Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napęd quattro a szerokość i średnica kół


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Chciałem dowiedzieć sie od was jak sie ma napęd quattro do szerokości kół na ośkach i ich średnica.

Załóżmy że koła na przedniej osi maja 9j szerokości i na nich opona 205/40 a na tylnej osi 10j szerokości i powiedzmy 215/40 lub 225/35.

Co jest ważne przy tym napedzie bo chyba nie tak szerokość kół jak ich średnica już z oponami.

Co jeśli te średnice bedą sie nieco różnić?

Jak to obliczyć żeby wszystko było ok?

Będą wyskakiwac jakieś błędy, napęd nie będzie działał prawidłowo czy jak?

Z góry dzieki za odpowiedzi:wink:

Opublikowano

wszystkie koła musza byc jednakowe

Opublikowano

Online Wheel and Tyre Fitment Calculator. Offset, Tyre Stretch and Speedo Error | Will They Fit

koła takie same być nie musza, ale koła z oponami już muszą mieć taką samą średnicę. Podobno jak założy się taki sam rozmiar opony na różne szerokości felgi np. 8 i 9 cali, to średnica powinna być ta sama (ja tego nie próbowałem, ale w Stanach jeździ dużo aut z różnymi szerokościami).

Wyżej wkleiłem link, w którym teoretycznie przelicza się wszystko.

Opublikowano

niewielka roznica raczej jest dozwolona

ze wzgledu chocby na to ze rozny jest nacisk na oś, a jak jest inny nacisk to i inne ugięcie opony, a także zmienia się wtedy jej średnica wzgledem nieobciazonego koła

Opublikowano
Cześć.

Chciałem dowiedzieć sie od was jak sie ma napęd quattro do szerokości kół na ośkach i ich średnica.

Załóżmy że koła na przedniej osi maja 9j szerokości i na nich opona 205/40 a na tylnej osi 10j szerokości i powiedzmy 215/40 lub 225/35.

Co jest ważne przy tym napedzie bo chyba nie tak szerokość kół jak ich średnica już z oponami.

Co jeśli te średnice bedą sie nieco różnić?

Jak to obliczyć żeby wszystko było ok?

Będą wyskakiwac jakieś błędy, napęd nie będzie działał prawidłowo czy jak?

Z góry dzieki za odpowiedzi:wink:

Tutaj możesz sobie porównać średnice poszczególnych rozmarów opon i nie tylko :

Custom rims, wheel tire packages for your ride - RIMSnTIRES.com

Opublikowano

A co jak złapiemy kapcia i będzie trzeba założyć dojazdówke ?? Czy przez te pare kilometrów nic się nie stanie ??

Opublikowano

może fiksowac ABS/ESP

Opublikowano

bo mi znajomy mówił że jak mam 17 calowe felgi a dojazd 16 calowy, to po paru kilometrach mechanizm różnicowy się rozpadnie

Opublikowano

dlatego trzeba miec ori dojazdow + kola z oponami przystosowane rozmiare do oryginalnych kol naszych aut, wtedy nie ma problemu, a nie jakies wydumki

Opublikowano

Dokładnie, na zapas dopasować jakaś oponę, żeby miała maksymslnie zbliżoną średnice do tych aktualnie na aucie.

Opublikowano

No to ja też mam pytanie bo w dziale opony nikt konkretnie nie pisze... mam do kupienia opony 225/40/18 ale problem polega na tym że mają różne indeksy prędkości, wszystko identyczne czyli wys. bieżnika itd a różnica jest tylko w indeksach prędkości, to odpowiednio 92w i 92y. Będzie ok jak mam quattro?

Opublikowano

tak nie ma znaczenia

Opublikowano

Dziękuję :whistling:

---------- Post dopisany 04-03-2014 at 15:55 ---------- Poprzedni post napisany 02-03-2014 at 15:43 ----------

Kurcze Panowie nie udało się z tymi oponami - jedna okazało się miała łatkę na boku :facepalm: Postanowiłem wziąć dwie od tego mojego kolegi... a teraz pojawił się inny problem, bo przeglądam net i nie wiem jaka może być różnica w wys, bieżnika, te co wziąłem od niego mają 7.2mm na allegro widzę że są zbliżone ale nie wiem ile może się różnić wys. bieżnika przód - tył. Bo wiadomo jak jest niższy bieżnik to obwód opony mniejszy i znowu napęd dostaje w d*pe.

Opublikowano

spokojnie, 2-5mm róznicy na bierzniku nie robi wrazenia, opony w Q równomiernie sie nie zuzywaja po sezonie, przód jest zwykle bardziej zjechany

Opublikowano

No powiem Ci że nie wiem czy aż tyle... pomyśl że na przodzie masz 3 mm a na tyle 8 mm bieżnika, podejrzewam że zębatki w napędzie mogłyby się 'troszkę' grzać jedziesz sobie te 150 km/h i dużo więcej obrotów musi wykonać koło z przodu niż z tyłu oczywiście nie na 500km, ale na 5 tys np. mierząc obwód opony centymetrem krawiecki poderzewam że byłoby z 1 cm różnicy jak nie więcej.

Opublikowano

nie od dzisiaj jeżdze Quattro

Opublikowano

Oj coś źle zrozumiałeś albo ja źle odbieram. Może nie rozumiem jeżeli masz dwa koła jadące po prostej to więcej obrotów zrobi zawsze to które jest mniejsze (w tym przypadku to które ma mniejszą wysokość bieżnika) to gdzie ta różnica się niweluje? Pomijam jazdę w zakrętach gdzie jedno koło robi więcej obrotów bo jest po zewnętrznej. Nie mówię że mi się napęd zmieli od razu, ale boję się że może się grzać. Podejrzewam że przy różnicy 5mm nawet uszkodzić. Wyprowadź mnie z błędu jak źle myślę :wink:

Opublikowano

Rozklad mocy na kolach tez nie jest rowny pamietaj stad przod zdziera sie szybciej mialem u siebie roznice na oponach ok 4mm miedzy osiami i auto jezdzi do dzisiaj, ale wiadomo lepiej kupic 4 o podobnym stanie zuzycia

Opublikowano

nie zapominajcie o dwoch najwazniejszych sprawach

przod jest ciezszy zawsze, i zawsze wiecej opony przednie sie uginaja i wtedy tez maja mniejsza srednice jak tyl - jakos nic sie nie dzieje z tego powodu

co do zuzycia opon to tez normalne, przod skreca, to i opony sie zdzieraja, to samo przy hamowaniu, przednie kola sa dociskane do podloza mocniej to i opona sie bardziej zdziera - tego nie nie przeskoczy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...