Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, dzik napisał:

taniej 

motul x-cess

drożej 

meguin super leichtlauf

bardzo drogo

ravenol vst

Bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zamiast guano którym jest xcess, lepiej kupić eurol super lite 5w40. Mimo tych samych baz hc, jakość zupełnie na innym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ELLIOTT napisał:

Zamiast guano którym jest xcess, lepiej kupić eurol super lite 5w40. Mimo tych samych baz hc, jakość zupełnie na innym poziomie.

Nigdy nie przestaną mnie zdumiewać tego typu opinie, w sensie - skąd się biorą. Kolega jest laborantem w jakimś instytucie badania olejów i paliw, czy takie wnioski pochodzą z mitycznych "rosyjskich for internetowych"?

Pytam, bo od 6 lat leję "guano" xcess'a i cholerny silnik nie chce się rozpaść... co za uparty drań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Unf napisał:

Nigdy nie przestaną mnie zdumiewać tego typu opinie, w sensie - skąd się biorą. Kolega jest laborantem w jakimś instytucie badania olejów i paliw, czy takie wnioski pochodzą z mitycznych "rosyjskich for internetowych"?

Pytam, bo od 6 lat leję "guano" xcess'a i cholerny silnik nie chce się rozpaść... co za uparty drań...

Ano laboranci krajowi już dawno robili analizy tego oleju,i to na pewno nie w przydomowym garażu, wystarczy tylko nieco poszukać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, strazak93 napisał:

Ano laboranci krajowi już dawno robili analizy tego oleju,i to na pewno nie w przydomowym garażu, wystarczy tylko nieco poszukać.

Każdy, poleca olej jaki uważa za dobry, odpowiedni do danego motoru, jeden może się z tym zgadzać lub nie nie trzeba być chyba ekspertem aby coś polecać lub nie.

Z głupiej etykiety z oleju można się sporo dowiedzieć, ale skoro ktoś nie czyta to sry.

Najlepszy i najzdrowszy do każdego silnika i tak będzie olej roślinny, czy to słonecznikowy, czy rzepakowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Unf napisał:

Nigdy nie przestaną mnie zdumiewać tego typu opinie, w sensie - skąd się biorą. Kolega jest laborantem w jakimś instytucie badania olejów i paliw, czy takie wnioski pochodzą z mitycznych "rosyjskich for internetowych"?

Pytam, bo od 6 lat leję "guano" xcess'a i cholerny silnik nie chce się rozpaść... co za uparty drań...

Jeszcze wiele razy w życiu zdziwisz się.. Badania laboratoryjne nawet krajowe są dostępne.  Gdyby xsress kosztował 50-60zł za 5l, wtedy jest uczciwa cena i nie byłoby tematu. Eurol o którym wspomniałem wcześniej, kosztował przed inflacją 80zł za 5l. A już w każdym aspekcie deklasował motylka. Oczywiście wierni fanatycy marki w 80% nie przyjmują prawdy do wiadomości na temat francuskiego lotosa o którym większość francuzów nie słyszała :kawa:

2 godziny temu, strazak93 napisał:

Ano laboranci krajowi już dawno robili analizy tego oleju,i to na pewno nie w przydomowym garażu, wystarczy tylko nieco poszukać.

Dokładnie tak kolego :) . Dodatkowo eurola brak bubli na rynku.

 

2 godziny temu, tass napisał:

Każdy, poleca olej jaki uważa za dobry, odpowiedni do danego motoru, jeden może się z tym zgadzać lub nie nie trzeba być chyba ekspertem aby coś polecać lub nie.

Z głupiej etykiety z oleju można się sporo dowiedzieć, ale skoro ktoś nie czyta to sry.

Najlepszy i najzdrowszy do każdego silnika i tak będzie olej roślinny, czy to słonecznikowy, czy rzepakowy.

Większość poleca byle co, ponieważ zielonego pojęcia nie mają na dany temat, kiedyś im pijany szwagier polecił przy grillu.. Tylko nieliczni, jak widać nawet tutaj ogarniają dany temat.

Z etykiety oleju mało dowiesz się, producent może w naszym kraju każdą bajkę napisać jaka mu przypadnie do gustu. Karta charakterystyki coś nam może zdradzić(tylko kto ją czyta, nie mówiąc już o czytaniu ze zrozumieniem). Reszta to już niezależne badania w DE/PL ostatecznie RU(tylko tam mogą różnić się czasami formulacją).

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul, srotul czy inny sxajstroll, Nie popadajmy w paranoję, ważne aby olej był na czas wymieniany i właściwy do danego silnika. Jeździmy zwykłymi pierdzipudłami które teraz mają olej wlewany lepszy technologicznie od tego na którym wyjechało z fabryki.

Kolega zrobił na specyficu 505.01 Passatem B5L ponad 1,2 mln km,  cały czas auto w ruchu. Przez ten okres był wymieniany wałek dwa razy i popychacze. Raz głowica, wiadomo, uszczelka, w środku czysto. I co najciekawsze zużycie oleju na 10000km Ok 0.5 litra, a pierścienie od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej.

