Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, dymek862 napisał:

A co sądzicie o oleju  PMO 5W40 EXTREME 100% PAO ?

do 1.8T zapodaj ze specyfikacją ACEA A3/B4 nie C3

  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A czy wiecie ktory ravenol vst 5w40 jest lepszy? USVO czy bez tego oznaczenia???? Bo juz zwariowac idzie

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, dymek862 napisał:

A czy wiecie ktory ravenol vst 5w40 jest lepszy? USVO czy bez tego oznaczenia???? Bo juz zwariowac idzie

usvo już od dawna jest w sprzedaży i zastąpił pierwotną wersję bez tego oznaczenia. Ktoś ma bardzo starą partię, podróba albo po prostu na miniaturce niezaktualizowane zdjęcie :P

Edytowane przez przem8
Opublikowano
2 minuty temu, przem8 napisał:

usvo już od dawna jest w sprzedaży i zastąpił pierwotną wersję bez tego oznaczenia. Ktoś ma bardzo starą partię, podróba albo po prostu na miniaturce niezaktualizowane zdjęcie :P

Dzieki za info. Bylem w sklepie kupic i koles mial za 190zl bez usvo a z usvo za ponad 250zl ?

Opublikowano
22 minuty temu, dymek862 napisał:

Dzieki za info. Bylem w sklepie kupic i koles mial za 190zl bez usvo a z usvo za ponad 250zl ?

Kupowałem ostatnio 5l za 165zł przez neta oczywiście. W stacjonarnym sklepie to może kupowałem olej dla siebie 6lat temu. Nie opłaca się po prostu, a doliczając filtry to już w ogóle :D

Opublikowano
1 minutę temu, przem8 napisał:

Kupowałem ostatnio 5l za 165zł przez neta oczywiście. W stacjonarnym sklepie to może kupowałem olej dla siebie 6lat temu. Nie opłaca się po prostu, a doliczając filtry to już w ogóle :D

No to nie źle... a gdzie kupiles? Ja wlasnie patrze na to

RAVENOL-VST-5W40-CleanSynto-USVO-5L-4L-1
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 159,99 zł - RAVENOL VST 5W40 CleanSynto USVO...

Co o tym myslisz... bo boje sie o podróbek??

Opublikowano
10 minut temu, dymek862 napisał:

Co o tym myslisz... bo boje sie o podróbek??

Śmiało kupuj. Na każdym opakowaniu ravenola masz z tyłu zdrapkę pod którym jest  kod i na stronie producenta sprawdzisz dokładnie wszystkie dane, data produkcji itp. więc o podróbkę raczej ciężko.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ok zamowione ? postaram sie za tydzien zmienic. I jak przejade z 2kkm to dam znac jak odczucia i czy pobór oleju sie cokolwiek zmieni? przy okazji jeszcze musze te ciśnienie sprawdzic tylko teraz taki okres ze nikt nie ma czasu ?

Opublikowano
W dniu 15.07.2020 o 18:06, dymek862 napisał:

Ok zamowione ? postaram sie za tydzien zmienic. I jak przejade z 2kkm to dam znac jak odczucia i czy pobór oleju sie cokolwiek zmieni? przy okazji jeszcze musze te ciśnienie sprawdzic tylko teraz taki okres ze nikt nie ma czasu ?

W sprawie części i olei pisz do @dzik i będziesz miał większe prawdopodobieństwo, że kupisz u niego legalny towar niż kupując na allegro uj wie od kogo ?

Opublikowano
W dniu 14.07.2020 o 22:28, Dev napisał:

do 1.8T zapodaj ze specyfikacją ACEA A3/B4 nie C3

Olej PMO Exteme-Series 5W40 100% PAO ma właśnie taka specyfikację według etykiety, 5W30 ma specyfikację C3.

https://pmo-lubricants.com/wp-content/uploads/2020/06/PMO-5w40-Extreme-PAO.pdf

Ktoś go zalewał do 1.8?

Opublikowano (edytowane)

Sorry ale coś poszło nie tak.

Ktoś ma dostęp do kart technicznych olejów PMO ?.

Edytowane przez KINIAM
Opublikowano
7 godzin temu, KINIAM napisał:

Sorry ale coś poszło nie tak.

Ktoś ma dostęp do kart technicznych olejów PMO ?.

http://demo.shop.codarius.com:59000/pmo/PMO 5w40 Extreme PAO.pdf 

Z badan labo wynika, że jest to syntetyk z normalnym pakietem + kapkę boru

Opublikowano
11 godzin temu, tass napisał:

Olej PMO Exteme-Series 5W40 100% PAO ma właśnie taka specyfikację według etykiety, 5W30 ma specyfikację C3.

https://pmo-lubricants.com/wp-content/uploads/2020/06/PMO-5w40-Extreme-PAO.pdf

Ktoś go zalewał do 1.8?

