BeyerBrown Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 A powiedzcie mi czy w silniku 2.7BiT również może wystąpić zjawisko "oil sludge" tak rzekomo często jak ma to miejsce w 1.8T?
BeyerBrown Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) 30 minut temu, SzczYpior_n1 napisał: O to mi chodziło. Dzięki strazak. Uratowałeś mnie od ugryzienia się w... łokieć. Wpadnie więc LM. Dalej pewnie stosunek ceny do jakości Specola jest bardzo dobry, jednak chce jak najlepiej dla sprzetu Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka A widziałeś ten: http://lejolej.pl/pl/p/NESTE-CITY-PRO-5W40-4L-/257 Temperatura zapłonu 244°C Temperatura płynięcia -51°C Byle turbina go nie zniszczy tak szybko, więc i może ten cały "oil sludge" też się nie pojawi... co myślisz, Wylye? No i mrozy syberyjskie też mu nie straszne LM SHT 5W40 (-42/+230st.C) pod tym względem wypada słabo... SpecGold 5W40 (-44/+236st.C) też trochę odstaje Ktoś coś więcej o nim powie niż dane z papieru...? Edytowane 12 Maja 2017 przez BeyerBrown
SzczYpior_n1 Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 A widziałeś ten:http://lejolej.pl/pl/p/NESTE-CITY-PRO-5W40-4L-/257 Temperatura zapłonu 244°C Temperatura płynięcia -51°C Byle turbina go nie zniszczy tak szybko... mrozy syberyjskie też mu nie straszne Ktoś coś więcej o nim powie niż dane z papieru...? Każdy byłby dobry do przetestowania. Ale z racji tego, że robię stosunkowo niewiele, z 10t km na rok, a o LM juz się naczytalem, nie chce czekać kolejny rok na zalanie go. Castrola wlał mi mechanior po regeneracji turbiny, bardzo załowałem i musiałem jeździć na nim rok, bo przecież nie wyleje. Jeśli LM się nie przyczyni mi do zmniejszenia poboru oleju, a moja ciekawość zostanie zaspokojona, przy kolejnej wymianie będę dalej eksperymentował. Lub i myślał nad naprawieniem tego w dużo bardziej radykalny sposób Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
BeyerBrown Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 Na Specola jestem od jakiegoś czasu napalony niczym nastolatek na widok gołej baby, ale jak zobaczyłem parametry tego Neste to mój entuzjazm nieco opadł
strazak93 Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 Za jakieś niecałe trzy miesiące napiszę jak ten Neste się sprawuje,w przyszłym tygodniu będe go zalewał.
BeyerBrown Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 Ja muszę olej wymienić przed wakacjami, więc miło by było jakbyś opisał pierwsze wrażenia nieco wcześniej
Wylye Opublikowano 12 Maja 2017 Opublikowano 12 Maja 2017 3 godziny temu, BeyerBrown napisał: Ja proszę o statystykę, o PROCENTOWĄ częstość występowania tej plagi. Z pominięciem silników serwisowanych w trybie LL. Pisać z uniżoną prośbą do VAG albo czytać linki które podałem
BeyerBrown Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) Kpisz czy o drogę pytasz? Pierwsza sugestia (napisz do VAG) to jakieś kuriozum z Twojej strony, bo to zadanie osoby postulującej jakąś tezę by ją obornić a nie tej, co ją podważa/ma wątpliwości! A strony które podałeś kilka dni temu niestety ale zmartwię Cię - w ogóle nie odpowiadają na moje pytania. Jeśli źle patrzę to proszę - wręcz błagam - pokaż mi to palcem, wklej cytat, cokolwiek! To co widzę z Twojej strony to klasyczny efekt potwierdzenia: Cytuj Efekt potwierdzenia, błąd konfirmacji, strategia konfirmacyjna – tendencja do preferowania informacji, które potwierdzają wcześniejsze oczekiwania i hipotezy, niezależnie od tego, czy te informacje są prawdziwe[1]. Powoduje, że ludzie poszukują informacji i zapamiętują je w sposób selektywny, interpretując je w błędny sposób. Efekt ten jest szczególnie silny w przypadku zagadnień wywołujących silne emocje i dotyczących mocno ugruntowanych opinii. Przykładowo, czytając o polityce dostępu do broni, ludzie zwykle preferują źródła, które potwierdzają to, co sami na ten temat sądzą. Mają również tendencję do interpretowania niejednoznacznych dowodów jako potwierdzających ich własne zdanie. Błędy w poszukiwaniu informacji Wiele eksperymentów pokazało, że ludzie mają tendencję do testowania swoich hipotez jednostronnie, przez poszukiwanie wyłącznie dowodów potwierdzających je[6][7]. Zamiast sprawdzać wszystkie możliwości, zadają pytania tak, aby odpowiedź twierdząca potwierdzała to, co założyli[8]. Poszukują