pioteros Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 zuzycie oleju spadlo o polowe, nawet wiecej, wczesniej prawie litr na 1000-1200km, teraz 3 setki gora, glownie w trasie zuzycie oleju roslo
maru Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 A stosował ktoś płukanke Liqui Moly Engine Flush ale tą PRO-LINE 500 ml ?
Kruk_89 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 ja stosowałem nic złego nie zrobiła pomogła mi dość dużo bo spalanie spadło z 1l na 1000km do 0,5 tylko że w ASN lubia sie zapiekać pierscienie widocznie je ruszyło nie wiem jak jest w ALT
maru Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ja zakupiłem wlaśnie i w sobote zamierzam "to" zrobić i zalewam olejem ostatniej nadziei czyli LIqui Moly 10w40 Mos2.
xsebo1 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Olej 10w40 MoS 2 zapchał mi roczny katalizator :/ a więc nie polecam tym co posiadają. Zużycie oleju spadło do 0.3 na 1000km
rafiko259 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 witam panowie. mi bierze oleju 250 ml na 1 tysiąc. mam zalany olej 10w40 motul 6100 +, i moje pytanie jest. czy jak bym kupił płukankę Liqui Moly Engine Flush proline 500 ml to nic nie uszkodzi tam ona tzw nie pogorszy brania oleju na więcej a polepszy. i czy po płukance silnika mozna przejsc z 10w na 5w40 na przykład. czy lepiej pozostać przy tym 10w40.?? pozdrawiam
kamil-vag Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Powiem Ci tak, ja już w kilku autach stosowałem płukanki w celu przejścia z 10W na 5W i nigdy mi nic złego się nie stało. Przed każdą zmianą oleju też stosuje płukankę. W przypadku ALT można by przed zmianą oleju dodatkowo zalać nafty na pierścienie, potem wypłukać silnik, zlać olej i dopiero wlać 5W Ale nie zdziw się jak Ci zacznie brać więcej 5W niż 10W.
rafiko259 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Powiem Ci tak, ja już w kilku autach stosowałem płukanki w celu przejścia z 10W na 5W i nigdy mi nic złego się nie stało. Przed każdą zmianą oleju też stosuje płukankę. W przypadku ALT można by przed zmianą oleju dodatkowo zalać nafty na pierścienie, potem wypłukać silnik, zlać olej i dopiero wlać 5W Ale nie zdziw się jak Ci zacznie brać więcej 5W niż 10W. to lepiej może nie ryzykować z tym przejściem... na 5 w... jak tak dużo jeszcze nie bierze.. ale powiedz mi kolego co to może być że jest olej powiedzmy w normie i co jakiś czas wyskoczy kontrolka. przykładowo jest w normie zrobię 600 km i zapali się min oil sprawdzę olej tak po kilku h stania jest norma.. czyżby to wina czujnika albo bąda może eżektor ten.??
xsebo1 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Najczęściej winę ponosi nieszczelnosc układu odpowietrzania silnika, błędne wskazania czujnika wynikają z jego zasady działania i w następnych silnikach został on porostu zastąpiony. Oczywiście każdy przypadek może być inny np zapchany smok pompy Na zdjęciu smok pompy mojego silnika, na longlife zrobił 100 tyś
osator92 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Ten ceratec zawiera teflon? Jak reagują zawory na ten dodatek? Boję się, że rozpieprzy hydraulikę ;/
pioteros Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Powiem Ci tak, ja już w kilku autach stosowałem płukanki w celu przejścia z 10W na 5W i nigdy mi nic złego się nie stało. Przed każdą zmianą oleju też stosuje płukankę. W przypadku ALT można by przed zmianą oleju dodatkowo zalać nafty na pierścienie, potem wypłukać silnik, zlać olej i dopiero wlać 5W Ale nie zdziw się jak Ci zacznie brać więcej 5W niż 10W. to lepiej może nie ryzykować z tym przejściem... na 5 w... jak tak dużo jeszcze nie bierze.. ale powiedz mi kolego co to może być że jest olej powiedzmy w normie i co jakiś czas wyskoczy kontrolka. przykładowo jest w normie zrobię 600 km i zapali się min oil sprawdzę olej tak po kilku h stania jest norma.. czyżby to wina czujnika albo bąda może eżektor ten.?? a jaka jest roznica miedzy 5w a 10w w temperaturze pracy ? zadna a dodatkowe zalety syntetyku - to wieksza trwalosc, odpornosc na temperatury i lepsza ochrona w czasie rozruchu przy ujemnych temperaturach ludzie zalewaja 10w i powoli wykanczaja silniki ktore mogly by jeszcze jezdzic i jezdzic gdyby lano olej ktory zaleca producent od nowosci i sumiennie go wymieniali
junior555 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Panowie,tą naftę lejecie na tłoki wykręcając świece? To jakoś zleci do oleju czy jakoś to trzeba odciagać ? i ile tego lejecie? Tragedii z olejem nie mam ale będę zmieniał olej to może zapobiegawczo bym to zrobil
pioteros Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 olej nafte i zrob plukanke, olej 5w30 czy 5w40 i tyle nic wiecej nie zrobisz, ewentualnie mos2 mozesz pokombinowac, u siebie w 1.8t mialem przez 2 lata i nawet pomagalo to w zuzyciu oleju, efektow ubocznych brak - ori produkt liqui moly
adamm58 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Witam stosował ktoś ceramizer firmy ceramizer?