Nie ma 100% pao

Opublikowano

Jeśli chodzi o oleje i sprawdzone polecam galonoleje.pl

Aktualnie taniej nigdzie nie ma i jeszcze promocja wpadła na 5L Ravenol VST 5w40  za 140zł(normalnie ~165)

ravenol-vst-5w40-cleansynto-usvo-5l-prom
GALONOLEJE.PL

Olej na bazie PAO RAVENOL VST 5W40 CleanSynto USVO 5L ➨ SKLEP INTERNETOWY✔ Wysyłka w 24H✔ Dostępny od ręki✔ Najlepsze ceny✔ Sprawdź na GALONoleje.pl✔Białystok

 

Opublikowano

Ja kupuje tutaj, tez sprawdzone i ceny podobne a przykładowo LM taniej.

WWW.PALIS.PL

 

Opublikowano

Jak to jest dokładnie z tymi olejami to nikt nie wie naprawdę haha każdy myśli że jego jest lepszy a szkop tkwi w tym że każdy olej wymieniany regularnie będzie dobrym. Ja przerobiłem już dużo olejów i jedne były lepsze drugie gorsze bo szybciej traciły właściwości zmieniały. 

A zobaczcie że Niemcy jeżdżą na 5w30 i nie narzekają że film olejowy cienki że coś tam coś tam... U nich się jezdzi autostradami szybko i na dużych obrotach. 

Osobiście mam teraz 5w40 ravenol ale 10tys zmieniam go na 5w30 też ravenol 

Silnik BFB

Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji  
Częstotliwość : Wymiana 15000 km/ 12 mies.  
Produkty : RAVENOL VSW SAE 0W-30  
  : RAVENOL SSO SAE 0W-30  
  : RAVENOL SSL SAE 0W-40  
  : RAVENOL VMP SAE 5W-30  
  : RAVENOL SMP SAE 5W-30  
  : RAVENOL HLS SAE 5W-30  
 
Zastosowanie : Interwał wydłużony (max) (maks.)  
Częstotliwość : Wymiana 30000 km/ 24 mies.  
Produkty : RAVENOL VSW SAE 0W-30  
  : RAVENOL WIV SAE 0W-30  
  : RAVENOL VMP SAE 5W-30  
  :

RAVENOL SMP SAE 5W-30

 

Na stronie ravenol można sprawdzić parametry oleju i porównać na 5w40z5w30 i tak naprawdę nie ma aż tak dużej różnicy 

WWW.RAVENOL.PL

Skorzystaj z naszego narzędzia i dobierz odpowiedni olej Ravenol dla Twojego pojazdu za pomocą kilku kliknięć.

 

Opublikowano
3 godziny temu, Sajmon89 napisał:

Jak to jest dokładnie z tymi olejami to nikt nie wie naprawdę haha każdy myśli że jego jest lepszy a szkop tkwi w tym że każdy olej wymieniany regularnie będzie dobrym. Ja przerobiłem już dużo olejów i jedne były lepsze drugie gorsze bo szybciej traciły właściwości zmieniały. 

A zobaczcie że Niemcy jeżdżą na 5w30 i nie narzekają że film olejowy cienki że coś tam coś tam... U nich się jezdzi autostradami szybko i na dużych obrotach. 

Osobiście mam teraz 5w40 ravenol ale 10tys zmieniam go na 5w30 też ravenol 

Silnik BFB

Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji  
Częstotliwość : Wymiana 15000 km/ 12 mies.  
Produkty : RAVENOL VSW SAE 0W-30  
  : RAVENOL SSO SAE 0W-30  
  : RAVENOL SSL SAE 0W-40  
  : RAVENOL VMP SAE 5W-30  
  : RAVENOL SMP SAE 5W-30  
  : RAVENOL HLS SAE 5W-30  
 
Zastosowanie : Interwał wydłużony (max) (maks.)  
Częstotliwość : Wymiana 30000 km/ 24 mies.  
Produkty : RAVENOL VSW SAE 0W-30  
  : RAVENOL WIV SAE 0W-30  
  : RAVENOL VMP SAE 5W-30  
  :

RAVENOL SMP SAE 5W-30

 

Na stronie ravenol można sprawdzić parametry oleju i porównać na 5w40z5w30 i tak naprawdę nie ma aż tak dużej różnicy 

WWW.RAVENOL.PL

Skorzystaj z naszego narzędzia i dobierz odpowiedni olej Ravenol dla Twojego pojazdu za pomocą kilku kliknięć.

 

A niemcy to jakis wyznacznik? :) tam byc zgodnie z gwarancja i nie wnikaja bardziej np system long life (w znakomitej wiekszosci tak jak i wszedzie), a w temacie olejow jest tak jak w temacie aut czy innych rzeczy - mozesz kupic malczana 126p i dojedziesz z punktu A do B, ale takim nowym Audi jakby lepiej ;) 
Kluczem tak jak wspomniales jest odpowiednio czesta wymiana oleju z tym, ze aktualnie wieszkosc olejow na rynku nadaje sie do wymiany po 5-6 tysiacach bo juz stracilo swoje wlasciwosci. Tak samo olej ma wiele parametrow, ktore go charakteryzuja (nie tylko specyfikacja lepkosci :P, tym bardziej, ze jeden 5w40 a drugi 5w40 moga sie roznic naprawde mocno jesli o te wszystkie cechy chodzi).

