Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie do lakiernika - jak pozbyć się rdzy na blotnikach?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie nie pomogły. Jeden błotnik reklamowałem, więc wątpię że się za drugim razem nie przyłożyli.

Opublikowano (edytowane)

W mojej B7 jest ten sam problem :/ Zauważyłem to rok temu, bąble a pod spodem rdza, lakier odpadał jak dotknąłem palcem więc wszystko wyczyściłem do gołej blachy przeleciałem brunoxem, następnie czarną farbą i po zimie znowu to samo.... Teraz co bym nie zrobił to głupiego robota, wewnętrzna część błotnika jest bombardowana przez syf, który zbiera opona... wystarczy odprysk, trochę wody i gotowe. Chętnie bym to zrolował do zera tak jak jest z tyłu...

Edytowane przez hejneken
Opublikowano

Brunox minimum 24 godz.

Potem brunox trzeba potraktować papierem bo inaczej odpadnie.

Podkłady epoksy, baza, lakier + zabezpieczenie od wewn. Na max 3 lata wystarczy.

Jak rdza już jest to potem tylko walka z wiatrakami.

Audi a4 b6 i b7 to jakaś tragedia. Zgniłki, i tandeta.

Opublikowano

To pozostaje szukać używki bez rdzy ?

Opublikowano

Przedni to pikuś - można wymienić jak się człowiek uprze. Tył to jest dopiero powód do wkurwu...

Opublikowano

mój lakiernik mi poradził żeby kupić surowy zamiennik, przywieźć do niego i on ma jakiś specyfik, którego warstwę nałoży przed malowaniem, używki wcześniej czy później też zardzewieją :)

Opublikowano

Panowie , problem jest od środka , jeśli zabezpieczycie je tylko z zewnątrz nic to nie da , trzeba je zdemontować i zabezpieczyć od środka , polecam także filmik:

 

Opublikowano

Witajcie :) dziś znalazłem chwilkę i mogę w skrócie opisać moją operację pozbycia się rudej z podwozia mojej czarnej :) , na początek auto poszło na podnośnik i zdemontowałem nadkola oraz osłony , wszystkie miejsca gdzie widziałam rudą zostały oczyszczone , następnie na te miejsca nałożyłem preparat RUST EATER , preparat ten "zjada" resztki rudej , jest to dość długotrwałe i powierzchowne ale zawsze coś :) resztki rdzy które zostały utlenione znowu potraktowałem szczotką drucianą , szlifiereczką :) po oczyszczeniu ląduje preparat firmy APP RSTOP , opinie dobre , preparat bardzo wydajny , po jego wyschnięciu bardzo dobry podkład antykorozyjny firmy BERNER , podkład bardzo dobrze się trzyma , grubo kryje i na sam koniec specjalny wosk do podwozi także firmy BERNER. Chciałem uniknąć czarnych mas które zapaćkają tylko całe podwozie , tą samą oparację wykonałem na przednich błotnikach od środka :) mam nadzieje że zatrzyma to rudego na jakiś czas , choć jak mówią " Rudego z imprezy nigdy nie wygonisz" :). Przy okazji wymieniłem wsporniki linek hamulcowych bo te oryginalne miały grubość kartki :)

IMG_3316.jpg

IMG_3318.jpg

IMG_3319.jpg

IMG_3320.jpg

IMG_3321.jpg

IMG_3324.jpg

IMG_3452.jpg

IMG_3454.jpg

IMG_3456.jpg

IMG_3457.jpg

IMG_3459.jpg

IMG_3460.jpg

IMG_3458.jpg

IMG_0001.jpg

IMG_0003.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0006.jpg

IMG_3467.jpg

IMG_3468.jpg

IMG_3470.jpg

IMG_3472.jpg

IMG_3476.jpg

IMG_3477.jpg

IMG_3478.jpg

IMG_3479.jpg

Opublikowano

Panowie mam pytanie w temacie ale pod innym kątem . Przygotowuje swojego esioka do kompleksowej renowacji podwozia i konserwacji. Ogniska wyczyszczone i jak dobrze pójdzie do końca tyg będę miał auto wyczyszczone pod zabezpieczenie.

Wszystkie swoje samochody po wyczyszczeniu ognisk korozji pierwsze malowałem podkładem epoxydowym i na to konserwacja. Czy jest sens aplikować produkt np. APP R-Stop potem na to epoyd i konserwacja ?

Obejżałem ten test i mam wątpliwości czy nie trzymać się swojej starej metody która się sprawdzała.

 

 

Kolejne pytanie czy mogę nałożyć konserwację np. po 30min po aplikacji podkładu ?? Czy lepiej dosuszyć podkład i zmatować go i potem aplikować konserwacje ?

Opublikowano

Może jak masz sprawdzony sposób to się go trzymaj :) choć jak ruda by się pojawiła i przejdzie przez app-a napotka podkład epoksydowy a więc kolejne zabezpieczenie :) jeśli chodzi o podkład ja bym dał mu więcej czasu , najlepiej na noc pomaluj  żeby dobrze wyschło ;)

Opublikowano

Właśnie jak podniesie Ci R-stopa to razem z epoxydem ja tak to rozumiem. Zrobię chyba standardowo epoxyd z novola zmatuje to włókniną i położę konserwę.