jedynie skutków, jakie wystąpiłyby, gdyby była prawdziwa, ignorując potencjalne skutki, które powodowałaby jej fałszywość[8] źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_potwierdzenia Zresztą, co ja oczekuję... nawet nie potrafisz mi odpowiedzieć na pytanie co myślisz o parametrach oleju Neste i dlaczego VAG błędnie wskazuje optymalny poziom oleju... bo "na internetach" tak piszą (by lać idealnie pomiędzy min a max)... hmmm, w Internecie jest też wiele stron "udowadniających", że Ziemia jest płaska... Także w tym momencie kończę dalsze próby uzyskania od Ciebie odpowiedzi na moje prosto postawione pytania. Uzyskałem jedynie odpowiedź, że w koncernie Toyoty realnie problem "oil sludge" dotknął 0,1-1% wszystkich aut posiadających jednostki napędowe z predyspozycją do powstawania tego niekorzystnego zjawiska. Przy braku informacji jak to jest w przypadku 1.8T by VAG skłaniam się ku wnioskowi, że częstość występowania jest zbliżona. Edytowane 13 Maja 2017 przez BeyerBrown
Wylye Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) Dnia 13.05.2017 o 09:22, BeyerBrown napisał: Kpisz czy o drogę pytasz? Pierwsza sugestia (napisz do VAG) to jakieś kuriozum z Twojej strony, bo to zadanie osoby postulującej jakąś tezę by ją obornić a nie tej, co ją podważa/ma wątpliwości! A strony które podałeś kilka dni temu niestety ale zmartwię Cię - w ogóle nie odpowiadają na moje pytania. Jeśli źle patrzę to proszę - wręcz błagam - pokaż mi to palcem, wklej cytat, cokolwiek! To co widzę z Twojej strony to klasyczny efekt potwierdzenia: źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_potwierdzenia Zresztą, co ja oczekuję... nawet nie potrafisz mi odpowiedzieć na pytanie co myślisz o parametrach oleju Neste i dlaczego VAG błędnie wskazuje optymalny poziom oleju... bo "na internetach" tak piszą (by lać idealnie pomiędzy min a max)... hmmm, w Internecie jest też wiele stron "udowadniających", że Ziemia jest płaska... Także w tym momencie kończę dalsze próby uzyskania od Ciebie odpowiedzi na moje prosto postawione pytania. Uzyskałem jedynie odpowiedź, że w koncernie Toyoty realnie problem "oil sludge" dotknął 0,1-1% wszystkich aut posiadających jednostki napędowe z predyspozycją do powstawania tego niekorzystnego zjawiska. Przy braku informacji jak to jest w przypadku 1.8T by VAG skłaniam się ku wnioskowi, że częstość występowania jest zbliżona. Ja się nie dziwię, że tobie jedynie "ten pan co pragnie pozostać anonimowy" odpisuje ty potrzebujesz całkiem innych porad - ale to nie moja specjalność - już. Z reguły odpisuję ludziom których lubię, lub tylko nie mam do nich żadnych zastrzeżeń. Ciebie to tak - bardziej - średnio... lubię aha i nie zapomnij sprawdzić czy w tym spisie (BILETYN AUDI tzw TBS - wiesz co to znaczy?) nie ma twojej taczki - bo może "trza znów pisać do AUDI" hę? - a jakby nie odpisali i tym razem to daj znać wpadnę tam i z nimi pogadam... Dzwoniłem już do E Murphiego (on tez ma AUDI) opowiedziałem mu o twoich rozterkach i oto co on na to - on też nie wie co o tym myśleć Edytowane 14 Maja 2017 przez Wylye linki
BeyerBrown Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) Wiesz, idź dalej przez życie uchylając się od merytorycznej odpowiedzi poprzez zasłanianie się cytatami "nieodżałowanych autorytetów", śmiesznymi filmikami czy barwnością porównań nie mających nic a nic wspólnego z tematyką forum, w szczególności tego wątku. Ktoś może sobie pomyśli, że "jesteś kumaty gość" a dla mnie jesteś jak dzwon który robi dużo hałasu wokół siebie, a w środku... no cóż... Nie potrafisz odpowiedzieć na pytania których treść rozumuje już średnio kumaty szympans więc atakujesz mnie mówiąc: "popatrz, też masz gówniany silnik bo "ałdi" AG coś tam, coś tam". To pozostałość po zagrywkach wyniesionych z piaskownicy czy jak? Bywaj zdrów i krzyż Ci na drogę Edytowane 14 Maja 2017 przez BeyerBrown
BeyerBrown Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 PS. Pan od olei nie tyle pragnie zostać anonimowy, bo jak dobrze wiesz (po podaniu Ci na PW namiarów na niego) publikuje artykuły o olejach na swojej stronie internetowej, tyle tylko, że Ty nie potrafisz pojąć, że prywatnej korespondencji nie pokazuje się publicznie, nie pytałem go o taką zgodę. Ale to już nie mój problem, że tego nie rozumiesz.
