Randor Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Można też lać taki za 160zł i wymieniać co 7-8k. Ja tak robię:) Teraz zalałem Ravenol'a ale wcześniej cały czas jeździłem na Meguin 0w40. Kupuje go po 110-120zł za 5l zależy od dostawy. Nie wiem czy warto ryzykować dla 30-40zł oszczędności skoro dobra i sprawdzona oliwa jest na wyciągnięcie ręki. Edytowane 7 Marca 2020 przez Randor 1
ELLIOTT Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Kejsi napisał: Tu jak zwykle wiele się dzieje, co wam daja bazy PAO? Jakieś testy nie marketingowy bełkot? Który olej będzie lepszy taki za 160zl na 15k km czy taki za 80 na 7k km? Każdy niech sobie odpowie sam xd 1. Przy rozruchu szybsze smarowanie. 2. Lepsze parametry w minusowych jak i plusowych temperaturach wyższa odporność(lepkość oleju nie spada tak drastycznie jak w olejach hc, ale tutaj chodzi o bazy i target danego oleju). 3. Mniejszy noack = zmniejszony pobór oleju. 4. Brak/minimalna ilość nagaru jak w przypadku olejów HC/minerał. 5. Niższa temperatura oleju (jego wychładzanie jest szybsze niż w przypadku mineralki) 6. Lubisz kupywać minerał w cenie syntetyku, czy otrzymać pełnowartościowy produkt w tej samej cenie? 7. Wymiana oleju w tych silniach, jak wiadomo max co 10k z przyczyn oczywistych. 8. Niezależne badania są osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba, tylko co z tego jak 90% nic nie zrozumie. Najpierw podstawy później testy i analizy laboratoryjne. Edytowane 7 Marca 2020 przez ELLIOTT 2
Randor Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Wyczerpująca odpowiedź:) Tak jak pisałem. Rezygnacja z PAO dla kilku zł oszczędności raz w roku to lekka abstrakcja. Edytowane 7 Marca 2020 przez Randor 1
Kejsi Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Dla mnie nie bardzo, bo olej zmeiniam nawet częściej niż 5 tys mam elfa 5 za 7 dyszek z chłodnica wchodzi cała banka, wlewam żółty zlewam brązowy nie czarny ? temp oleju mam 87-96, czyli lepkość zalecana utrzymana jest cały czas czy to spokojna jazda czy pałowanie. Jedyna korzyścią jaka widzę jest mniejsza lepkość i większą płynność na zimnym, ale zamian tego mam 5w30 elfa i na jedno wychodzi, silnik nalatane mial ponad 15k km z mocą 350+ i będzie dalej latać na takim zestawie z mocą 5+, panewki oraz wałki bez rys, nagaru brak ? Nie zamierzam nikogo przekonywać co ma lać itp itp wyrażam tylko swoją opinię ? I tak spytam z ciekawości, jaka jest optymalna lepkość oleju 1,8t w 100 stopniach? Jest to 7 czy 20 ich jednostek? (pisze ich jednostek bo nie chce pajacować ze się znam, bo się nie znam i w takich tematach zdaje się na producenta) ? Edytowane 7 Marca 2020 przez Kejsi
Hrabia 555 Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 CFS opierają się o estry, niższe serie czyli XF i Trident to PAO, to tyle apropos Millersa. Kolego coś zgadujesz deprecjonując markę której nawet nie pofatygowałeś się aby zajrzeć chociażby do ich oferty. Żaden producent nie powie, że używa estrów czy PAO lejąc HC, co najwyżej napiszą na pudełku 100% synt, lub technology synt i to wszystko, bez wdawania się w szczegóły. Nikt nie obniża cen mając wielomilionowe przychody, bo jacyś kolesie na forach napiszą że ich produkty to siki. Musiałaby obniżyć się ich sprzedaż o 50% i może to by coś zadziałało, ale tak nigdy z Motulem sie nie stało.Dywagacje słowne na forum to 1:1 kto ma rację, każdy głos=wpis tyle samo jest warty. Nie jestem żadnym ambasadorem marki MIllers, i nie będę w nieskończoność udowadniał że nie jestem wielbłądem, bo to nie ma większego sensu. Oleje Ravenol jak widzę mają znakomite parametry, i prawdopodobnie własnie z ciekawości zdecyduję się przy kolejnej wymianie na ich produkt - SSO 0w30 lub VST 5w40 do 222 KM 1.8 TFSI ( i tu pytanie który lepszy, biorąc pod uwagę ciężką pracę turbo ale również minimalizację osadów w TFSI ), natomiast jeden i drugi za 5L to około 200 zł +, więc tylko potwierdza mój wpis odnośnie ceny za dobry olej. Żaden koncern ani oponiarski ani obuwniczy ani olejowy ani żaden inny , uruchamiając produkcję w swojej fabryce z innym logo nie produkuje w 100% identycznego produktu za pół ceny, co jak twierdzisz że LM =Meguin. Ponad 20 lat doświadczenia marketingowego wśród największych gigantów przemysłowych oddala mnie mocno od takich hipotez. A ja w ogóle nie chcę się kłócić, tylko rozmawiać merytorycznie. Co do ofert z DE jak mniemam, jaki dostęp ? Uwagi typu nie masz zielonego pojęcia, kłuje w oczy itp wybaczam wspaniałomyslnie ze względu na grypę Życzę szybkiego powrotu do zdrowia !
