Mati2802 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B5 2.5 TDI V6 w pakiecie s-line. Nie powiem ze bardzo lubię komfort jazdy, niestety wiem że w moim aucie jest zawieszenie 1BE. I z tąd kilka pytań, czy jest duża różnica w komforcie pomiędzy 1BA a 1BE? Wiem ze mam pełny stabilizator, czy jeżeli pozostawię go a amortyzatory i sprężyny włożę od 1BA to autko dalej będzie się tak dobrze trzymało w zakrętach? Najbardziej zależy mi w sumie na tłumieniu dziur, jak z tym sobie poradzić? Dodam że w aucie mam opony 205/60/16 więc profilowo troszkę wyższe niż te które powinny być oryginalnie. Co rekompensuje wysokość auta ale niestety nie do końca rekompensuje twardośc sprężyn. I jak jest z żywotnością wahaczy? Na którym komplecie dostają bardziej po tyłku?
vp-tdi Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 wydaje mi sie ze na 1be sa mniejsze wychylenia wiec wachacze mniej sie wyrabiaja i też wiecej wytrzymuja ,mialem 1be i zaluje ze sie przesiadlem na 1ba bo prawie nic wiecej na + komfortu nie czuje a teraz sie wychyla w zakretach i przy mcniejszym wietrze
ŁukaszA4 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Auto jest trochę bardziej twardsze na 1BE i wg. mnie o wiele lepiej się prowadzi niż na 1BA. Wiadomo że trochę dziury czuć ale i tak chciałbym jeszcze twardziej i niżej. Zostaw tak jak jest i nic nie kombinuj
jacek70 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 1ba to zawieszenie standard.1be to zawieszenie sportowe -20mm. Natomiast 1bv to sportowe -40mm. Można przyjąć kolejno twardość tych zawieszeń jako ,, 0 , 2, 4 "
Dev Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 1BV to ta sama wysokość co 1BE tylko twardsze
oca69 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B5 2.5 TDI V6 w pakiecie s-line. Nie powiem ze bardzo lubię komfort jazdy, niestety wiem że w moim aucie jest zawieszenie 1BE. I z tąd kilka pytań, czy jest duża różnica w komforcie pomiędzy 1BA a 1BE? Wiem ze mam pełny stabilizator, czy jeżeli pozostawię go a amortyzatory i sprężyny włożę od 1BA to autko dalej będzie się tak dobrze trzymało w zakrętach? Najbardziej zależy mi w sumie na tłumieniu dziur, jak z tym sobie poradzić? Dodam że w aucie mam opony 205/60/16 więc profilowo troszkę wyższe niż te które powinny być oryginalnie. Co rekompensuje wysokość auta ale niestety nie do końca rekompensuje twardośc sprężyn. I jak jest z żywotnością wahaczy? Na którym komplecie dostają bardziej po tyłku? Musiałem , w B5 nie było czegoś takiego jak s-line . Tak jak pisza 1BA to zawieszenie standard taki trochę ponton . 1BE jest niższy i twardszy lepiej sie trzyma zakrętów
Dev Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B5 2.5 TDI V6 w pakiecie s-line. Nic takiego jak s-line nie bylo w B5, zapomnij
Mati2802 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2014 Dzięki bardzo za pomoc, nie da sie ukryc ze prowadzi sie rewelacyjnie. Polece te 205/60/16 na zakretach sie nie wychyla a na dziurach troszke lepiej :-) Jednak chyba nic nie będę zmienial skoro wahacze maja jeszcze dluzej na tym pozyc :-) ---------- Post dopisany at 22:25 ---------- Poprzedni post napisany at 22:24 ---------- Sorki myslalem ze taki mam bo kubelki kiera s4 felgi od eski i tak skokarzylem blednie, sorki bardzo :-)
gabriel_bar Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 1BV to ta sama wysokość co 1BE tylko twardsze No ja miałem w ręku dwa amorki przednie 1BE i 1BV jest inna wysokość, pomijając to, że spręzyny są takie same w tych samych kategoriach wagowych, więc nie wiem skąd taki wniosek? Amory są identyczne, tylki podpora spręzyny jest usytuowana niżej w 1BV, a złudna większa twardość może wynikać z tego że w 1BV szybciej usiada na odboju (bo odboje są takie same w 1BE i 1BV) 1
szybki34 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Wszystko zależy od upodobań kierowcy, ja zmieniłem z BE na BA i nie żałuję. Może i ponton, ale o wiele większy komfort. 1
ŁukaszA4 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Jak nie jeździsz dynamicznie to pewnie że komfort, ale w zakrętach to tragedia przy szybszej jeździe
szybki34 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Jak nie jeździsz dynamicznie to pewnie że komfort, ale w zakrętach to tragedia przy szybszej jeździe Nie ma tragedii. Polonez to się wyginał.
mih82 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 ja też mam 1 ba i szukam 1 be, bo nie mogę zdzierżyć raz wyglądu, a dwa wychylania, przechylania itp jakby ktoś miał na sprzedaż to chętnie przytulę Audi A4 B5 Zawieszenie S-Line 1BE Avant (4279955276) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. co o tym myślicie ? avant to nie sedan nie ?
gabriel_bar Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Amorki takie same avant/sedan, quatro były by inne, sprężyny to trzeba po kolorach kropek sprawdzić jakie kategorie wagowe mają. Ja bym sprawdził tylne amorki, zdjął ten plastik czy nie ma rdzy pod nim, a może byc bo odboje rozwalone
bogdanA4 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Panowie, stoje przed zmianą zawieszenia. Przeczytałem multum stron ale konkretnych odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem. Nie wiem jak sprawdzic jaki mam rodzaj 1BA czy 1BE. Jak to sprawdzić? Czytałem że nie ma co na 1BA dawac sprężyn -40 bo nawet na nierównościach gwint nie zaczepi o nic jak ten zestaw. Chciałbym zmienic na 1BE ze względu na prześwit -20 bo BV to twarde dla mnie bedzie bo cenie sobie komfort jazdy. Czy zmiana polega tylko na zmianie amortyzatorów i sprężyn czy także wachaczy?
beefrezer Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Tylko sprężyny+ amortyzatory (żeby było jak należy), ale można zostawić amorki z 1BA. Wahacze zostają bez zmian, jedyne co to możesz zmienić stabilizator na "pełny".
bogdanA4 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 I co osiagne wymieniajac stabilizator na pełny? I czy jesli mozesz daj link do czesci bo nie moge znaleźć
beefrezer Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Tego Ci nie powiem, wiem ze takowy jest w 1BE
gabriel_bar Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Panowie, stoje przed zmianą zawieszenia. Przeczytałem multum stron ale konkretnych odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem. Nie wiem jak sprawdzic jaki mam rodzaj 1BA czy 1BE. Jak to sprawdzić? Czytałem że nie ma co na 1BA dawac sprężyn -40 bo nawet na nierównościach gwint nie zaczepi o nic jak ten zestaw. Chciałbym zmienic na 1BE ze względu na prześwit -20 bo BV to twarde dla mnie bedzie bo cenie sobie komfort jazdy. Czy zmiana polega tylko na zmianie amortyzatorów i sprężyn czy także wachaczy? We wlepie w kole zapasowym szukaj skrótu 1BA Numer stabilizatora dla zawieszeń 1BE/1BV o grubości 29 mm nr OE 8D0411309L, dzięki niemu przód jest sztywniejszy
mih82 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 kontynuując temat, mam możliwośc kupienia 1 BE ale z avanta z 97r co miał 2.6 podmaską. i pytanie : czy coś będę musiał zmieniać ? mocowania amorów czy coś ? pozdr dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się