Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W sklepie motoryzacyjnym właściciel sklepu stwierdził że olej LM jest olejem motocyklowym i bardzo zdziwił się że chce taki olej zalać,doradzil żebym zalal castrola bo on taki leje do subaru i jest ok.

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich. Niedawno kupilem a4 z silnikiem 1.8t. Sprzedajacy zalecal mi zebym szykowal sie do wymiany oleju. Z tego co wiem to poprzedni wlasciciel wlewal motula 0w40. Tyle wiem. Pelnej nazwy oleju nie znam. Pytanie brzmi: czy ten olej o takich parametrach jest dobry do tego silnika? Znacie moze cala nazwe tego oleju? Czy warto zmienic na jakis inny o innych parametrach? Czytalem tez cos o wszelkich plukankach przy wymianie oleju. Jezeli mialbym zmieniac na taki sam olej to konieczny jest taki zabieg? Co kazda wymiane trzeba to robic? Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kolego wystarczy poczytać dwie ostatnie strony i wszystko będziesz wiedział . Zalej 0W40 lub 5W40 LM lub millers .


W sklepie motoryzacyjnym właściciel sklepu stwierdził że olej LM jest olejem motocyklowym i bardzo zdziwił się że chce taki olej zalać,doradzil żebym zalal castrola bo on taki leje do subaru i jest ok.

Zalej LM lub millers 5W40 i będzie git .A castrol sobie odpuść .

Opublikowano

Jak miałem castrola to raz w tygodniu sprawdzałem bagnet i dość często coś dolewałem. Zmieniłem na LM SHT 5w40 i jest o wiele lepiej, ciszej chodzi i praktycznie nic nie pije. Jednak ze względu na dość wysoką cene może następnym razem zaleje Valvoline 5w40.

Opublikowano

Jak miałem castrola to raz w tygodniu sprawdzałem bagnet i dość często coś dolewałem. Zmieniłem na LM SHT 5w40 i jest o wiele lepiej, ciszej chodzi i praktycznie nic nie pije. Jednak ze względu na dość wysoką cene może następnym razem zaleje Valvoline 5w40.

Dość wysoką cenę , kolego jaka to jest róznica z 50 zł nie przesadzaj . Będziesz lał syf to i szybciej coś może zacząć nawalać .

Opublikowano (edytowane)

Nie popadajmy w paranoje,że tylko jest LM,a cała reszta to syf,bo jak zalejesz coś innego to beda problemy,jakoś stosowałem w swoim silniku kilka marek,ostatnio sporo tanszy odpowiednik LM STH-Meguin(ten sam olej w różnych opakowaniach) i jakoś różnicy nie zauważyłem,dodam że wymieniam olej 4-5 razy w roku,i niestety te 50zł to spora oszczędnośc dla mnie.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano

prawdopodobnie zmienie olej z 5w na 10 w jakos ten olej nie sprzyja mojemu silnikowi

Opublikowano

Dlaczego nie sprzyja i o jakim oleju mowa? Bierze dużo oleju to zamiast remontować motorownię chcesz zalać gęściejszy olej bo tak to zabrzmiało :facepalm: ?

Opublikowano

o to chodzi że nie bierze nic. silnik ma ori przebieg 265 tyś . przy 245 tyś skaczyło sie serwisowanie w niemczech. kupiłem je w tamtym roku w lutym i od tej pory zrobiłem 20 tyś.

mowa tu o oleju Lm 5w 40.

Opublikowano

:polew: :polew: :polew:

10W40 tez nie bedzie odpowiedni

Zapodaj 15W40 albo jeden z najlepszych jakim jest 20W40...

Opublikowano (edytowane)

20W40 to syf, polecam wlanie MIODU, silnik zdecydowanie lepiej chodzi.

Mam znajomego pszczelarza co mi załatwia każdą ilość. Nadwyżka idzie na słodzenie herbaty.

Aaa, lepszy jest akacjowy niż lipowy :hi: Ten drugi już z nazwy jest słaby...

Kur....a, kto Ci doradził wlanie 10W? Twój mechanik co szlify w fachu robił na Żukach, Bandziorach i Trapezach? :grin:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

20W40 to syf, polecam wlanie MIODU, silnik zdecydowanie lepiej chodzi.

Mam znajomego pszczelarza co mi załatwia każdą ilość. Nadwyżka idzie na słodzenie herbaty.

Aaa, lepszy jest akacjowy niż lipowy :hi: Ten drugi już z nazwy jest słaby...

Kur....a, kto Ci doradził wlanie 10W? Twój mechanik co szlify w fachu robił na Żukach, Bandziorach i Trapezach? :grin:

Żaden mechanik mi nic nie doradzał bo po mechanikach nie jeżdze.

w porównaniu do tego twojego 3litrowego gówna .

Poprostu mam lekkie wycieki i nie wiem czy nie zaczyna sie to od oleju.

Opublikowano

Witam. Z tego, co wyczytałem, 10W40 odradzacie. Koniecznie 5W40 bez względu na przebieg (a coś czuję, że moja Audica została sporo skręcona). Fakt jest taki, że przepuszcza mi turbo na 99%, po postoju i po przyciśnięciu gazu dymi, choć wydaje mi się, że wcześniej tego nie było. Wcześniej czyli przed kupnem na nieznanym oleju. Zalałem Shella Helix Ultra 5W40, bo w sklepie nie było Motula. Teraz pytanie, czy mogę wymieszać i na dolewkę kupić Motula X-cessa 5W40? Ubytki mam spore, pół litra wpiło mi przez 730km jazdy głównie po mieście, bez nadmiernego butowania (mała część mogła się wydostawać przez nieszczelny korek). Pytanie jak wcześniej, mogę mieszać te oleje i kupić Motula na dolewkę?

