Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jaki olej polecacie po modyfikacjach stage 1 200+ do 1.8t?? ?

Aktualnie seria 190km LM 5w40 polecam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1 minutę temu, Kamil-Bex napisał:

Witam jaki olej polecacie po modyfikacjach stage 1 200+ do 1.8t?? ? Chodzi mi o lepkość 5w50? Na czym latacie.? 

Aktualnie seria 190km LM 5w40 polecam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Kamil-Bex napisał:

Witam jaki olej polecacie po modyfikacjach stage 1 200+ do 1.8t??

Zostań przy 5w40 i nie kombinuj jak koń pod górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpowiedzcie czy Ravenol VMP 5w30 będzie dobrym wyborem do mojego 1.8t. Motul 5w40 totalnie się nie sprawdził bo przez całą zimę miałem masło pod korkiem oleju, wcześniej castrol 5w30 i nigdy takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Ravenola chcę nalać bo mam ten olej w innym aucie ale z silnikiem diesla. Oczywiście płukanka obowiązkowa ze względu na to masło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jarol01 napisał:

Witam. Podpowiedzcie czy Ravenol VMP 5w30 będzie dobrym wyborem do mojego 1.8t. Motul 5w40 totalnie się nie sprawdził bo przez całą zimę miałem masło pod korkiem oleju, wcześniej castrol 5w30 i nigdy takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Ravenola chcę nalać bo mam ten olej w innym aucie ale z silnikiem diesla. Oczywiście płukanka obowiązkowa ze względu na to masło.

Jak chcesz lać Ravenol to wlej VST 5w40 do 1,8T.

Edytowane przez pelonek1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pelonek1 napisał:

Jak chcesz lać Ravenol to wlej VST 5w40 do 1,8T.

Dzięki za odp. VST oczywiście znam ale jeżeli miałbym dwa samochody na takim samym oleju to dla mnie wygodniej. Ravenol dopuszcza VMP do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jarol01 napisał:

Dzięki za odp. VST oczywiście znam ale jeżeli miałbym dwa samochody na takim samym oleju to dla mnie wygodniej. Ravenol dopuszcza VMP do tego silnika.

Możesz wlać, jest też do benzyny z katalizatorem także powinien być ok. Napisz jak spisuje się VMP w dieslu. Zastanawiam się czy nie wlać do mojego drugiego TDI z DPFem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Możesz wlać, jest też do benzyny z katalizatorem także powinien być ok. Napisz jak spisuje się VMP w dieslu. Zastanawiam się czy nie wlać do mojego drugiego TDI z DPFem.

VMP zalałem w październiku do audi a6 c6 2.0 tdi. Wcześniej cały czas castrol 5w30. Nie mam DPFu w tym silniku, często jeżdżę PL-BE-PL na tej trasie musiałem dolewać około 0.5L oleju. Teraz dolałem też 0.5 ale dwa razy byłem w Belgii. Cały czas obserwuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jarol01 napisał:

Witam. Podpowiedzcie czy Ravenol VMP 5w30 będzie dobrym wyborem do mojego 1.8t. Motul 5w40 totalnie się nie sprawdził bo przez całą zimę miałem masło pod korkiem oleju, wcześniej castrol 5w30 i nigdy takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Ravenola chcę nalać bo mam ten olej w innym aucie ale z silnikiem diesla. Oczywiście płukanka obowiązkowa ze względu na to masło.

Dziwne kolego.

U mnie Motul 5w40 sprawdza się idealnie. Wymiana co 10tyś, obowiązkowo płukanka przed wymianą i aż dziwne że od wymiany do wymiany  nie pobiera ani mililitra oliwy.

Masło pod  korkiem nie wróży nic dobrego i raczej to nie wina oliwy, no chyba że robisz bardzo krótkie odcinki i silnik się nie dogrzewa.

Edytowane przez Czajson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2021 o 15:36, k232 napisał:

Do zwykłego 1.8 też można wlać ten eurol?

Oczywiście. Plusy eurola, dobra pompowalność przy rozruchu, brak podróbek na rynku, wysoka lepkość w temperaturze roboczej silnika, dodatek molibidenu na pokładzie oraz dobra cena.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ELLIOTT napisał:

oraz dobra cena.

I oby jak najdłużej taka została,  a patrząc po charakterystyce co olej oferuje przynajmniej na papierze to jest dobrze.