ELLIOTT Opublikowano 7 Marca 2020 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Godzinę temu, Kejsi napisał: Dla mnie nie bardzo, bo olej zmeiniam nawet częściej niż 5 tys mam elfa 5 za 7 dyszek z chłodnica wchodzi cała banka, wlewam żółty zlewam brązowy nie czarny ? temp oleju mam 87-96, czyli lepkość zalecana utrzymana jest cały czas czy to spokojna jazda czy pałowanie. Jedyna korzyścią jaka widzę jest mniejsza lepkość i większą płynność na zimnym, ale zamian tego mam 5w30 elfa i na jedno wychodzi, silnik nalatane mial ponad 15k km z mocą 350+ i będzie dalej latać na takim zestawie z mocą 5+, panewki oraz wałki bez rys, nagaru brak ? Nie zamierzam nikogo przekonywać co ma lać itp itp wyrażam tylko swoją opinię ? I tak spytam z ciekawości, jaka jest optymalna lepkość oleju 1,8t w 100 stopniach? Jest to 7 czy 20 ich jednostek? (pisze ich jednostek bo nie chce pajacować ze się znam ?) Masz dodatkowy gajger? Okolice 14-15 przy 100C. Z tym że mało który olej trzyma te parametry powyżej 4k km jeśli mowa o 5w40. Stąd często ludzie leją 5w50 który szybko również traci swoją lepkość i degraduje do 5w40. Lepkość to nie wszystko, liczy się też flow oleju oraz kilku innych czynników(to jest bardzo złożony proces i nie ma co brnąć dalej). Unia trochę narobiła makaronu w tym temacie również. 43 minuty temu, Hrabia 555 napisał: CFS opierają się o estry, niższe serie czyli XF i Trident to PAO, to tyle apropos Millersa. Kolego coś zgadujesz deprecjonując markę której nawet nie pofatygowałeś się aby zajrzeć chociażby do ich oferty. Żaden producent nie powie, że używa estrów czy PAO lejąc HC, co najwyżej napiszą na pudełku 100% synt, lub technology synt i to wszystko, bez wdawania się w szczegóły. Nikt nie obniża cen mając wielomilionowe przychody, bo jacyś kolesie na forach napiszą że ich produkty to siki. Musiałaby obniżyć się ich sprzedaż o 50% i może to by coś zadziałało, ale tak nigdy z Motulem sie nie stało.Dywagacje słowne na forum to 1:1 kto ma rację, każdy głos=wpis tyle samo jest warty. Nie jestem żadnym ambasadorem marki MIllers, i nie będę w nieskończoność udowadniał że nie jestem wielbłądem, bo to nie ma większego sensu. Oleje Ravenol jak widzę mają znakomite parametry, i prawdopodobnie własnie z ciekawości zdecyduję się przy kolejnej wymianie na ich produkt - SSO 0w30 lub VST 5w40 do 222 KM 1.8 TFSI ( i tu pytanie który lepszy, biorąc pod uwagę ciężką pracę turbo ale również minimalizację osadów w TFSI ), natomiast jeden i drugi za 5L to około 200 zł +, więc tylko potwierdza mój wpis odnośnie ceny za dobry olej. Żaden koncern ani oponiarski ani obuwniczy ani olejowy ani żaden inny , uruchamiając produkcję w swojej fabryce z innym logo nie produkuje w 100% identycznego produktu za pół ceny, co jak twierdzisz że LM =Meguin. Ponad 20 lat doświadczenia marketingowego wśród największych gigantów przemysłowych oddala mnie mocno od takich hipotez. A ja w ogóle nie chcę się kłócić, tylko rozmawiać merytorycznie. Co do ofert z DE jak mniemam, jaki dostęp ? Uwagi typu nie masz zielonego pojęcia, kłuje w oczy itp wybaczam wspaniałomyslnie ze względu na grypę Życzę szybkiego powrotu do zdrowia ! Niezależne badania mówią jasno(uwierz mi, że swego czasu przejrzałem wszystkie dostępne w europie oleje 0w40,5w40 5w50 i nie sposób wszystkiego zapamiętać, żeby na już przypomnieć jakie udział procentowy ma każda oliwa, jedynie te które przewijają się często na grupach pamiętam). Triend to minerał/HC, XF/EE hc+trochę pao, CFS pao i kilka % estrów nic nowego nie odkryłeś(nie wspomnę o ustalonej marży danego produktu, o tym głośno przecież nie można mówić). Co napisane jest na opakowaniu to jedno, w środku banki drugie. Prawo w naszym kraju bardzo dużo pozwala na robienie wałków w tym temacie. Wracając do motula, pozwy w DE i wygrana sprawa jednak coś dała w tym temacie. Później śmieszne sprostowanie marki w czasopismach, internetach itp. Jednak Ci ludzie mają już co raz większy rozmach, jak widać na grupach i forach. Ludzie powoli przekonują się do lepszych produktów w podobnej cenie. Badania potwierdzały jasno, jak robieni jesteśmy w bambuko przez koncerny i zmowę(inaczej tego nie można nazwać). Odnośnie Meguin=LM sprawdź, kto rozlewa/produkuje oleje dla LM(meguin