Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kontrolka check po zaślepieniu EGR b6 AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam mały problem i proszę o poradę. Wczoraj zaślepiłem EGR zestawem z aukcji Zestaw zaślepek EGR TDI VW AUDI SKODA SEAT FORD VO (4305995146) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje., dwie zaślepki 1,5 i 4mm plus dwie uszczelki. Grubszą zaślepkę dałem od dołu, a cieńszą przy zaworze EGR. Przy okazji wymyłem EGR z oleju. Po złożeniu wszystko było ok, choć nadal czułem taki denerwujący drażniący dym z rury, jak by EGR nadal chodził. Dzisiaj po przejechaniu ok 10 km, zgaszeniu i przy ponownym odpaleniu po ok 2 godzinach wywaliło mi check na desce. Auta nie logowałem niczym, nie wiem jakie są błędy. Czy zna ktoś przyczynę jaka może być?? Czy muszę jechać do kogoś na komputer żeby odczytać zapisane błędy? Dodam że auto po tej operacji jest jakby żwawsze, lepiej reaguje na gaz.

Z góry dziękuję za możliwe podpowiedzi.

pozdrawiam

Opublikowano

W 2004 to już chyba trzeba w kompie wyłączyć, albo blaszki z otworem 8.

Opublikowano

no właśnie, Szwagier ma AWX z 2003 roku i zrobił tymi zaślepkami i jest dobrze. Ja mam AVF 2004r i już coś cyrkuje. Vagiem się wyłączy?? Co to znaczy blaszki z otworem 8??

Opublikowano

W AVFie sterownik silnika wykrywa zaślepienie EGRa, żeby nie wykrywał, to trzeba wyłączyć jego obsługę w sofcie sterującym silnikiem.:decayed:

Wydaje mi się że VAGiem się da, a blaszka z otworkiem 8 mm to przewiercona zaślepka :decayed:

Opublikowano

Napewno się da wyłączyć, tylko kto sprzeda na forum taką tajemnicę, wiedza kosztuje :)

Opublikowano

Tuner Ci to wyłączy poprzez ustawienie wysokich dawek zasysanego powietrza w kompie

Opublikowano

Tylko programowo da się wyłączyć:wink:

Opublikowano

Widzę że się nie chce czytać tylko nowe tematy w kółko o tym samym...

Od połowy 2003 ECU "wie" że EGR zaślepiony bo przepływka podaje wartości o przepływie powietrza. Wtedy kieey EGR się otwiera powinno być mniej powietrza a tak nie jest. Ot i cała filozofia... z drugiej strony nie wiem co sie tak upieracie na zaślepianie

Opublikowano

Zaślepiają bo podobno auto lepiej chodzi, mniej pali, nie zasyfia się itp. Ale czy to do końca prawda tego nie wiem.

Opublikowano

Podobno ze sprawnym EGR szybciej się rozgrzewa mniej pali i ma miększą pracę a także lepiej schładza cylindry

Opublikowano

Spaliny nie mogą lepiej schladzac, chyba że mniej tlenu niższa temperatura zapłonu. Ale to.... Dla mnie to tylko niepotrzebny syf w dolocie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...