Pawelkiwi Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Czepiasz się - oczywiście chodziło o ASN bo o takim tu mowa.
kilwap Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Witam koledzy odgrzeje trochę kotleta..... Mianowicie dalej nie mogę się uporac z wypadaniem zapłonu na zimnym silniku sprawdziłem już chyba wszystko rozrząd cewki swiece katy a dalej poki się nie nagrzeje do około 50-60 stopni wywala migający check a potem na cieplym problem nie istnieje. Postanowilem dziś sprawdzić jak się zachowa na odlaczonej przeplywce i zaworu evap i było o wiele lepiej samochod tak nie szarpal lecz dalej nie było idealnie dodam ze przeplywke kupowałem nowa rok temu. Ma ktoś jakiś pomysl bo ja już wymiękam.Pozdro
kilwap Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Wtryski zamieniałem miejscami i caly czas jest na 1 i 3 cylindrze wypadanie czasem bardzo rzadko na innych. Pompe paliwa już tez raz zmieniałem ... skutki jezdzenia na rezerwie przy lpg:) Bledy tylko z wypadaniem zaplony czasem pojawi się blad katalizatora bank2 16815 co tez jest dziwne bo katy tez zmieniane a wypadanie jest na bank1 oraz blad 19718 po dluzszej trasie. Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez kilwap
BeyerBrown Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Spróbuj tego: https://www.youtube.com/watch?v=2BmTyQsuW8U&list=WL&index=10 koszt używanego eżektora zaworu ("odmy") jest niewielki - w granicach 50-60zł, ale lepiej kupić nowy, bo membrana w nim parcieje po latach, a jak wiadomo nasze auta do nowych już nie należą. Edytowane 22 Marca 2016 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Po pierwsze czy te błędy wywalają Ci na gazie czy na benzynie również?? Po drugie błędy dotyczą sondy i katalizatora. Wymieniałeś kata na używkę czy jakiś magik Ci dobierał?? Jeśli dobierał to bardzo możliwe że źle dobrał bo zamienników nie ma żaden producent ! dobierane są na chybił trafił na zasadzie przepływu a to się nie zawsze sprawdza Jeśli wsadziłeś używkę to możliwe że też jest padnięta już. Na początku kiedy silnik się nagrzewa zdaje się dawana dodatkową dawkę powietrza z pompy vacum aby szybciej nagrzały się katalizatory a gdy eżektor będzie nie sprawny teoretycznie może mieć to wpływ na za słabe nagrzewnie się katów co wywala błędy. Jednak na twoim miejscu zrobił bym na wszelki wypadek procedurę sprawdzenia sprawności katalizatorów za nim zaczniesz kupować części.
kilwap Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 BeyerBrown juz tez wymienilem na nowa ta odme org z aso i dalej nie bylo zmian... Roberto321 katy mialem dobierane wstepne i na bank1 nie wywala zadnego bledu a sa takie same z dwoch stron wsadzone a bledy wyskakuja i na pb i lpg lecz jak juz sie przelaczy na lpg to prawie odrazu znika wypadanie zaplonu badz jeszcze przez moment jest a potem juz na rozgrzanym nie ma wogole dopoki nie wystygnie ezektor tez wymienialem na nowy z aso i dalej nic to nie daje
BeyerBrown Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Kurde, nie wiem - może gdzieś na wydechu jest nieszczelność, sonda przez to łapie lewe powietrze, wywala się błąd kata i sterownik ogranicza liczbę zapłonów... sprawdź to i zwróć szczególną uwagę na plecionkę. Swoją drogą czy ECU faktycznie odcina zapłon czy może raczej blokuje dawkę paliwa przy "random missfire'ach" (celem ochrony ? katalizatora)? Bo jeśli wtryskuje paliwo i nie pozwala na jego zapłon to te niespalone paliwo zostanie wyplute do kolektora a następnie trafi na kata A może mamy w takim przypadku bardziej kompleksowe działanie ECU - nie wtryskuje paliwa i nie wysyła prądu na cewkę do danego cylindra? Ktoś wie jak to dokładnie jest?
