gregor2208 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Ja sprawdzam poziom oleju zawsze z rana na zimnym silniku i mam tak dwie kreski do max, a jezeli sprawdze zaraz po powrocie z pracy (10km) to mam mniej niz pół na bagnecie. Olej Valvoline maxlive 10w40 a z braniem jest różnie zaleznie od jazdy i od obciazenia samochodu. Odpowiedz ile zjada Ci oleju. Musimy pisać konkretnie, a nie po omacku. Już piszę konkretniej, a mianowicie dolewałem około 0.5L na 1000km. Piszę około ponieważ w sobote wymieniałem uszczelkę pod klawiatura zaworów bo dość ciekło i zobaczymy jak będzie teraz
Dajmon Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 No i to jest konkretnie, bez owijania w bawełnę lub jak to mówią inni - bez pieprz........ Dzięki za szczerą odpowiedź. Wiem, że nie jestem sam z poborem oleju.
enrike2 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Oj nie jesteś he ja mam dylemat czy volvoline czy motul 10w40 jak myślisz bo za 3 tyś wymiana mnie czeka a u mnie zjada 0,5l na 1000km
gregor2208 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) No i to jest konkretnie, bez owijania w bawełnę lub jak to mówią inni - bez pieprz........ Dzięki za szczerą odpowiedź. Wiem, że nie jestem sam z poborem oleju. Spoko. Nie ma co ściemniać, że nie bierze skoro bierze ale lepiej niech bierze i jezdzi niezawodnie niż ma nie brać a się piep.... co innego Oj nie jesteś he ja mam dylemat czy volvoline czy motul 10w40 jak myślisz bo za 3 tyś wymiana mnie czeka a u mnie zjada 0,5l na 1000km Powiem Ci szczerze, że skoro też przepala Ci 0.5L na 1000km to nie ma się pchać w droższy olej a motul z tego co się orientuje wychodzi drożej od valvoline więc polecam ten drugi, u mnie w mieścinie 1L Valvoline max live 10w40 wychodzi po 29-30zł w zależności który sprzedawca podaje towar Edytowane 11 Grudnia 2014 przez gregor2208
MaciekW. Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dajmon nie jesteś sam u mnie przecież też połyka oliwę i nie ma go co idealizować- jest jaki jest ponadto auta mają swoje lata i kupując inne z tych roczników też nie byłoby kolorowo; nie brałyby oliwy to byłyby inne przypadłości z racji wieku i wyeksploatowania.
mati95115 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dzisiaj wymieniony olej na Motul 6100 10w40 wcześniej pobór oleju ok 0.7 na 1000. Zobaczymy co będzie teraz. Ale moim zdaniem olej ten bardzo wycisza silnik widzę to po słynnym terkocie zaworu wysokiego ciśnienia na moje ucho znacznie się uciszył.
gregor2208 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 A co to za zawór bo nie wiedziałem, że taki występuje w naszych silnikach i jakie ma zadanie?
qewqeqw Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 @mati95115, a jaki mialeś wcześniej olej?
mati95115 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Wcześniej shell 10w40 + filtron. Teraz założyłem filtr manna.
Dajmon Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) A co to za zawór bo nie wiedziałem, że taki występuje w naszych silnikach i jakie ma zadanie? Odpowiedź jest tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/129655-b6-alt-dziwny-dzwiek-po-odpaleniu-na-zimnym-silniku/ albo tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/231132-halas-po-rozgrzaniu-silnika/ Już nie pamiętam. W każdym razie wpływa on na pracę wariatora. Zaworem wysokiego ciśnienia oleju (zamontowany z tyłu głowicy silnika - od strony grodzi AKUmulatora), dopływa olej do wariatora, który z kolei ustawia wałek ssący. Gdy silnik jest gorący i stoi na biegu jałowym (luzie), a zawór jest sfatygowany, to słychać go jak klekot żurawi. Terkocze. Tyk, tyk ,tyk, tyk........ W którymś z tych tematów zapodawałem filmiki z upranym moim zaworem i z nowym założonym. Nieprawidłowo działający zawór, nieprawidłowo podaje olej na wariator. Wariator ustawia się za pomocą ciśnienia oleju, który wydobywa się z zaworu. Jak pisałem, gdy zawór szfankuje, to go słychać. Szfankujący zawór niezapodaje tyle oleju ile potrzeba dla wariatora, a ten z kolei nieprawidłowo ustawia wałek ssący. Wałek ssący podczas obracania się wokół własnej osi (z wariatorem), naciska na zawory ssące, które realizują dawkowanie paliwa, powietrza, iskry. Jednym słowem zawór wpływa na mieszankę czyli na pracę silnika. Nieprawidłowa praca silnika na biegu jałowym może się właśnie objawiać nieprawidłową pracą zaworu. U mnie była taka przypadłość silnika, że po jego uruchomieniu (zimnego silnika), silnik się dławił. Ja to tak rozumię - działanie tego zaworu. Jeśli nieprawidłowo lub za mało lub za dużo napisałem, to proszę mnie poprawić. Dodam, że nowy ori zawór w ASO, to 1300zł. Edytowane 15 Grudnia 2014 przez Dajmon
gregor2208 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Aaa ok już wiem o co chodzi. Dzięki za odpowiedz
sienio63 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Witam jako że zostałem posiadaczem audi a4 b6 , oddałem auto do serwisu, wymienili odmę kpl koszt 740 plz ,oraz zalali silnik lotos 5W40, wymienili uszczelkę pod pokrywą, jak przejadę 1000 to napiszę co i jak.
