r.kuderawiec Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Witam Mam do was takie pytanie czy silnik z aluminiowym blokiem silnika szybko się przegrzewają ? bo kiedyś znajomy się mnie pytał z jakim blokiem mam 1.6 żeliwnym czy aluminiowym mówię ze mam z żeliwnym bo mam ADP a AHL ma aluminiowy blok a on mówi to dobrze bo te aluminiowe szybko się przegrzewają Ogólnie pytam bo mam zamiar w przyszłości kupic a5 b6 1.6 no ale tam już jest właśnie AHL i teraz nie wiem co myślec:kwasny:
pioteros Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 a czemu mialy by sie przegrzewac skoro aluminium latwiej/lepiej przewodzi a szczegolnie oddaje cieplo ?;] zeliwo trzyma dluzej cieplo i to blok zeliwny powinien sie niby przegrzewac
r.kuderawiec Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 No nie wiem pytam bo tak słyszałem po prostu pytam żebym wiedział przed kupnem co biorę
pioteros Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 ja pierwsze slysze ale moze ktos jeszcze sie wypowie
xXPiotrekXx19 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 kolego ja mam 1.6 ANA z aluminiowym i nic się nie dzieje a zresztą z tego co wiem to aluminium szybciej oddaje ciepło
xdanielx Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 W przypadku alu bloków nie chodzi tyle o szybsze przegrzewanie, a o częstsze przypadki pęknięcia bloku w przypadku przegrzania. Jeśli masz sprawny układ chłodzenia, a na ewentualne awarie i czerwone kontrolki reagujesz od razu to nic się nie stanie.
r.kuderawiec Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 No ale jeżeli porównac żeliwo a aluminium to żeliwo jest chyba bardziej trwałe od aluminium żeliwny blok moim zdaniem dłużej wytrzyma od aluminiowego No ale oczywiście mogę się mylic
xdanielx Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 No ale jeżeli porównac żeliwo a aluminium to żeliwo jest chyba bardziej trwałe od aluminium żeliwny blok moim zdaniem dłużej wytrzyma od aluminiowego No ale oczywiście mogę się mylic To o czym piszesz właśnie ma się do tego co napisałem wyżej, żeliwny wytrzyma więcej w przypadku przegrzania, no ale to jest mowa cały czas o awarii, więc w normalnym użytkowaniu nic się nie dzieje. W audi np. 1.9 TDI AFN jest na aluminiowym bloku tak samo 1.8 T oprócz AEB i pewnie nie tylko ten, a ilu użytkowników ma takie silniki?
jacek70 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Przy sprawnym układzie chłodzenia niema znaczenia z czego jest blok. Jeden i drugi mają tak wady jak i zalety. Żeliwo, cięższe, twardsze ale i bardziej kruche. Aluminium lekkie, szybko łapie temp. Ogólnie liczy się kondycja silnika a nie materiał z którego jest zrobiony. Tego się trzymaj -powodzenia.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 tak jak kolega pisze jeżeli wszystko jest sprawne a w razie jakieś awarii trzeba reagować od razu to nie będzie żadnych przygód
r.kuderawiec Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 Aha ok a tak przy okazji to jaki byście mi polecili kod dla silnika 1.6 jest ich kilka podajże
jacek70 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Bierz 1,8t. jak będzie Q to jeszcze lepiej. Sorki ale 1,6 słabo się odpycha bo buda trochę warzy.
r.kuderawiec Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 dlaczego się uparłem już mówię 1.6 v8 mówi samo za siebie prosty zwykły silnik bezawaryjny i można powiedziec ekonomiczny mi b5 pali naprawde 6,5 w trasie cykl mieszany 7,5 nie wiecej w miescie nie wiem jak ze spalaniem bo mało jezdze po miescie:wink: a 1.8T co fajny silnik moc ma:) ale co z tego turbina co żywotna nie jest oczywście tak słyszałem spalanie napewno powyżej 10 litrów nie mniej tylko nie mówcię ze mniej pali bo i tak nie uwierze:wink: ten silnik musi swoje spalic wkoncu ma 150 km plus Turbo Przy takim silniku napewno jest wszystkiego więcej napchane wiec wiecej jest rzeczy do wymiany a to się wiąże z kosztami ---------- Post dopisany at 21:57 ---------- Poprzedni post napisany at 21:56 ---------- Cenie sobie prostotę i bezawaryjnosc Ogólnie nie mam nic do 1.8T no ale to chyba nie dla mnie ---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 21:57 ---------- Moim zdaniem naturalne silniki są najlepsze ---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 22:00 ---------- ale to jest tylko moje zdanie:wink: ---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 22:00 ---------- koledzy zaraz pewnie zaproponują mi LPG no ale gaz to dla kuchenek jak to mówią