Opublikowano (edytowane)

panowie czy ktoś korzystał z usług tych gości z Łodzi http://allegro.pl/blotnik-lewy-audi-a4-b7-04-07-ly7w-y7w-kazdy-kolor-i7038951711.html

malują  na gotowy  kolor i dają 24 miesiące gwarancji i to za 319 zł za sztukę a w aso oryginal przygotowany do malowania kosztuje tylko 1600 zł  ,

  mam ten sam problem co inni , przednie błotniki gniją mi jak w Polonezie , w Audi które słynie z najlepszych blach i  takie rzeczy - szok

a może ktoś ma lepszy pomysł  jak to najtaniej ogarnąć bo normalnie ręce mi opadają bo malowanie używek to chyba walka z wiatrakami

Edytowane przez jankes3
Opublikowano

W sumie trudno wybrać :/ podróbki gniją :/ ale co tu wybrać jak oryginały też :/

Opublikowano

Witam koledzy ja u siebie miałem poprawki lakiernicze robione u lakiernika a teraz we własnym zakresie chce sobie zrobić konserwację podwozia w b7 ponieważ miałem pogiete ranty progów od podnośników i lakiernik mi to wyprostowalem na ile można było i zabezpieczy ale powiedział żebym sobie zrobił konserwację ponieważ napewno zabezpieczenia fabryczne popekaly przy rantach jak się wygiely a on tego nie zrobił bo nie miał podnośnika. Teraz chce już kupować potrzebne graty do tego i z tego co wyczytałem to trzeba rozebrac całe plastiki od spodu, nadkola oraz listwy progowe na wszelki wypadek chociaż tam nic się nie dzieje bo widziałem u lakiernika jak było zdjęte i teraz zaczynamy od mycia podwozia i suszenia potem jak są jakieś ślady korozji to je czyścimy na ile możemy a potem zabezpieczamy jakim podkładem czy jakim czymś innym bo nie wiem coś co pewnie zatrzymuje rdzę a na to podklad epoksydowy a dopiero na to kładziemy zapezpieczenia i teraz jakich firm wybrać aby było dobrze bo o konserwacji myślałem o valvoline tectyl ml do profili zamkniętych oraz bodysafe z valvoline do podwozia cY to dobre i czy mogę mieszać firmy np ze to valvoline a inne np app? 

Opublikowano

Cześć. Jestem posiadaczem Seata Exeo ST 2011r. Auto sprowadziłem z Niemiec. Auto jest całe w fabrycznym lakierze, ale po miesiącu zauważyłem lekkie oznaki korozji na prawym przednim blotniku. Nie zauważyłem tego pod czas odbioru auta, gdyż jest to prawie niewidoczne. Obserwowałem ten błotnik przez miesiąc, nic się nie zmieniało. 

56770748_2194844184164073_2914166882640592896_n.jpg

Postanowiłem oddać auto do jednego z najlepszych lakierników we Wrocławiu (według opinii). Błotnik został pomalowany. Jednak po upływie tygodnia problem wrócił. Złożyłem reklamację, właściciel lakierni obiecywał że przypilnuje żeby wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką. Odebrałem auto , wszystko sprawdziłem, wyglądało bardzo dobrze. Nie było widać że coś było malowane. 

Za kilka tygodni jednak problem znów wrócił, ale serwis już odmówił i nie zechciał ponownie malować błotnika. W serwisie mówią żebym kupił nowy błotnik w ASO i oni go pomalują i będzie git, a ten mój błotnik niby ma jakiś problem z ocynkiem. Ale brzmi to bardzo dziwnie. 

Moje pytanie czy miał ktoś podobny problem ze błotnik po fachowym malowaniu zaczynał korodować w ciągu 1-2 tygodni? Czy po prostu robią mnie w konia? Serwis który to robił maluje szczególnie auta premium (audi, BMW, Mercedes)

Teraz nadkole wyglada tak i codziennie sytuacja sie pogarsza.

67305979_622146728272633_280574420423435

 

Boję się pójść do innego serwisu bo zapłacę jeszcze raz 600pln i może być to samo. Więc co myślicie?

Opublikowano

Kup nowy błotnik , chyba że ten nie jest w złym stanie to mała łatka ;) rdza wychodzi od środka,  lakierowanie z zewnątrz nic nie da...

Opublikowano

Jak ktoś porządnie zrobi ten to nie powinno wyjść nawet kilka lat. A jeżeli wychodzi po tygodniu?  to sam sobie odpowiedz na pytanie czy to jest dobrze. Słyszałem, że komuś wychodziło po pół roku, to też lipnie, ale tydzień czy tam dwa??? Masakra..

Opublikowano
9 godzin temu, krzychuziom napisał:

Kup nowy błotnik , chyba że ten nie jest w złym stanie to mała łatka ;) rdza wychodzi od środka,  lakierowanie z zewnątrz nic nie da..

Błotnik jest cały i nie miał dziurek od środka. Było kilka pęcherzy z zewnątrz i tyle. Po tym malowaniu to jest dużo gorzej

Opublikowano

Heh tez robilem testy... Brunox vs. podklad epoksydowy vs. jakis zolty podklad reaktywny (2k) na tym podklad akrylowy. Wygral podklad reaktywny z akrylem ma wierzchu. Wszystko bezposrednio na rdze. I tak zostal zrobiony blotnik w golfie. Na krawedz blotnika nalozylem klej do szyb zeby kamienie nie obijaly ( golf czarny) perfecto do dnia dzisiejszego. Lepszej metody nie ma no chyba ze akryl przykryc jeszcze epoksydem. Z tego co pamietam to producent tego reaktywnego pisal ze nie mozna polozyc epoksydu bezpisrednio tylko musi byc odciete akrylowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...