Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nagrzewanie się silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pytanie jest następujące. Ile średnio musicie przejechać, żeby:

1) leciało ciepłe powietrze z nadmuchu?

2) silnik złapał 90 stopni?

U mnie wymieniony 10tyś temu termostat i świeży płyn, auto odpowietrzone dobrze, 90* trzyma w trasie równo, ale mam wrażenie, że za długo się nagrzewa... Ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po ok. 4-5km, a 90 stopni w mieście łapie dopiero po ok. 10km jazdy (korki w Toruniu).

Zdaje mi się, że to ciut za dużo...

P.S. Czy da się sprawdzić świece od dogrzewania bez ich wyciągania?

Opublikowano
Ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po ok. 4-5km, a 90 stopni w mieście łapie dopiero po ok. 10km jazdy (korki w Toruniu).

Moim zdaniem wszystko jest ok.

Opublikowano

Teraz to i tak się szybko nagrzewa poczekaj trochę jak będzie po -15 to nigdy go nie dogrzejesz w korkach do 90 stopni taki urok diesla. mój przy -15 dogrzewał się do 90 stopni w trasie po przejechaniu ponad 10 km jakieś światła, korek i włączone ogrzewanie i temp spada.

Opublikowano

Mój też się teraz nagrzewa gdzieś tak około 10 kilometra, więc wszystko jest ok.

Opublikowano

eeeh... no to nie zostaje nic, tylko przywyknąć ;)

Dzięki za odpowiedzi

Opublikowano
Witam,

pytanie jest następujące. Ile średnio musicie przejechać, żeby:

1) leciało ciepłe powietrze z nadmuchu?

2) silnik złapał 90 stopni?

U mnie wymieniony 10tyś temu termostat i świeży płyn, auto odpowietrzone dobrze, 90* trzyma w trasie równo, ale mam wrażenie, że za długo się nagrzewa... Ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po ok. 4-5km, a 90 stopni w mieście łapie dopiero po ok. 10km jazdy (korki w Toruniu).

Zdaje mi się, że to ciut za dużo...

P.S. Czy da się sprawdzić świece od dogrzewania bez ich wyciągania?

Odnośnie świec to kiedyś sprawdzałem w golfie w ten sposób że odkręciłem listwę którą były spięte i po kolei dotykałem do każdej + powinno iskrzyć . Jeśli nie iskrzy to świeca uwalona.

Opublikowano

Mam bardzo podobnie. Ciężko nagrzać diesla w tych temperaturach. Koło 10 km muszę przejechać żeby wskazówka zbliżyła się do 90 C. Tylko trzeba wziąć pod uwagę to, że delikatnie obchodzę się z gazem jak zimny jest i mam ogrzewanie włączone co też zabiera sporo mocy. Jakiś czas temu zrobiłem test i włączyłem na maxa klimę. Czas nagrzewania skrócił się o 30 %

Opublikowano
eeeh... no to nie zostaje nic, tylko przywyknąć ;)

Dzięki za odpowiedzi

Wrzuc sobie karton pomiedzy chlodnice od klimy a wody.

Na pewno bedzie sie szybciej nagrzewal

Opublikowano

U mnie po przejechaniu około 2 km dmucha ciepłym (letnim) Do pracy mam 10 km trasą praktycznie bez korków - przynajmniej w drodze do pracy

A łacznie po przejechaniu około 6 km wskaźnik jest na 90 stopni

Opublikowano
U mnie po przejechaniu około 2 km dmucha ciepłym (letnim) Do pracy mam 10 km trasą praktycznie bez korków - przynajmniej w drodze do pracy

A łacznie po przejechaniu około 6 km wskaźnik jest na 90 stopni

Ale ty masz benzynke więc naturalne jest, że szybciej się nagrzeje :wink:

Opublikowano

jak jest wszystko sprawne to po 7 Km zimą ma być 90 stopni na klimatroniku temperatura ustawiona na 21-23 stopnie i uważajcie na termostaty wahler mi na dwa uznali reklamacje i kupiłem oryginał

Opublikowano
jak jest wszystko sprawne to po 7 Km zimą ma być 90 stopni na klimatroniku temperatura ustawiona na 21-23 stopnie i uważajcie na termostaty wahler mi na dwa uznali reklamacje i kupiłem oryginał

To nie jest reguła.

U mnie Wahler już 2 lata siedzi i działa jak należy :thumbup1:

Opublikowano

u mnie wahler od ok. 5tyś km sprawuje się bez zarzutu...

w trasie nagrzewa się dużo szybciej, ale to pewnie kwestia obciążenia silnika...

Opublikowano
jak jest wszystko sprawne to po 7 Km zimą ma być 90 stopni na klimatroniku temperatura ustawiona na 21-23 stopnie i uważajcie na termostaty wahler mi na dwa uznali reklamacje i kupiłem oryginał

To nie jest reguła.

U mnie Wahler już 2 lata siedzi i działa jak należy :thumbup1:

Dokładnie:wink:

U mnie już 3 lata jak założyłem Wahlera i również wszystko jest ok. Co prawda taki kupiłem zupełnie przez przypadek ale nie żałuje:decayed:

Opublikowano
eeeh... no to nie zostaje nic, tylko przywyknąć ;)

Dzięki za odpowiedzi

Wrzuc sobie karton pomiedzy chlodnice od klimy a wody.

Na pewno bedzie sie szybciej nagrzewal

Nic bardziej błędnego, przecież zanim silnik osiągnie temperaturę 90 stopni, chłodnica jest zawsze zimna do momentu otwarcia termostatu.

Opublikowano

Ale weź pod uwagę że w duży mróz z odsłoniętą chłodnicą to mroźne powietrze podczas jazdy owiewa cały silnik i przyczynia się do wolniejszego nagrzewania:wink:

Opublikowano

U mnie około 6,7 km i osiąga 90 stopni, termostat wymieniony na wahler około 5 tyś temu, wcześniej orginał nie dogrzewał silnika nawet do 70 stopni:)

Opublikowano

Podepnę się do tematu. Jestem po wymianie termostatu i odpowietrzeniu układu. Silnik nagrzewa się do 90c. Wszystko by było ok gdyby nie fakt że wystarczy zatrzymać się i iść na 10 min do sklepu i ponownie mam temp mniejszą niż 60. Dodam że na razie nie ma mrozów. Czy czujnik jest uszkodzony czy może układ źle odpowietrzony?

Opublikowano

wszystko jest ok, te silniki maja wysoka sprawnosc cieplną

Opublikowano

na mrozach z zeszłej zimy, stałem na światłach i widziałem jak wskazówka bardzo delikatnie się opuszcza - uroki diesla. Gdyby to Cię nie satysfakcjonowało, po wymianie termostatu oryg. dla pewności odpowietrzałem z komputerem w ręku i całą procedura z tym związaną. Ciężko jest przy ujemnych temperaturach i ruchu ulicznym dogrzać, nie odczułem wielkiej różnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...