koziol1172 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Jednemu wystarczy 100 koni a drugiemu 200 będzie mało. Ja zrobiłem już prawie 60 tys fiatem bravą 1.2 82km z której bardzo często wykorzystuję moc maksymalną auto żwawe w dobrej kondycji ale jeżdżę jeszcze innymi sporo między innymi vectra 1.9 cdti 120 i 280Nm, bravą tylko 1.6 100 km i powiem szczerzę że mniej jak około 150 w benz to nie chce 100,,120 to mało, Dla mnie. Doszedłem do wniosku że przynajmniej 200 Nm musi być A mam spore porównanie bo dorywczo profesjonalnie stroję instalację lpg i jeżdżę różnymi autami
Gutterman Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Sorry ze sie przyjeb#$em ale tak mi sie chce śmiać "Ogólnie pytam bo mam zamiar w przyszłości kupic a5 b6 1.6":polew: A5 z 1.6
pastaldo Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 dlaczego się uparłem już mówię 1.6 v8 mówi samo za siebie prosty zwykły silnik bezawaryjny i można powiedziec ekonomiczny mi b5 pali naprawde 6,5 w trasie cykl mieszany 7,5 nie wiecej w miescie nie wiem jak ze spalaniem bo mało jezdze po miescie:wink: a 1.8T co fajny silnik moc ma:) ale co z tego turbina co żywotna nie jest oczywście tak słyszałem spalanie napewno powyżej 10 litrów nie mniej tylko nie mówcię ze mniej pali bo i tak nie uwierze:wink: ten silnik musi swoje spalic wkoncu ma 150 km plus Turbo Przy takim silniku napewno jest wszystkiego więcej napchane wiec wiecej jest rzeczy do wymiany a to się wiąże z kosztami---------- Post dopisany at 21:57 ---------- Poprzedni post napisany at 21:56 ---------- Cenie sobie prostotę i bezawaryjnosc Ogólnie nie mam nic do 1.8T no ale to chyba nie dla mnie ---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 21:57 ---------- Moim zdaniem naturalne silniki są najlepsze ---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 22:00 ---------- ale to jest tylko moje zdanie:wink: ---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 22:00 ---------- koledzy zaraz pewnie zaproponują mi LPG no ale gaz to dla kuchenek jak to mówią Jak Ty 1.6 w tej budzie masz takie spalanie to w 1.9TDI pewnie zszedłbyś poniżej 4l. To nie jazda tylko toczenie się. Oczywiście każdy ma swoje priorytety. Jak miałem swoje A4 1.9 i teść swoje 1.6 to jemu częsciej coś nie hulało mimo to że ja pewnie miałem jego przebier razy 2 albo 3. Boisz sie turbiny chociaż pewnie nie jeździłeś, nasłuchałeś się własnie takich kolegów i teraz masz takie a nie inne poglady. Prostota to jedno, a bezawaryjność to drugie. Jesli tym silnikiem masz takie spalania to założę się że w 1.8T tez byś się mieścił spokjnie w 8l. Mój kumpel który tez jest zwolennikiem prostych konstrukcji odradzał mi 1.9TDi bo turbina, bo coś tam. Ale jakbym kupował jeszcze raz to brał bym bez zastanowienia, oczywiście zdrowy egzemplarz. Ludzie boja się turbin bo kupuja za grosze takie samochody które już dogorywają, pada turbina i jest płacz bo turbiny padają. Turbiny w samochodach z grupy VW jeśli sa prawidłowo eksploatowane to robią po 500tys km bo 3/4 samochodów nawet klubowych pewnie ma takie przebiegi, a raczej miało przed kręceniem licznika. Co do LPG paliwo jak każde inne. A jakby robili kuchenki nie gazowe a na benzynę albo ON to tez byś powiedział że benzyna to do kuchenek? Bądźmy dorośli bo raczej jesteś juz pełnoletni skoro jeździsz samochodem. Dzielisz cenę paliwa przez 2 a samochody na tym paliwie jeżdza grube kilometry i nie sa to juz polonezy które sie rozlatywały jak ktos śrubka se podregulował gaz. Gdyby to było takie zło to wielu producentów samochodów by go nie instalowało fabrycznie.
pioteros Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 nie ma sensu ciagnac tego tematu bo bylo juz kilkaset podobnych dyskusji niektorzy maja jakies ukierunkowane myslenie, nie zawsze uzasadnione racjonalnie, i w wiekszosci przypadkow nie da sie zmienic tego, proponuje zamknac bo odpowiedz na pytanie zawarte na pierwsze pytanie zostala juz powiedziana
r.kuderawiec Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Każdy kupuję takie auto i z takim silnikiem któr mu odpowiada Ja chce kupic b6 z 1.6 benzyna i taki sobie napewno kupie Dla mnie nie jest potrzebne auto z mocą nie wiadomo jaką każdy mówi 1.6 to mułowaty silnik Ok dla mnie wystarcza taka moc A co do TDI brat ma passat b5 kombi 1.9 TDI 110 km i co niby jest ekonomiczny i dynamiczny Może i jest ale więcej tym TDI nie poleciał niz 180 a moja audi poleciała na prostym odcinku prawie 200 dokładnie 197:wink: gdzie audi ma 101 koni i bez Turbiny Ja uważam że jak się ma porządne 1.6 to ten silnik też swoje potrafi A co wy myślicie to już wasza sprawa chłopaki nie chce tu byc niegrzeczny czy coś podobnego ale mówię co myślę
pastaldo Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Jak to mówi Owsiak, róbta co chceta Te 200km/h to chyba z przepaści a wyprzedzanie TIRa tylko na dwupasmówce żeby zdążyć się zebrać ale z mojej strony koniec OT
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się