Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki ON tankujecie do swoich 2.0 CR zwykły czy uszlachetniony?


karol_lodz

Rekomendowane odpowiedzi

Głównie chyba chodzi o to że uszlachetnione mają mniej bio w sobie a wiadomo że bio szkodzi ...
Ja tankuje lotos dynamic i nigdy mnie nie zawiodło to paliwo, prawda taka że kupujemy auta po 40-70tys a żałujemy wydać ok 15-20zl więcej na bak 65l....

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po specyfikacji oleju napędowego chociażby z Orlenu to liczba estrów tłuszczów itp tzw FAME jest do 7% i tyle maks może być( tyle dopuszcza max Unia Europejska). Z tego co pamiętam to chyba Statoil/Circle  K na zimę nie stosował dodatków FAME. Bynajmniej tak było rok temu. Notabene nie wiem czy wiecie Koledzy w zależności od temp jaka panuje czyli od pory roku zmienia się paliwo na stacjach. O coraz mniejszą temperaturę krzepnięcia. W ON liczą się jeszcze przede wszystkim liczba cetanowa i indeks cetanowy. Odsyłam do google co znaczy co(cetany i inne).  Nie mniej im wyższa liczba cetanowa to lepiej.

Co prawda nie w Audi ale w moim drugim wozidle z silnikiem 1.9 TDI 90KM (Golf MK3) na baku między Vervą a zwykłym dieslem niekoniecznie z Orlenu robiłem o 100 do niemal 180km więcej na tankowaniu. Dojazd do pracy 28km w 1 stronę. Na 45 litrów 1050 do niemal 1200 km na tankowanie w sezonie letnim. By nikt mi nie zarzucił, że pali mi w zimie 4,5l/100km. Więc lanie "lepszego" paliwa ma sens wg mnie. Chociazby na samym spalaniu. No i nawet poczciwy VW jest i był żwawszy. Jeśli nie chcesz tankować "Vervy"  nie musisz. Jednak zaleca się na raz na jakiś czas zalać lepszego powera.  No i złota zasada zimą. Nigdy przy dieslu nie schodź z poziomem paliwa do rezerwy. Z racji tego, że przy niskich temperaturach powietrza z oleju wytrąca się parafina może i nawet woda. Zwłaszcza jak tankujesz na nie brandowych stacjach, gdzie jakość paliwa może być różna. Unikniesz problemów z odpaleniem samochodu a co za tym idzie zapchania filtrów.

Zainteresowanych odsyłam:

https://pl-pl.facebook.com/Diesel-bez-biokomponentów-1256066087741591/

Edytowane przez Aleq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Aleq napisał:

Co prawda nie w Audi ale w moim drugim wozidle z silnikiem 1.9 TDI 90KM (Golf MK3) na baku między Vervą a zwykłym dieslem niekoniecznie z Orlenu robiłem o 100 do niemal 180km więcej na tankowaniu.

Jedyne, logiczne wytłumaczenie tego zjawiska jest proste, jak właściciel stacji chce zachachmęcić i upchnąć trochę lewego ( badziewnego ) towaru to w obawie przed ewentualnymi roszczeniami właścicieli drogich aut nie będzie ryzykował dolewania go do Vervy :decayed:

Co prawda ostatnie działania dobrej zmiany podcięły skrzydła kombinatorom , ale zjawiska na pewno nie wyeliminują :P

Przezorność w wyborze miejsca tankowania jest wskazana zawsze,  jakości nie zagwarantują nawet ładne banery jak właścicielem stacji jest franczyzobiorca który chce zarobić konkretne pieniądze :hi:

Żeby nie być gołosłownym to pokazuje porównanie tego co spuściłem ze zbiornika kolegi Audi A6 2,0tdi 2012, które wróciło z wyjazdu urlopowego na lawecie, z normalnym ekodieslem z Orlenu :

20170728_140442.jpg

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem od osób które mają do czynienia na codzień z tym paliwem to paliwo w orlenie jest takie samo jak na wszystkich pobocznych stacjach firmy kogucik. Niby nie mają swoich silosów tylko z ogólnych biorą gdzie każdy kto ma stacje może wziąć. Najlepsze paliwo jest podobno na lotosie i bp. Oczywiście to są nei sprawdzone i nie potwierdzone informacje tylko być może plotki które krążą po świecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2017 o 00:32, strugi997 napisał:

Z tego co słyszałem od osób które mają do czynienia na codzień z tym paliwem to paliwo w orlenie jest takie samo jak na wszystkich pobocznych stacjach firmy kogucik. Niby nie mają swoich silosów tylko z ogólnych biorą gdzie każdy kto ma stacje może wziąć. Najlepsze paliwo jest podobno na lotosie i bp. Oczywiście to są nei sprawdzone i nie potwierdzone informacje tylko być może plotki które krążą po świecie

Odświeżę ździebko bo temat na czasie :D

Orlen i Lotos to teraz dwóch monopolistów na rynku paliw , cała reszta może z nimi konkurować tylko jak coś zachachmęci, albo jest przedstawicielem zagranicznego koncernu na Polskę i u nas zarabiać nie musi :decayed:

Marże dla niezależnych stacji są śmieszne , to nie to co jeszcze rok czy dwa temu, gdy paliwo płynęło szeroką rzeką z Niemiec, teoretycznie tranzytem a praktycznie wsiąkało u nas :P

Po dosztukowaniu do tego papierów branża miała eldorado, nikt się raczej nie bawił w produkcję badziewia, jak wystarczyło przywieźć z pod Berlina i sprzedać na stacje , albo rozwieźć po większych firmach :whistling:

Niestety tłuste lata dla niezależnych się skończyły i jak chcą przetrwać na rynku to muszą inaczej kombinować .

