szymon_2304 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 13 minut temu, BeyerBrown napisał: Teorie teoretyków Wiem, dlatego też piszę do Was, bo wszyscy mi tu odradzają i sam jestem w "kropce". 1 minutę temu, przem8 napisał: Czemu się uparles na ten 5w50? Dobry 5w40 w zupełności wystarczy nawet jak katujesz auto. Wymiany max co 10tys i bedzie dobrze. Zacznij od plukanki i obowiazkowo czyszczenie smoka dla świętego spokoju. Nie uparłem się, po prostu przyszedł mi do głowy, ponieważ w moim poprzednim 1.8T w A3 na takim śmigałem, byłem zadowolony. A jaki polecacie w takim razie? Ten Castrol 5W30 aż taki zły, w końcu leje go fabryka...
przem8 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Generalnie do tego silnika leja motula albo liqui moly 5w40. Ja stosuje ten drugi od kilku lat i jest gitara. Silnik generalnie nie jest zaprojektowany pod 5w50 a leja go niektórzy po to aby ograniczyć pobór oleju
pulpecik Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 (edytowane) 37 minut temu, szymon_2304 napisał: Bo zacząłem coś czytać na temat płukanek i przez chwilę się wystraszyłem, że czasem może zaszkodzić.. Jak już napisano -teoretyzowanie bez sensu. Lałem płukanki w auta mające potężne przebiegi i masę lat na lepikach wyjeżdżone, a zlany z nich syf był marzeniem dla kogoś malującego tak płoty. Dla mnie tylko jedno rozwiązanie od lat -bez względu czy wiem, czy nie co było lane zanim kupiłem walę płukankę i full syntetyk. 5w40 sobie upodobałem. Optymalny jak sądzę na nasze warunki. BTW -to, że fabryka coś robi nie znaczy, że ma to służyć Tobie, czy choćby silnikowi. Ma służyć kasie, umowom między nimi i innymi firmami(np. Castrolem), oraz możliwie częstemu korzystaniu z ich usług odpłatnie. Kasa, statystyka, populizm. Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez pulpecik 1
szymon_2304 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 5 godzin temu, pulpecik napisał: Jak już napisano -teoretyzowanie bez sensu. Lałem płukanki w auta mające potężne przebiegi i masę lat na lepikach wyjeżdżone, a zlany z nich syf był marzeniem dla kogoś malującego tak płoty. Dla mnie tylko jedno rozwiązanie od lat -bez względu czy wiem, czy nie co było lane zanim kupiłem walę płukankę i full syntetyk. 5w40 sobie upodobałem. Optymalny jak sądzę na nasze warunki. BTW -to, że fabryka coś robi nie znaczy, że ma to służyć Tobie, czy choćby silnikowi. Ma służyć kasie, umowom między nimi i innymi firmami(np. Castrolem), oraz możliwie częstemu korzystaniu z ich usług odpłatnie. Kasa, statystyka, populizm. Dzięki Panowie za pomoc w takim razie szukam warsztatu, który to ogarnie temat w okolicach Torunia w swojej okolicy nikomu nie ufam Postanowione... Zatem zaleję 5W40 jak radzicie.
