotanie by w ogóle nie występowało

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Po pierwsze owo krótkotrwałe grzechotanie nie jest objawem "patologicznym", po wtóre, jak komuś to przeszkadza może dołożyć... elektryczną pompę (np paliwową) zrobić "zabór" oleju gdzieś w okolicach czujnika poziomu oleju w misce i tłoczyć olej "bypassem" w magistralę poprzez zawór jednokierunkowy np przy zasileniu turbiny. Przed każdym rozruchem silnika stosować tzw "priming" jak w silnikach okrętowych czy w dużych silnikach czołgowych. Jest tylko pytanie retoryczne. PO CO?

Opublikowano

Witam

Podłączę się trochę do tematu. Przy cieknącej pompie zdecydowałem się na wymianę rozrządu, mechanik powiedział ze kapitalny rozrząd + pompa wody + koszt usługi to 800zł

Co w tym wypadku może znaczyć "kapitalny"?

Starałem się znaleźć na forum jakieś aktualne ceny za taką usługę ale nie do końca mi się udało.

Czy są jakieś "chińskie" zamienniki bo cena 800zł wydaje mi się bardzo przyzwoita

( za drogo źle za tanio źle...)

z góry dzięki za odp

Opublikowano

na dobrych gratach z robocizną za 800 zrobi

Opublikowano

Witam

Podłączę się trochę do tematu. Przy cieknącej pompie zdecydowałem się na wymianę rozrządu, mechanik powiedział ze kapitalny rozrząd + pompa wody + koszt usługi to 800zł

Co w tym wypadku może znaczyć "kapitalny"?

Starałem się znaleźć na forum jakieś aktualne ceny za taką usługę ale nie do końca mi się udało.

Czy są jakieś "chińskie" zamienniki bo cena 800zł wydaje mi się bardzo przyzwoita

( za drogo źle za tanio źle...)

z góry dzięki za odp

Kolego

Ja za pompe hepu pasek Gates napinacz ntn i cos tam chyba jeszcze z robocizna zaplacilem okolo 800zl

Wiec chyba to uczciwa cena

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki bardzo za szybką odpowiedz, od razu mi lżej na sercu

Miłego...

Opublikowano

dopytaj

Witam

Podłączę się trochę do tematu. Przy cieknącej pompie zdecydowałem się na wymianę rozrządu, mechanik powiedział ze kapitalny rozrząd + pompa wody + koszt usługi to 800zł

Co w tym wypadku może znaczyć "kapitalny"?

Starałem się znaleźć na forum jakieś aktualne ceny za taką usługę ale nie do końca mi się udało.

Czy są jakieś "chińskie" zamienniki bo cena 800zł wydaje mi się bardzo przyzwoita

( za drogo źle za tanio źle...)

z góry dzięki za odp

poproś tylko by rozrząd wrzucił z tłumikiem drgań tak jak wychodziło to z fabryki.

Opublikowano

dopytaj

Witam

Podłączę się trochę do tematu. Przy cieknącej pompie zdecydowałem się na wymianę rozrządu, mechanik powiedział ze kapitalny rozrząd + pompa wody + koszt usługi to 800zł

Co w tym wypadku może znaczyć "kapitalny"?

Starałem się znaleźć na forum jakieś aktualne ceny za taką usługę ale nie do końca mi się udało.

Czy są jakieś "chińskie" zamienniki bo cena 800zł wydaje mi się bardzo przyzwoita

( za drogo źle za tanio źle...)

z góry dzięki za odp

poproś tylko by rozrząd wrzucił z tłumikiem drgań tak jak wychodziło to z fabryki.

a co jest złego w mechanicznym napinaczu?

Opublikowano (edytowane)

W mechanicznym pewnie jest to że jest tańszy,i nawet sam producent zaleca wymianę na mechaniczny.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano (edytowane)

jeśli chodzi o ceny to załatwiałem znajomemu do avj:

rozrząd conti ct909k10 280zł

pompa hepu 135zł

łańcuszek Febi (ma nadruk chyba Jwi czy jaoś tak chyba taki sam wychodzi w org.103zł

napinacz łańcuszka z wtyczką Qyap (w gordonie mają to pod producent SKODA) nadruki take jak ori. ale nie wiem czy to jest ori cena 520zł

uszczelka pod napinacz 16zł

Edytowane przez romanzlasu
Opublikowano

W mechanicznym pewnie jest to że jest tańszy,i nawet sam producent zaleca wymianę na mechaniczny.

łańcuszek Febi (ma nadruk chyba Jwi czy jaoś tak chyba taki sam wychodzi w org.103zł

napinacz z wtyczką Qyap (w gordonie mają to pod producent SKODA) nadruki take jak ori. ale nie wiem czy to jest ori cena 520zł

uszczelka pod napinacz 16zł

Ktoś zielony to przeczyta i zgłupieje.. napinacz z tłumikiem drgań w układzie rozrządu, a napinacz łańcuszka rozrządu to dwie osobne kwestie.

Opublikowano (edytowane)

Ktoś zielony to przeczyta i zgłupieje.. napinacz z tłumikiem drgań w układzie rozrządu, a napinacz łańcuszka rozrządu to dwie osobne kwestie.

Dokładnie ! :)

Poza tym, VAG zrezygnował z owego "cudu" tłumika hydraulicznego przy pasku i jest (biuletyn VAG) zalecenie przejścia na mimośrodowy z kompensacyjną rolką ct909k10

zamiast dotychczas stosowanego ct909k5

Żeby było jasne, choć może się to wydać dziwne. System hydrauliczny zgodnie z instrukcją VAG ma być wypierany przez tradycyjny - mechaniczny a więc zamieniamy ct909k5 na zwykły ct909k10

I nie ma, że "boli że jak hydrauliczny - to lepszy itd"

Po prostu te hydrauliczne są awaryjne i choć wciąż można je kupić to nie należy ich stosować

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

ja tez bede montował mechaniczny tylko jestem ciekawy dlaczego Dzik osoba która handluje częściami proponuje montować hydrauliczny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...