Wylye Opublikowano 14 Maja 2017 Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) 5 godzin temu, BeyerBrown napisał: Nie potrafisz odpowiedzieć na pytania których treść rozumuje już średnio kumaty szympans Potwierdzam. Nie potrafię odpowiadać na twoje pytania... Zadzwoniłem więc do A. Andrusa - satyryka znanego z celnych porównań i wypowiedzi, poprosiłem go by napisał i przekazał mojemu dobremu (do niedawna) znajomemu - dezaprobatę, nieuwłaczając mu zbytnio i tak by jednocześnie cały kontekst był widoczny...) A Andrus z dedykacją ESPECIALLY FOR YOU A - żeby nie było OT bo pytanie topiku brzmi - jaki olej do 1.8t zalecany olej posiada akceptację VW 502 00 Edytowane 14 Maja 2017 przez Wylye
BeyerBrown Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Ehhh, to trzeba było od razu tak napisać a nie ciągnąć tę gównoburzę przez kilka dni. W moich kręgach (tak, tych samych co rzekomo na porządku dziennym wyzywa się innych od debili...) przyjęło się wtedy przeprosić swojego kontestatora... ale jak sam stwierdziłeś obracasz się w innym środowisku... 15 godzin temu, Wylye napisał: pytanie topiku brzmi - jaki olej do 1.8t zalecany olej posiada akceptację VW 502 00 Amen, najwyższa instancja się wypowiedziała - moderatorzy, można zamknąć wątek! PS. VW502.00 - wytyczne, które opracował prawdopodobnie ten sam sztab konstruktorów co ustalił również jaki jest optymalny poziom oleju w misce olejowej...
Wylye Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) Pan Andrus cię pozdrawia mówił mi że w Tworkach stosują do bramy olej mineralny - żeby ci przekazać A ja mając do wyboru "jaki olej do 1.8t" - zawsze leję zgodny z VW502 00 i tak na pół miarki - bo tak należy zawsze. I od czasu kiedy mnie dopadł problem OIL SLUDGE Bez względu na to co doradzają fora i różni guru od "spalania benzyny" albo panowie od oleju "pragnący zachować anonimowość" wymieniam go bez względu jakiej firmy jest - wymieniam go co max 8Tkm - a ty zmieniaj kiedy chcesz i na co chcesz Edytowane 15 Maja 2017 przez Wylye 1
BeyerBrown Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Ja już czuję się świetnie, dziękuję, ale u Ciebie widzę wciąż problem z rozumieniem tekstu pisanego... 1 godzinę temu, Wylye napisał: panowie od oleju "pragnący zachować anonimowość" Dnia 14.05.2017 o 16:45, BeyerBrown napisał: Pan od olei nie tyle pragnie zostać anonimowy, bo jak dobrze wiesz (po podaniu Ci na PW namiarów na niego) publikuje artykuły o olejach na swojej stronie internetowej, tyle tylko, że Ty nie potrafisz pojąć, że prywatnej korespondencji nie pokazuje się publicznie, nie pytałem go o taką zgodę na tę dolegliwość niestety nie pomoże ani "sanatorium" w Tworkach ani lekarstwa...
BeyerBrown Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Przy czym Pan od olei tylko wyraził swoją opinię nt. oleju Specola, o nic więcej go nie pytałem, o żadne interwały czy szlam w silniku, nic w ten deseń. Cóż, to kolejne potwierdzenie tego co wyżej już stwierdziłem...
