Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem Castrola. Teraz mam LM innego nie chcę. Castrola jest o wiele tańszy a ja mam droższy LM . Jak myślisz dlaczego. ? Bo LM to olej a Szajstrol to smar.

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Prawda castrol robi syf ,i silnik o wiele gorzej pracuje

Opublikowano

Miałem Castrola. Teraz mam LM innego nie chcę. Castrola jest o wiele tańszy a ja mam droższy LM . Jak myślisz dlaczego. ? Bo LM to olej a Szajstrol to smar.

nic dodać nic ująć :thumbup1:

Opublikowano

5w40 albo 5w50 VALVOLINE.

Opublikowano (edytowane)

5w40

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez the19game
Opublikowano

Cześć, polećcie mi olej jaki mam wlać bo juz tyle opinii przeczytałem że sam nie wiem. Chce na dniach zdjąć pokrywe zaworów, sprawdzić stan napinacza i łańcucha chociaż nic niepokojącego nie zauważyłem. Auto ma 230k przebiegu, po kupnie przy okolo 190k podnosilem pokrywe zeby uszczelke zmienić bo olej do swiec leciał i pamietam że wewnętrzna strona pokrywy byla taka czarna troche, z takiego osadu ale nie ruszałem bo stwierdziłem że jesli mocno przylega to widocznie tak ma być. Olej był lany Castrol Edge 5W30 od nowosci co 30k zmieniany. Auto ogolnie nie bierze oleju, bo zazwyczaj nie przekraczam 4k obr, chyba ze go przypiłuje pod czerwone pole to wciągnie. Poczytałem o tym nieszczęsnym napinaczu i zapychającym sie smoku i chyba zdejme miske zeby to sprawdzić. Musze to zrobić sam bo mechanikom nie ufam. I teraz pytanie, jaki olej zalać, bo mowicie ze castrol to g*wno, chociaż ja tam nic zlego nie zauważyłem, najbardziej skłonny jestem kupic LM jeśli nie Castrol, dwa, czy od razu miske targać czy zacząć od pokrywy i sprawdzić jak to wyglada i po tym może jakoś poznam co jest na dole? Z góry dziękuje za podpowiedzi :)

Opublikowano

LM SHT 5w40

Wymiana max co 10tyś Castrol.dobry do konserwacji pługa na zimę.

Przed zmianą polecam płukankę LM engine flusch i oczywiście miska w dół.

wydukane na T3

Opublikowano (edytowane)

LM SHT 5w40

Wymiana max co 10tyś Castrol.dobry do konserwacji pługa na zimę.

Przed zmianą polecam płukankę LM engine flusch i oczywiście miska w dół.

wydukane na

Potwierdzam mozesz zalać jeszcze millers 5w40 , jak ściągniesz pokrywę to ten osad wyczyść bo pewnie to są skutki wymiany co 30 tyś i lania castrola

Edytowane przez marcinch001
Opublikowano

Tak wygląda pod korkiem:

Opublikowano

Płukanka pomorze ale dużego sfu który odkładał się latami to tylko.czyszczenie i jet clean.

Miska tak czy tak w dół

wydukane na T3

Opublikowano

Co do płukanki to mam mieszane uczucia :/ slyszałem że czesto silniki sie przez nią zacierają :| Myslalem raczej zeby mechanicznie pokrywe wyczyscic na błysk, do tego miske i smok.

Opublikowano

Nie spotkalem takiego przypadku

Opublikowano

Standard jak był castrol na LL

Zadzwoń do dzika. Dobierze Ci olej i wszystko u niego kupisz co potrzebne.

Co do płukanki są na forum tacy co.już kilka lat stosują i są zadowoleni ja już 2 razy w dwóch samochodach stosowałem więc mogę polecić. Przy każdej wymianie będę używał... Pokrywę i miske możesz wyczyścić ale tak się składa że ten nagar osiada na.wszystkim nie tylko na pokrywie. A właśnie w tych trudno dostępnych miejscach płukanka robi robotę. I nawet nie słuchaj mechanika że rozwalisz silnik jak jej nalejesz mój to się tak wkurwił że kazał mi już więcej nie przyjeżdżać matoł jeden.

wydukane na T3

Opublikowano

W poprzednim tygodniu zastosowałem płukanke LM Proline i olej 5w40 LM synthoil+filtr MANN wdziwiłem sie jak moze sie zmienic praca i elastycznosc ogolnie sprawnosc silnika na lepsze... tyle ze jak zmieniałem łancuch i slizgi na napinaczu to pokrywa była nawet czysta ale umyłem ja, a miski nie zdejmowałem bo widac ze ktos juz to robił wczesniej

Przed zmiana olej był w miare klarowny po 5kkm ale po płukance czarny....

W kazdym razie ja czuje roznice w pracy silnika i mocy.... a na tym punkcie mam wrazliwe ucho... ;)

Opublikowano

LM SHT 5W40 plus filtry knecht ( chce wypróbować) zamówione w intercarsie, co by podróbki nie kupić :) Masa uszczelniająca miskę zakupiona w Aso, teraz tylko parę dni do wolnego przeczekać i można brać się do roboty. Mam nadzieję że będę zadowolony

Opublikowano

Ile dałeś za olej?

wydukane na T3

Ja przy następnej wymianie

Nowa pompa oleju.

Filtr oleju ten większy

Dodatek LM MoS2

Oczywiście jak zawsze płukanka... ;-)

Zobaczę jak wtedy zmieni się praca silnika.

wydukane na T3

Opublikowano (edytowane)

Co do płukanki to mam mieszane uczucia :/ slyszałem że czesto silniki sie przez nią zacierają .

Moja odpowiedź coś się porypało w edytorze.

Różne bywają płukanki dla zwykłego użytkownika jeżeli chodzi o bazę te zwykle stosujemy na biegu jałowym przez 10-15 minut.

Są również płukanki sprzedawane wyłącznie dla warsztatów.

Odrębną grupą są płukanki, z którymi musimy przejechać określona ilość kilometrów dla moich potrzeb najlepsze.

Co do rozszczelnienia silnika, jeśli płukanka spowodowała taki efekt to silnik i tak był już do generalnego remontu.

Póki co nie znam takiego przypadku.

Dodatek LM MoS2

Zastosuj lepszy środek WS2 dwusiarczek wolframu, ma mniejsze cząsteczki, lepszy współczynnik tarcia, jest cięższy oraz bardziej stabilny od dwusiarczku molibdenu.

Najciekawszą właściwością WS2 jest to , że ze wzrostem obciążenia jego współczynnik tarcia jeszcze bardziej maleje.

Edytowane przez KINIAM
Opublikowano

koledzy jaka jest nasza specyfikacja wg VW ? 503?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...