Dev Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 I na pewno uslyszales to od taryfiarzy Kolego na forum jest temat w tej sprawie. Lanie gorszego oleju do silnika z wiekszym przebiegiem to dopiero jest glupota. 10w40 jest gesciejszy ake na polce w sklepie nie mowiac juz co sie dzieje przy 100stopniach. Ja leje tylko full a nie pseudosyntetyki czy polsyntetyki. Jeszcze nie zdarzylo sie aby ktores auto nie zapalilo zima i nigdy z nich nie cieklo.
Rabbi Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 najlepsze są teksty pseudomechaników : "panie syntetyk za rzadki,lej pan lepiej 10W40 bo się silnik rozszczelni"
karol 488 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Witam zakupiłem własnie a4 z 1.8t 197tys jezdzone było na castrolu 5W30 lać ten sam czy co proponujecie dzieki pozdro
Buchcio080 Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Polecam Yes havoline 5/40 syntetyk
BEX4 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 najlepsze są teksty pseudomechaników : "panie syntetyk za rzadki,lej pan lepiej 10W40 bo się silnik rozszczelni" kolego Rabbi z tymi pseudo mechanikami nie masz do konca racji bo chyba nie wiesz ze olej ful syntetyk ma wiecej środków myjących płuczacych ,które neutralizują nagar itp.oraz utrzymują wnętrze silnika w większej czystości od pół syntetyku czy mineral.... w porównaniu mineralny prawie tych środków już nie mapoczytaj troszke o olejach
Dev Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 sam poczytaj, bo widze że jeszcze zyjesz w PRLu w tym temacie
kiko79 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 panowie, niestety narynku mamy coraz mniej 100% syntetyków. W większości przypadków tylko etykieta nas o tym błednie informuje. Np. Motul nie ma już w ofercie w pełni prawdziwego syntetyku, nawet seria 300V ma domieszki estrów pędzonych z ropy. Zaczyna królować technologia syntetyczna i robione w niej półsyntetyki właściwościami zaczynają naśladować syntetyczne oleje. Niestety...zrobienie prawdziwego syntetyku na bazie estrów chemicznie zrobionych z gazu jest kosztowne...więc sięgnięto po ropę, tylko cena pozostała ta sama.
BEX4 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 czyli nie tylko ja oraz kolega rabbi musi poczytać o olejach??
Rabbi Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 najlepsze są teksty pseudomechaników : "panie syntetyk za rzadki,lej pan lepiej 10W40 bo się silnik rozszczelni" kolego Rabbi z tymi pseudo mechanikami nie masz do konca racji bo chyba nie wiesz ze olej ful syntetyk ma wiecej środków myjących płuczacych ,które neutralizują nagar itp.oraz utrzymują wnętrze silnika w większej czystości od pół syntetyku czy mineral.... w porównaniu mineralny prawie tych środków już nie ma poczytaj troszke o olejach kolego jeśli masz wątpliwości to załóż wątek i zapytaj czy komuś się silnik rozszczelnił po przejściu z 10W40 na rzadszy olej (nie licząc Fiatów 125p czy Polonezów) Ja nie znam takiego przypadku odkąd mam styczność z auto serwisem i powiem więcej znam kilka osób które przytarły motor/turbinę na badziewiu zwanym półsyntetykiem 10W40 na własną prośbę. Uszczelnianie za pomocą gnoju wewnątrz silnika nie jest ani prawdą ani dobrym pomysłem,także nie wierz w mity powielane przez przysłowiowego emerytowanego "pana Heńka"
BEX4 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 kolego złe mnie zrozumiałeś nie chodzi mi ze użyjesz syntetyku i zaraz beda przecieki itp poprostu półsyntetyk ma mniej środków myjących itp
powaguspisz Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 To jeśli nie ma dla Ciebie znaczenia czy jesz kanapkę tylko ze smalcem, bądź z masełkiem i szynką to jedź ze smalcem. Tak samo i z olejem. Silnik ma łatwiejszy rozruch na oleju syntetycznym zwłaszcza zimą, bo pozostałych parametrów nie odczuje zwykły zjadacz chleba, jest czystszym nie pozostawia takiego nagaru jak półsyntetyk. Ja mam 300 i leję dalej oliwkę taką jaka ma być zalana i dedykowana do typu silnika 5W30. Niestety jeszcze takie są czasy że przysłowiowych "Heńków" jest co nie miara, i to oni żyją epoką że jak auto ma więcej niż 200 tyś, to trzeba zalać 10W a może i nawet 15W.
BEX4 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 ok wiec przy nastempnej wymianie oleju płukanka i syntetyk nie wiem dlaczego ale jakoś przywiązałem sie do valvolaina
powaguspisz Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 I jeśli sprawuje Ci się ok na VALVOLINE to taki stosuj i nie zmieniaj, jest to jeden z lepszych olei silnikowych, i nie ma co skakać zmieniać itp. a płukankę jak najbardziej polecam.
Dev Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 kolego złe mnie zrozumiałeś nie chodzi mi ze użyjesz syntetyku i zaraz beda przecieki itp poprostu półsyntetyk ma mniej środków myjących itp Brak słów
BEX4 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 kolego Dev masz jakąś aluzje??Podziel sie prosze i swoimi spostrzeżeniami oraz uwagami nie jestem alfą i omega chętnie sie naucze czegoś nowego
Grzechoo131 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Nie róbcie śmietnika znowu, temat o olejach ma 180 stron i jest tam wszystko. BEX4 tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/ , tłumaczone tam było wiele razy. A co do przejścia na 5w to właśnie to zrobiłem, niestety nie dużo przejechałem więc sie za bardzo nie wypowiem. za jakieś 2-3 tys dam znać.
michalm320 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 A ja teraz zaleje sobie taki olej: http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=51§or=Care Ciekaw jestem czy będzie słychać przy odpalaniu łańcuszek. Bo na Motulu X-clean 5W40 przez pierwsze 5tyś km nic nie słychać i jest zerowy pobór a po tym przebiegu zaczyna być słychać i trzeba dolać troszkę.
3r4 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Nie róbcie śmietnika znowu, temat o olejach ma 180 stron i jest tam wszystko. BEX4 tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/ , tłumaczone tam było wiele razy. A co do przejścia na 5w to właśnie to zrobiłem, niestety nie dużo przejechałem więc sie za bardzo nie wypowiem. za jakieś 2-3 tys dam znać. I teraz też mam czytać 180 stron? Wyczytałem co mnie interesuje na pierwszej tutaj więc - nie, dzięki A do płukania coś konkretnego czy MILLERS styknie?
michalm320 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Kolego 3r4 zadzwoń do tego sklepu: www.zmienolej.pl Na temat płukanek się dowiesz wiele. Sam się zastanawiam nad tym ale nie wiem jak mój silnik to zniesie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się