Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI


posti_a6

Rekomendowane odpowiedzi

A czy ktoś się orientuje jak często powinno się wymieniać napęd na przodzie silnika ? nie zauważyłem by ktoś się rozpisywał na ten temat.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś się orientuje jak często powinno się wymieniać napęd na przodzie silnika ? nie zauważyłem by ktoś się rozpisywał na ten temat.

Ostatnio wymieniałem pasek zębaty napędu pompy paliwa i wspomagania. Żadnej filozofii w tym nie ma- niestety przydaje się zrzucić kolektory dolotowe z obu głowic (a co za tym idzie- sztywne przewody paliwowe) - żeby mieć w miarę poprawny dostęp.

Wymiana paska + napinacza to <450 PLN (Pasek w ASO 120 lub 160 zł- już nie pamiętam).

Żeby zrobić resztę pod spodem to już myślę, że bez zrzucania pasa przedniego nie da rady. Koszty szacuję na podobne do wymiany rozrządu w np. 1,9 tdi - 800 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że podobnie jak rozrząd w "normalnym" aucie- co 90 kkm. Mój pasek chyba siedział od nowości i zrobił 2x tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtrysków to zmiescisz sie w 10 ty

ASB rok 2007 nie ma problemów z wtryskami (w teorii), w praktyce po co zmienić coś co działa ?

Co Ty gadasz to juz w 2007 Bosch wprowadzil wtryski z koncowka BD do silnikow ASB wprowadzone do sprzedazy w 2012 r, a i tak nie wiadomo czy sa bezproblemowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat techniczny był maj 2006, jak było w praktyce nie mam pojęcia. Od 2008 roku mamy nowsze silniki i jakąś nie widziałem by się z nimi coś działo, a przebiegi mają nalatane większe niż nie jeden ASB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosiles sie do ASB ja tez. Zreszta BKN czy ASB na nowych wtryskach BD i nowym rozrzadzie jest tez bezawaryjny.

Pod warunkiem, że użytkowany z głową ;)

Z tym rozrządem to byłbym ostrożny- nikt nic nie wie co zmienili- są tylko domysły i doświadczenia organoleptyczne (wygląda na zmienioną twardość sprężyn wstępnie napinającuch w hydronapinaczach)- ale brak starych oryginałów z zerowym przebiegiem do porównań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do paska wielorowkowego na przodzie silnika od osprzętu to ja go wymieniłem bez demontażu jakiejkolwiek części :P z kanału, tylko osłony pod silnikiem trzeba było ściągnąć oczywiście, i poczekać aż ostygnie żeby się nie poparzyć czasem. a do paska od pompy CR przymierzam się od momentu zakupu auta, a jest chyba ori jeszcze :P przelot 280kkm, i nigdzie nie ma info co ile to wymieniać.

co do rozrządu, może wypowiedzieć się ktoś kto wymieniał cały komplet i przejechał już trochę km? bo ja mam mieszane uczucia trochę, bo rok temu wymieniłem wszystko, napinacze, ślizgi, łańcuchy i wszystkie koła zębate, przejechałem jakieś 20kkm i przy zimnym rozruchu czasami słychać chwile ten rozrząd, i sporadycznie przy ciepłym też sie zdarzy. Myślałem ze skoro wymienie wszystko, i to ori z ASO, to będzie spokój, ale jednak odzywa się jeszcze czasami... chyba że jeszcze zmiana oleju by pomogła na jakiegoś Motula, Millersa albo Penrite, chociaż Penrite ma zabójczą cene jak na ilość jaka wchodzi 3.0 TDI... tylko czy zostać przy 5w30 czy przejść na 5w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja czekam aż zacznie konkretnie walić, to co jest teraz (sporadycznie jak dłużej stoi się odezwie) uważam za rzecz normalną czyli tak jak twierdzi Mastres.