Opublikowano

Witam. Z tego, co wyczytałem, 10W40 odradzacie. Koniecznie 5W40 bez względu na przebieg (a coś czuję, że moja Audica została sporo skręcona). Fakt jest taki, że przepuszcza mi turbo na 99%, po postoju i po przyciśnięciu gazu dymi, choć wydaje mi się, że wcześniej tego nie było. Wcześniej czyli przed kupnem na nieznanym oleju. Zalałem Shella Helix Ultra 5W40, bo w sklepie nie było Motula. Teraz pytanie, czy mogę wymieszać i na dolewkę kupić Motula X-cessa 5W40? Ubytki mam spore, pół litra wpiło mi przez 730km jazdy głównie po mieście, bez nadmiernego butowania (mała część mogła się wydostawać przez nieszczelny korek). Pytanie jak wcześniej, mogę mieszać te oleje i kupić Motula na dolewkę?

Jeśli wiesz że to na pewno turbo pije olej to pierwszym krokiem powinna być jego wymiana lub regeneracja. Pół litra na 700 km km w mieście to DUŻA ilość, która powinna być sygnałem dla Ciebie o tym że stan Twojego motoru, lub osprzętu jest nie tak. Olej innej firmy o zbliżonych parametrach nie zaszkodzi, nawet podczas wymiany nie jesteś w stanie spuścić do końca starego oleju i część się wymiesza.

Opublikowano

Nie jestem na 100% pewien, że to turbo, ale wszystko na to wskazuje. Chciałbym sprawdzić, czy na Motulu będzie pił tyle, i czy będą takie same objawy, bo coś czuję, że ten Shell nie jest za dobry, tak też wyczytałem. Ale narazie mam przelatane 1,5k km od zmiany, więc jeszcze czas. Wszyscy chwalą tego Motula, to chciałem zobaczyć, jak na nim będzie auto chodzić.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zmiana oleju nie wiele pomoże.

Opublikowano

Nie jestem na 100% pewien, że to turbo, ale wszystko na to wskazuje. Chciałbym sprawdzić, czy na Motulu będzie pił tyle, i czy będą takie same objawy, bo coś czuję, że ten Shell nie jest za dobry, tak też wyczytałem. Ale narazie mam przelatane 1,5k km od zmiany, więc jeszcze czas. Wszyscy chwalą tego Motula, to chciałem zobaczyć, jak na nim będzie auto chodzić.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Racja chwalą Motula 5w40 ale bardziej polecają LM sht 5w40.

Jutro stawiam samochód do mechanika i grubo zastanawiam się nad olejem między Motul vs LM - aktualnie mam zalany Motula 5w40. Na 7tysiecy km wypiło mi ok 1.5 l oleju przy butowaniu bo lubię ostrą jazdę co skutkiem jest ze został mi 1 pkt karny he he.

Opublikowano

Ja na shellu zrobiłem już około 8 tyś i nic nie dolewam silnik tak samo pracuje jak na motulu

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Żaden mechanik mi nic nie doradzał bo po mechanikach nie jeżdze.

w porównaniu do tego twojego 3litrowego gówna .



Poprostu mam lekkie wycieki i nie wiem czy nie zaczyna sie to od oleju.

Bez jaj nawet jakbyś miał olej z średniej półki to nie ma to nic wspólnego z wyciekami, po prostu puszczają stare uszczelki bo są zużyte a lepszy olej taki jak np LM produkuje lepiej silnik doszczelni i zapewni lepsze smarowanie.. Szczerze takiej teorii jeszcze nie widziałem .. "mam wycieki olej winny" :D

Co do LM sht 5w40 powiem tak, znam przypadki (znajomi) , że silnik zaczał chodzić ciszej niż na motulu po prostu ta oliwa jest według mnie lepsza.. inna baza nawet róznica jest między LM SHT a LM Toptec i w praktyce LM SHT powinien być lepszy i pewnie jest. Ja mając 260km w 2.0tfsi zalany LM SHT 5w40 miałem pobór oleju 50-100ml na 1tyś km (200tyś przelotu na blacie) ostra jazda po rozgrzaniu oliwy i turbo itp, zauważyłem też, że silnik także chodził ciszej niż gdy był zalany castrolem 5w30 przez poprzedniego właściciela - ja od razu wlałem coś z górnej półki. Obecnie jeżdżę na Millersie 5w40 CFS NT ale tylko z tego względu, że mam konkretną moc pod maską i taki olej jest po prostu wymagany by zapewnić godne warunki pracy, gdybym miał serie lub tylko program wystarczył by LM bo to świetny olej i szczerze go polecam bo jest wart dołożenia tych 50-60zł i można spać spokojnie. Oczywiście pewne źródło np dzik z forum, by nie kupować podróby z allegro itp bo podrobić można każdy olej. To moja opinia a co już zalejecie to Wasz wybór, temat jest od doradzania, więc staram się doradzić :).

Opublikowano

Ja na shellu zrobiłem już około 8 tyś i nic nie dolewam silnik tak samo pracuje jak na motulu

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Dzięki za info. Słyszałem tutaj jakąś opinię, że Shell, Castrol to się nadają tylko na przepłukanie silnika, a nie na realne użytkowanie. Dlatego pytam, czy może być to wina oleju, że tyle żłopie. WIem, że nie wyeliminuję całkowicie tego zmianą oleju, ale myślałem, że może chociaż trochę będzie mniej brać. LM sporo droższy, więc przy częstych dolewkach zastosuję Motulka. Thx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...