Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa układu wydechowego w Audi A4 B6/B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam wydech z ośki na trzech puszkach przelotowych,środkowy 2.5'' końcowe 2.25'' i jak go nie sprzedam to mam zamiar do Q go przerabiać i dlatego pytam czy taki wejdzie jeden czy muszą być dwa małe środkowe jak w Q


kolega będzie miał 3 tłumiki, tak jak już teraz ma, ale teraz ma ośkę a dokłada quattro. W quattro jest układ wydechowy inaczej poprowadzony i się pyta bo nie wie czy wejdzie koło wału...

ot to właśnie :wink:

Opublikowano

pany takie pytanie do tych ,którzy mają Q,a widzę że prawie wszyscy mają czy taki magnaflow wejdzie

a dlaczego ma nie wejść ? możesz i wrzucić tłumiki od hondy i wszystko będzie śmigało, ważna jest jedynie średnica wejścia i wyjścia :)

oryginalnie masz 3 tłumiki, środkowy i dwa końcowe. Jeden przelotowy ? troche mało, jak masz dodatkowe auto na długie trasy to ok, jak dla mnie w serii np u mnie uważam że cicho nie jest.

Ja u siebie tez chce zrobić wszystko na MAGNAFLOW ale 3 przelotowe, powinno być ok. W sumie zawsze możesz zrobić tylko ten jeden i najwyżej dokupić później dwa jak będzie za głośno. Zawsze łatwiej uciąć rurę niż dokładać ;)

Ja myślę żeby środkowy zostawić by w środku w trasie nie buczało , a resztę jak ma ShatyMK. Widzę, że problem będzie z tłumikami , ale pomartwimy się tym jak Stage I wpadnie :)

Opublikowano

a środkowy ori jest przelotowy? Nie mam jak sprawdzić bo na złom wywaliłem :kox:

Opublikowano

środek na 100% zostaje tylko w fwd jest jeden a w Q dwa małe i chodzi o to czy teń z fwd się zwyczajnie zmieści bo nie mam zamiaru przerabiając wydech wywalać pojedyńczy a kupować dwa mniejsze bo to nie opłacalne

Opublikowano

a nie wejść po auto i sprawdzić? :) w quattro nie ma dwóch, tylko jeden podwójny, z wcięciem na wał

Opublikowano

nie mam teraz możliwości i pewnie w tym tygodniu też nie dam rady ale tak jak piszesz jest on jeden ale tak profilowany właśnie po wał i mam obawy że ten co mam będzie niżej jak podłoga i dlatego pytałem czy w innym miejscu da rade taki upchać

Opublikowano

w sobotę byłem pod autem i taka pojedyncza puch aby nie obcierała o wał będzie sterczeć poniżej podłogi i nie morze być dłuższa jak 30 cm najlepiej dwa okrągłe wstawić grubości 10 cm i długości 30 cm , jest jeszcze opcja wstawienia pojedynczego owala w miejsce zaraz za skrzynią w miejscu gdzie wał jest przykręcony do skrzyni biegów jest tam dużo miejsca i na długość i głębokość ale trzeba przerobić caly odcinek od DP do tego tłumika środkowego .

Ja mam zamiar wstawić piąty tłumik w to miejsce gdy będę robił wydech z nierdzewni aby było cicho , mam zamiar wstawić trzy tłumiki przelotowe jeden właśnie za skrzynie 2.75" i dwa 2.5" a przy zderzaku 2dwa tłumiki komorowe 2.5" wszystkie magnaflow , ponoć te komorowe mają takie przepływy spalin jak przelot różnica pomiędzy nimi jest ponoć znikoma i nie odczuwalna

Opublikowano

o to właśnie mi chodziło,czyli koszt przerobienia w moim przypadku spory bo takie magnaflow okragłe o średnicy 11cm to 350zł sztuka :facepalm:

Opublikowano

tak ale ten owal co masz możesz zostawić tylko wstawisz go bliżej jak wał łączy się z skrzynią tam jest na niego miejscówa ale odcinek od DP do V bandów musisz przerobić

Opublikowano

to jest możliwość :) będę dokańczał przekładkę to obadam jeszcze ale to koło soboty dopiero

Opublikowano

nie musisz kupować tłumików magna flow możesz kupić przeloty na przykład RM okrągłe w niższych cenach jak magnaflow , a masz być morze filmik jak gada ten twój wydech ?

