krzysiekml Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 tak jak na tym foto wyżej mam +5 bo zawsze w każdym 1.8 1.8t znak trafiał jak tu czyli po staremu ,czarny znacznik ale w ten sposób jest -10
strazak93 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Następnym razem przy wymianie rozrządu pożyczę czujnik zegarowy i oznacze dokładnie GMP pierwszego cylindra, bo ten znak na kole pasowym że się tak wyrażę trochę pływa i być może stąd te rozbieżności, ułatwiona sprawa jest w silnikach montowanych poprzecznie, bo wyciąga się zaślepkę na skrzyni i można ustawić idealnie na znak.
krzysiekml Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 1z na kole wałka = 15CF z tego co mi wychodzi,no nic w wolnej chwili będę dalej grzebał bo mnie oko boli na widok -10cf
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 54 minuty temu, krzysiekml napisał: Łukasz to lepiej jest na -10 czy +5 ?bo tyle to przestawienie o 1z daje tak jak napisałem wyżej, z opisu bloków pomiarowych "wałek w normalnym położeniu -3cf do 6cf" więc 5cf w normie, -10 cf już nie bardzo.
krzysiekml Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 to jutro trzeba przestawić w takim razie
WYSKUN Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 38 minut temu, Łukasz13 napisał: tak jak napisałem wyżej, z opisu bloków pomiarowych "wałek w normalnym położeniu -3cf do 6cf" więc 5cf w normie, -10 cf już nie bardzo. Z ciekawosci sprawdzałem u siebie, i jest "-1"
Wylye Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Nie ma co debatować, tylko składać tak jak na obrazku TU http://www.passatworld.com/forums/b5-garage/326922-changed-timing-belt-car-wont-start-post2715435.html#post2715435 a łańcuch - jak niżej Edytowane 18 Stycznia 2017 przez Wylye dodanie mediów
radko123 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 18 godzin temu, krzysiekml napisał: zabrałem się za wymianę ślizgów i łańcuszka przed zabiegiem w 093 było -3.0 CF zmieniłem łańcuszek iwis i ślizgi ori używki..... czy odkręcałeś koło pasowe od wałka wydechowego? Jeśli tak to podobno można je odwrotnie założyć a z drugiej strony też jest znak i wtedy jest przesunięcie.
--Rafcio-- Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Koło ma dobrze bo widać te wybite znaki z logo, z drugiej strony jest pusto. Powinno być właśnie logiem do przodu.
strazak93 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 O ile dobrze doczytałem na innych forach to manewr z obrucenieniem koła pasowego wałka można wykonać w starszych typach silnika 1,8-1,8t.
krzysiekml Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 tak koło odkręcane ale jest dobrze wsadzone jak to Rafał napisał,przestawiłem rozrząd o 1z w prawo,po odpaleniu +3CF a po 10min pracy silnika +5CF i tak zostaje,zakładam że z czasem jak się łańcuch i ślizgi zużyją to wartość będzie schodziła do zera,ogólnie z ustawieniem na + silnik jest dołem elastyczniejszy i jakby ciszej pracował no bynajmniej takie mam wrażenie.
radko123 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Ja przed wymianą napinacza i łańcuszka miałem 3 po wymianie 0
koziol1172 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Krzysiek około 2stopnie można zmienić ruszając czujnikiem dosyć duże luzy na śrubkach są, w 2.7 jest tak samo
krzysiekml Opublikowano 20 Stycznia 2017 Opublikowano 20 Stycznia 2017 wiem Paweł już grzebałem i tam.
hopek03 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 panowie polećcie jakieś ślizgi napinacza łańcucha te z allegro są coś warte ?
