a4sline1,9 Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 witam po wymianie tarcz i klocków zauważyłem że na zewnętrznej stronie tarcza nie zdziera się na pasku ok 1cm, gdzie szukać przyczyny ? prowadnice? a może ta sprężyna już za słaba ?
artur1983 Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 witam panowie ja też chętnie dowiem się co jest przyczyną nierównych tarcz w audi A4 b5
jospethe Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Przyczyną są gumowe prowadnice w zacisku. Przerabiałem to u siebie. Wymieniłem i jest ok.
dziadekM Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 Ewentualnie jakiś syf po wewnętrznej stronie tej łapy zacisku co dociska klocek. Jak jest tam coś to wtedy nierównomiernie go dociska i stąd też taki efekt. No i jak powiedzieli poprzednicy w tym zacisku dobre prowadnice gumowe to podstawa
artur1983 Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 (edytowane) panowie a co jeśli wymieniałem prowadnice na nowe ,czyściłem szczotkami na Boschu zacisk oraz jarzmo . Wymieniłem sprężynę oraz tłoka wszystko chodzi bardzo lekko hamulce na przeglądzie ok ale na tarczy widać rdze od strony piasty czyli tak jakby klocek nie przylegał do tarczy dobrze .Obecnie mam tarcze ATE ale udało mi się załatwić oryginalne tarcze na przód i tył do mojej oski dlatego pytam żeby nie wyglądały tak samo jak ATE dzieje się to tylko z przodu prawe koło w lewym jest w miarę tylnie tarcze są ok Edytowane 28 Lutego 2015 przez artur1983
jacek70 Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 Pewnie jeszcze jest gdzieś luz. A może się dotrze.
artur1983 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) koledzy oryginalne tarcze jeszcze nie założone na razie jeżdżę na tarczach ATE obserwuje je i na nich chce wyeliminować wadę nie chce żeby wyglądały tak za rok oryginalne tarcze panowie widzę że nikt nie odpisuje może jakiś swap zacisków razem z jarzmami do tych tarcz klocki jeszcze nie kupione ? może wiecie od czego podejdą ? widze że nikt nie odpisuje więc wyczytałem na jednym z forum że te zaciski się rozginaja dlatego pisze czy to możliwe ? Edytowane 1 Marca 2015 przez artur1983
peem Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Witam, podłącze się do tematu(problem podobny) Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki (klocki Ferodo , tarcze Zimmermann ). Zauważyłem że na tarczach , wszystkich czterech, u samej góry (1-2 mm) farba którą pokryte były tarcze nie ściera się. Tak powinno być czy coś jest nie tak ?
jospethe Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja walczę z tym, problemem już od dłuższego czasu. Wymieniłem druty, prawdanice- trzpienie i gumy. I nadal jest to samo a nawet gorzej bo klocek bierze tylko na połowie tarczy. Już miałem nadzieję że na początku była poprawa. Mam nowe tarcze a zaraz będą nadawały się na śmietnik. To że nie ściara na długości 1-2 mm to nie problem i tym bym sie nie przejmował. Myślę że wada tkwi w samej konstrukcji zacisku. Coś lekko się odkształci i do widzenia. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez jospethe
artur1983 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Opublikowano 28 Czerwca 2015 koledzy czy rozwiazaliscie problem ? czy jest możliwość do tarcz 288mm założyć inne zaciski ?
Chadury89 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Opublikowano 29 Czerwca 2015 U mnie jest tak samo a zaciski czyscilem, wymienialem gumki i druty
artur1983 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) takie forum związane z audi i nikt nie rozwiązał problemu ? koledzy a czy od audi czy Vw b6 podejdą zaciski z jarzmami ? chętnie bym coś zmienił żeby problem znikł u mnie też zmieniałem na nowe prowadnice gumki tłoczki i sprężynki,czysciłem wszystko na błysk i też to samo co mogę powiedzieć to gorzej jest z prawej strony Edytowane 30 Czerwca 2015 przez artur1983
jacek70 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Problem nie tkwi w rodzaju tarczy czy zacisku a w stanie technicznym zacisku. Nowy zacisk nowy klocek i tarcza i problemu niema. Często wystarczy regeneracja zacisku ale To trzeba Umieć zrobić.
artur1983 Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 jacek70 napisz proszę czy chodzi ci o wymiane tłoczka bo nie rozumiem co masz na myśli regeneracja
pepik Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 rozumiem, że sama "regeneracja" mam tu na myśli zastosowanie, zestawu naprawczego + czyszczenie nic tu nie da? tylko wymiana zacisku? oczywiście klocki i tarcze planuje nowe moje tarcze wyglądają tak słabo widać ale problem jest jak w temacie, klocek nie bierze na całej szerokości tarczy
audicoman Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Po moich doświadczeniach z rdzą na hamulcach w A6 C5, stwierdzam że największą przyczyną rdzy na tarczy jest: styl jazdy i warunki atmosferyczne. Przykładowo nie jeździmy zbyt często, często hamujemy silnikiem, na dworze pada deszcz, tarcze hamulcowe są mokre, dojeżdżamy do celu delikatnie hamując. Tarcze nie rozgrzewają się i woda z nich nie może odparować. Zostawiamy auto na kilka dni, efektem jest piękna rdza na tarczy. Podczas dalszej eksploatacji naszym stylem jazdy delikatnego hamowania rdza do końca nie ściera się, za to ładnie podcina klocek od jego wewnętrznej części, klocek podczas hamowania przylega tylko zewnętrzną stroną, zjawisko pogłębia się coraz bardziej, robią się wżery które działając jak papier ścierny, skutecznie ścinają klocek uniemożliwiając 100 % przyleganie do tarczy. Dlatego zalecam częstsze używanie hamulców, w czasie gdy jest wilgoć zanim dojedziemy do celu warto rozgrzać mocniejszym (nie ostrym) hamowaniem. Już nie wspomnę o soli z jezdni i jej degradującym wpływie na tarcze. Tydzień temu w moim B7, po trasie na mokrej z soli i wody zostawiłem auto na 5 dni postoju. Niestety było ślisko i rozgrzać heble było ciężko ( z resztą zapomniałem o tym). Jak zacząłem jechać po 5 dniach postoju, to hamulce zrobiły się słabe jak w polonezie, słychać było tarcie rdzy o klocki. Po trasie 80 km i częstym używaniem hamulca tył posiadał ciągłe wżery, dopiero następne 80 km z mocnym częstym hamowaniem w trasie pozwoliły zrzucić 90 % rdzy.
pepik Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) wszystko ładnie pięknie tylko mnie trafia jak widzę błyszczące tarcze hamulcowe w innych (często starszych) autach nowy zestaw zakupiony, zestawy naprawcze do zacisków także tylko się zastanawiam czy wymiana tych uszczelnień ma większy sens skoro płyn mi nie cieknie z zacisków? poprawi to pracę zacisku? Edytowane 5 Lutego 2016 przez pepik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się