wampir Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Witam Mam niestety kolejny problem z moją furmanką (może sie nie umiem pogodzić z tym, że to auto ma 11 lat). Przechodziła przegląd gdzieś w marcu i wszystko było OK, a po tym jak 3 tyg zaczęła mrugać kontrolka hamulców kupiłem nowy plyn x2, żeby przepłukać jednym i drugim zalać. Ale po wjeździe na kanał okazało się, że cieknie z lewego tylnego zacisku. Po sprawdzeniu okazało się, że tłoczek jest zardzewiały i nieszczelny. Moja psychika musiała się pogodzić z zakupem nowego zacisku... http://www.allegro.pl/show_item.php?item=429787744 kupiłem też klocki http://www.allegro.pl/show_item.php?item=429776381 ale .... Przy zakładaniu klocka na prawy tylny zacisk okazało się, że tam to wszystko jest tak zapieczone i zardzewiałe, że nic nie hamowało Teraz czeka mnie zakup drugiego zacisku... Jedno mnie zastanawiac bo nic nie czułem żeby hamulce się pogorszyły to raz chociaż były symptomy tego, że coś jest nie tak (tarcze z tyłu są w takim stanie... PRAWY TYŁ: LEWY TYŁ: po założeniu nowego zacisku PRZÓD Co to za dziwny papier czy foli przy klocku na zacisku to ma tam być bo jeżdżę z tym jak sierota? Za mechaniora robi kuzyn mojej kobity i chłopak się stara bo otwiera sam zakład mechaniczny, ale wiem, że im więcej sam doczytam i się dowiem tym lepiej. Także pomóżcie. Czy mam tarcze tylne zostawić z myślą, że się dotrą (może szkoda nowych klocków?), przetoczyć, wymienić ??? Jeśli chodzi o przetaczanie to jaka ma być minimalna grubość tarcz, żeby nie przesadzić Czy z przodu też jest coś nie tak, auto stoi już 2 tyg niejeżdżone i widzę, że na tarczach też pojawia się rdza... jestem już chyba przewrażliwiony szczególnie jak patrze na starsze auta, którym tarcze świecą się jak psu jajka na wielkanoc. jeśli miałbym kupować tarcze to myślałem o ATE (tak samo jak klocki, które kupiłem) http://www.allegro.pl/item432041040_tarcze_hamulcowe_ate_tyl_a4_a4_avant.html Czy po ewentualnej wymianie należy coś jeszcze robić dodatkowego, jakieś dodatkowe czynności, kalibracje, zmiana ustawień, testy ?? Generalnie dotychczas autem tylko jeździłem i czuje, że jest zaniedbane także chciałbym się za nie wziąć, żeby nie wychodziły takie kwiatki.. bo jak sobie pomyśle, że tył mi nie hamował, a człowiek latał 180km/h i wiecej to az ciarki przechodzą. Pozdrawiam
andrzej_1970 Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Z tego co widać tarcze do wymiany, a papier ktoś włożył bo na pewno klocki stukały podczas jazdy na wybojach.Po wymianie musisz dobrze odpowietrzyć układ hamulcowy i dobrze założyć i podgiąć te sprężyny aby nie stukały klocki w czasie jazdy.
AIRWOLF Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Jesli ci cieknie zacisków, wina leży na uszczelnieniach przy zaciskach, nie wiem jak w audi ale czytałem ostatnio ze takie uszczelnienia są dostępne jako komplety naprawcze.Ale jak rzeczywiście mocno zardzewiałe to kup nowy zacisk. A rdza się nie przejmuj to tylko taki nalot, zaczniesz jeździć i zniknie i tez będą Ci się błyszczeć
b3rs Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 ... A rdza się nie przejmuj to tylko taki nalot, zaczniesz jeździć i zniknie i tez będą Ci się błyszczeć Tarcze masz do wymiany, nic nie zniknie szczególnie z tej z pierwszych zdjęć (prawa strona), szkoda klocków. Co do papieru (czy też folii) czasami jest na klockach tylko należy ją przed montażem zerwać.
wampir Opublikowano 14 Września 2008 Autor Opublikowano 14 Września 2008 No to delikatny dół z tym tyłem A co do przodu ? może taki rdzawy nalot powstać przy 2tyg stania na trawce pod chmurką ?