przem8 Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Niezły bajzel się zrobił w tym temacie i przez kilka stron nic nowego i przydatnego nie idzie się dowiedzieć. Dajcie sobie Panowie po razie i lejta co chceta
Wylye Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) Ok - b przepraszam z cały OF TOP wszystkich czytelników - uznaję się za pokonanego siłą argumentów i... obiecuję już tu więcej nie pisać... Edytowane 15 Maja 2017 przez Wylye korekta
pulpecik Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Dnia 11.05.2017 o 13:02, Wylye napisał: @pulpecik - "wielkość" i uznanie na rynku Motula wynika tylko i wyłącznie z martketingu przyjacielu. Na świecie istnieje zaledwie 6 producentów bazy olejowej i ponad 300 firm produkujących olej na bazie kupionej w tych 6 firmach. Potentatem sprzedającym 80% światowej produkcji bazy jest LUBRIZOL USA. Mącisz w głowach opisując "fenomenalną" akceptację Mercedesa dla Motula. Owszem dali taką akceptację i zaraz potem identyczną dostali i inni producenci. "akceptacja" Mercedesa nie jest niczym lepszym - ani o 1 Grosz niż VW czy Renault czy jaka tam jeszcze. Akceptacji takiej nie daje też ja sugerujesz jakiś "kolunio" przy piffku w barze - tylko dostaje ją produkt od OEMowego producenta silnika - po zbadaniu danego oleju w swoim laboratorium. "Tylko z marketningu"? Bo ludzie nie jeżdżą, nie mają doświadczeń i tak dalej. Bo to co napiszą sobie na paczusi w republice bananowej jest równe temu co napiszą w kraju o rozbudowanych prawach konsumenckich. Oleje są takie same, tylko różnią się reklamą. Ale jaja. Mącę w głowach? Wymyśliłeś sobie teoryjkę o "wysileniu". Jak dostałeś definicję pod nos to próbowałeś ją "obalać" sposobami redukcji nadmiernego wysilenia. Przy braku powodzenia, oczywistym, "okazało się", że wbrew definicji i dyskusji "nam się wysilenie pomyliło z wydajnością" czy czymś tam. Dalej idąc -"dlaczego pulpecik uważasz że Motul 6100 jest lepszy skoro inne są takie same". Piszę, że jako pierwszy dostał normy dla syntetyków mimo, że jest półmineralem. W tym od MB. I nie -nie dostali jej też wszyscy producenci. TO NIEPRAWDA. Ktoś tam może dostał(leję na półsyntetyki to może nie wiem) ale pokaż mi te 229.3 na Lotosie choćby. Ale przecież jest równie dobry co ten Motul -tylko marketing ma słabszy. Co za bzdury.... A to nie koniec, bo norma MB nie ma znaczenia. Podobno sugerowałem, że daje ją jakiś kolunio w barze(łżesz nie pierwszy raz co niby ktoś pisał, czy nie. Pejsbukowe jak sądzę metody). Dają ją -jak piszesz w laborce, badają i w ogóle. Czyli fakt, że pochwaliłem olej półsyntetyczny, który jako pierwszy(i nie taką dla wszystkich) dostał normę dla syntetyków zbadaną jak piszesz w labolatorium(Mercedesa) powoduje, iż mącę ludziom w głowach. Kolejne bzdurne wypaczenie -napisałem niby "fenomenlną". Panie, ty sobie tam szukaj co chcesz w moich postach(nawiasem mówiąc oczywiście fakt, że kogoś przeprosiłem "przeoczyłeś" wygodnie), a siebie nazywaj jak sugerowałeś wyważonym czy jakimś tam podobnie w dyskusjach. Dla mnie to bezradnie pleciesz, byle wyszło na twoje. Żaden argument -byle pyszczyć, oczerniać i mącić. Nie przyznajesz nic -po prostu inni to osły, jedyna prawda to twoja. A potem sam sobie przeczysz w obrębie jednego akapitu. "Panie kierowniku, co tam zrobili. Oooo -i tutaj też", że posłużę się Bareją. Na szczęście nie muszę się babrać w tych tarzankach po podłodze. Wrzeszczysz głośniej = masz rację? No to jesteś master. Mamy rozwiązanie -oleje są takie same, różnią się lepkością i...marketingiem. Tadam.
Wylye Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) 2 godziny temu, pulpecik napisał: Mącę w głowach? Wymyśliłeś sobie teoryjkę o "wysileniu". Oczywiście ze mącisz i robisz to podobnie do swojego kumpla "browna" w podobnie niewybredny sposób - może w końcu dostrzeże wasze "starania" ktoś z moderacji i "doceni" was obu. Mącisz nadinterpretując moje wypowiedzi zamiast po prostu przeczytać i zrozumieć o czym traktuje ten tekst AUDI - ja wiem że to jeszcze trzeba umieć przeczytać Piszą tam, że MOTUL jest rozwiązaniem OIL SLUDGE w silnikach 1.8t? To kto wychodzi na... motula? Ja? A w tym linku piszą że inne problemy olejowe (z napinaczem) mogą dotyczyć i "kilku innych" konstrukcji http://m.vw-audi.oemdtc.com/TSB/15-08-16.pdf Wiec kto tu zasługuje na "nagrody" od moderatorów Ja - czy wy obaj HURTEM? Nie może być mowy o tym który olej jest lepszy w przypadku szczególnie 1,8t mowa powinna być tylko o tym że ten czy inny olej trzeba wymieniać częściej Jak przeczytacie (o ile jesteście zdolni) linki które zamieszczam od kilku dni - szczególnie dwa powyższe to może zrozumiecie, że żaden MOTUL ani "pan doradca olejowy" nie pomogą na OIL SLUDGE Edytowane 15 Maja 2017 przez Wylye
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się