Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Gez napisał:

 

mineralki? co masz na myśli? czytałem tutaj posty odnośnie oleju i był w polecanych więc taki został mi zalany do furki .

W środku jest olej mineralny typu HC. Nie wiem kto polecał, chyba koledzy co wydaje im się..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 20.11.2021 o 23:06, ELLIOTT napisał:

W środku jest olej mineralny typu HC. Nie wiem kto polecał, chyba koledzy co wydaje im się..

W tym temacie czytałem dużo zanim zmieniałem olej bo poprzedni właściciel jeździł na 10w40.

Tutaj przewijał się najczęściej ten motul, eurol oraz ravenol więc postawiłem na motula. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol ostatnio cały czas drożeje. A te z oznaczeniem USVO są jeszcze droższe. Trzeba poszukać tańszej dobrej alternatywy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Sajmon89 napisał:

Ravenol ostatnio cały czas drożeje. A te z oznaczeniem USVO są jeszcze droższe. Trzeba poszukać tańszej dobrej alternatywy 

niestety inflacja i slabnacy zloty :no4:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol VST TURBO USVO  5W40 5 L trzeba zapłacić od 200-220zl + przesyłka moim zdaniem nie warto przepłacać parametry ma dobre ale za 140-150 zł  kupimy równie dobry olej od ravelola: 

RAVENOL HLS SAE 5W-30 CleanSynto 5L

RAVENOL HCS SAE 5W-40 CleanSynto 5L

A więc nie ma co chwalić tak tego Vst turbo bo jeżeli ktoś zmienia co 10tys nie ma sensu przepłacać i takie jest moje zdanie. A czemu podałem ceny w opakowaniu 5L.... Bo warto mieć ten 1L na dolewkę ja do swojego żelaza na 10tys km dolewam 0,3-0,4 L 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Sajmon89 napisał:

Ravenol VST TURBO USVO  5W40 5 L trzeba zapłacić od 200-220zl + przesyłka moim zdaniem nie warto przepłacać parametry ma dobre ale za 140-150 zł  kupimy równie dobry olej od ravelola: 

RAVENOL HLS SAE 5W-30 CleanSynto 5L

RAVENOL HCS SAE 5W-40 CleanSynto 5L

A więc nie ma co chwalić tak tego Vst turbo bo jeżeli ktoś zmienia co 10tys nie ma sensu przepłacać i takie jest moje zdanie. A czemu podałem ceny w opakowaniu 5L.... Bo warto mieć ten 1L na dolewkę ja do swojego żelaza na 10tys km dolewam 0,3-0,4 L 

jest jeszcze Ravenol RCS 5w40 ...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Sajmon89 napisał:

bo jeżeli ktoś zmienia co 10tys nie ma sensu przepłacać

Jak ktoś przez rok tyle robi kilometrów to jest przecież śmieszny wydatek. Jak ktoś wali kilometry i chce przyżydzić albo silnik lubi wypić to niech kupuje eurola albo specola. 5l poniżej 100zł, taniej i lepiej się nie da.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem przyżydzić nie tak dawno bo zmieniam olej w 1.8 T przynajmniej cztery razy w roku. Rozum podpowiedział "zostań przy VST". Dodatkowo udało się go kupić w IC za 177 zł za 5 l także mam nie małe zapasy w piwnicy. Patrząc jak idą do góry ceny Ravenola VST to było to bdb posunięcie :banan:

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przem8 napisał:

Jak ktoś przez rok tyle robi kilometrów to jest przecież śmieszny wydatek. Jak ktoś wali kilometry i chce przyżydzić albo silnik lubi wypić to niech kupuje eurola albo specola. 5l poniżej 100zł, taniej i lepiej się nie da.

