Bruuuum Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Problem rozwiązany - był mały problem z DPF
Bartek_88 Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 ja na twoim miejscu podłaczył bym sie pod kompa i sprawdził wtryski, a później zastanawiał się jak nie wtryski to co może być innego.
bosniak_sg Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Jak sie objawia i czy widać wypalanie sie DPF? Kiedy to mam miejsce? Kopci wtedy?
Bruuuum Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Opublikowano 2 Lutego 2014 Problem w końcu polegał na tym, że DPF się za często wypalał, z racji, że jeżdzę w trybie miejskim głównie. Pozbywając się DPF pozbyłem się wszystkich problemów, szczególnie tego, że już nie muszę robić przejazdów na wypalanie. Wypalanie objawiało się u mnie wyłącznie na biegu jałowym - inną reakcją na delikatne dotknięcie gazu, inne dawkowanie paliwa nie robiąc nic i lekkie wibracje z tego powodu. Po wybiciu filtra wszystko jest idealnie, autko chodzi jak nowe. Nie kopci po zabiegu bo i tak jest katalizator, a zapach jest minimalnie wyczuwalny tylko przy odpalaniu. No i spalanie spadło
Bruuuum Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Opublikowano 2 Lutego 2014 Tak, dokładnie, zrobione w firmie zajmującej się tym, nie garażowo Żadne błędy nie wyskakują.
werbel Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Jako, że na forum zazwyczaj ukazują się tylko problemy a żadnych success stories, więc podzielę się moją. Ostatnio wycinałem DPF w 3.0 BKN. http://www.kalinski.pl/images/P1140800.JPG Część z filtrem wycięta. Prawa, ciemna część z flanszą przyspawana do środkowej i powstała w ten sposób przestrzeń wypełniona rurą. DPF wyłączony softwarowo. Jak wspomniane wyżej po drodze do wylotu i tak siedzą dwa katalizatory (jeden za turbo, jeden w budzie DPF), więc nic nie kopci, nic nie świszczy, spalanie mniejsze.
Pawelkiwi Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 W 3.0 nie wycina się całego wkładu DPF - błąd w sztuce, potwierdzony wielokrotnie negatywnymi skutkami. DPF-a w tym silniku robi się troszkę inaczej. Jakieś rurki w środku, flansza gdzieś tam przyspawana = kompletne nieporozumienie. Daję max rok i będą problemy.
Bruuuum Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 No wystarczy tylko z fragmentu wydechu, w którym jest DPF wybić go i wspawać element z powrotem, nie ma co komplikować
werbel Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Jedyne co jest zrobione to puszka zastapiona przedluzona rura o tej samej srednicy. Na moj rozum ma sens bo spaliny nie wiruja w pustej puszce bez potrzeby.
adaxus Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 no właśnie jak jest lepiej ? Mam zostawioną puchę DPFa a sam wkład został wybity, pucha zespawana i wsadzona z powrotem. Czy może jeszcze wspawać tam w tą puche jakąś rure przelotową, żeby spaliny niepotrzebnie się nie "plątały" ?
werbel Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Tak wlasnie polecają by wspawać rurę by spaliny sie nie plątały. Czy coś to zmienia? Wątpie by ktoś to jednoznacznie określił.
audia4a4 Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 ''żeby spaliny niepotrzebnie się nie "plątały? to 3.0, a nie maluch 17 kW (23 KM) bądź jedo mocniejsza wersja 17,7 kW (24 KM) i tu nie mam prawa się coś niepotrzebnie plątać moim zdaniem wsadzanie rury do dpf-a nie ma sensu.
POWER-KRIS Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 Podwazacie właśnie sens istnienia strumienic ale to moje zdanie. Lepiej oczywiście wspawac rurę ale dobrze żeby miała taką samą rozszerzalnosc cieplna bo coś pęknie. ;-)
werbel Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Ja szczerze nie wiem. Potrzeba by pewnie zhamowac samochod tak i tak czy sprawdzic w jakis sposob objetosc przeplywajacych spalin. Tak czy inaczej u mnie jest rura (nie wiem skad zastrzezenie do rozwiazania, jakie znaczenie ma czy wokol rury jest puszka czy nie poza ogledzinami na przegladzie?). Samochod na seryjnym sofcie ma 8KM wiecej niz wartosc kayalogiwa po 8 latach, nie kopci i nie swiszczy, nie dzwoni co przeklada sie na to, ze jestem z rozwiazania zadowolony.
dnp155 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Mozecie powiedziec jaki jest koszt wywalenia tego DPFa ?
bosniak_sg Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Zalezy u kogo. Wypisanie softu to juz niektórzy od 300 zl robią nawet do 700 zł. Natomiast fizyczne usuniecie jest tańsze, bo wystarczy rozciać puszke np. og góry, wybic filter i zespawać spowrotem wtedy nawet nic nie widac że cos było robione, a koszt myslę, że nie wiekszy niż 100 zł Sam wkład można sprzedać na złomie (nie wszyscy skupuja) za w granicach 300 zł. (mi za tyle udało sie sprzedać) ---------- Post dopisany at 11:48 ---------- Poprzedni post napisany at 08:09 ---------- - inną reakcją na delikatne dotknięcie gazu, inne dawkowanie paliwa nie robiąc nic i lekkie wibracje z tego powodu. Po wybiciu filtra wszystko jest idealnie, autko chodzi jak nowe. Nie kopci po zabiegu bo i tak jest katalizator, No i spalanie spadło Mialem dokladnie identycznie, teraz jak reka odioł.
marcin4x4 Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) I dobrze ze to tylko Twoje zdanie ja mam takie samo zdanie, ja u siebie wstawiłem rurę ale koledzy już tego nie zrobili. O żadnych rezonansach czy plątaniu się spalin nie ma mowy. a koszt myslę, że nie wiekszy niż 100 zł 100 zł to może w 1.9 nie w 3.0. Potem jak garażowe downpipe, nie spawać bo się rozpada. Edytowane 18 Października 2014 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się