januszm41 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 2,5 to juz jak w benzynie :-) ---------- Post dopisany at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ---------- tu jeszcze ciekawe zestawienie przy predkosci 130kmh A4 B6 skrzynia biegow 130 km/h 5 Gang Front: ENL: 3932 u/min ENM: 3552 u/min ENN: 3493 u/min ENQ: 3451 u/min ENW: 2758 u/min EYQ: 3923 u/min FEC: 2579 u/min FJP: 3552 u/min FJU: 3454 u/min FPS: 3493 u/min FTW: 3493 u/min FTX: 3552 u/min GBK: 3923 u/min GBL: 3451 u/min GBM: 3552 u/min GBN: 3493 u/min GBP: 3923 u/min GBQ: 2579 u/min GBR: 2758 u/min GBS: 3454 u/min GDT: 3384 u/min GFM: 2758 u/min GFP: 3923 u/min GFT: 3552 u/min GFU: 3493 u/min GFV: 3923 u/min GGG: 3384 u/min GYA: 2662 u/min GZN: 3552 u/min HFA: 2785 u/min HFB: 3493 u/min HFC: 3923 u/min HFD: 3384 u/min HFE: 3773 u/min HFF: 3552 u/min 6 biegow przod: ENU: 2373 u/min FRG: 2373 u/min FRL: 2538 u/min GAZ: 2373 u/min GBA: 2538 u/min GEA: 3506 u/min HES: 3506 u/min B7 6 biegow przod: FYA: 2561 u/min <-- 1.9 TDI GDX: 3087 u/min <-- 2.4 GJU: 2988 u/min <-- 3.0 GVC: 2988 u/min <-- 3.0 GVD: 2693 u/min <-- 2,0 TFSI HCF: 2554 u/min <-- 1.9 TDI / 2.0 TDI HCK: 2353 u/min <-- 2.0 TDI HTA: 2553 u/min <-- 2.0 TDI JEM: 2553 u/min <-- 2.0 TDI JWR: 2353 u/min <-- 2.0 TFSIe JWS: 2231 u/min <-- 1.9 TDIe janusz
darkle Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 VI bieg to trochę chwyt marketingowy. Ostatnie przełożenia mamy te same ale trochę większy wybór przełożeń przy mniejszych prędkościach. Np przy prędkości 80km/h przy AWX mam dylemat IV czy V a przy AVF na pewno znalazłoby się bardziej odpowiednie przełożenie. Dodatkowo AVF ma jak widać na wykresie momentu 310Nm ale tylko przy 1900 obr/min ci pozwala wykorzystać właśnie ta większa ilość przełożeń. AWX ma 285Nm ale za to w zakresie od 1750-2500 obr/min. Jednak po dokładnym przeanalizowaniu osiągów np wg instrukcji obsługi zobaczymy że V-cio biegowy AWX ma nieznaczny ułamek niższe zużycie paliwa i o setne sekundy lepsze przyśpieszenie do 100:wink:
C4NC3R Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Też mam skrzynie HCK w połączeniu z AVF v-max jaki udaje mi sie uzyskać to 200km/h a obroty to chyba 3600, 3800? Tyle że u mnie zdechło parę koników więc silnik ma trochę ciężko z tą skrzynią... Ostatnio jechałem do NL praktycznie cały czas 160km/h - 2800obr/min(przy GBA 3000obr/min), spalanie 8-9l/100km... P.S. Zastanawia mnie ile 3.0 TDI spali w trasie jadąc z taka prędkością?
