xsebo1 Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Na efekty trzeba trochę pojeździć, ale od razu zauważalnie ciszej pracuje silnik
Lucca More Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 (edytowane) Cześć Chłopaki,Ja również posiadam silnik ALT. 2.0 Benzyna. Sprawa wygląda nie ciekawie z tym olejem u mnie. Podczas normalnej jazdy do pracy dziennie 50km w jedną stronę x 5 dni w tygodniu = 500km muszę raz na tydzień dolać z 400ml oliwy.Sprawa wygląda inaczej jeżeli jadę na dużo wyższych obrotach. Ostanio jechałem służbowo trasa Kraków - Gdańsk (1100 km), objechałem tam i spowrotem nie zalewając nic, przed wyjazdem dolałem 400ml i to wystarczyło na objechanie całej tracy przy wyższych obrotach oraz większej prędkości i jezdziłem jeszze kilka dni do pracy, aż miło bez pojawiania się "lampy alladyna".Ostatnio zrobiło się mega gorąco i co zauważyłem, podczas gdy uruchamiam klimatyzację zużycie oliwy wzrasta 3 krotnie, wygląda tak jak by sprężarka dosłownie wciągała oliwę - nie objadę na klimie trasy 100km bez dolewki, nie mam pojęcia co klima ma do zużycia oliwy. Dodatkowo auto było konkretnie zamulone, po czym mu nagle przeszlo, silnik zaczął wreszcie reagować na delikatne muśnięcie pedalu gazu, jak by się sam naprawił. Jedyne co pamiętam wcześniej to skończył mi się olej 5w 40 - castrol jakim był samochód od początku zalany i kupiłem litr ELF 5w 40 z braku Castrola. Nie wiem czy ten ELF coś wypłukał w silniku czy nie lecz samochód wyraźnie dostał przyrost mocy, lepiej się zbiera z dołu (już nie biorę pod uwagę tego że wcześniej miałem wymieniany czujnik walu korbowego oraz naprawianą gruszkę, o której dowiedziałem się dopiero dzięki Wam), lecz dopiero teraz śilnik można powiedzieć ze w miarę ok działa. Jednak co myślicie nad modyfikacją odmy? oraz dolewką tego specyfiku: ceratec ?Moj samochód to zagadka z tym olejem... Pomocy chłopaki, zostawcie jakieś cenne info od czego zacząć Edytowane 23 Lipca 2015 przez Lucca More
xsebo1 Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Plukanka silnika, ceratec + liqui moly synthoil + filtry powietrza, paliwa, oleju Knecht lub Mann. Zużycie paliwa zmniejszy się Mod odmy zauważalnie nie zmniejsza apetytu na olej, ale mniej go jest w dolocie Na klimie jeżdżę cały rok, więc nie wiem ile spala oleju i benzyny bez klimy Ostatnio spotkałem się z opinią że uszkodzony wariator powoduje ubywanie oleju w naszych silnikach
mati95115 Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 (edytowane) Ja bym gdybał nad tą opinią ze uszkodzony nastawnik faz rozrządu zużywał by olej przecież on pracuje w silniku prędzej postawiłbym na zawór wysokiego ciśnienia bo może pod uszczelką puścić (tak jak ja u siebie miałem) albo moze gdzieś być pekniety ze gołym okiem nie widać Oo własnie tak nie chwaląc się po płukance naftą i zmianą oleju na motul 6100 synargie udało mi się zejść ze zużyciem oleju na poziom 500 ml na 1000km (od początgu gdy mam Audi brała 1l na 1000km) , przy następnej wymianie oleju leję ceratec Edytowane 24 Lipca 2015 przez mati95115
xsebo1 Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 Dziś dolałem olej po ok 1000km 0,5 l. Dojazdy do pracy zrobiły swoje, zobaczymy jak na trasie. W sumie od wymiany 2350 zrobione + 1.5 l oleju. Coś musi być ze zmiennymi fazami rozrządu bo zauważyłem że jadąc powyżej 3000 tyś obrotów gdzie już się nie ma zmian zapłonu olej jakby wogole nie ubywał
pioteros Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 problem nie lezy w zapieczonych pierscionkach a raczej w wytartych tuleach bloku - sa pewnie owalne, zadne plukanki nic nie dadzakupcie pozadny dodatek a'la liqui moly z MoS2 i wtedy sprawdzcie jak sie bedzie oscylowalo spalanie oleju (po jakichs 2000km od wlania preparatu)