Wylye Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) A JEDNAK... SIĘ KRĘCI... Witam. W związku z tym, że wcześniej KILKAKROTNIE wypowiadałem się publicznie - powtarzając "zasłyszane informacje odnośnie działania zaworu N205 tzw "fazatora" a które to informacje okazały się być w pewnym stopniu mylące, zdecydowałem się w oparciu o rosyjskojęzyczną stronę https://www.drive2.ru/l/590821/ dokonać ISTOTNEJ AUTO KOREKCJI poprzednich wpisów i wcześniej wypowiadanych opinii... W skrócie Do tej pory moje wypowiedzi nt N205 sprowadzić można do tego, że działanie urządzenia jest "mało przydatne i spełnia JEDYNIE funkcje ekologiczne" Po lekturze w/w strony oraz po zapoznaniu się z zawartymi tam materiałami (z rosyjskiej AUTODATY) zdecydowałem się na zmieszczenie niniejszego sprostowania. Każdy czytający po rosyjsku może tam znaleźć b precyzyjny opis działania nastawnika N205 i okoliczności jego działania. Ponieważ, jednak rosyjski jest dziś w PL mało popularny, znając ten język i czując się poniekąd WINNYM głoszenia niezweryfikowanych poglądów, postanowiłem przetłumaczyć 2 z 4 najistotniejszych slajdów z tego sajtu. (Uzupełniając je pomocniczo o kilka dodatkowych wyjaśnień) Oto one. Po pierwsze, N205 nie jest jedynie EKOLOGICZNYM "dodatkiem" do zmodyfikowanego silnika 1.8 - wałek ssący podlegający w tej jednostce "fluktuacji" in "+" oraz in "-" w istocie posiada... nie quasi ale FAKTYCZNIE!!! zmienną fazą-ę rozrządu (ssącą) Realizację "zmienności" osiągnięto w tym urządzeniu poprzez szczególne zachowanie napinacza "spinającego" oba wałki. Otóż - co znajdziecie w opisach na "slajdach" - napinacz ten realizuje dwie zasadnicze funkcje stany N205- - po podaniu ciśnienia oleju (start silnika) poprzez "doprowadzenie oleju" (rys - slajdy) następuje rozwarcie odsuniecie od siebie dwóch niezależnych części napinacza T1* oraz T2* co w efekcie powoduje napięcie łańcucha łączącego oba wałki. - O ile (co opisują rysunki) soleonid nie wypchnie trzpienia (nie nastąpią opisane na slajdach warunki wg ECM) to łańcuch pozostaje "jedynie" napięty obie płozy napięte, pozostają w górnej pozycji (slajd 2) a tuning silnika wg ECM pozostaje wówczas w opcji "max moc" - sytuacja taka występuje,również kiedy np zdejmiemy wtyczkę z N205 Opisany stan jest jednym z dwóch i nazywa się MAX MOC. Sytuacja inna zdarza się (szczegóły jej występowania na slajdach) kiedy trzpień napinacza wyniku przesunięcia tłoczka regulacyjnego przesunie się do przodu i połączy "kanał doprowadzania oleju z kanałem B" wówczas zdarzą się dwie rzeczy - tak samo jak do tej pory utrzymujące się ciśnienie pomiędzy T1* i T2* utrzyma napięcie łańcucha, JEDNAK w związku z zasileniem kanału B, nastąpi przesunięcie JEDNOCZESNIE OBU PŁÓZ w DÓŁ Pociągnie to za sobą "wyprzedzenie faz na wałku ssącym" poprzez jego obrót w kierunku przeciwnym o pewien kąt. W efekcie zaowocuje to przyśpieszaniem otwarcia i zamknięcia zaworów ssących w stosunku do wcześniej opisanej sytuacji. (wałek wydechowy w tej konstrukcji nie podlega żadnym przesunięciom) De facto, stan ten spowoduje "część wspólną" pomiędzy jeszcze nie zamkniętym zaworem wydechowym i wcześniej (niż normalnie) otwartym zaworem ssącym... (ang. overlap po polsku - "płukanie") Ten stan nazywany jest MAX MOMENTEM OBROTOWYM Konkluzja Chociaż, nigdy nie "widziałem" żadnej różnicy jeżdżąc z podłączona lub odłączoną wtyczką na N205 - to uznałem, że czytelnikom należy się mój suplement... Teraz, każdy dociekliwy - niech sam uzna - warto czy nie "reanimować" N205 ______________________________ *T1 oraz T2* Na istniejących rysunkach, dokonałem dodatkowych oznaczeń T1 i T2 , w celu ułatwienie sobie wyjaśnienia zasady działania nastawnika BASSIC SETTINGS CAMSHAFT ADJUSTING.docx Edytowane 26 Stycznia 2017 przez Wylye Korekty tekstu + załączniki 1
WYSKUN Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Pytanie brzmi: Czy jakby Ci padł oryginalny napinacz to czy byś zamontował z fazatorem czy bez u siebie?
Wylye Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 7 minut temu, WYSKUN napisał: Pytanie brzmi: Czy jakby Ci padł oryginalny napinacz to czy byś zamontował z fazatorem czy bez u siebie? Ponieważ, jak powiedziałem kilkakrotnie - wcześniej, nie widzę żadnej różnicy testując auto z podłączoną wtyczka i bez - zdecydowanie zamontowałbym "uproszczoną" wersję Jak wynika z opisu na slajdach, silnik "idzie" wówczas z MAX MOCĄ, jednak będzie miał zmniejszoną fazę "płukania" (a de facto nie ma jej w ogóle) co wprawdzie wpłynie ujemnie na moment obrotowy nie na tyle jednak, bym... wydał o 1000zł więcej za napinacz. To tak w skrócie. Napisałem to wszystko by "odszczekać" swoje wcześniejsze twierdzenia o "ekologii" N205 Napisałem, by podzielić się swoimi dociekaniami "jak to działa"
WYSKUN Opublikowano 24 Stycznia 2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 i to mi wystarczy. też jak mi padnie to zamontuje bez fazatora
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się