właśnie). Nie wierzysz zapraszam na oilclub.de w celu potwierdzenia o czym piszę. Karty charakterystyki i bezpieczeństwa do wglądu na stronie producenta. Ravenol już dawno ogłosił, że będzie podnosił ceny sukcesywnie do odpowiedniego pułapu (badania, marketing, F1 swoje kosztuje). To co sprzedają na świat, jest to zaledwie kilka % względem monopolu który króluje. Na szczęście mają na daną chwilę bardzo dobrą politykę, idą cały czas w jakość i rozwój firmy. Co owocuje z miesiąca na miesiąc obserwując fora i grupy. To co konkurencja oferuje w tej samej cenie, czasami wywołuje śmiech na sali. Ravenol VMP 5w30 lub VST 5w40 wystarczy, VST ma bogatszy pakiet dodatków(więcej boru, molibidenu oraz wolframu). Tak prawdę mówiąc vst ma parametry oleju 0w40. Mimo , że producent posiada w swojej ofercie ssl0w40, vst posiada lepiej doprawiony pakiet dodatków ochrony silnika. Z jednym musimy się wszyscy zgodzić, nie ma idealnego oleju. Najważniejsze w naszych silnikach jest rozsądny interwał wymiany oleju. Jakość może wpłynąć na dłuższą żywotność jednostki oraz zachowanie jej w odpowiedniej czystości. Do Serii możemy lać byle co, przy modach już to owocuje. Nie przepłacać za mineralki w cenie syntetyku i fejmu na grupach z przed lat marki x czy y. Żeby nie było nie mam profitów, ani powiązania z żadną z marek olejowych. Szukałem kiedyś z nudów w delegacji najlepszego oleju względem ceny do 1.8t i wsiąkłem w temat.. Na początku był szok i niedowierzanie. Edytowane 7 Marca 2020 przez ELLIOTT
Sir.Ryan Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Wracając do tytułowego pytania jaki olej, ja odpowiem po przejechaniu 30 tys. km na 5W40 przesiadam się na 5W30. Obszerny temat czemu 5W30 jest lepszy opisałem na przypadku mojego silnika tu
marcinek98 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 W dniu 10.02.2020 o 22:37, ELLIOTT napisał: Lepiej kupić Ravenol VST. Ten Twój olej to HC(nic szczególnego) Również tak uważam. Brat ma taki samochód, jest mechanikiem i również uważa, że Ravenol VST to najlepszy olej do tego silnika. Niedawno robiliśmy u niego wymianę oleju i fajnie się sprawdza 1
Patryk14 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) W dniu 8.04.2020 o 12:25, marcinek98 napisał: Również tak uważam. Brat ma taki samochód, jest mechanikiem i również uważa, że Ravenol VST to najlepszy olej do tego silnika. Niedawno robiliśmy u niego wymianę oleju i fajnie się sprawdza Tutaj się nie zgodzę, jeździłem na Motulu, Ravenol, Shell Helix, Millers. Aktualnie jeżdżę na Penrite i według mnie jest lepszy niż Ravenol. Z takich czysto ludzkich odczuć to cichszy rozruch w zimie i trochę lepsza praca silnika (na słuch). Z bardziej technicznych spraw, mniejsza temperatura oleju podczas agresywnej jazdy, w podobnych warunkach ok 5-7 stopni mniej niż na Ravenolu. Ciśnienie oleju większe o 0,1b na jałowym i w całym zakresie obrotów podobnie. Ravenol jest według mnie trochę przereklamowany w tym momencie. Nie uważam że jest zły, bo jeździłem na nim jak kosztował w granicach ~120zł za 5l i to była dobra cena, a nawet bardzo dobra jak za taki olej. W granicach 170zł znajdzie się kilka równie dobrych jak nie lepszych zamienników. PS. Mam VFIZ dlatego widzę "na żywo" większość parametrów. Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez Patryk14
ELLIOTT Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Patryk14 napisał: W granicach 170zł znajdzie się kilka równie dobrych jak nie lepszych zamienników. PS. Mam VFIZ dlatego widzę "na żywo" większość parametrów. Jeśli mówimy o pełnym syntetyku, nie ma w podobnej cenie.. Jedynie meguin w tej cenie mamy. Jeśli mówimy o hc typu penrite, które jest dobre jakościowo ok(auto ciszej pracowało ze względu na charakterystykę HC i trochę grubszego filmu smarnego). Masz porobione swoje auto jakoś? Jakie temperatury pokazywał vfiz? Jestem bardzo ciekawy porównania. Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez ELLIOTT
grubcio1980 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Też mam Vfiza i temperatura przy Motulu i teraz na Ravenolu Podobna. Za to ewidentnie na Ravenolu pracuje "ciszej, gładziej". Takie odczucie 1
waski202 Opublikowano 3 Maja 2020 Opublikowano 3 Maja 2020 Czy do ravenola vst mozna dodać motor-life?