Ja zrobiłem golfem 4 na PD też 450 k km (osobiście ponad 300, za to 130 przejechał Niemiec na szajstrolu w trybie LL) na szajstrolu i wymieniłem tylko turbo przy przebiegu 400 k km. Auto do dziś w rodzinie jeździ na szajstrolu i ma się dobrze, praktycznie bez dolewek oleju pomiędzy wymianami. W misce nigdy nie było nic innego oprócz oleju, wiem to bo wymieniałem ją 3 razy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jak komuś się przyfarciło i kupił używany samochód, który mimo wcześniejszego LL był prawidłowo rozgrzewany, nie był katowany nadmiernie a olej był faktycznie wymieniany (znam przypadki, gdzie ASO w DE po 30k przeczyściło filtr oleju szmatką i puściło klienta na następny maraton) to faktycznie temu silnikowi zauważalnej różnicy nie zrobi zmiana oleju na lepszy. Różnica zaczyna być widoczna przy silnikach, które nie były już tak umiejętnie eksploatowane i im mocniej wyeksploatowany (w granicach rozsądku) silnik, tym bardziej tą różnicę w lepszym oleju zauważymy. Ja już w dwóch czy trzech tematach opisałem 'doświadczenie' zaraz po zalaniu świeżego Castrola, na którym po rozgrzaniu silnik klepał jak diesel, gdzie na Millersie z przebiegiem 7k km nie było słychać nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, strazak93 napisał:

Ano laboranci krajowi już dawno robili analizy tego oleju,i to na pewno nie w przydomowym garażu, wystarczy tylko nieco poszukać.

A próbowałem wygooglać te badania porównawcze ale jakoś mi nie idzie, za tępy jestem widocznie ^^

Nie chce wywoływać kolejnej wojny, bo parę już było. Zauważam tylko pewien trend - jak by się cofnąć do postów z 2010 roku to Motul był majstersztykiem. Dzisiaj jest "guanem", bo w jego miejscu promowane są marki typu Eurol i inne. Dam głowę, że za 3 lata to co dziś jest wychwalane, będzie nazywane guanem, bo ktoś znajdzie badania, że są jeszcze lepsze.

A jak jeszcze dołożymy do tego co Dev napisał, że w dużej mierze dyskusje i wojny są o oleje lane do 15-20 letnich gruzów to zaczyna się robić komicznie...

Ja tam zostanę przy guańskim excessie ( @dzik czemu od 6 lat sprzedajesz mi gówno?! :D ) i będę czekał może kolejne 6 lat, aż silnik mi się od niego rozsypie :facepalm:

Edytowane przez Unf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecamy co jest oficjalnie dobre jakościowo i adekwatne do ceny(świadomość kupujących rośnie). To, że Marcin sprzedaje i poleca xsresa to ma w tym interes zarobkowy(osobiście nie czerpie korzyści majątkowych z oliw, ani z polecenia czegoś dobrego). Dlaczego nie zalejesz Lotosa? jest tańszy i ta sama jakość? Również autko będzie śmigać.. 

Eurol posiada bardzo dobry stosunek jakości oferowanej do ceny. Następnie kolejny plus, brak podróbek na rynku. Parametrami deklasuje xsresa.

I żeby nie było, że motul jest blee, fajny posiadają 5w50ester który jest produktem Respolu 1:1

Jeśli chodzi o oleje syntetyczne, najlepszy stosunek jakości do ceny posiada meguin super leichtlauf 5w40. Ściągnięcie oleju z DE kosztuje 122zł za 5l :)

Co będzie, za rok, czy dwa nie wiemy. Jeśli coś będzie godnego uwagi, na bank napiszę. Ceny jak i formulacje zmieniają się z czasem.

Pozdrawiam i mniej stresu na przyszłość.

Edytowane przez ELLIOTT
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ELLIOTT napisał:

Pozdrawiam i mniej stresu na przyszłość.

Ależ bez stresu, koniec końców każdy za swój silnik odpowie swoim portfelem ;)

Ale zamiast wierzyć na słowo bardzo chętnie zobaczyłbym te badania, na podstawie których piszesz co piszesz, a na serio jestem zbyt nieudolny żeby to znaleźć... Co nie wklepie w google to tylko oferty laboratoriów do wykonania analiz wyskakują, ale nie wyniki, zwłaszcza porównawcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Unf napisał:

Ale zamiast wierzyć na słowo bardzo chętnie zobaczyłbym te badania, na podstawie których piszesz co piszesz, a na serio jestem zbyt nieudolny żeby to znaleźć... Co nie wklepie w google to tylko oferty laboratoriów do wykonania analiz wyskakują, ale nie wyniki, zwłaszcza porównawcze.

Jednak jesteś nieudolny oraz masz braki w podstawach olejowych jak widać. 

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/eurol-super-lite-5w40.645/

https://www.oilclub.pl/index.php?threads/motul-8100-x-cess-5w-40.254/

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości na papierku minimalnie lepsze od Motylka, moje pytanie, jak te wartości będą wyglądać po 10k km? Nie pisze tego złośliwie a z.czystej ciekawości, bo tego w tych badaniach zabrakło. Zbadali nowe próbki, a gdzie zużyte?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ELLIOTT napisał:

Jest mniej więcej tak jak można się było spodziewać:

1. Mamy wrzutkę jakiegoś forumowicza, który pokazuje, że firma Prager, ówcześnie wyłączny dystrybutor oleju Eurol na Polskę, zleciła analizy, które potwierdziły, że to świetny olej.

2. Z drugiej mańki, mamy wrzutkę jakiegoś forumowicza, z analizą z Rosji, która sugeruje, że Motul jest słaby jakościowo. Temat wzbudził zainteresowanie aż dwóch innych ludzi.

Nic już więcej nie musisz mówić, thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2021 o 18:09, elmo814 napisał:

... proszę o podpowiedź czy neste premium+ 5/40 będzie dobrym wyborem do bfb . 

Dobre oliwy fińskiego producenta / niedoceniane i mało popularne w Polsce / , od którego wielu innych blendujących oleje bierze bazy olejowe.

Prawdopodobnie przy zagazowanym silniku i tak skracasz interwał wymiany oleju więc wybrany przez Ciebie olej będzie OK ale gdybyś zdecydował się na olej na lepszych bazach to polecam Neste Oil PRO C3 5W40.

Nie ma podróbek na rynku, od kogo kupujesz ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...