Nie mówimy tu o żydzeniu tylko o rozsądnej alternatywie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pelonek1 napisał:

Też chciałem przyżydzić nie tak dawno bo zmieniam olej w 1.8 T przynajmniej cztery razy w roku. Rozum podpowiedział "zostań przy VST". Dodatkowo udało się go kupić w IC za 177 zł za 5 l także mam nie małe zapasy w piwnicy. Patrząc jak idą do góry ceny Ravenola VST to było to bdb posunięcie :banan:

Ja kupowałem po 165zl 5 L ale już też kończą mi się zapasy teraz usłyszałem cenę 200-220 i nie jestem z tego zadowolony dlatego przechodzę na tańsza alternatywę od ravenola. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Sajmon89 napisał:

Ja kupowałem po 165zl 5 L ale już też kończą mi się zapasy teraz usłyszałem cenę 200-220 i nie jestem z tego zadowolony dlatego przechodzę na tańsza alternatywę od ravenola. 

Nie wiem ile jeździsz km ale w galonoleje masz ten olej za 199,99 zł/5l. Przy zakupach za min 500 zł wysyłka gratis.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, pelonek1 napisał:

Nie wiem ile jeździsz km ale w galonoleje masz ten olej za 199,99 zł/5l. Przy zakupach za min 500 zł wysyłka gratis.

Aha. Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2021 o 20:33, pelonek1 napisał:

Nie wiem ile jeździsz km ale w galonoleje masz ten olej za 199,99 zł/5l. Przy zakupach za min 500 zł wysyłka gratis.

Ravenol shop posiada -20% na czarny weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2021 o 19:35, pelonek1 napisał:

Podobnie wyjdzie z wysyłką jak w galonoleje.

Jeszcze trochę, przy nowej dostawie galon podniesie ceny. Ja mam wysyłkę za free z DE to opłaca się brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2021 o 19:54, Sajmon89 napisał:

Tak ogólnie w tym temacie ,,Jaki olej" do seryjnego silnika 1.8t i normalnej jazdy to każdy będzie dobry 5W30, 5W40, 0W40, 0W30 byle by był regularnie zmieniany co 10tys km. 

Kupując auto ze znacznym przebiegiem np 300tys km i z niewiedzą jaki olej był wlewany i co ile wymieniany tak naprawdę nic nam nie da płukanka ani zalanie najlepszego na świecie oleju. Skutki skąpej eksploatacji są nieodwracalne. Coraz częściej też się słyszy jak to w serwisach oszukują filtr przetrze szmatką karteczkę da nową i wymiana zaliczona. A Niemcy, Holendrzy czy Francuzi są też oszczędni w tych sprawach skoro ma nowe auto i zalewa longlife którego specyfikacja opisuję że można jeździć 30tys to tak jeżdżą! Po co dokładać skoro i tak się dużo km rocznie robi pojezdzi się kilka lat do pewnego przebiegu przy którym auto zaczyna chłonąć znaczne ilości euro... Później auto sprzeda i niech inny właściciel buja się z tym.

Nie da? Pierścienie zasyfione nagarem,Płukana robi robotę nie gadaj bzdur,tak samo zależnie o oleju można poprawić lekko ciśnienie czy nieco wyciszy pracę silnika zależy jaki olej.Jeśli robię prawie przez cały rok przykładowo 7 tyś to mam czekać do 10 tyś z wymianą oleju? A co olej się nie starzeje gdy jest zalany? Nie utlenia się? Zależy w jakich warunkach się lata,jak po mieście i robisz poniżej 10 tyś km to wymienia się obowiązkowo raz w roku

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytałem temat natomiast jestem trochę zielony jeżeli chodzi o parametry olejów  vst turbo jest spoko z tego co wyczytałem ,ale jest jeszcze vmo polecany przez ich doradcę niby lepszy skład. Czy ktoś kto się zna na składach może pomóc? Ewentualnie może będzie coś lepszego z red line amsoil lub innej firmy ?Dodam że auto nie jest katowane na torze ale ostrzejsza jazda zdarza się często. 

Edytowane przez Darecki8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest olej jakiś typowo na tor ? Bo podobno takie oleje zmienia się szybciej niż standardowo. Wyprowadź mnie z błędu jeżeli myśle inaczej,ja zmieniam co 10 tys jazda głównie po mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...