Wracajac do lepkosci w30/40, porownaj sobie temperatury i zywotnosc oleju (najprostszy sposob na sprawdzenie pobieznie jakosci to badanie temperatury oleju po pewnym przebiegu w obu wypadkach przy wiadomo jak najbardziej zblizonych parametrach zewnetrznych) i zobaczysz roznice.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Jest jeszcze inna kwestia, Niemcy w większości nie kupują aut, biorą w leasing i nie interesuje ich, jaki olej leją w ASO, bo za 2 -3 lata będą zmieniać auto na inne. Dla ludzi, którzy chcą mieć co 2-3 lata nowe auto, najlepszym wyjściem jest wlłaśnie leasing. Nie przejmujesz się żadnymi wymianami, płacisz 2-3 lata stałą ratę i jedynie serwisy olejowe opłacasz oraz wymiany elementów eksploatacyjnych. 

Nie wiem, może tak tylko w moim otoczeniu jest ale już przez kilka miast się 'przewinąłem' i w różnych miejscach z ludźmi rozmawiałem. Może 2 na 10 wiedziało jaki olej mają zalewany do silnika, reszta nawet nie wiedziała, że się go wymienia :facepalm: A polaczki potem biorą auto 'od niemca' "dbane, garażowane, serwisowane tylko w 'ACO' u Sergieja z lewą pieczątką każdej marki, a na myni szczotą nawala po umyciu felg i zaraz po odpaleniu silnika but w podłoge i na autostradzie 160, bo do pracy zaspał :)

 

Reasumując, bo trochę offtopic, Dzisiaj najważniejsze to (jak już oszczędzamy na oleju) robić wymiany co maks 10-12k km i będzie ok. Jak ktoś chce bardziej zadbać o swoje auto, to zaleje coś o lepszych właściwościach i tyle.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Niemcy to nie wyznacznik tylko przeważnie auta z tamtą sprowadzamy.

Zgodzę się z tym że dużo osób które mają auto w lizingu nie wie jaki nawet olej jest zalewany po prostu użytkują i nic ich nie obchodzi. 

Ja kupiłem auto serwisowane do końca w ASO audi w Niemczech gość jeździł na przeglądy regularnie ale nie było żadnej zawieszki o specyfikacji oleju. W książce serwisowej tak samo zaznaczone tylko x że wymienione numer rachunku i kiedy następny przegląd. Czasem jakaś adnotacja długopisem że np wymieniony płyn hamulcowy. Filtr oleju Oryginalny  mahle audi To i pewnie olej z butelki ze znaczkiem ori audi VW. Ale jakie ma parametry lepkość, dodatki tego nie wiem bo nie orientuje się w tych oryginalnych olejach 

Za to dobrze orientuje się w olejach które są ogólnodostępne znanych firm takich jak...

Amsoil, motul, ravenol, LM, Valvoline, millers, mobil, PMO, petronas....

Obecnie stosuję ravenol z nadzieją że do 10tys km będzie trzymał swoje właściwości. Innych marek nie krytykuję bo uważam je za równie dobre choć może częściej można trafić na podróbki. Grunt to regularna wymiana na czas.

Osobiście znam przypadki silników co prawda Diesla co jeździły do 200tys km na Ori oleju a po gwarancji serwis w niezależnym zakładzie  i przeważnie  na  tanim oleju Kraft na którym pokonywały 600 tys km w różnych warunkach nie były oszczędzane  i z obciążeniem też i szczerze powiem że ten olej spisywał się nad wyraz dobrze. Regularnie wymieniany silnik był zawsze smarowany ? 

Co do filtrów oleju to zawsze były stosowane oryginały ewentualnie zamiennik  wysokiej jakości. 

Jedyne co zauważyłem i nie wyglądało to ładnie np. po zdjęciu pokrywy górnej silnik w środku był czarniejszy tak jakby niedostatecznie dobrze olej pochłaniał nagary i mył silnik ale tragedii nie było szpachelką Nikt tego nie musiał skrabać 

 

 

Opublikowano

Tak jeszcze z moich obserwacji bo też testowałem różne olej w 1.8 i równolegle w 1.6mpi. Co zaobserwowałem, że w 1.8 olej zmieniał barwę na ciemniejszą i zapach po 6 do 8 tysięcy żaden nie dotrwał do 10k natomiast w 1.6  (tam była zmiana przy 13k) te oleje nadal wyglądały ładnie. Poza tym mój z niemiec jeżdziło od początku na 5w40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...