Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, Unf napisał:

Jest mniej więcej tak jak można się było spodziewać:

1. Mamy wrzutkę jakiegoś forumowicza, który pokazuje, że firma Prager, ówcześnie wyłączny dystrybutor oleju Eurol na Polskę, zleciła analizy, które potwierdziły, że to świetny olej.

2. Z drugiej mańki, mamy wrzutkę jakiegoś forumowicza, z analizą z Rosji, która sugeruje, że Motul jest słaby jakościowo. Temat wzbudził zainteresowanie aż dwóch innych ludzi.

Nic już więcej nie musisz mówić, thx.

Gdyby tylko szanowny kolega wykazał choć trochę zainteresowania tematem wiedział by że,to nie jakiś tam forumowicz coś wrzucił na stronę,a gość który siedzi w temacie,a po drugie zleceniodawcą  jednego badania jest ktoś inny, niż dystrybutor oleju,i po trzecie, analizy przepracowanego oleju też chłopaki robią, zresztą forumowicze się na to składają,ot takie hobby mają, żeby nie było nie jestem powiązany z marką, lubię wiedzieć co nieco.

 

 

Edytowane przez strazak93
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 6.10.2021 o 00:22, ELLIOTT napisał:

1. Jeśli chodzi o oleje syntetyczne, najlepszy stosunek jakości do ceny posiada meguin super leichtlauf 5w40. Ściągnięcie oleju z DE kosztuje 122zł za 5l :)

 2. Ceny jak i formulacje zmieniają się z czasem.

1. Meguin 5 litrów HC da się kupić za 22 ojro ale za vollsynthetisch trzeba dać min. 32 ojro, kosztów przesyłek nie znam.

2. I to jest zasadnicza prawda, księgowi rządzą i składniki olejów to ciągła zmiana.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, strazak93 napisał:

Gdyby tylko szanowny kolega wykazał choć trochę zainteresowania tematem wiedział by że,to nie jakiś tam forumowicz coś wrzucił na stronę,a gość który siedzi w temacie,a po drugie zleceniodawcą  jednego badania jest ktoś inny, niż dystrybutor oleju,i po trzecie, analizy przepracowanego oleju też chłopaki robią, zresztą forumowicze się na to składają,ot takie hobby mają, żeby nie było nie jestem powiązany z marką, lubię wiedzieć co nieco.

 

 

 

To dlaczego domniemana słaba jakość Motula nie wzbudziła tam absolutnie żadnej dyskusji?

Zwłaszcza w porównaniu do innej analizy: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/motul-8100-x-cess-gen2-5w-40.1479/

W której już nikt nie sugeruje, że to słaby olej, a dziwnym przypadkiem link dostałem do tej mniej pochlebnej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ogólnie w tym temacie ,,Jaki olej" do seryjnego silnika 1.8t i normalnej jazdy to każdy będzie dobry 5W30, 5W40, 0W40, 0W30 byle by był regularnie zmieniany co 10tys km. 

Kupując auto ze znacznym przebiegiem np 300tys km i z niewiedzą jaki olej był wlewany i co ile wymieniany tak naprawdę nic nam nie da płukanka ani zalanie najlepszego na świecie oleju. Skutki skąpej eksploatacji są nieodwracalne. Coraz częściej też się słyszy jak to w serwisach oszukują filtr przetrze szmatką karteczkę da nową i wymiana zaliczona. A Niemcy, Holendrzy czy Francuzi są też oszczędni w tych sprawach skoro ma nowe auto i zalewa longlife którego specyfikacja opisuję że można jeździć 30tys to tak jeżdżą! Po co dokładać skoro i tak się dużo km rocznie robi pojezdzi się kilka lat do pewnego przebiegu przy którym auto zaczyna chłonąć znaczne ilości euro... Później auto sprzeda i niech inny właściciel buja się z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Regularnie zmiany też będzie spełniał swoje zadanie.  Każdy olej po pewnym przebiegu (przepracowaniu)  traci w pewnym stopniu swoje właściwości. W temacie olejów każdy ma swoje zdanie. Ja akurat pokonałem dużo kilometrów różnymi jednostkami napędowymi na różnych olejach i były też różne interwały wymian....co 8000, 10.000, 15.000, 20.000, 25.000, 30.000, 35.000, 45.000 km  także z doświadczenia coś tam wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to ryzykuj lanie tej herbaty 0W20/30 do silnika, gdzie ma być 5W30 ale nie wmawiaj, że to bezpieczne. Bo równie dobrze można kujawskiego zalać i dbać o częstą wymianę.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2021 o 22:55, Langista napisał:

Jak chcesz to ryzykuj lanie tej herbaty 0W20/30 do silnika, gdzie ma być 5W30 ale nie wmawiają, że to bezpieczne. Bo równie dobrze można kujawskiego zalać i dbać o częstą wymianę.