Wandej Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 problem nie lezy w zapieczonych pierscionkach a raczej w wytartych tuleach bloku - sa pewnie owalne, zadne plukanki nic nie dadza kupcie pozadny dodatek a'la liqui moly z MoS2 i wtedy sprawdzcie jak sie bedzie oscylowalo spalanie oleju (po jakichs 2000km od wlania preparatu) Jak wytłumaczysz zużycie się tulei np w moim silniku? Przecież kompresja byłaby słaba tak? Jest po 13 na każdym garze
pioteros Opublikowano 25 Lipca 2015 Opublikowano 25 Lipca 2015 Niekoniecznie Podam mój przykład 1.8tale słupek jest przecież podobny Głowica nowka prawie, turbo nowka, wycieków brak Kompresja po 12bar a oleju zarl 1L na 1500km w trasie szczególnie gdzie są stałe wysokie obroty, dymka nawet nie puszczał nigdy Dopiero jak przez 3 miechy pojezdzilem na dodatku MoS2 i potem zmienilem olej na vr1 5w50 spalanie zmniejszyło się o dobra połowę albo jescze lepiej bo teraz nie muszę już co trasę zerkac na bagnet I jak to wytłumaczyć? są różne zagwozdki, ale osobiście uważam że jeśli chodzi o problem z tematu to nie leży on po stronie zapieczonych pierscionkow Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Elendir Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) No to na takie coś pomógł by może jakiś ceramizer czy coś w tym guście . Chociaż nagar pewnie świetnie wypełnia rolę ceramizera , dobry olej go wypłukuje więć robi się większe spalanie oleju to miało by jakiś sens Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Elendir
pioteros Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 nagar wypelni ale tylko na pierscionkach, ceramizer czy tam dodatek mos2 wypelnia ci ubytki w gladzi cylindra przez co jest w jakis sposob efektywny, dodatkowo zmniejsza tarcie i silnik ma lżej, a wiec i spalanie spada
maru Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Tylko jak rozkminić dzialanie cerateca który jest dolany do oleju, z olejem zmieszany, a później z tym olejem spalany Na filmie reklamowym, gość z Liqui Moly mówi, że ceratec naprawde zaczyna działać po przejechaniu 7 tys. km....a za 7 tys. km mój ALT zje 7 litrów oleju, więc chyba większość tego cerateca spali niestety, zanim on zacznie działać Nie wiem czy dobrze kombinuje ?
xsebo1 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Powiem Ci że mimo spalania oleju z ceratekiem, spalanie Pb trochę spadło i bardzo cicho pracuje nie żałuje że go zalałem. Planuje dodać dwusiarczek molibdenu, ponoć efekty są Dojeżdżam do pracy,dziennie 2x13 km. Na połowie zbiornika 98 spalił 8.8
a4tommi Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Mi motulu 10w40 pali litr na ok 4tys km w cyklu mieszanym czyli nie ma krzywdy .? Nie warto nic dolewac?
pioteros Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 mysle ze mos2 warto dolac do kazdego sillnika palacego troche wiecej oleju jak normalnie powinien, z 300ml/1000km i wiecej, nigdy nie slyszalem zeby komus zaszkodzil, mowie tu o firmie Liqui Moly
xsebo1 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Liqui moly ma w ofercie olej 5w30, z tej samej półki co synthoil. Używał ktoś?
a4tommi Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 A takie ot zmienialem osta5nie swiece i byly lekko od oleju u was jak ta sprawa wygląda?? bo poza malymi delewkami nic nie dolega na pb na gazie czaeem wariuje ale to przez to ze nie mam dobrego gazownika
xsebo1 Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Wlałem 10w40 MoS 2 i jeszcze bardziej się wyciszył silnik, słyszę tylko nieoryginalny tłumik. Narazie nie widzę ubytków oleju na mieście, głównie to właśnie na krótkich odcinkach ubywało. Pojeździe i napisze coś więcej
pioteros Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 jeszcze lepszy efekt uzyskasz jak zrobisz z 3 tys km
xsebo1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Przerabiales to u siebie? W jakich granicach oscyluje konsumpcja?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się