xeo151 Opublikowano 26 Października 2019 Opublikowano 26 Października 2019 Polecam LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 dość drogi ale dobry. Z tańszych dobrych Valvoline Synpower 5w30.
strazak93 Opublikowano 26 Października 2019 Opublikowano 26 Października 2019 U mnie Top Tec 4100 zbytnio się nie sprawdził,zwiększony pobór oleju i grający grający napinacz z rana,aktualnie VALVOLINE synpower 5w40,napinacz odezwie się sporadycznie, a i pobór oleju się zmniejszył.
Stacyjny Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 Dziś świeżo zalany Shell Helix Ultra 5w40 i filtr Bosch P3314. Już po raz trzeci ten olej w silniku i widać że czyści zdecydowanie lepiej niż Motul.
kamilLBN Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 (edytowane) Siemanko wariaty dzis troche gastronomii , rano poszedlem spr olej w aucie i moim oczom ukzal sie taki oto widok co to kuzwa jest i czy to normalne temp wczoraj w nocy okolo 1stC , dzis w dzien 12 wtf edit: olej MOTUL 8100 xclean + 5w30 Edytowane 3 Listopada 2019 przez kamilLBN
Langista Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Chodzi o ten czarny osad? Sprawdź palcem, to mogą być opiłki.
przem8 Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 CHodzi o ten szlam? Skutek jazdy na krótkich odcinkach, niedogrzany silnik, niedrożna odma, a w najgorszym przypadku upg o ile nie robisz krótkich odcinków. Sprawdź czy w separatorze odmy nie masz tego budyniu. 1
kamilLBN Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 23 minuty temu, Langista napisał: Chodzi o ten czarny osad? Sprawdź palcem, to mogą być opiłki. zaznaczylem ci legion tak przem robie od 3 msc odcinki po 3-5 km w dodatku na c**j**** plynie chlodniczym auto mi sie strasznie dlugo grzeje bylem zmuszony wymienic pilnie na syf do -26 czyli to sa skutki domniemam... moge na tym jezdzic jeszcze msc potem wymienic chlodniczy i tyle czy czeka mnie wymiana oleju ?
Langista Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 A, sorka miałem słabo ekran doświetlony w telefonie i nie widziałem różnicy. To jest efekt właśnie krótkich przebiegów. Zniknie jak zrobisz sobie trasę ok 50km. Po prostu silnik musi popracować trochę dłużej jak olej osiągnie już te 90 stopni. Ja mam to samo u siebie, a robię po 10-12km w jedną stronę. Znika dopiero jak zrobię ok 70 km w dzień 1
przem8 Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Co do płynu to g12 ma być i on nie ma nic do tego. Te silniki szybko się grzeją, może masz padnięty termostat, a prędzej tą grzałkę w obudowie? Przy takich krótkich odcinkach to nie dziwota, że masz takie coś. Musisz raz w tygodniu porządnie auto przegonić kilkadziesiąt km na obwodnicy, a olej wymieniać częściej, bo się rozrzedza i ma też dużo wilgoci w sobie.
rafcix1221 Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Koledzy takie szybkie pytanie, 1.8t avj dłubnięte na 250km/340nm aktualnie lany cały czas motul 5w40 jakis inny olej dać? Auto szczerze mówiąc używam do dość dynamicznej jazdy, swoje po d*pie dostaje, nie ma lpg
DivaynEays Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 4 godziny temu, rafcix1221 napisał: Koledzy takie szybkie pytanie, 1.8t avj dłubnięte na 250km/340nm aktualnie lany cały czas motul 5w40 jakis inny olej dać? Auto szczerze mówiąc używam do dość dynamicznej jazdy, swoje po d*pie dostaje, nie ma lpg Ravenol VST 2
rafcix1221 Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Dzięki ? Jakaś płukanka przed zmianą z motula? zawsze stosowałem liqui moly, ale wyżej wyczytałem coś o BG109 i zastanawiam się czy zastosować? ?
Randor Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 BG109 daje rade. Jest jedną z lepszych i mocniejszych płukanek na rynku. Radzę używać z głową. Jeśli motor jest porządnie zasyfiony to będziesz miał pospolite ruszenie tego wszystkiego.
rafcix1221 Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Syfu dużego nie ma, ale wolałbym dmuchać na zimne... Czyli BG109 bezpieczniej będzie zastosować bezpośrednio przed czyszczeniem miski i smoka?
Randor Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Myślę że tak. Mój motor dostał już 3 takie i ma się dobrze:-) 1
k232 Opublikowano 27 Listopada 2019 Opublikowano 27 Listopada 2019 W dniu 25.11.2019 o 13:03, rafcix1221 napisał: Koledzy takie szybkie pytanie, 1.8t avj dłubnięte na 250km/340nm aktualnie lany cały czas motul 5w40 jakis inny olej dać? Auto szczerze mówiąc używam do dość dynamicznej jazdy, swoje po d*pie dostaje, nie ma lpg A dzieje Ci się coś z silnikiem przy motulu? ?
rafcix1221 Opublikowano 28 Listopada 2019 Opublikowano 28 Listopada 2019 Nic się nie dzieje, ale coraz więcej słyszę, że motul jest nie za bardzo... Więc z czystej ciekawości zapytałem co stosować, a niedługo zmiana oleju, także zaleje ten Ravenol i zobaczymy 1
KINIAM Opublikowano 28 Listopada 2019 Opublikowano 28 Listopada 2019 Nie ma potrzeby stosowania płukanek przy zlaniu oleju prawie o tych samych parametrach i na podobnie proporcjonalnych bazach. Pod koniec eksploatacji oleju tak raczej w 2/3 interwału przed wymianą oleju o ile jest miejsce na dolewkę warto zalać dawkę TBN i nie stosować płukanek. Rzeczywiście płukanka od BG 109 jest dobra choć to nie ta sama formuła co kiedyś : płukanie trwało 3X15 minut z przerwami 5-10 minut aby olej spłynął do miski ale czas mechanika kosztuje i aktualnie to czas płukania 10 czy 15 minut, może bardziej ją skoncentrowali. Podobnie bardzo rzadko teraz są dostępne płukanki z którymi jeździło się 100-1000 km. Oleje Ravenol są wyśmienite choć polecam Ci przetestować Neste Oil. Na forum jest człowiek od strony zmienolej może jego podpytaj.
k232 Opublikowano 28 Listopada 2019 Opublikowano 28 Listopada 2019 3 godziny temu, rafcix1221 napisał: Nic się nie dzieje, ale coraz więcej słyszę, że motul jest nie za bardzo... Więc z czystej ciekawości zapytałem co stosować, a niedługo zmiana oleju, także zaleje ten Ravenol i zobaczymy Ja tam nie wierzę w bajki, każdy inaczej używa auto, jeden wymieniać olej co 10k a drugi w cale nie zmienia i to tak można pisać i pisać, ale każdy robi co uważa ? 1
rafcix1221 Opublikowano 28 Listopada 2019 Opublikowano 28 Listopada 2019 Akurat co do przebiegu przy zmianie oleju słyszałem dużo, dla mnie wymiana oleju co 8-10tys to rzecz święta i będę tego pilnował a co do oleju to myślę, że zrobię płukankę, zdejmę miskę i zaleje ravenolem. Więcej na razie kombinował nie będę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się