Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 tdi czy 1.9 tdi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No dobra, filtra paliwa to średnio 190 zł za Mann/Knecht, olej 191 zł x2 za castrola (nigdy więcej), filtr oleju 49 zł Mann, kabinowy 110zł Mann z aktywnym węglem i powietrza 69 zł Mann, ceny podane z Intercarsu bez zniżek dla zwykłego śmiertelnika.

filtr paliwa z wymianą 80 zł (mann), filtr oljeu 35 zł (mann) olej 2*~140 zł (motul). Tia, bo każdy wymienia filtr paliwa przed zimą... to nie PRL!

Castrola (ble) w Inter cars za 149 zł x 2

ja bym kupował luzem 8 litrów będzie jakieś 70 zł :P i tak w baniaku te same ścieki

Koszt paliwa x2.

oj bez przesady, ja mam średnie auta 7.2 a z trasy potrafię mieć 6,5 litra. Pomiar bak - bak wychodzi z 0,5L więcej. Załóż do 1,9 / 2.0 duże koła, dołóż ośkę i zobaczymy czy nie spali więcej.

Ja ogólnie nie widzę 3.0 w mieście, koszt eksploatacji może być zbyt duży. 2.0 po małym modzie jako auto rodzinne może być dobrym kompromisem.

Jeżdżę tym autem już trochę i widzę ile jestem w stanie przejechać. 1,9 robiłem 750-800km na zbiorniku, tym 400-450... po mieście nawet mniej. Owszem- w trasie 1,9 palilo od 4,2 do 6,5l- 3,0 od 8,5 do 12 (zależnie od prędkości i dynamiki jazdy).

To są realne koszty.

napewno jest wiekszy koszt utrzymania 3.0 niz 1,9 miałeb b6 i jest róznica ale spalenia wcale nie jest owiele wieksze w b6 wynosiło ok 7 l a w 3.0 wynosi 8,5 wiec róznica nie jest duża, ale jeśli chodzi o wymiany oleju filtrów jest troche wiecej ale panowie czy to robomy to co miesiąc? nie wiec moeim zdaniej wieksza frajda kultur pracy przemawia za 3.0.

Też kiedyś myślałem, że 3,0 spali mi może 2 litry więcej niż 1,9 :grin:

Może faktycznie przy emeryckiej jeździe.

Edytowane przez melman_zyrafa
Opublikowano

Melman sprawdz uklad paliwowy, nie mam lekkiej nogi ale..... 8.5 w trasie??? No chyba ze wyprzedzasz wszystko co tylko jedzie przed Toba i z gazem caly czas w podlodze. Podejrzewam, ze 1.9 jadac w taki sam sposob tez spali 8, bo trzeba cisnac 3x tyle zeby nadgonic braki momentu i mocy.

Owszem 8.5 spali ale z noga w podlodze, albo jak kiedys jechalem A4 z Balic do Trnowa na tempomacie 180 km/h to pokazal na fisie 8.5 Ja jezdze 90% miasto a srednia mam na fisie 10.5 l nie robie mniej niz 550 km w miescie na baku. Nawet teraz patrze na licznik i od tankowania zrobilem 416 km, a zasieg pokazuje mi jeszcze 120 km

A nie przepraszam 2 tyg temu jechalem na uroczystosci rodzinne i bylem spozniony zrobilem jakies 75 km i z gazem w podlodze caly czas, droga pol wojewodzka a pol jakas powiatowa zwykla, zakrety, gory doliny to na fisie mialem 8.9 l.

Opublikowano

Dawid- ja prawie zawsze jestem spóźniony :grin: więc rozumiesz ;)
A tak serio- 8,5 w trasie mi pali jak jadę w granicach 140-150 z wyprzedzaniem raz na jakiś czas (autostrady). Jak jadę na grubo to i spokojnie 11 wypije... Przy stałej jeździe w granicach 140 na autostradzie - 7,5-8 na kompie jest realne.
Układ paliwowy jest sprawny- ostatnio wymieniłem jedną puszczającą uszczelkę pod wtryskiem i spalanie delikatnie spadło. Kiedyś już wspominałem, że mam mocno podlany program- obstawiam, że tu tkwi haczyk.

Opublikowano

No przy takiej dynamice to jestem sklonny sie zgodzic z Toba, ale wtedy slabo widze to biedne 1.9

Opublikowano (edytowane)

Kiedyś już wspominałem, że mam mocno podlany program- obstawiam, że tu tkwi haczyk.

bardziej driver wish i kąty wtrysku. Dawki możesz mieć bardzo duże a spalanie niskie.

kwestia samej nogi ;] nie masz fabryki nie trzeba trzymać buta żeby zpier***

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

Melman sprawdz uklad paliwowy, nie mam lekkiej nogi ale..... 8.5 w trasie???

Sorry,widzę że temat o 3,0 tdi, ale nie mogę się powstrzymać. :)

U mnie w 2,0 tdi średnie spalanie z Fisa ( ostatnie 3,5 kkm) to 9,3l/100 :hi:

I jest to spalanie uzyskane głownie w trasie (95% , miasto 5%), bo dookoła komina jeżdżę Golfem 90 KM, który notorycznie łapie notlaufa :kox:

Ale dzięki temu mam jeszcze prawo jazdy :naughty:

Żeby nie było, że coś w w mojej A4 jest popsutę , to zrobiłem test, w którym udało mi się uzyskać 5,7 l /100 km :hi: .