waski202 Opublikowano 3 Maja 2020 Opublikowano 3 Maja 2020 1 godzinę temu, Dev napisał: Po co ? Jako dodatek do lepszej ochrony
ELLIOTT Opublikowano 4 Maja 2020 Opublikowano 4 Maja 2020 (edytowane) 17 godzin temu, waski202 napisał: Jako dodatek do lepszej ochrony Możesz zalać Twój silnik. Po drugie jest to bez sensu(chyba za dużo testów Piotrusia). Jak chcesz doprawiać oleje, warto robić to z głową bez reklam. Archoil 9200v2 lub EUROL ENGINE OIL THREAT (wolfram który sam w sobie posiada w pakiecie dodatków vst) Edytowane 4 Maja 2020 przez ELLIOTT
Mizur138 Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 Panowie ma szybko porównanie LM SHT 5W40 DO REVONAL VST 5W40 Ciągle jeżdżę tylko na LM ale dziś dostałem propozycję wymiany na Revonal i się trochę wacham pomimo dobrych opini. Pozdrawiam
ELLIOTT Opublikowano 13 Maja 2020 Opublikowano 13 Maja 2020 13 godzin temu, Mizur138 napisał: Panowie ma szybko porównanie LM SHT 5W40 DO REVONAL VST 5W40 Ciągle jeżdżę tylko na LM ale dziś dostałem propozycję wymiany na Revonal i się trochę wacham pomimo dobrych opini. Pozdrawiam meguin super leichtlauf 5w-40 (to samo co lm synthol za połowę ceny). Ravenola nie musisz obawiać się, półeczka jakościowa trochę wyżej. 1
Dev Opublikowano 13 Maja 2020 Opublikowano 13 Maja 2020 20 godzin temu, Mizur138 napisał: Panowie ma szybko porównanie LM SHT 5W40 DO REVONAL VST 5W40 Ciągle jeżdżę tylko na LM ale dziś dostałem propozycję wymiany na Revonal i się trochę wacham pomimo dobrych opini. Pozdrawiam Jeden i drugi dobry 2
adineki Opublikowano 16 Maja 2020 Opublikowano 16 Maja 2020 Dzień dobry. Jestem w posiadaniu audi a4 b6 1.8 T z mocą 150 km. Dziewięć miesięcy temu został sprowadzony z De i był wlany LM 5w30, tak było na kartce , a mój mechanik doradził wlanie Valvoline 10 w 40 long life do niego " bo tak najlepiej" " twierdzi że oleje typu 5 w 30, 5w 40, wlewane są do nowszych aut i szybko padają , a np w starszych modelach jak leje się np 10 w to silnik potrafi przejechać i 500 tysięcy" ja przystając za 5 w 40 jak na forum usłyszałem od niego też że ok, że spoko ale po wlaniu 5 w 40 i płukance , abym nie "posrał" się z wrażenia jak mi syfy z longlife " wypłucze" (dodam że miska była czyszczona wtedy) , a co do aktualnego 10 w 40 czuję że głośniej pracuje niż wcześniej , nie wiem co teraz robić, a ma natłuczone ponad 10 tysięcy, głownie na odcinkach 1000km+ i do pracy więc tak długodystansowo trochę. Proszę o szczerą odpowiedź.
przem8 Opublikowano 16 Maja 2020 Opublikowano 16 Maja 2020 (edytowane) Zmień mechanika. Było dziesiątki podobnych zapytań i na prawdę nie potrafisz zadecydować po przeczytaniu kilku postów co należy zrobić? Płukanki są tak skuteczne na nagar jak plaster na ból d*py. Edytowane 16 Maja 2020 przez przem8 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się