Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ile pali oleju wasze v6:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam . koledzy a co myslicie o 10w60 edge castrol jak moja a4 2.8 bierze okolo 1l na 1tys,

Opublikowano

myslimy ze trzeba robic pierscienie ;)

Opublikowano

myslimy ze trzeba robic pierscienie ;)

I to szybko :decayed:

Opublikowano
RAWULI

niecały litr na 2 tysie ??i to normalne ?

ja jestem ponad miesiac po wymianie oleju i dwóch uszczelek pod klawiaturą i wczoraj jade i pink ----- kontrolka oleju min---------

a przejechalem z poltora tysiaca od wymiany. podłamany jestem trochę....

Opublikowano

U mnie V6 ale 2.4 - przed czyszczeniem przepustnicy i wymianą ezektora 300-400 ml na 1 tyś km ( w zależności od stylu jazdy ) , po tym zabiegu 200 ml/1 tyś km - to wszystko na 10W40 Mobil , olej zalany przez poprzedniego właściciela ( dolewałem 5w40 )

Teraz zmieniłem na 5W40 silnik cichutki - napiszę potem jak zużycie , natomiast mechanik powiedział że jak nie będzie brał więcej niż te 400 ml to mam się nie przejmować bo to norma ;)

Opublikowano

RAWULI

niecały litr na 2 tysie ??i to normalne ?

ja jestem ponad miesiac po wymianie oleju i dwóch uszczelek pod klawiaturą i wczoraj jade i pink ----- kontrolka oleju min---------

a przejechalem z poltora tysiaca od wymiany. podłamany jestem trochę....

to sporo bierze ci oleju :huh:

Opublikowano

Banan, jaką rolę pełni ten ezektor?

Wymieniałem odmę niedawno bo była w stanie agonalnym i czytałem o tym ezektorze ale mój mechanik nie wiedział co to jak go zapytałem więc olałem temat.

Interesuje mnie od czego on jest i co najważniejsze - jakie mogą być objawy kiedy jest z nim coś nie tak?

Opublikowano

powiedzmy że ma on za zadanie zasysać powietrze z odm ( czyli z góry silnika ) - jeśli jest zapchany może powodować zwiększone ciśnienie i wypychanie oleju przez uszczelki , u mnie silnik suchy a był niedrożny. Po odkręceniu korka wlewu oleju powietrze powinno być zasysane delikatnie

Opublikowano

Hmm a trudna jest jego wymiana? I droga to jest część?

Tak myślałem o tym ezektorze w kontekście tego drgania obrotów też bo już wymieniłem co się dało i w sumie jak auto jest ciepłe to nadal czuć takie wahnięcia, ale pewnie nie ma to nic do rzeczy?

P.S Wczoraj jechałem fabią 1.4 PB i dokładnie to samo tam się dzieje tylko trochę bardziej to jest odczuwalne, tylko jak auto stoi czuć wahnięcia, podczas jazdy jest wszystko ok czyli wypadające zapłony można wykluczyć.

Opublikowano

wymiana jest całkiem prosta , najgorsze fabryczne opaski zaciskowe które trzeba pociąć i stawiają opór - opisów w sieci jak to zrobić jest trochę

Opublikowano
franekd4

no wiem i co tu robić ??

tyle samo to brał przed wymianą uszczelek :huh:

tym bardziej że nie pałowałem go za bardzo ;)

Opublikowano

franekd4

no wiem i co tu robić ??

tyle samo to brał przed wymianą uszczelek :huh:

tym bardziej że nie pałowałem go za bardzo ;)

bez ogledzin silnika ciezko stwirdzic czy bierze olej gora czyli glowicami czy dolem-pierscieniami lub tym i tym

albo remont albo wymiana silnika na drugi zdrowy egzemplarz

ewentualnie dolewac i jezdzic tylko na olej nie wyrobisz ;)

Opublikowano

Podobno powinno sie wymieniać też jakieś półksiężyce na zmiennej fazie rozrządu bo temtędy spitala olej. Mowił mi to dość ogarnięty mechanik także moze cos w tym jest.

A mam jeszcze jedno pytanie, te zmienne fazy rozrządu (domyslam sie, że to coś jak Vanos w silnikach BMW) można w jakis sposob sprawdzić? czy pracują w takim zakresie jak powinny itd?

Opublikowano (edytowane)

Log dynamiczny 090+093 powinien dużo powiedzieć.

To z Vanos ma mało wspólnego - napinacz przesuwa się góra/dół powodując przesunięcie wałka odpowiedzialnego za zawory ssące ( wałek wydechowy jest napędzany paskiem rozrządu

Proponuje poszukać zeszyt serwisowy SSP_ 192 ( dotyczy Passata ale jest tam opisany silnik ACK i dokładnie wyjaśniona zasada działania )

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Cześć!

Dawno mnie tu nie było.

U mnie B5tką jeździ ojciec - lubi sobie wcisnąć, ale bez przesady.

Faktem jest, że u mnie ACK cieknie. Nie zdążyłem zauważyć jeszcze którędy, ale albo micha, albo uszczelniacz jednego z wałków rozrządu.

W każdym razie około litra co 10k km trzeba wlać.

Opublikowano

To mało jest na v6 ;)

Opublikowano

z tego co widziałem u mnie chłopaki zakładając 2gi silnik dali silikon wszędzie gdzie może ciec, czyli zwłaszcza na uszczelakch półksiężycowych....z tego co widziałem swój stary silnik to z zaślepki na tyle głowicy ciekło zdrowo, gdzieś tam pod deklami....no ten olej bierze.....bo powiedzmy że lubie ryk kręconego pod 6 tysi.....oczywiście po pełnym rozgrzaniu - olej jaki mi zalali to półsyntetyk castrola 15W40 .....

temat oleju 10W60 był poruszany!!!!!!!!!!!! pamiętaj że on swoją sprawność osiąga po pełnym rozgrzaniu i na dowożeniu d*py do pracy i kościoła to po prostu zakatujesz pompę olejową - a do tego czasu jest po prostu GĘSTY, kolega Harnaś zalał to to do 1.8T i się okazało że w zimie było ciężko.....jeżeli o łatwy rozruch zimowy i normalną jazdę to 5W30, 5W40 albo syntetyk pełny.....i dobry filtr.

Opublikowano

półsyntetyk castrola 15W40

15W40 to nie mineralny?
Opublikowano

Niekoniecznir bo jest chyba 10w40 pełen syntetyk , ogólnie wlanie tego 15w40 to chyba kiepski pomysł , mam tak w starym swifcie 1.0 to jak dolewałem przy temp -2 to konsystencja glutów , wydaję mi się że napinacze polecą szybko :)

Opublikowano

Po remoncie głowic zrobiłem prawie 2tys km i ubyło max 200ml, może mniej, dodatkowo spod dekli zaczęło lekko cieknąć. Jazda nie emerycka ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...