m0nter Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Witam, pytanie jest następujące. Ile średnio musicie przejechać, żeby: 1) leciało ciepłe powietrze z nadmuchu? 2) silnik złapał 90 stopni? U mnie wymieniony 10tyś temu termostat i świeży płyn, auto odpowietrzone dobrze, 90* trzyma w trasie równo, ale mam wrażenie, że za długo się nagrzewa... Ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po ok. 4-5km, a 90 stopni w mieście łapie dopiero po ok. 10km jazdy (korki w Toruniu). Zdaje mi się, że to ciut za dużo... P.S. Czy da się sprawdzić świece od dogrzewania bez ich wyciągania?
pepik Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po ok. 4-5km, a 90 stopni w mieście łapie dopiero po ok. 10km jazdy (korki w Toruniu). Moim zdaniem wszystko jest ok.
Jarek882 Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Teraz to i tak się szybko nagrzewa poczekaj trochę jak będzie po -15 to nigdy go nie dogrzejesz w korkach do 90 stopni taki urok diesla. mój przy -15 dogrzewał się do 90 stopni w trasie po przejechaniu ponad 10 km jakieś światła, korek i włączone ogrzewanie i temp spada.
matix0907 Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Mój też się teraz nagrzewa gdzieś tak około 10 kilometra, więc wszystko jest ok.
m0nter Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 eeeh... no to nie zostaje nic, tylko przywyknąć Dzięki za odpowiedzi
jacek70 Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam,pytanie jest następujące. Ile średnio musicie przejechać, żeby: 1) leciało ciepłe powietrze z nadmuchu? 2) silnik złapał 90 stopni? U mnie wymieniony 10tyś temu termostat i świeży płyn, auto odpowietrzone dobrze, 90* trzyma w trasie równo, ale mam wrażenie, że za długo się nagrzewa... Ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po ok. 4-5km, a 90 stopni w mieście łapie dopiero po ok. 10km jazdy (korki w Toruniu). Zdaje mi się, że to ciut za dużo... P.S. Czy da się sprawdzić świece od dogrzewania bez ich wyciągania? Odnośnie świec to kiedyś sprawdzałem w golfie w ten sposób że odkręciłem listwę którą były spięte i po kolei dotykałem do każdej + powinno iskrzyć . Jeśli nie iskrzy to świeca uwalona.
tomasz102 Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Mam bardzo podobnie. Ciężko nagrzać diesla w tych temperaturach. Koło 10 km muszę przejechać żeby wskazówka zbliżyła się do 90 C. Tylko trzeba wziąć pod uwagę to, że delikatnie obchodzę się z gazem jak zimny jest i mam ogrzewanie włączone co też zabiera sporo mocy. Jakiś czas temu zrobiłem test i włączyłem na maxa klimę. Czas nagrzewania skrócił się o 30 %
Dev Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 eeeh... no to nie zostaje nic, tylko przywyknąć Dzięki za odpowiedzi Wrzuc sobie karton pomiedzy chlodnice od klimy a wody. Na pewno bedzie sie szybciej nagrzewal
arek20w Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 U mnie po przejechaniu około 2 km dmucha ciepłym (letnim) Do pracy mam 10 km trasą praktycznie bez korków - przynajmniej w drodze do pracy A łacznie po przejechaniu około 6 km wskaźnik jest na 90 stopni
pepik Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 U mnie po przejechaniu około 2 km dmucha ciepłym (letnim) Do pracy mam 10 km trasą praktycznie bez korków - przynajmniej w drodze do pracyA łacznie po przejechaniu około 6 km wskaźnik jest na 90 stopni Ale ty masz benzynke więc naturalne jest, że szybciej się nagrzeje
goldi Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 jak jest wszystko sprawne to po 7 Km zimą ma być 90 stopni na klimatroniku temperatura ustawiona na 21-23 stopnie i uważajcie na termostaty wahler mi na dwa uznali reklamacje i kupiłem oryginał
pepik Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 jak jest wszystko sprawne to po 7 Km zimą ma być 90 stopni na klimatroniku temperatura ustawiona na 21-23 stopnie i uważajcie na termostaty wahler mi na dwa uznali reklamacje i kupiłem oryginał To nie jest reguła. U mnie Wahler już 2 lata siedzi i działa jak należy
m0nter Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Opublikowano 23 Listopada 2013 u mnie wahler od ok. 5tyś km sprawuje się bez zarzutu... w trasie nagrzewa się dużo szybciej, ale to pewnie kwestia obciążenia silnika...
machina Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 jak jest wszystko sprawne to po 7 Km zimą ma być 90 stopni na klimatroniku temperatura ustawiona na 21-23 stopnie i uważajcie na termostaty wahler mi na dwa uznali reklamacje i kupiłem oryginał To nie jest reguła. U mnie Wahler już 2 lata siedzi i działa jak należy Dokładnie:wink: U mnie już 3 lata jak założyłem Wahlera i również wszystko jest ok. Co prawda taki kupiłem zupełnie przez przypadek ale nie żałuje:decayed:
Han Solo Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 eeeh... no to nie zostaje nic, tylko przywyknąć Dzięki za odpowiedzi Wrzuc sobie karton pomiedzy chlodnice od klimy a wody. Na pewno bedzie sie szybciej nagrzewal Nic bardziej błędnego, przecież zanim silnik osiągnie temperaturę 90 stopni, chłodnica jest zawsze zimna do momentu otwarcia termostatu.
machina Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Ale weź pod uwagę że w duży mróz z odsłoniętą chłodnicą to mroźne powietrze podczas jazdy owiewa cały silnik i przyczynia się do wolniejszego nagrzewania:wink:
lukasz19tdi Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 U mnie około 6,7 km i osiąga 90 stopni, termostat wymieniony na wahler około 5 tyś temu, wcześniej orginał nie dogrzewał silnika nawet do 70 stopni:)
Sentek20 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Podepnę się do tematu. Jestem po wymianie termostatu i odpowietrzeniu układu. Silnik nagrzewa się do 90c. Wszystko by było ok gdyby nie fakt że wystarczy zatrzymać się i iść na 10 min do sklepu i ponownie mam temp mniejszą niż 60. Dodam że na razie nie ma mrozów. Czy czujnik jest uszkodzony czy może układ źle odpowietrzony?
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 wszystko jest ok, te silniki maja wysoka sprawnosc cieplną
DaveDaveDave Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 na mrozach z zeszłej zimy, stałem na światłach i widziałem jak wskazówka bardzo delikatnie się opuszcza - uroki diesla. Gdyby to Cię nie satysfakcjonowało, po wymianie termostatu oryg. dla pewności odpowietrzałem z komputerem w ręku i całą procedura z tym związaną. Ciężko jest przy ujemnych temperaturach i ruchu ulicznym dogrzać, nie odczułem wielkiej różnicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się