Opublikowano

nie zdążyłem nagrać bo się maglownica wykrzaczyła i auto stoi a jak stoi tak zostało rozebrane i dokładam Q,mam tylko nagranie starym samsungiem jak na luzie tzn. przygazówki robiłem czy ogień się pojawia,mi głośność tego odpowiada i nie chciał bym głośniej

Opublikowano

a środkowy ori jest przelotowy? Nie mam jak sprawdzić bo na złom wywaliłem :kox:

W FWD środkowy to potężny DB killer :) Nie jest to przelotowy tłumik, tylko klasyczny komorowy, dlatego tak dobrze wycisza cały układ i usuwa rezonans, niestety przez to również najbardziej blokuje przepływ spalin. W każdym razie jak masz czas i chęci to zawsze można dopasować efekt do swoich oczekiwań, tylko potrzeba czasu i trochę pieniędzy, no i oczywiście cierpliwości.

Dla mnie dłubanie przy aucie to dobra zabawa i satysfakcja :)

Opublikowano

ja mam quattro i największą róznicę w dźwięku zobaczyłem po wywaleniu kata, wcześniej wyciąłem sam środkowy i nie było dużo głośniej ;) już mam u siebie tłumiki z Proexa kupione, w temacie mam zdjęcia to możesz obczaić - także będzie pełen przelot :) fajnie jakby po programie jakąś marchewką strzelił :) dla mnie to też ogromna zabawa i lubię coś w aucie zmieniać, szkoda tylko, że mniej to nie kosztuje :kox:

Opublikowano

Panowie może to głupie pytanie, ale poprawcie mnie jeśli się mylę. Przelot to znaczy, że zamiast tłumika wspawuje się po prostu rurę o takiej samej średnicy ?

Opublikowano

nie koniecznie, bo są też tłumiki przelotowe, a normalnie masz komorowe :)

Opublikowano

Panowie zeby byl ladny bass a nie chodzil jak honda to lepiej zmienic srodkowy i zostawic koncowe czy odwrotnie?

Opublikowano

Ja mam 4 przeloty i jest fajny dzwiek tylko czasami mi cos brzeczy

Opublikowano

Panowie zeby byl ladny bass a nie chodzil jak honda to lepiej zmienic srodkowy i zostawic koncowe czy odwrotnie?

Jak wywalisz końcowe i wstawisz 2 przeloty to dźwięk zmieni się bardzo delikatnie ale głośność będzie nadal tylko nieznacznie wyższa niż na seryjnych tłumikach. Nie osiągniesz basowego pomruku.

Jak wywalisz środkowy to będzie już bardzo głośno i basowo, ale może się okazać że dla Ciebie za głośno.

Jak wywalisz kata to będzie bardziej agresywnie ;) Dźwięk będzie bardziej zadziorny, już nie bęzie mruczał tylko będzie darł ryja jak lew :)

U mnie w każdej konfiguracji podobało mi się jak jak to gada, no może poza zmianą samych końcowych, bo według mnie to za mało, chyba że chodzi Ci tylko o wygląd.

Obecnie mam full przelot, DP + 70cm AWG środkowy przelotowy + 2x końcowe WM nierdzewka i dla mnie tak jest idealnie. Ewentualnie wstaw sobie dłuższy niż 70cm środkowy przelot to trochę bardziej zbije Ci db.

Opublikowano

Shaty nagraj coś w końcu nowego z tym założonym AWG ;) ja u siebie też mam full przelot, DP 2,75", brak środkowego i końcowe przeloty Proex i trochę męczy głośność, muszę dołożyć środkowy przelot tylko pytanie czy taki około 40cm czy też 70cm. Ważne, żeby w aucie było ciszej, na zewnątrz niech drze jape :D

Karol, jak chcesz fajny efekt niedużym kosztem to wywal kata i środkowy to będzie to jakoś brzmieć ;) A też na ori końcowych nie jest mega głośno w środku :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...