Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu cylinder 1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

Panowie mam pewien problem, posiadam audi A4 1,8T 163 KM silnik BFB instalacja gazowa prins. Problem wygląda następująco. Wypadanie zapłonu na cylindrze 1, dzieje się tak tylko na zimnym silniku, po osiągniciu temperatury silnik prcuje równo, nic nie przerywa, wskazówka obrotomierza stoi równo (nie faluje). Auto odwiedziło już dwóch mechaników cieszących się dobrymi opiniami, i niestety rozkładaja ręce. Wymienione świece, sprawdzone cewki, wtryski. Sugerują uszkodzenie mechaniczne, wypalone gniazdo lub popychacz, jednak chciał bym uniknąć ściągania głowicy zanim nie upewnię się, że to napewno ta usterka. Jeśli macie jakieś dodatkowe sugestie proszę o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek, z góry dziękuję.

Pozdrawiam,

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

Panowie mam pewien problem, posiadam audi A4 1,8T 163 KM silnik BFB instalacja gazowa prins. Problem wygląda następująco. Wypadanie zapłonu na cylindrze 1, dzieje się tak tylko na zimnym silniku, po osiągniciu temperatury silnik prcuje równo, nic nie przerywa, wskazówka obrotomierza stoi równo (nie faluje). Auto odwiedziło już dwóch mechaników cieszących się dobrymi opiniami, i niestety rozkładaja ręce. Wymienione świece, sprawdzone cewki, wtryski. Sugerują uszkodzenie mechaniczne, wypalone gniazdo lub popychacz, jednak chciał bym uniknąć ściągania głowicy zanim nie upewnię się, że to napewno ta usterka. Jeśli macie jakieś dodatkowe sugestie proszę o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek, z góry dziękuję.

Pozdrawiam,

przekładał z 2 na 1

przekładał z 2 na 1, dalej wypadanie na 1

Opublikowano

Cisnienie sprezania ???

Opublikowano

Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach i porównaj . To upewni Cię czy to usterka danego cylindra.

Opublikowano

Cisnienie sprezania ???

sprawdzone na zimnym i ciepłym silniku, wszystko ok

sprawdzone też wtryskiwcze, czas podawania mieszanki

zauważyłem też, że auto jak stoi w garażu, z rana po odpaleniu zachowuje się lepiej niż jak stoi na dworze, jakby mniej przerywało

Opublikowano

a fajki WN wymieniłes???

Fajki w 1.8T? :blink:

Opublikowano

sprawdz cisnienie na cylindrach

Opublikowano

Ciśnienie sprawdzone na zimnym i ciepłym silniku, wszystko gra.

Opublikowano

może kabelki przy cewce. A świeczki oglądałeś w ogole?

Opublikowano

Swiece wymienione, kable nie wiem, generalnie mechanik powiedział, że pod względem elektrycznym wszystko było sprawdzane. Jeszcze pociągnę temat z kablami.

Dzięki,

Opublikowano

Jeśli się nie mylę, to tam są cewko fajki.

Opublikowano (edytowane)

Cewki z fajką są jednokitym elementem.

Nie pocieszę cię pewnie, ale w ten sposób zaczęło się objawiać u mnie pęknięcie głowicy. Płyn chłodniczy przy dłuższym postoju podciekał do komory spalania i zawilgocał świece. Dopiero z czasem przy rozruchu potrafił dać białą smugę, a jeszcze później zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Powąchaj spaliny czy nie czuć słodkawego zapachu glikolu. U mnie też ciśnienie było ok, cewki i świece zamieniałem miejscami, pokusiłem się także o zamianę miejscami wtrysków, bez rezultatu. Możesz chwilę zaczekać z dłubaniem i sprawdzić czy objawy się nie pokryją.

Edytowane przez skerim
Opublikowano

No to nieźle. Cóż, poczekam co się będzie dalej działo. W każdym bądź razie to co piszesz ma największy sens. DZIĘKI BARDZO. :)


A co kolego robiłeś z głowicą, spawałeś czy wymieniałeś na nową?

Opublikowano

No to nieźle. Cóż, poczekam co się będzie dalej działo. W każdym bądź razie to co piszesz ma największy sens. DZIĘKI BARDZO. :)

A co kolego robiłeś z głowicą, spawałeś czy wymieniałeś na nową?

Szukałem używki, ale to droga przez mękę, nie jest to bowiem przypadek odosobniony, trzeba też podobno uważać na stopy wałków, bo jak ktoś nie pilnował wymian oleju i smok był przytkany to się wałki zacierały - bodajrze najdalej wysunięty element układu smarowania, więc obrywał jako pierwszy. U mnie pęknięcia było widać na każdym garku dlatego nie zdecydowałem się na spawanie, załatałbym jedno, a za pół roku do kanału wodnego doszło by kolejne. Mnie używana głowica kosztowała 1500 pln, do tego planowanie + dotarcie zaworów, spawanie chyba połowę z tego - trzeba by sprawdzić. Do całości uszczelki i robocizna. Mam nadzieję, że u ciebie to coś innego niż pęknięcie ....

Opublikowano

Oby, Też nie jestm zwolennikiem spawania. Czyli co? Narazie jeździć aż coś dodatkowego wyjdzie? :)


A w razie w, to szukać kompletną, czy bebechy założyć ze swojej?


A może być jeszcze uszczelka?

Opublikowano

Odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego po ostatniej jeździe na noc, wtedy niebedzie ciśnienia i jeżeli jest uszczelka walnieta to być może mniej plynu ucieknie na cylinder i lepiej odpali rano

Opublikowano

Ale ja nie mam problemu z odpalaniem rano. Pali na tyknięcie.


A puki co, to płynu nie ubywa.

Opublikowano (edytowane)

Ale ja nie mam problemu z odpalaniem rano. Pali na tyknięcie.

A puki co, to płynu nie ubywa.

U mnie problem pojawiał się tylko podczas uruchamiania na zimnym silniku lub po dłuższej przerwie (przy czym palił bez problemów), po chwili jak "przewiało" cylinder (do pół minuty) chodził jak zegarek i nic nie wskazywało na jakiś problem. Jeżeli u ciebie wygląda to inaczej to chyba dobrze, bo może to jakaś pierdoła.
Edytowane przez skerim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...