Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Polecam LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 dość drogi ale dobry. Z tańszych dobrych Valvoline Synpower 5w30.

 

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie Top Tec 4100 zbytnio się nie sprawdził,zwiększony pobór oleju i grający grający napinacz z rana,aktualnie VALVOLINE synpower 5w40,napinacz odezwie się sporadycznie, a i pobór oleju się zmniejszył. 

Opublikowano

Dziś świeżo zalany Shell Helix Ultra 5w40 i filtr Bosch P3314. Już po raz trzeci ten olej w silniku i widać że czyści zdecydowanie lepiej niż Motul.

Opublikowano (edytowane)

Siemanko wariaty dzis troche gastronomii , rano poszedlem spr olej w aucie i moim oczom ukzal sie taki oto widok co to kuzwa jest i czy to normalne temp wczoraj w nocy okolo 1stC , dzis w dzien 12 wtf

maslo.jpg

edit: olej MOTUL 8100 xclean + 5w30

Edytowane przez kamilLBN
Opublikowano

Chodzi o ten czarny osad? Sprawdź palcem, to mogą być opiłki.

Opublikowano

CHodzi o ten szlam? Skutek jazdy na krótkich odcinkach, niedogrzany silnik, niedrożna odma, a w najgorszym przypadku upg o ile nie robisz krótkich odcinków. Sprawdź czy w separatorze odmy nie masz tego budyniu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
23 minuty temu, Langista napisał:

Chodzi o ten czarny osad? Sprawdź palcem, to mogą być opiłki.

zaznaczylem ci legion

tak przem robie od 3 msc odcinki po 3-5 km w dodatku na c**j**** plynie chlodniczym auto mi sie strasznie dlugo grzeje bylem zmuszony wymienic pilnie na syf do -26 czyli to sa skutki domniemam... moge na tym jezdzic jeszcze msc potem wymienic chlodniczy i tyle czy czeka mnie wymiana oleju ?

maslo.jpg

Opublikowano

A, sorka miałem słabo ekran doświetlony w telefonie i nie widziałem różnicy. To jest efekt właśnie krótkich przebiegów. Zniknie jak zrobisz sobie trasę ok 50km. Po prostu silnik musi popracować trochę dłużej jak olej osiągnie już te 90 stopni. Ja mam to samo u siebie, a robię po 10-12km w jedną stronę. Znika dopiero jak zrobię ok 70 km w dzień

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Co do płynu to g12 ma być i on nie ma nic do tego. Te silniki szybko się grzeją, może masz padnięty termostat, a prędzej tą grzałkę w obudowie? Przy takich krótkich odcinkach to nie dziwota, że masz takie coś. Musisz raz w tygodniu  porządnie auto przegonić kilkadziesiąt km na obwodnicy, a olej wymieniać częściej, bo się rozrzedza i ma też dużo wilgoci w sobie.

Opublikowano

Koledzy takie szybkie pytanie,

1.8t avj dłubnięte na 250km/340nm

aktualnie lany cały czas motul 5w40

jakis inny olej dać? Auto szczerze mówiąc używam do dość dynamicznej jazdy, swoje po d*pie dostaje, nie ma lpg

Opublikowano
4 godziny temu, rafcix1221 napisał:

Koledzy takie szybkie pytanie,

1.8t avj dłubnięte na 250km/340nm

aktualnie lany cały czas motul 5w40

jakis inny olej dać? Auto szczerze mówiąc używam do dość dynamicznej jazdy, swoje po d*pie dostaje, nie ma lpg

Ravenol VST

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Dzięki ? Jakaś płukanka przed zmianą z motula? 
zawsze stosowałem liqui moly, ale wyżej wyczytałem coś o BG109 i zastanawiam się czy zastosować? ?

Opublikowano

BG109 daje rade. Jest jedną z lepszych i mocniejszych płukanek na rynku. Radzę używać z głową. Jeśli motor jest porządnie zasyfiony to będziesz miał pospolite ruszenie tego wszystkiego.

Opublikowano

Myślę że tak. Mój motor dostał już 3 takie i ma się dobrze:-)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 25.11.2019 o 13:03, rafcix1221 napisał:

Koledzy takie szybkie pytanie,

1.8t avj dłubnięte na 250km/340nm

aktualnie lany cały czas motul 5w40

jakis inny olej dać? Auto szczerze mówiąc używam do dość dynamicznej jazdy, swoje po d*pie dostaje, nie ma lpg

A dzieje Ci się coś z silnikiem przy motulu?  ?

Opublikowano

Nic się nie dzieje, ale coraz więcej słyszę, że motul jest nie za bardzo... Więc z czystej ciekawości zapytałem co stosować, a niedługo zmiana oleju, także zaleje ten Ravenol i zobaczymy :wink:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie ma potrzeby stosowania płukanek przy zlaniu oleju prawie o tych samych parametrach i na podobnie proporcjonalnych bazach.

Pod koniec eksploatacji oleju tak raczej w 2/3 interwału przed wymianą oleju o ile jest miejsce na dolewkę warto zalać dawkę TBN i nie stosować płukanek.

Rzeczywiście płukanka od BG 109 jest dobra choć to nie ta sama formuła co kiedyś : płukanie trwało 3X15 minut z przerwami 5-10 minut aby olej spłynął do miski ale czas mechanika kosztuje i aktualnie to czas płukania 10 czy 15 minut, może bardziej ją skoncentrowali.

Podobnie bardzo rzadko teraz są dostępne  płukanki z którymi jeździło się 100-1000 km.

Oleje Ravenol są wyśmienite choć polecam Ci przetestować Neste Oil.

Na forum jest człowiek od strony zmienolej może jego podpytaj.

Opublikowano
3 godziny temu, rafcix1221 napisał:

Nic się nie dzieje, ale coraz więcej słyszę, że motul jest nie za bardzo... Więc z czystej ciekawości zapytałem co stosować, a niedługo zmiana oleju, także zaleje ten Ravenol i zobaczymy :wink:

Ja tam nie wierzę w bajki, każdy inaczej używa auto, jeden wymieniać olej co 10k a drugi w cale nie zmienia i to tak można pisać i pisać, ale każdy robi co uważa ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Akurat co do przebiegu przy zmianie oleju słyszałem dużo, dla mnie wymiana oleju co 8-10tys to rzecz święta i będę tego pilnował :wink: a co do oleju to myślę, że zrobię płukankę, zdejmę miskę i zaleje ravenolem. Więcej na razie kombinował nie będę 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...