Robero321 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Jeżeli wywaliłeś katy wstępne to one nie mają za dużego wpływu na błędy na katalizatorach głownych. Sonda sprawdzająca czyli ta druga sprawdza Ci główny katalizator pomimo ż jest przed nim. Więc dalej obstawiam problem katalizatorów., czsami może być ten błąd wywołany nieszczelnością przed katalizatorem ale to by było słuchać i czuć ZRÓB TEST KATALIZATORÓW procedura jest na forum
BeyerBrown Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Jeżeli wywaliłeś katy wstępne to one nie mają za dużego wpływu na błędy na katalizatorach głownych. Sonda sprawdzająca czyli ta druga sprawdza Ci główny katalizator pomimo ż jest przed nim. To zależy prawdopodobnie od kodowania ECU na konkretną normę emisji spalin bo w wersjach na USA (AVK/BGN) są tylko prekaty (albo na takie wyglądają) i drugie sondy tylko ich sprawność poddają analizie. Bo za nimi są już tylko tłumiki Wydaje mi się, że norma Euro 3 nie ma w sobie procedury analizowania składu spalin... niestety ja swojego ECU nie potrafię przestawić na inne kodowanie "emisji" Może w ogóle jest to niemożliwe i w grę wchodzi jedynie wymiana całego wsadu pamięci? Pytanie dla tych co mają wycięte software'owo drugie sondy - jaką normę emisji macie ustawioną w ECU po tej operacji? Czy to wymaga jakiś programistycznych czarów-marów od speca, który rozpracowuje algorytm działania sterownika czy po prostu jest ogarniętym "wgrywaczem" co zmienia jego kodowanie na normę nie analizującą spalin na drugiej sondzie (jeśli moje założenie jest słuszne, iż Euro 3 nie powoduje wywalenia MIL-a na liczniku)...? Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez BeyerBrown
kilwap Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Witam zrobile test katow i oba go przeszly.. Lecz teraz jezdzilem z odlaczona przeplywka i zaworkiem evap i nie wyskoczyl żaden blad wypadania zapłonu ani blad kata lecz była wyczuwalna przerywana praca silnika ja już nie wiem gdzie mam szukac przyczyny........
waskivw Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Sprawdziłeś czy nie ma rozjazdu na bakach ? Jakie korekty długoterminowe ? Jakie ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach bez obciążenia silnika ? Jak pracują sondy regulacyjne ? Na koniec sprawdziłbym kompresję , tylko porządnie na zimnym i rozgrzanym silniku . Dla waszej wiadomości jeździłem S4 B6 V8 bez katów (wszystkie wybite) wszystkie sondy sprawne , wkręcone tulejki na drugich sondach i błędów brak , na pracującym silniku stawiałem 5 zeta pionowo, norma euro4 bez możliwości przekodowania na euro3, więc jeśli katy nie są zabite silnik powinien pracować poprawnie pod warunkiem sprawnego osprzętu .
kilwap Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) Rozjazdu w bankach nie ma rozrząd jest idealnie nastawiony w grupie 093 jest 0 0 1 0 korekty długoterminowe wahaja się kolo 3 na plusie ciśnienie w kolektorze wynosi 80,0 do 100,0 mbar na wolych sondy regulacyjne zakładane nowe rok temu w teście idealnie wypadly a kompresja na goracym silniku 12 jeszcze sprawdze na zimnym wieczorem jak ostygnie to napisze No i po pomierze na zimnym tak samo wyszlo po 12 na każdym garze wiec nie tutaj jest przyczyna ...... ale zauwazylem ze za glownym katem jest chyba mala nieszczelność to może mieć wpływ na wypadanie zapłonu????? Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez kilwap
waskivw Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Jak sprawdzasz tą kompresje ? Kręcisz na max ile nabije dany cylinder ? Każda nieszczelność w układzie wydechowym na odcinku gdzie są sondy będzie powodowała fałszowanie odczytu składu spalin , jak masz nieszczelność na jednym banku to korekty powinny być inne niż na drugim i powinien być lekki rozjazd czasów wtrysku .
kilwap Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2015 A jak sprawdzic czasy w vagu bo nie moge do tego dojsc.. na dniach pojade zrobic porzadek z tlumikami ale watpie ze to da jakis efekt. A kompesje sprawdzalem przy wykreconych swiecach gaz w podlodze max 4 obroty silnikiem i tyle.
sławek85 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 wszystkie wytniesz i co w ich miejsce wstawisz ?
waskivw Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Jak sprawdzałeś kompresję to odpinałeś wtryski PB? Rozjazdy można podejrzeć w programie od LPG , tam sa już po wszystkich korektach , można też w VCDS w gupie 032/033 podejrzeć jak wyglądają korekty , przy sprawnym osprzęcie i silniku powinny być podobne na obu Bankach . Czym mierzyłeś ciśnienie kolektora i jak , trochę dziwne wartości podałeś , powinno mieścić się w zakresie 0.28-0.35 bara. Najlepiej podłączyć wakuometr i zerknąć jak to wygląda , jak zachowuje się wskazówka , program LPG też odczytuje ciśnienie .
kilwap Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Chyba cos zle przeczytałem z tym ciśnieniem jutro sprawdze ponownie .... przy sprawdzaniu kompresji odlaczylem bezpiecznik od pompy paliwa tylko. Slawek85 ja nie będę na razie nic wycinal tylko zrobie porządek z nieszczelnościami w tłumiku bo pierdzi niesamowicie na wolnych .
waskivw Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Jak jest taka dziura że pierdzi to trzeba usunąć w pierwszej kolejności , sondy tego nie lubią .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się