azrael Opublikowano 2 Stycznia 2017 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Witam stosował ktoś ceramizer firmy ceramizer? Niedawno zalałem Cera Tec od Liqui Moly. Silnik pracuje jakby łagodniej i ciszej. Szybko ucisza zawory. W teorii powinno minimalnie spaść spalania, ale tego nie idzie zmierzyć bez pełnego kompa, a w trasie różnie bywa, więc nie potwierdzam/nie zaprzeczam. Ceramizera nie lałem, więc się nie wypowiem.
akro023 Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 powiedzcie mi ile tak maxymalnie mozna zmiejszyc pobór oleju przez ta płukankę ?
Dajmon Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 Ja wiem ze swojego doświadczenia, że płukanka służy ogólnie do usuwania nagarów powstałych w silniku ze spalania oleju, a także do rozpuszczania szlamów oleju, który się gromadził przede wszystkim w misie olejowej, bo olej był długo w samochodzie eksploatowany i nie wymieniany. Rozpuszcza ona zatem wszystkie niechciane przez nas zakrzepy w silniku i udrażnia/czyści choćby wszelkie kanały, którymi olej przepływa od pompy olejowej i smaruje elementy silnika. Potrafi wyczyścić sitko znajdujące się w pompie oleju, tj. w jej smoku oraz sitko w samym zaworze wysokiego ciśnienia oleju zamontowanego z tyłu silnika, na głowicy. Dobrze jest taką płukankę stosować zawsze przed zlaniem starego oleju i wlaniem nowego. Co do nagaru, to powstaje on m.in. w komorze spalania, czyli odkłada się na denku tłoka i może się odkładać jak najbardziej w szczelinie tłoka, czyli pomiędzy jego zabudowanymi pierścieniami i jego rowkami. Uważam, że stosowanie płukanki ma prócz zalet, również wady. Zalety są w stosunku do tych silników, które są w dobrej kondycji i aby ich żywot dalej przedłużyć/wydłużyć. Mam tu na myśli tych posiadaczy oooo, którym silniki nie spijają nie wiadomo jak dużo oleju. Te silniki mają rozsądnie nie dużą szczelinę pomiędzy rowkiem tłoka, a pierścieniem. Zastosowanie do takiego silnika płukanki nie spowoduje wypłukania osadów/nagarów z rowka tłoka, bo ich tam nie ma, a jeżeli by były, to może śladowe ilości nie mające wpływu na zwiększenie wzrostu spalania. Owszem, nagary by się odkładały dalej i dalej i w końcu mogłyby zatrzymać pracę pierścieni. Jednak każdy z Nas zapewne wymienia olej raz na 10-15tys. km i nie dopuszcza do takiej sytuacji. Płukanka może jednak innym spowodować zwiększenie spalania oleju. O co chodzi. Już tłumaczę. Jak ktoś ma przypieczone pierścienie ale na tyle, że spalanie oleju ma w jakiejś tam swojej rozsądnej normie, np. 0,5litra na 1tys. km lub może na 2tys. km, to płukanka wymywając ten nagar spowoduje zwiększenie dotychczasowego luzu dla pierścienia i będzie on mógł działać jak pompka. Pierścień będzie zasysał olej od dołu do góry tą szczeliną i olej będzie spalany w cylindrze. Spalanie oleju może się wówczas zwiększyć. Zwiększyć do czasu, kiedy ponownie szczelina nie zostanie przytkana nagarem oleju. Zatem pobór oleju może wrócić do normy ale może się zwiększyć. Zwiększyć dlaczego. Dlatego, że jak pierścienie pracowały na większych luzach podczas ruchu tłoka do góry i na dół, to pracowały one w dodatkowej płaszczyźnie (pionowej) powodując, że rowek tłoka ulega przytarciu w stożek. Pierścień otrzymuje wówczas dodatkowy luz (w płaszczyźnie pionowej) i działa jak pompka. Zasysa olej. Czytałem tu na forum wpisy forumowiczów, którzy zalewali przez otwory świec naftę, aby rozpuszczała zatory i luzowała pierścienie. Jest to czasochłonne, trzeba taką próbę przeczekać kilka dni ale daje to efekt. Jest to sprawdzone, że działa. Pomaga ta nafta na pewien czas, dotąd dopóki ponownie nagary olejowe nie wypełnią szczeliny pomiędzy pierścieniami a rowkami.
akro023 Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 ok dzieki Dajmon, widze ze jutro troche obeznany na temacie, czyli taka nie wiadoma ta operacja, no ale nic moze sie skusze
adamm58 Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Witam , jestem posiadaczem ALT-eka od 2 lat, zrobiłem nim ponad 40 tys olej wymieniam co 10 tys zalany mam mtula 10w40 chciałbym teraz przed wymianą zrobić mu płukankę bo jeszcze nie stosowałem . Pytanie jaką najlepiej zastosować płukankę ? pobór oleju w granicach 500-600 ml na 1000 stan licznika 230 tys. z góry dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się