Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szumienie po puszczeniu sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem który nie daje mi spokoju mianowicie gdy mam wciśnięte sprzęgło wszystko jest ok cisza spokój, lecz gdy puszcze sprzęgło na biegu jałowym to słyszę takie delikatne szumienie, szuranie nie wiem jak to nazwać czego to może być objaw?

Opublikowano

Łożysko? Sprzęgło lekko chodzi?

Opublikowano

Łożysko oporowe powiedziało basta.

Opublikowano

tak sprzęgło chodzi lekko i bierze bardzo szybko, hmm łożysko oporowe to by chyba było słychać w momencie wciśnięcia sprzęgła a nie gdy jest puszczone, tak się zastanawiam czy to nie czasem jakieś łożysko w skrzyni biegów.

Opublikowano

Pada ci łożysko na skrzyni biegów można z tym jezdzić brat już tak smiga 2 rok

Opublikowano
Łożysko oporowe powiedziało basta.

Wtedy szumiałoby właśnie na wciśniętym pedale sprzęgła :decayed:

Ten objaw oznacza że kończy się któreś łożysko w skrzyni biegów , powoli bym się rozglądał za jakąś dobrą używaną .

A oleum w tejże skrzyni zawsze było i jest w odpowiedniej ilości ?

Opublikowano

Wiesz nawet nie wiem we wtorek wejdę do kanału i zobaczę jaki jest stan oleju, kurcze a jeżeli faktycznie jakieś łożysko nie domaga to nie da się go po prostu wymienić a nie od razu całą skrzynie wymieniać?

Opublikowano

Jak znajdziesz dobrego magika od skrzyń , to ci łożyska wymieni.

Jest tylko jedno małe ale, jeżeli ogólna kondycja skrzyni jest licha ( wyje na którymś biegu, ciężko wchodzą biegi albo zgrzyta przy zmianie) to bym się w to nie bawił , tylko wkładał drugą.:whistling:

Opublikowano

no właśnie biegi wchodzą idealnie bez żadnych zgrzytów czy oporów jak również nie słychać żadnego buczenia itp ( jedynie pod czas gwałtownego wciśnięcia gazu do oporu słychać tak jak by drgania czy jak by to nazwać takie dzwonienie i tylko przez chwile w przedziale obrotów 1500-2500 przy mocnym obciążeniu skrzyni i silnika ale czy to ma coś wspólnego? dodam że mam do wymiany poduszkę silnika )

Opublikowano

Jak nie masz zastrzeżeń do pracy skrzyni poza tymi co opisałeś wcześniej, to szukaj mechaniora od skrzyń, tylko takiego z dobrymi recenzjami:decayed:.

Wskazane jest dość szybkie wymienienie tych łożysk, bo mogą już produkować opiłki, a to doprowadzi po jakimś czasię do jej zniszczenia :whistling:

Przeanalizuj też koszty, w zeszłym roku kupowałem skrzynię do AWX-a dla bratanka, sześć stówek i jak na razie bez zastrzeżeń:wink:(tylko że u niego nie było co naprawiać, jeździł bez oleju :facepalm:)

Opublikowano

Padło łożysko wyciskowe (jest to właśnie taki objaw że szumi jak lużno pracuje a jak dostaje opór pod wpływem wciskania pedału sprzęgła to przestaje szumieć)i prawdopodobnie sprzęgło będzie do wymiany jak nisko bierze

Opublikowano

sprzęgło do wymiany jak nisko bierze hmm zawsze myślałem że sprzęgło pada w momencie gdy zaczyna brać jak pedał jest w górnej granicy.

Opublikowano

A a jak jest wyrobione sloneczko w docisku własnie od łożyska wyciskowego to bedzie brało w najniższym położeniu pedału sprzęgła!

Opublikowano

no dobra ale czemu zaraz krzyczysz nie jestem mechanikiem nie wszystko muszę wiedzieć dlatego pytam.

Opublikowano

objawy typowe dla lozyska oporowego, wiec nie ma sensu na sile szukac problemow ze skrzynia, 100% lozysko

Opublikowano

nie szukam na siłę problemu ze skrzynia, co więcej ucieszę się jeżeli będzie to tylko problem z owym łożyskiem bo koszt zakup nowego jest niewielki, wiadomo roboty dużo ale zawsze to lepsze niż wymiana całej skrzyni (koszty skrzyni) .

Opublikowano

jesli nie ma drgan, ani dudnienia po wcisnieciu sprzeglo, no i nie ma problemu ze zmiana biegow, to skrzynie i sprzeglo mozna wykluczyc, szum po wcisnieciu to zazwyczaj przytarte lozysko, wiec wyjmij skrzynie i sie przekonasz, przy okazji sprawdz docisk czy nie jest wytarty

Opublikowano

drgania, dudnienia ani problem ze zmianą nie występuje no może delikatne na 2 biegu ale nic nadzwyczajnego, z tym że szumienie słychać na puszczonym sprzęgle ( bieg jałowy ) a nie na wciśniętym, pamiętajcie że jest to bardzo słabo słyszalny szum aczkolwiek jednak słychać różnice na wciśniętym a puszczonym sprzęgle.

Opublikowano

miałem to samo jak na biegu jałowym stał to coś szumiało a jak się sprzęgło wcisnęło to cisza była po rozebraniu okazało się ze kończy się łożysko oporowe ale i tak wymieniłem wszystko bo już kupione miałem i teraz spokój.

Opublikowano

wracając do tematu drgań to owszem pojawiają się ale w okolicach 1500-2400 rpm i to w momencie pełnego obciążenia sinika z pedałem gazu w podłodze w trakcie gwałtownego przyśpieszania ale to chyba problem raczej poduszki silnika którą mam już do wymiany.

---------- Post dopisany at 23:05 ---------- Poprzedni post napisany at 23:04 ----------

dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem we wtorek pogadam z mechanikiem i pewnie w środę lub trochę później wymontujemy skrzynie i zobaczymy co się tam dzieje, jeśli macie jeszcze jakieś pomysły co to może być to piszcie zobaczymy kto miał racje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...