greg2505 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Też mam skrzynie HCK w połączeniu z AVF v-max jaki udaje mi sie uzyskać to 200km/h a obroty to chyba 3600, 3800? Tyle że u mnie zdechło parę koników więc silnik ma trochę ciężko z tą skrzynią...Ostatnio jechałem do NL praktycznie cały czas 160km/h - 2800obr/min(przy GBA 3000obr/min), spalanie 8-9l/100km... P.S. Zastanawia mnie ile 3.0 TDI spali w trasie jadąc z taka prędkością? to coś masz nie tak ,ja 200km/h bez problemów i idzie dalej,dodam ,że mam serię
nandoz Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 2,5 to juz jak w benzynie :-)---------- Post dopisany at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ---------- tu jeszcze ciekawe zestawienie przy predkosci 130kmh A4 B6 skrzynia biegow 130 km/h 5 Gang Front: ENL: 3932 u/min ENM: 3552 u/min ENN: 3493 u/min ENQ: 3451 u/min ENW: 2758 u/min EYQ: 3923 u/min FEC: 2579 u/min FJP: 3552 u/min FJU: 3454 u/min FPS: 3493 u/min FTW: 3493 u/min FTX: 3552 u/min GBK: 3923 u/min GBL: 3451 u/min GBM: 3552 u/min GBN: 3493 u/min GBP: 3923 u/min GBQ: 2579 u/min GBR: 2758 u/min GBS: 3454 u/min GDT: 3384 u/min GFM: 2758 u/min GFP: 3923 u/min GFT: 3552 u/min GFU: 3493 u/min GFV: 3923 u/min GGG: 3384 u/min GYA: 2662 u/min GZN: 3552 u/min HFA: 2785 u/min HFB: 3493 u/min HFC: 3923 u/min HFD: 3384 u/min HFE: 3773 u/min HFF: 3552 u/min 6 biegow przod: ENU: 2373 u/min FRG: 2373 u/min FRL: 2538 u/min GAZ: 2373 u/min GBA: 2538 u/min GEA: 3506 u/min HES: 3506 u/min B7 6 biegow przod: FYA: 2561 u/min <-- 1.9 TDI GDX: 3087 u/min <-- 2.4 GJU: 2988 u/min <-- 3.0 GVC: 2988 u/min <-- 3.0 GVD: 2693 u/min <-- 2,0 TFSI HCF: 2554 u/min <-- 1.9 TDI / 2.0 TDI HCK: 2353 u/min <-- 2.0 TDI HTA: 2553 u/min <-- 2.0 TDI JEM: 2553 u/min <-- 2.0 TDI JWR: 2353 u/min <-- 2.0 TFSIe JWS: 2231 u/min <-- 1.9 TDIe janusz Cos nie halo z ta tabelka . 4000 rpm przy 130 ? 6 nie jest bardziej eco (avf) niż 5 awx obroty te same praktycznie . Co do doboru przełożeń w serii moze , ale mi przy mocy jaka mam nigdy nie mam problemu z doborem przełożenia .
C4NC3R Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 @greg2505, u mnie pompki nie domagają - tak stwierdził tuner, na hamowni pokazała 133KM:facepalm: / 334 Nm. W garażu leży komplet Al`ek, ale trzeba je zregenerować i dopiero wylądują w aucie:kox:
greg2505 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 @greg2505, u mnie pompki nie domagają - tak stwierdził tuner, na hamowni pokazała 133KM:facepalm: / 334 Nm. W garażu leży komplet Al`ek, ale trzeba je zregenerować i dopiero wylądują w aucie:kox: no u mnie jedna słabe ma korekcje ,generalnie też powoli trzeba zmieniać
piotrsob1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 2,5 to juz jak w benzynie :-) janusz Bo to nie są silniki okrętowe, ani od lokomotyw spalinowych i przy w miarę dynamicznej jeździe tak się powinno zmieniać biegi
januszm41 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 dlatego tez moje nastepne auto bedzie z DSG.
sztajcher Opublikowano 14 Października 2016 Opublikowano 14 Października 2016 witam, mam dosc nietypowe pytanie, mam audi b7 2.0tdi 6biegow i przy predkosci 140 mam 2,8k obrotow przy 160-3k czy te obroty nie sa za wysokie jak na 2.0 i 6 biegow?? wydaje mi sie ze to przy 1.9 powinny takie byc? jak jest u was?
greg2505 Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 witam, mam dosc nietypowe pytanie, mam audi b7 2.0tdi 6biegow i przy predkosci 140 mam 2,8k obrotow przy 160-3k czy te obroty nie sa za wysokie jak na 2.0 i 6 biegow?? wydaje mi sie ze to przy 1.9 powinny takie byc? jak jest u was? obroty masz dobre ,2.0 czy 1.9 nie ma znaczenia ,i tu i tu szły takie same skrzynie,możliwe że masz hcf i obroty się zgadzają,w silniku 2.0 brd jest dłuższa skrzynia i tam obroty są mniejsze przy tych prędkościach
raffik Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 AWX jadąc autostradą160 km/h, mam 3000 obrotów - 5,3 L ON/100km - i to jest piękne, jednak w środku głośno troszku od motorka.
Patryk41 Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 5.3litra przy prędkości 160km? ja przy tej prędkości mam ponad 8l a koło pięciu litrów mam spalanie przy prędkościach 80-110km. skrzynia gba silnik 1.9 avf
Ralen Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Avf pali dużo więcej. Mój awx przy 150 bierze 6.6l/100km No i 2900obr AVF chyba cichszy jest. Mój awx tez dość głośno ale dramatu nie ma Edytowane 21 Października 2016 przez Ralen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się