krzysiek23 Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 jak kolega wyzej papier jest na klockach nowych do zerwania,tarcze tyl do wyrzutu nic nie kombinuj tylko kup nowe,przod jak trzyma wymiar to zostaw bo ten nalot sie dotrze(normalne jak auto stoi nie jezdzone)zaciski mozna kompletnie rozebrac i zalozyc nowe gumki o ile tloczki niesa mocno pordzewiale i bedzie smigac ale jak juz kupiles 1 zacisk kup i 2,a na przod kup zestaw naprawczy,zajzyj do warsztatu tytul MALOWANIE ZACISKOW
wampir Opublikowano 14 Września 2008 Autor Opublikowano 14 Września 2008 Patrzyłem już na ten wątek o malowaniu. Efekt był ciekawy, u mnie też zaciski były malowane, ale raczej jakąś olejną do balustrad bo wszystko po odpryskało ... Z tym sprawdzeniem przodów to dobry pomysł bo za niedługo może być poprawka z historii, a już w tym miesiącu moja psychika została przegwałcona wydatkami.. Sorry za zaśmiecanie forum, ale nie moge wyjść z podziwu jak to mogło się tak zapuścić
krzysiek23 Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 o matko rzeczywiscie pordzewialo ,tylko najgorsze ze klocki cale na szmec(jakby ze zlomu byly) wiec tak jak zajzysz pod ta gume i wyciagniesz tloczek to zobacz czy nie jest mocno pordzewialy,jesli nie to przecysc go delikatnie,a zaciski wyczysc porzadnie tak jak kolega podal w opisie malowania zaciskow,zaloz nowe gumki i zobaczysz ze bedzie smigalo,bedziesz jak co mial zaciski w zapasie,a przod zrob jak w opisie bo on przy hamowaniu przejmuje az 75proc.sily wiec chodzi o twoje bezpieczenstwo,po remoncie zalej nowy plyn odpowietrz i smigaj
adadur Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Tarcze tylko na złom sie nadają - kup ATE. Zacisk należy dobrze oczyścić i nasmarować, pewnie też warto go rozebrać i zobaczyć bynajmniej tłoczek. Co do klocków (kup również ATE) i tego papierka to pod tym papierkiem jest taka kleista powierzchnia i ma to temu służyć że jak go zerwiesz to sie przykleją i jak będziesz składał to nie powypadają ci tak łatwo - powiem ci że w nowych czy też zadbanych zaciskach się to sprawdza a pozatym to nie bardzo. Po wymianie jak zaświeci sie kontrolka ABS to trzeba wykasować bład - czasem sie zdaża. Nie można tez nawalać w okolicach czujnika bo można go zepsuć - lepiej do wymontować naprzykład.
Mariusz Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Tarcze do wymiany kup sobie jakieś dobre Np ATE lub TRV LUKAS ja mam te TRV LUKAS i jestem z nich zadowolony płaciłem po 100 zł sztukaWyczyśc sobie jeszcze czopy prowadzące i nasmaruj je to są te co trzymają zacisk hamulcowy są one z takimi dwoma gumkami i powinny chodzić płynnie jak je będziesz naciskał
Wąski Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Dramat a pózniej się dziwic że w takim stanie sa nasze nowo kupowane samochody
adadur Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Dodam że w B5 te tylnie hamulce sa coś nie bardzo - tzn. niby dobrze hamują ale po czasie widać że nie pracują całą powierzchnią klocka równomiernie.
wampir Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Miałem zmieniany obydwa zaciski z tyłu, nowe klocki i tarcze pomimo to po przejechaniu jakiś 2000km nadal tarcze z tyłu są miejscami zardzewiałe, hamulec dobrze działa, ręczny także. Co to może być ? tarcze mają rowki, czy to znaczy, ze klocki sa jakies lewe i nie biorą całą powierzchnią tylko w kilku miejsca żłobią tarczę? wymienić te klocki czy może wyciągnąć i jakoś samemu je dopasować/doszlifować ?
Gość Henrykus Opublikowano 11 Maja 2009 Opublikowano 11 Maja 2009 Do grubości 7 mm tarcze można toczyc. Pozdr.
kepasa Opublikowano 11 Maja 2009 Opublikowano 11 Maja 2009 szczerze, to wstydziłbym sie przyznać że doprowadziłem hamulec do takiego stanu... tu masz wszystko kolego do wymiany... ciekawe co się dzieje u Ciebie pod maską...
GRAF Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 przetocz tylnie tarcze jesli grubosc na to pozwala albo kup nowe bo zniszczysz klocki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się