A faktyczne spalanie z dystrybutora jest o 0,2l/100 km większe :wink:

Max, co kiedyś zobaczyłem z jadnej tasy na FIS-ie to 10,6 litra na setkę (średnio), ale wtedy pogięły się tarcze hamulcowe i trzeba było robić swapa na większę :decayed:

Tak że dajcie mi trzy litrówkę, to pokarzę wam ile może spalić :grin:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nikt nie mówi że i 18 nie spali.

Opublikowano (edytowane)

Nikt nie mówi że i 18 nie spali.

bo raczej nie spali :) ja nigdy 15 nie widziałem.

U mnie w 2,0 tdi średnie spalanie z Fisa ( ostatnie 3,5 kkm) to 9,3l/100 :hi:

szacunek !

Max, co kiedyś zobaczyłem z jadnej tasy na FIS-ie to 10,6 litra na setkę (średnio), ale wtedy pogięły się tarcze hamulcowe i trzeba było robić swapa na większę :decayed:

Tak że dajcie mi trzy litrówkę, to pokarzę wam ile może spalić :grin:

znajomy w 2.0 ma tak samo, żona ponoć niezła to na chatę leci zawsze 2xx, tarcze po swapie też zniszczył ;]

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Wariaty :grin: moja po programie pali koło 9 średnio. Więc stosunek moc do spalania za***isty :wink:

Opublikowano

Wariaty :grin: moja po programie pali koło 9 średnio. Więc stosunek moc do spalania za***isty :wink:

z ciekawości się podpytam ile miałeś w serii i po wirusie ile wyszło

Opublikowano

dokładnie

PS: seria przecież pali więcej :P

Opublikowano

Nie byłem na hamowni jeszcze :grin: Było tak fura przyjechała z francji po programie nieznanym, a przy okazji wycinania dpfa okazało się że jest tak zablokowany że trzeba wgrać ori i podnieść moc.

Opublikowano

To ile wyszło po podniesieniu?

Opublikowano (edytowane)

Tia, ja też muszę podskoczyć pomierzyć.

BTW: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b8/limousine/silnik-diesla-2.0-tdi-bi-turbo-240km-od-2014/

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

No w 2l 240 KM to już można polatać, ale nigdy nie będzie mial kultury pracy jak w 3l

Edytowane przez Bartek_88
Opublikowano

U mnie w 3,0 juz trzeci bak z rzedu wychodzi 10,3l-10,5l/100 i chyba nie uda mi sie zejsc nizej bo ten samochód prowokuje do szybkiej jazdy i dlatego go kupilem zeby cieszyc sie jazdą a nie przeliczac ile mnie wyniesie koszt paliwa.Jakbym chcial koniecznie zaoszczedzic to bym wytargal cinqecento 700 z gazem od sasiada.Jestem swiadomy tego ,ze kiedys cos moze sie zepsuc i wtedy bede musial głeboko siegnac do kieszeni,ale póki co nie kupiłbym A4 z innym silnikiem diesla bo stosunek mocy do spalania jest chyba najkorzystniejszy.Miałem1,9 potem 2,0 i oba po programie ale to co mam teraz to jest przepasc jesli chodzi o radosc z jazdy.Co do kosztów to mój wujek emeryt kupil A3 1,9 tdi 105km bo mu szybszego nie potrzeba i w ogóle mało pali-w ciagu roku wydał z tego co ja wiem około 9tys na naprawy silnika i róznych czujników bo mu sie kontrolki zaswiecaja jak na choince(a tak na marginesie a3 jest juz do sprzedania bo wujek juz ma jej dosc).Tak wiec mozna kupic padline 1,9 i walic w nią kase u mechaniorów i mozna miec 3,0 wychuchane i liczyc jedynie koszta eksploatacyjne.

Opublikowano (edytowane)

Tak A propos spalania, mój znajomy który gniecie swoje 3.0 to spala mu od 19 do 10 litrów jak porządnie gniecie to 18 , 19 litrów wciąga :grin::wink::decayed:

Tak twierdzi przynajmniej

Edytowane przez koziol1172
Opublikowano

ja jak jechalem ostatnio na ryby z córa to przy 90 na tempomacie wyszło mi 5,7 l na fisie ,ale jak jezdze na co dzien to wiecej jak 10.5l nie wychodzi.To jak twoj znajomy jezdzi?Moze na kazdym biegu do odcięcia ale w miescie nie za bardzo da rade bo na 3 biegu musialby miec pewnie 120 na blacie

Opublikowano

Na temat spalania w 3.0 tdi jest osobny temat, nawet podklejony.

Opublikowano (edytowane)

Warto tylko zaznaczyć że seryjny 3.0 potrafi trochę wciągnąć i wcale się fajnie nie będzie odpychać. 2,7 jeszcze gorzej, ja po zakupie jeździłem dalej 1,9 bo latał lepiej,

teraz bym do 1,9 nie wrócił, to inny świat.

Nie wiem co było u mnie ale fabryczne auta wciągało tak ~11L, w trasie jak się zeszło do 8 to było dobrze. No ale program w ciągu tygodnia, po kilku tygodniach turbo i teraz jeździ, trzeba pomyśleć nad IC i ciągnąc dalej :P.

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...