Labedz Opublikowano 1 Maja 2017 Opublikowano 1 Maja 2017 A czy Total jest w stanie przebić te parametry: PARAMETRY Spec Gold 5W/40 Wygląd zewnętrzny Olej klarowny bez zawiesin i osadów lepkość kinematyczna w temperaturze 100 oC, mm2/s 14,5 wskaźnik lepkości 170 temperatura płynięcia, oC -44 temperatura zapłonu, oC 236 liczba zasadowa, mg KOH/g 10,4 popiół siarczanowy, % 1,2 Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 8 zawartość wody, % Nie zawiera zawartość ciał obcych, % Nie zawiera ?? 4l kosztują niecałe 60zł a producent twierdzi, że to olej na bazie w pełni syntetycznej:hi:http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html Na 99,9999% ten olej wleci przy następnej jego wymianie. Chyba, że znajdę jakieś negatywne opinie na jego temat w necie... Quartz 9000 energyTemp. Przy 40 86.3 Spec gold 89.2 tutaj akurat czym mniej tym lepiejTemp. Przy 100 14.3Index lepkpsci. 172Temp płyniecia -33temp zaplonu. 230Tbn. 8.8Specol jesli tyle kosztuje co piszesz to chyba najlepszy cena /jakoscWysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
kodzak0 Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Koledzy to co zamiast motula albo LM zalac? cos co jest ogolno dostepne w sklepach
Labedz Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 Patrz wyzej Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
kodzak0 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Na jakiejś stronie widziałem propozycje oleju z Shell. Mogły być? w sumie tankuje tylko na shell'u wiec by mi najbardziej odpowiadał jeśli by był ok
Labedz Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Shell tez jest okWysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Wylye Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Panowie "jaki olej lepszy a jaki gorszy" to są wg mnie pytania typu "o wyższości świąt Wielkiej Nocy" - poprawne pytanie to "jak często wymieniać olej" - poprawna odpowiedź to od... 5tkm do max 8tkm A co będzie jak rzadziej - jak ktoś czyta po rosyjsku zobaczy http://www.2112.ru/showthread.php/23726-Фотографии-двигателей-после-использования-различных-масел - jak ktoś nie czyta - wciąż warto obejrzeć fotki pozdro
Labedz Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 A co jesli ja robie rocznie ponad 30 tys? Mam zmieniac olej 4 razy w roku? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
przem8 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 50 minut temu, Labedz napisał: A co jesli ja robie rocznie ponad 30 tys? Mam zmieniac olej 4 razy w roku? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Nie, jeździj na longlajfach i potem płacz, że nagar w silniku i coś się zatarło. Te silniki mają taką bolączkę i olej się wymienia co 10tys max, a jak lubisz cisnąć to co 8tys. Dwa 1.8t zaraz po zakupie miały u mnie zawalony smok, jeden jeździł na aralu 5w30, a drugi na mobilu 5w40 w trybie LL. Jakoś filtrów oleju nie wymyślili do tak długich interwałów...
Labedz Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Wymieniam co 12 tys. Po za tym 95% mojej jazdy to trasa. A to jazda w miescie to powod do skrócenia interwałów wymiany oleju. Ja po kupnie zalalem plukanke. Olej byl nawet czysty.(castrol 5w30). Myslisz ze powinienem zwalic miske i przyjrzeć sie smokowi? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
WYSKUN Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Teraz, Labedz napisał: Wymieniam co 12 tys. Po za tym 95% mojej jazdy to trasa. A to jazda w miescie to powod do skrócenia interwałów wymiany oleju. Ja po kupnie zalalem plukanke. Olej byl nawet czysty.(castrol 5w30). Myslisz ze powinienem zwalic miske i przyjrzeć sie smokowi? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka dla pewnosci ja bym zrobił. i u siebie zrobilem. sprawdz cisnienie oleju przxy okazji
Labedz Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 I smok wymagal czyszczenia? Przy jakim przebiegu robiles? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
WYSKUN Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Teraz, Labedz napisał: I smok wymagal czyszczenia? Przy jakim przebiegu robiles? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka wymagał. przy 170tys.
przem8 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Dokładnie, warto to zrobić dla świętego spokoju, zwłaszcza jeśli samochód był sprowadzony z zagranicy. Pierwszy raz o tym problemie dowiedziałem się od handlarza w Radomiu aby co jakiś czas czyścić smoka, a na pewno od razu po zakupie. Pewnie miał jakieś nieprzyjemności, bo ktoś zatarł silnik niedługo po zakupie
Labedz Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Wlasnie wymienilem olej. Zrobie to przy nastepnej wymianie. Plukanki pewnie nic nie dadza? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
przem8 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 4 minuty temu, Labedz napisał: Wlasnie wymienilem olej. Zrobie to przy nastepnej wymianie. Plukanki pewnie nic nie dadza? Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Ja takiego szczęścia niestety nie miałem. Płukanka tego badziewia w smoku nie ruszy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się