Akurat to kolejne mity.. Ale jak panom wydaje się inaczej, no cóż.. Przypomnę tylko 0w30 vs 5w30 posiada przybliżoną lepkość w temperaturze roboczej.. Odnośnie jakości, szkoda czasu tłumaczyć setny raz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale tolerancję oraz materiały, z których wykonane są silniki jednak troszkę się różnią od tych, do których zaczęto stosować oleje 0W. No i z tego co ostatnio pamiętam, olej temperaturę roboczą w moim silniku osiągał dopiero po 5-7km i to w lato przy temperaturach 25+ stopni.

Ja wiem że technologia produkcji olei 15 lat temu a teraz to przepaść ale jednak nie widziałem nigdzie oświadczenia producentów, że oleje 0W można w pełni bezpiecznie zalewać tam, gdzie przewidziano 5W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

nie widziałem nigdzie oświadczenia producentów, że oleje 0W można w pełni bezpiecznie zalewać tam, gdzie przewidziano 5W.

Grupa VAG z normą 504.00/507.00 przeszła z 5W30 na 0W30.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2021 o 13:37, Langista napisał:

Mogę się mylić ale tolerancję oraz materiały, z których wykonane są silniki jednak troszkę się różnią od tych, do których zaczęto stosować oleje 0W. No i z tego co ostatnio pamiętam, olej temperaturę roboczą w moim silniku osiągał dopiero po 5-7km i to w lato przy temperaturach 25+ stopni.

Ja wiem że technologia produkcji olei 15 lat temu a teraz to przepaść ale jednak nie widziałem nigdzie oświadczenia producentów, że oleje 0W można w pełni bezpiecznie zalewać tam, gdzie przewidziano 5W.

Oczywiście, że kolejny raz mylisz się. Większość 1.8t wychodziły fabrycznie z olejem 503.01 czyli 0w30.. Ah i cała magia domysłów poszła w zapomnienie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2021 o 16:56, pelonek1 napisał:

Grupa VAG z normą 504.00/507.00 przeszła z 5W30 na 0W30.

I to było bardzo dobre posunięcie ekonomiczne jak i jakościowe na spory plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanko. Mam zalane moje Audi 

 

MOTULem X-cess 5w40 GEN2.

 

Dokupiłem dolewkę 1l ale GEN1 , czy można to normalnie zmieszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Gez napisał:

MOTULem X-cess 5w40 GEN2.

Dokupiłem dolewkę 1l ale GEN1 , czy można to normalnie zmieszać ?

Oleje maja inne lepkości filmu olejowego tak w uproszczeniu mówiąc Gen.2 jest rzadszym olejem.

Silnikowi nic się nie stanie jak oleje zmieszasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, KINIAM napisał:

Oleje maja inne lepkości filmu olejowego tak w uproszczeniu mówiąc Gen.2 jest rzadszym olejem.

Silnikowi nic się nie stanie jak oleje zmieszasz.

Dzięki. Powiem szczerze że nie dopatrzyłem na bańce że jest GEN2 i się przestraszyłem, że zalanie GEN1 może czymś poskutkować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gez napisał:

Dzięki. Powiem szczerze że nie dopatrzyłem na bańce że jest GEN2 i się przestraszyłem, że zalanie GEN1 może czymś poskutkować..

Dla tej mineralki bez różnicy. Zalej śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ELLIOTT napisał:

Dla tej mineralki bez różnicy. Zalej śmiało.

 

mineralki? co masz na myśli? czytałem tutaj posty odnośnie oleju i był w polecanych więc taki został mi zalany do furki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Gez napisał:

 Powiem szczerze że nie dopatrzyłem na bańce że jest GEN2 i się przestraszyłem, że zalanie GEN1 może czymś poskutkować..

Ta Gen. 2 oliwa 5W40 parametrami jest tak pomiędzy 5W30 a 5W40.

Gen. 1 to typowa 5W40.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, KINIAM napisał:

Ta Gen. 2 oliwa 5W40 parametrami jest tak pomiędzy 5W30 a 5W40.

Gen. 1 to typowa 5W40.

 

 

ważne, że się nic nie stanie ^^

sprawdzałem nawet butelki na GEN2 dodatkowo jest o normie dla BMW napisane a na GEN1 nie :D

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...