Z drugiej strony to nie jakaś topowa marka wśród olei i może dlatego trzymają poziom co cieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej lać Ravenol vst 5w40 producent podaje wszystkie parametry i są bardzo dobre. Według papieru bardzo dobra lepkość (film smarny) przy pałowaniu jak i pompowalność i ochrona przy krótkich odcinkach. Wysoki TBN dzięki czemu będzie b.dobrze czyśćić silnik , niskie odparowywanie więc nie bedzie ubytków , prawdziwy syntetyk. Ma jeszcze znośną cene po niemieckich longlajfie u mnie zalany 2100 km temu olej jeszcze nie zrobił się czarny ,ubytków ani grama placebo raczej to nie jest ale wydaje mi się ze silnik w górnych partiach obrotów jest cichszy . Brak 1-2 sek grzechotu napinacza na zimnym . Myślałem też o Eurolu bo z hc chyba jest najlepszy ale naprawde przy tym piecu lepiej lać b.dobry olej i nie myśleć kiedy staną pierścienie albo wysra się turbina. Ciekawi mnie tylko różnica tem. oleju pomiedzy VST a resztą polecanych tu oleji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, PiotrekEXEO napisał:

Ravenol vst 5w40

Tak, to dobra oliwa i warto ten olej zalewać szczególnie jak się lubi troszkę "podmęczyć" motor.

Porównywać ją za bardzo się nie da z olejami wyraznie tańszymi czyli z gorszym składem lecz i takie dają radę przy założeniu,że są regularnie wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, AndrzejK. napisał:

Tak, to dobra oliwa i warto ten olej zalewać szczególnie jak się lubi troszkę "podmęczyć" motor.

Porównywać ją za bardzo się nie da z olejami wyraznie tańszymi czyli z gorszym składem lecz i takie dają radę przy założeniu,że są regularnie wymieniane.

tak ale myśle że nawet częstsza wymiana oleju z gorszymi parametrami nie zastąpi raz wlanego porządnego na te 12tkm. np.Miasto,krótkie odcinki ,niskie temperatury,zimny silnik i wymuszony większy gaz gdy mieszkamy w górach i trzeba od razu 4 km jechać pod wzniesienie. Ktoś kto chce zadbać o auto i trochę rozumie jak działa smarownie i co jest smarowne i gdzie olej musi dotrzec bardzo szybko ,to przeczyta kilka kart charakterystyki , jesli nie ma w niej najważniejszych informacji to lepiej odpuścić. Ravenol jest na każde warunki i wydaje mi się choć fachowcem nie jestem że najlepiej bedzie chronić w tej kasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PiotrekEXEO napisał:

raz wlanego porządnego na te 12tkm

Zwłaszcza w 1.8t. Większych bredni nie słyszałem :lol:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoja opinia....

Pisząc o gorszych olejach parametrowo nie miałem na myśli byle jakiego padła z marketiu tylko przyzwoite średniaki i choć Ravenol to dobry olej to nie jest wieczny i też się degraduje....

Puenta jest taka, że jakbym miał jeździć na Ravenolu np. 15 k km to wolałbym dwa dobre średniaki  (np. Eurol patrząc po specyfikacji)wymienić co 7,5k km.

Ale każdy robi wg swojego uznania, a najważniejsze, aby wymieniać terminowo.

P.S. W terenie górskim silnik faktycznie ma bardziej " pod górkę" i w przenośni i w pełnym słowa znaczeniu i właściwe dbanie to duży plus.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Zwłaszcza w 1.8t. Większych bredni nie słyszałem :lol:

to był przykład bo nie raz i z takim interwałem jest problem u ludzi,osobiście 2x na 12 tys u mnie bedzie, ale na dobrej oliwie nie g*nie, raz ze miasto dwa ze góry.  Wytłumaczysz mi gdzie te brednie? Bo gorszy olej nie wiadomo skad ,nie bedzie w trudnych warunkach tak chronil silnika nawet 4 razy wymieniony po prostu ma inne parametry i wątpliwe pochodznie i zawartość butelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, AndrzejK. napisał:

To Twoja opinia....

Pisząc o gorszych olejach parametrowo nie miałem na myśli byle jakiego padła z marketiu tylko przyzwoite średniaki i choć Ravenol to dobry olej to nie jest wieczny i też się degraduje....

Puenta jest taka, że jakbym miał jeździć na Ravenolu np. 15 k km to wolałbym dwa dobre średniaki  (np. Eurol patrząc po specyfikacji)wymienić co 7,5k km.

Ale każdy robi wg swojego uznania, a najważniejsze, aby wymieniać terminowo.

P.S. W terenie górskim silnik faktycznie ma bardziej " pod górkę" i w przenośni i w pełnym słowa znaczeniu i właściwe dbanie to duży plus.

wszystko sprowadza się do jakości, parametrów i tego co jest tak naprawde w butelce , czytajac wątek od poczatku ludzie pisali i nie tylko na tym forum jakie breje potrafia być zamiast oleju .Tanie mieso psy jedza,podróby itd. Eurola do tej grupy bym raczej nie zaliczał bo to dobry hc.Tak to moje zdanie wole być przy wymianie biedniejszy niż przy naprawach spłukany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...