Jak nie masz DPF'a to możesz lać 5w40, ja się przymierzam do x-cess cena dobra olej też sprawdzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj dokladne oznaczenie tego oleju, ja mam wywalony dpf za miesiac wymieniam olej wiec chce wlac cos z gornej polki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid- 8,5 za dużo. Ja jak wymieniam to wylewam ile się da (łącznie z wyciągnięciem filtra i odczekaniem 30 min, aż wszystko zejdzie) i jak wleję 8,2- to łapię akurat 4/5 podziałki na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj dokladne oznaczenie tego oleju, ja mam wywalony dpf za miesiac wymieniam olej wiec chce wlac cos z gornej polki.

co tu podawać... https://www.google.pl/search?q=x-cess

no ale jak już trzeba.. http://pro-choice.pl/8100-xcess-5w40-5l-p-10.html

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8.5 podałem bo na suchy motor tyle wchodzi, a jak się wymienia to przynajmniej będzie miał jakiś pogląd. Wlewamy np. 5 litrów z jednego baniaka i 3 z drugiego odpalam żeby filtr zaciągnął. Potem najlepiej po jakimś czasie podejść i sprawdzić na bagnecie ile brakuje i dolać te 2 czy 3 setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8.5 podałem bo na suchy motor tyle wchodzi, a jak się wymienia to przynajmniej będzie miał jakiś pogląd. Wlewamy np. 5 litrów z jednego baniaka i 3 z drugiego odpalam żeby filtr zaciągnął. Potem najlepiej po jakimś czasie podejść i sprawdzić na bagnecie ile brakuje i dolać te 2 czy 3 setki.

Dokładnie. :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnowie troszke temat, powoli zaczynam myslec nad zmianą auta. Moja nowa praca ogranicza potrzeby podrózowania autem, rocznie autem pokonuje ok 6-7 tys wiec wkoncu moge pozwolic sobie na cos bardziej paliwo zernego więc zainteresowałęm sie 3.0. Przeczytałem kilka tematów i czytając o wymianach siegających 20 tysi troszke sie zniechęciłem..... nie mam zamiru kupić auta a za rok wsadzić 1/2 jego wartości w remont. Celuje mniej więcej w rocznik 2007 ponieważ mój szacowany fundusz starczy tylko na ten rocznik z wyposażeniem które jest w moim minimum. 3.0 wychodziły w wersjach: BNG 211HP, ASB 233HP, BMK 225HP, CDYA 240HP Ten ostatni wychodził od 2008 więc odpada, który model silnika polecacie ????

Jest jakas alternatywa dla 3.0 ????? 2.0 TFSI według mnie to bardzo wyzyłowana jednostka a ja wkoncu po dwóch 1.9 chciał bym zapomnieć o drganiach i hałasach tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnowie troszke temat, powoli zaczynam myslec nad zmianą auta. Moja nowa praca ogranicza potrzeby podrózowania autem, rocznie autem pokonuje ok 6-7 tys wiec wkoncu moge pozwolic sobie na cos bardziej paliwo zernego więc zainteresowałęm sie 3.0. Przeczytałem kilka tematów i czytając o wymianach siegających 20 tysi troszke sie zniechęciłem..... nie mam zamiru kupić auta a za rok wsadzić 1/2 jego wartości w remont. Celuje mniej więcej w rocznik 2007 ponieważ mój szacowany fundusz starczy tylko na ten rocznik z wyposażeniem które jest w moim minimum. 3.0 wychodziły w wersjach: BNG 211HP, ASB 233HP, BMK 225HP, CDYA 240HP Ten ostatni wychodził od 2008 więc odpada, który model silnika polecacie ????

Jest jakas alternatywa dla 3.0 ????? 2.0 TFSI według mnie to bardzo wyzyłowana jednostka a ja wkoncu po dwóch 1.9 chciał bym zapomnieć o drganiach i hałasach tych silników.

Troche namieszales z silnikami miedzy A4 i A6.

Poza tym skad wziales 20 tys na naprawy w dieslu? Jak kupisz samochod z historia i kwitami na wymiane rozrzadu, albo wtryskow to jedna lub obie z wiekszych inwestycji jest poza toba. Jezeli kupujesz samochod bez historii wymiany tych dwoch podzespolow to targujesz cene na ewentualna ich wymiane, tak jak ja zrobilem i spalem spokojnie.Podobno sporadycznie szwankuja tez kolektory, ale mozna to ogarnac w przeziale od 50 - 400 zl w zaleznosci od tego co akurat padnie. Reszta jak w kazdym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...