UTEK3 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Witam wszystkich forumowiczów, Panowie mam pewien problem, posiadam audi A4 1,8T 163 KM silnik BFB instalacja gazowa prins. Problem wygląda następująco. Wypadanie zapłonu na cylindrze 1, dzieje się tak tylko na zimnym silniku, po osiągniciu temperatury silnik prcuje równo, nic nie przerywa, wskazówka obrotomierza stoi równo (nie faluje). Auto odwiedziło już dwóch mechaników cieszących się dobrymi opiniami, i niestety rozkładaja ręce. Wymienione świece, sprawdzone cewki, wtryski. Sugerują uszkodzenie mechaniczne, wypalone gniazdo lub popychacz, jednak chciał bym uniknąć ściągania głowicy zanim nie upewnię się, że to napewno ta usterka. Jeśli macie jakieś dodatkowe sugestie proszę o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek, z góry dziękuję. Pozdrawiam,
UTEK3 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Opublikowano 23 Listopada 2014 Witam wszystkich forumowiczów, Panowie mam pewien problem, posiadam audi A4 1,8T 163 KM silnik BFB instalacja gazowa prins. Problem wygląda następująco. Wypadanie zapłonu na cylindrze 1, dzieje się tak tylko na zimnym silniku, po osiągniciu temperatury silnik prcuje równo, nic nie przerywa, wskazówka obrotomierza stoi równo (nie faluje). Auto odwiedziło już dwóch mechaników cieszących się dobrymi opiniami, i niestety rozkładaja ręce. Wymienione świece, sprawdzone cewki, wtryski. Sugerują uszkodzenie mechaniczne, wypalone gniazdo lub popychacz, jednak chciał bym uniknąć ściągania głowicy zanim nie upewnię się, że to napewno ta usterka. Jeśli macie jakieś dodatkowe sugestie proszę o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek, z góry dziękuję. Pozdrawiam, przekładał z 2 na 1 przekładał z 2 na 1, dalej wypadanie na 1
jacek70 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach i porównaj . To upewni Cię czy to usterka danego cylindra.
UTEK3 Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Opublikowano 23 Listopada 2014 Cisnienie sprezania ??? sprawdzone na zimnym i ciepłym silniku, wszystko ok sprawdzone też wtryskiwcze, czas podawania mieszanki zauważyłem też, że auto jak stoi w garażu, z rana po odpaleniu zachowuje się lepiej niż jak stoi na dworze, jakby mniej przerywało
erchi Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 a fajki WN wymieniłes??? Fajki w 1.8T?
gregor10 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 sprawdz cisnienie na cylindrach
UTEK3 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Ciśnienie sprawdzone na zimnym i ciepłym silniku, wszystko gra.
kawowy19 Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 może kabelki przy cewce. A świeczki oglądałeś w ogole?
UTEK3 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Swiece wymienione, kable nie wiem, generalnie mechanik powiedział, że pod względem elektrycznym wszystko było sprawdzane. Jeszcze pociągnę temat z kablami. Dzięki,
rafal9119 Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 a fajki WN wymieniłes??? Fajki w 1.8T? co taki zdziwiony jak bys z miasta był . http://allegro.pl/fajka-wtyczka-swiecy-audi-a3-8l1-a4-s4-rs4-b5-1-8t-i4825999416.html
UTEK3 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Jeśli się nie mylę, to tam są cewko fajki.
skerim Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Cewki z fajką są jednokitym elementem. Nie pocieszę cię pewnie, ale w ten sposób zaczęło się objawiać u mnie pęknięcie głowicy. Płyn chłodniczy przy dłuższym postoju podciekał do komory spalania i zawilgocał świece. Dopiero z czasem przy rozruchu potrafił dać białą smugę, a jeszcze później zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Powąchaj spaliny czy nie czuć słodkawego zapachu glikolu. U mnie też ciśnienie było ok, cewki i świece zamieniałem miejscami, pokusiłem się także o zamianę miejscami wtrysków, bez rezultatu. Możesz chwilę zaczekać z dłubaniem i sprawdzić czy objawy się nie pokryją. Edytowane 24 Listopada 2014 przez skerim
UTEK3 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 No to nieźle. Cóż, poczekam co się będzie dalej działo. W każdym bądź razie to co piszesz ma największy sens. DZIĘKI BARDZO. A co kolego robiłeś z głowicą, spawałeś czy wymieniałeś na nową?
skerim Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 No to nieźle. Cóż, poczekam co się będzie dalej działo. W każdym bądź razie to co piszesz ma największy sens. DZIĘKI BARDZO. A co kolego robiłeś z głowicą, spawałeś czy wymieniałeś na nową? Szukałem używki, ale to droga przez mękę, nie jest to bowiem przypadek odosobniony, trzeba też podobno uważać na stopy wałków, bo jak ktoś nie pilnował wymian oleju i smok był przytkany to się wałki zacierały - bodajrze najdalej wysunięty element układu smarowania, więc obrywał jako pierwszy. U mnie pęknięcia było widać na każdym garku dlatego nie zdecydowałem się na spawanie, załatałbym jedno, a za pół roku do kanału wodnego doszło by kolejne. Mnie używana głowica kosztowała 1500 pln, do tego planowanie + dotarcie zaworów, spawanie chyba połowę z tego - trzeba by sprawdzić. Do całości uszczelki i robocizna. Mam nadzieję, że u ciebie to coś innego niż pęknięcie ....
UTEK3 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 Oby, Też nie jestm zwolennikiem spawania. Czyli co? Narazie jeździć aż coś dodatkowego wyjdzie? A w razie w, to szukać kompletną, czy bebechy założyć ze swojej? A może być jeszcze uszczelka?
radi Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego po ostatniej jeździe na noc, wtedy niebedzie ciśnienia i jeżeli jest uszczelka walnieta to być może mniej plynu ucieknie na cylinder i lepiej odpali rano
UTEK3 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 Ale ja nie mam problemu z odpalaniem rano. Pali na tyknięcie. A puki co, to płynu nie ubywa.
skerim Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Ale ja nie mam problemu z odpalaniem rano. Pali na tyknięcie. A puki co, to płynu nie ubywa. U mnie problem pojawiał się tylko podczas uruchamiania na zimnym silniku lub po dłuższej przerwie (przy czym palił bez problemów), po chwili jak "przewiało" cylinder (do pół minuty) chodził jak zegarek i nic nie wskazywało na jakiś problem. Jeżeli u ciebie wygląda to inaczej to chyba dobrze, bo może to jakaś pierdoła. Edytowane 25 Listopada 2014 przez skerim
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się