gregor2208 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Witam jako że zostałem posiadaczem audi a4 b6 , oddałem auto do serwisu, wymienili odmę kpl koszt 740 plz ,oraz zalali silnik lotos 5W40, wymienili uszczelkę pod pokrywą, jak przejadę 1000 to napiszę co i jak. Trochę zabuliłeś za odmę Czekamy na rezultat chociaż coś ten olej może być za rzadki...
Kodzak Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Witam, ja śmigam jak na razie na motulu 8100 x-clean 5w40 i łyka mi 0,5 na 1000km.. Zostało 3 tyś do zmiany oleju i teraz mam dylemat czy zostać przy tym motulu 5w40 ewentualnie x-cess 5w40 czy spróbować zalać silnik Motulem 6100 S+ 10w40..
gregor2208 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Miałem x-cess 5w40 i było jak u Ciebie... Obecnie jezdze na 10w40 valvoline i jest duzo lepiej
sienio63 Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Witam jako że zostałem posiadaczem audi a4 b6 , oddałem auto do serwisu, wymienili odmę kpl koszt 740 plz ,oraz zalali silnik lotos 5W40, wymienili uszczelkę pod pokrywą, jak przejadę 1000 to napiszę co i jak. Trochę zabuliłeś za odmę Czekamy na rezultat chociaż coś ten olej może być za rzadki... No wiem mówiłem fachowcom o Motulu bo czytałem tu , ale nie mieli . Zobaczę jak będzie w razie czego wymiana mam problem z szybą porysowana jest okazało się Witam jako że zostałem posiadaczem audi a4 b6 , oddałem auto do serwisu, wymienili odmę kpl koszt 740 plz ,oraz zalali silnik lotos 5W40, wymienili uszczelkę pod pokrywą, jak przejadę 1000 to napiszę co i jak. Trochę zabuliłeś za odmę Czekamy na rezultat chociaż coś ten olej może być za rzadki... No wiem mówiłem fachowcom o Motulu bo czytałem tu , ale nie mieli . Zobaczę jak będzie w razie czego wymiana mam problem z szybą porysowana jest okazało się No Panowie Sprawa wyglada tak: przejechanie 1100 km na bagnecie ubytek tak około 2 milimetrów, nie wiem jakiej ilosci oleju to odpowiada.ale jak robie pomiar rano na zimnym to jest tak jak po zalaniu.Więc wymiana odmy kompletnej miała sęs, nie wiem o co chodzi ale mechanik mówił że wstawia serwisową już zmodyfikowaną fabrycznie dlatego taka cena.
adrianjaro Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 Witam. MI tez bierze 0.5 l na 1000 km 5w40 i nie zmieniam oleju na inny. Ale pytanie z innej beczki. Otoz ostatnio jade pokazuje blad silnika(kontrolka). Podlaczam pod kompa blad 16395 ster. regulacji walka rozrzadu. Otwieram maske po jezdzie a tam kapie sobie w na katalizator po lini prostej od napinacza. Za 2 godziny patrze poziom oleju delikatnie ponizej maksa. Skasowalem blad zrobilem z 200 km i zadnego bledu nie ma. Wycieku nie ma o co chodzi. I pytanie czy jak poziom oleju jest na full to silnik pozbywa sie nadmiar?! (widze po lewej stronie czarne cosik pomiedzy blokiem silnika a pokrywa co to jest?Pod napinaczem tez jest cos podobnego. Czy czasem spuscik?
Langista Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 Do litra oleju możesz przelać ponad maks i nic się nie stanie. Silnik nie ma kanalików, co nadmiar oleju wypluwa, masz gdzieś wyciek.
przem8 Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 10 godzin temu, adrianjaro napisał: Czy czasem spuscik? Nie ma czegoś takiego Jak nalejesz dużo za dużo oleju to może go wywalić najsłabszym punktem czyli którymś uszczelniaczem, uszczelką itp.
AndrzejK. Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 5 godzin temu, Langista napisał: Do litra oleju możesz przelać ponad maks i nic się nie stanie. Tylko po co???? Chyba, że rozważasz to czysto teoretycznie. 3 godziny temu, przem8 napisał: Jak nalejesz dużo za dużo oleju to może go wywalić najsłabszym punktem czyli którymś uszczelniaczem, uszczelką itp Dokładnie....i problem gotowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się