Dla tego z tego co widać manufaktury znowu ruszyły i zaczynają produkować hu**wiznę i jak się będzie miało pecha to po jednym tankowaniu na nie sprawdzonej stacji można sobie zafundować remoncik silnika :decayed:

Nawet baner Orlenu czy tam Lotosu nie zagwarantuje że zalejecie oryginalnego paliwa .

Parę latek temu na ori Lotosie sprzedawali badziewie, jak zacząłem dochodzić jak to możliwe to okazało się że paliwo z rafinerii jeździ zewnętrzną firmą w niezaplombowanych cysternach , ktoś dał taką cenę za transport że Lotos uznał za nieopłacalne wożenie swoim transportem.

Tylko że ta firma mogła by wozić go za darmo, albo nawet i dopłacać do interesu aby tylko upchnąć w duże doły swojego produktu klasy premium :decayed::P

Jak to wygląda aktualnie na Lotosie to nie wiem, od tamtego czasu omijam ich stację szerokim łukiem, tankuje tylko na ori Orlenach ( tylko po sprawdzeniu że są własnością PKN-u a nie jakiegoś franczyzobiorcy ):hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec jak wracał  z NL ostatnie tankowanie miał na bp już po naszej stronie. Następnego dnia jechał na serwis olejowy i filtry. W filtrze paliwa była zielona ropa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat jeżdżę na standardowym ON ale co jakiś czas dolewam MIXOL lub inny dodatek np. STP;  LIQUI MOLY zależnie jakie to auto, czy z DPF/FAP, unikam przydrożnych stacji i nie renomowanych, najczęściej tankuję na ORLEN bo mam pod nosem ale często BP, SHELL i bardzo istotną sprawą jest unikanie tankowania na stacji gdy była przed chwilą dostawa paliwa bo w zbiorniku wszystko zmącone.

Tak na marginesie po zatankowaniu np. VERVY na ORLENIE auta spaliły mi więcej jak zwykłego ON  ( passat B6 2.0TDI BMR; Fabia 1.4TDI BNV )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2014 o 20:27, Maxfly napisał:

Oranżada:-) - czysta, z pewnego źródła i tania.

...ja bym się tak tym nie chwalił - nigdy nie wiadomo kto czyta..konfidentów nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy test zimowych paliw ;)

I jego dalsza część gdzie pokazano jak to się ma w praktyce: 

https://www.youtube.com/watch?v=RacLNJzsie0&sns=sms

 

Edytowane przez Onyks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Nie mam zamiaru tu reklamy robic ale ja tankuje od kilku lat na Bp zwykła rope. I nigdy nie miałem zadnych problemów. A filterek paliwa zawsze wymieniam przed zima. I autka smigaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko weźcie pod uwagę, że każda marka stacji ma stacje "sieciówki" gdzie nie ma możliwości "chrzczenia" paliwa, robienia wałków na ilości tankowanego paliwa, wszystko jest monitorowane i pod stałą kontrolą itp itd jak i sa stacje franczyzowe gdzie w zasadzie jest tylko logo, a poza tym "hulaj dusza piekła nie ma" ;) Osobiście leję raczej na Orlenie bo mam blisko i w sumie na przemian ON z ONV. Na Circle K jednak mają inną ropę, jakby czystszą i białą, a nie żółtą jak na Orlenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a tankowałeś zwykłego miles plus czy arktycznego? Bo ten z bio dodatkami jest koloru jak mocz. Circle K na okres od listopada do 28 lutego diesel arktyczny jest bez FAME.  Ostatio trafiło mi się tankować arktycznego na CIrcle K i potwierdzam jego barwa jest bielsza jak ten ON z Orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję tylko Golda z Circle K i moim zdaniem moja B7 najładniej na nim chodzi.

Testowałem już kilka stacji i ich "lepsze" paliwa ale póki co wygrywa Circle K.

Jeszcze musze przetestować z Shella ale na moim zadupiu niestety go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W północnym Gdańsku ogromną popularnością cieszy się Leclerc, ja tankuję samochód wyłącznie tam już od 5 lat. I nie mówię tu o swoim AFN, bo temat tego nie dotyczy, ale forda z Common Railem. Filtr paliwa po 60 tysiącach jest czysty, silnik pracuje bez zarzutu. Kiedyś po tankowaniu zaparkowałem z boku, żeby ogarnąć samochód na parkingu, akurat podjechała cysterna,a  ochroniarz odszedł dalej od stacji na papierosa, więc zapytałem go skąd przyjeżdża tutaj olej napędowy, a on mi odpowiedział, że to jedzie bezpośrednio z gdańskiego Lotosu cysterną bez żadnego logo. Tankuję tam, bo jest najtaniej. W zimę tak samo nie ma miałem nigdy żadnych problemów.

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell średnie paliwo jak na ta cenę, Circle k. Widać różnice w km szczególnie w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lotos i od czasu do czasu orlen (verva), od 4 lat nieustannie i 0 problemów. BP, shell i Circle K też podobno bardzo dobre stacje, lecz u mnie w okolicy nie ma takich. :( Na pewno ci co mają wrażliwe samochody, to odradzam alse. Ja kiedyś A3 1.8 benzyna zatankowałem tam za 70ziko i auto wgl. nie chciało jechać, no i niedługo później pompę paliwa wymieniałem. Od tamtego czasu unikam jak ognia. Nie wiem jak ropa, bo a4-ki mi szkoda żeby próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się tylko Shell. Obecne i proszę poprzednie auta. 

Ciekawostka na Chorwacji trzeba tankować uszlachetniony On do silników z dpfem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...